Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:03

Ik heb tot nu toe nog geen slechte ervaringen met Horseware gehad. De trilplaat en een coolpack van mijn ice-vibe boots waren een keer kapot gegaan en toen heeft Agradi via Horseware netjes een nieuwe plaat en coolpack opgestuurd. Ik heb de Micklem bij Josie besteld en daar zat tot mijn verbazing geen frontriem bij. Ik heb toen netjes €15 retour gekregen :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:48

zou iemand voor mij de verschillen tussen de Multi en de Competitie op een rijtje willen zetten? Ik kom er niet helemaal uit.
Weet dat van de Multi dat de kwaliteit leer beter is?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:33

Had ik dat maar, 3 x geen.frontriem ;-)
Gebruik die toch niet
Hihi.

Verschil multi en.competitie
Multi is tevens bitloos te gebruiken op 3 manieren. Extra riemen bijgeleverd. Multi heeft extra ring op de neus. En wordt zonder teugel geleverd.
Competitie met teugel en geen.ring op neus en geen extra bitloos systeem.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:44

Zinzi_jewel schreef:
Had ik dat maar, 3 x geen.frontriem ;-)
Gebruik die toch niet
Hihi.

Verschil multi en.competitie
Multi is tevens bitloos te gebruiken op 3 manieren. Extra riemen bijgeleverd. Multi heeft extra ring op de neus. En wordt zonder teugel geleverd.
Competitie met teugel en geen.ring op neus en geen extra bitloos systeem.

Thanks!! +:)+

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:17

Ik lees met enige verbazing dat het hoofdstel meerdere keren is geleverd zonder frondriem.
De hoofdstellen die ik tot op heden heb verkocht waren allemaal compleet, niets miste, die van Nicky was de eerste waarbij de frondriem miste tot op heden (waar ik ook erg over verbaasd was, wat wel naar tevredenheid is opgelost).

Het Competition hoofdstel wordt vanaf augustus ook leverbaar zonder teugels, dus dat is goed nieuws.

Multi: 3 in 1 hoofdstel: met bit, bitloos en om te longeren (kaptoom)
Wat stugger leer
Kleur gespen: goudkleurig
Ringetje op de neus
Kleuren: zwart en donker bruin
Zonder teugel geleverd, wel apart te bestellen

Competition: met bit
Soepeler leer
Kleur gespen: chroom kleurig
Geen ringetje op de neus
Incluis teugel geleverd

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:25

josie schreef:
Ik lees met enige verbazing dat het hoofdstel meerdere keren is geleverd zonder frondriem.
De hoofdstellen die ik tot op heden heb verkocht waren allemaal compleet, niets miste, die van Nicky was de eerste waarbij de frondriem miste tot op heden (waar ik ook erg over verbaasd was, wat wel naar tevredenheid is opgelost).

Het Competition hoofdstel wordt vanaf augustus ook leverbaar zonder teugels, dus dat is goed nieuws.

Wat stugger leer
Ringetje op de neus

Soepeler leer
Geen ringetje op de neus
Incluis teugel geleverd

Volgens mij bedoeld Zinzi_jewel; was het maar bij haar gebeurd dat ze bij de drie hoofdstellen geen frontriem had gekregen aangezien ze die toch niet gebruikt. Dan had ze dus wel 3 x €15 terug gekregen ;)

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:04

Cambiar schreef:
Zou iemand een zo'n hoofdstukje kunnen aftekenen, inscannen en doorsturen aub?

Dat je een hoofdstel voor jezelf maakt, daar kan ik me best wat van voorstellen. Maar dat je nu anderen vraagt om materiaal, zodat je een hoofdstel van een ander merk kan namaken, gaat mij eerlijk gezegd best een boel stappen te ver...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:11

Als het voor jezelf is, dan is dit wettelijk toegelaten. Zelfs al gaat het over een patent. Dit kan ik je gerust doormailen. Ik moet je zeggen dat mijn vorige lijn volledig gecopieerd is door iemand anders en dit wél met commerciele bedoelingen. Dus mij moet je daarvoor niet terecht wijzen, ik weet heel goed hoe dit voelt! Ondertussen kopen jullie wel massaal copie's en plaatsen er dan nog foto's van in dit topic, dat vind ik eerlijk gezegd absoluut niet kunnen, maar dat is mijn idee...
Ik heb alle recht om dit voor mijn eigen paard te doen! Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om dit voor andere te maken, want ik werk trouwens met veel te duur leder, volledig handwerk, dit zou commercieel totaal niet haalbaar zijn!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:19

"Ondertussen kopen jullie masaal kopie en plaatsen dit" :?
Lekker generaliserend.

Het zal ongetwijfeld legaal zijn, maar ik vind het ook wat ver gaan. Dat is gewoon mijn mening. Ik kan me voorstellen dat jij het ook niet leuk vond toen je lijn gekopieerd werd.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:30

Integedeel, ik zou het zelfs een eer vinden mocht iemand een design van mij de moeite vinden om na te maken, maar dat niet met de bedoeling commercieel uit te buiten, maar gewoon puur voor eigen gebruik zoals ik doe.
Ik vind het erg als een idee gepikt wordt, om er zelf geld mee te verdienen en dan nog eens ontkennen dat je dat doet en doen alsof je jouw uitvinding is, dat is waar ik telkens tegenaan loop.
Trouwens, niet voor niets dat er in de wet staat dat voor eigen gebruik dit toegelaten is ivm gepatenteerde hoofdstellen! Je doet er niets verkeerd mee!
Wat is het verschil dat ik er thuis eentje liggen heb die ik mag lenen of vragen of iemand me daarmee wil helpen?
Nu, het hoeft al niet meer, ik heb al zo'n hoofdstukje gemaakt nog voor ik de micklem kende, ik zie niet in waarom dat micklem hoodstukje beter zou zijn. Ik red het wel.
Heb geen zin om foto's te plaatsen, want ik vind deze terechtwijzing erg vervelend, want ik heb me zelf al enorm geënerveerd dat ik hier zag hoeveel mensen die copie's willen kopen. Dat vind ik....een regelrechte schande!
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 14-01-14 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:30

Even googlen, volgens mij staan die al online.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:39

Weet iemand of je met springen wel de multi mag gebruiken?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:40

Ja hoor, Venetia, zonder ringtje.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:07

josie schreef:

Wat stugger leer
Ringetje op de neus

Soepeler leer
Geen ringetje op de neus
Incluis teugel geleverd

Er waren toch ook verschillen in pasvorm? Lengte keelriem bv?

Na alles op vorige pagina's betreffende pasvorm durf ik hem al helemaal niet meer te kopen zonder passen.
Maar hij komt er vast nog wel eens.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:19

kom je 'm hier maar een keer halen om te passen :D

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:52

Cambiar schreef:
Als het voor jezelf is, dan is dit wettelijk toegelaten. Zelfs al gaat het over een patent. Dit kan ik je gerust doormailen. Ik moet je zeggen dat mijn vorige lijn volledig gecopieerd is door iemand anders en dit wél met commerciele bedoelingen. Dus mij moet je daarvoor niet terecht wijzen, ik weet heel goed hoe dit voelt! Ondertussen kopen jullie wel massaal copie's en plaatsen er dan nog foto's van in dit topic, dat vind ik eerlijk gezegd absoluut niet kunnen, maar dat is mijn idee...
Ik heb alle recht om dit voor mijn eigen paard te doen! Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om dit voor andere te maken, want ik werk trouwens met veel te duur leder, volledig handwerk, dit zou commercieel totaal niet haalbaar zijn!

eh?! Hoe kom je er bij?! Ik verkoop het origineel... en dan zou ik kopie kopen en er hier foto's van plaatsen.. je bent niet lekker! 8)7
En of het legaal is of niet, dat wil toch niet zeggen dat ik het persoonlijk vind kunnen?

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:09

is er hier toevallig nog iemand die een paar van die bitclips over heeft? :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:00

Bitclips zijn los te koop _Cher.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:02

Nouvel schreef:
kom je 'm hier maar een keer halen om te passen :D

Of een keer paard meeslepen en passen...
Valt daar vast wel buitenritje te maken tussen de bollen.
Heb ik een keer ander uitje.

Moet wel minimaal maatje full zijn, anders passen mijn groothoofdpony's er sowieso niet in.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:12

:D gezellie!

ik heb een standard volgens mij gewoon full

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:29

Cambiar schreef:
Integedeel, ik zou het zelfs een eer vinden mocht iemand een design van mij de moeite vinden om na te maken, maar dat niet met de bedoeling commercieel uit te buiten, maar gewoon puur voor eigen gebruik zoals ik doe.
Ik vind het erg als een idee gepikt wordt, om er zelf geld mee te verdienen en dan nog eens ontkennen dat je dat doet en doen alsof je jouw uitvinding is, dat is waar ik telkens tegenaan loop.
Trouwens, niet voor niets dat er in de wet staat dat voor eigen gebruik dit toegelaten is ivm gepatenteerde hoofdstellen! Je doet er niets verkeerd mee!
Wat is het verschil dat ik er thuis eentje liggen heb die ik mag lenen of vragen of iemand me daarmee wil helpen?
Nu, het hoeft al niet meer, ik heb al zo'n hoofdstukje gemaakt nog voor ik de micklem kende, ik zie niet in waarom dat micklem hoodstukje beter zou zijn. Ik red het wel.
Heb geen zin om foto's te plaatsen, want ik vind deze terechtwijzing erg vervelend, want ik heb me zelf al enorm geënerveerd dat ik hier zag hoeveel mensen die copie's willen kopen. Dat vind ik....een regelrechte schande!

Ik val je niet aan, dus je hoeft je niet te verdedigen. Ik geef mijn mening, deze hoeft niet gelijk te zijn aan wat er in de wet staat. Ik wijs je nergens terecht hoor.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:26

Zinzi_jewel schreef:
Bitclips zijn los te koop _Cher.

oh, fijn! Dan ga ik even zoeken.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:39

Ik dacht dat ik bitclips bij de agradi had gezien.
Zit er ook hard over te denken om zo'n hoofdstel te kopen, maar lees dat ie wel klein valt. Welke maat zou ik nodig hebben bij een tinker?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:53

Ik heb de Competition en ik vind het "klein vallen" wel meevallen. Volgens mij valt heet redelijk normaal. Ik heb normaal altijd full en nu ook een full en die past prima. Mijn paard is een KWPN'er met een gemiddeld formaat hoofd.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:55

Siobhaun schreef:
Ik dacht dat ik bitclips bij de agradi had gezien.
Zit er ook hard over te denken om zo'n hoofdstel te kopen, maar lees dat ie wel klein valt. Welke maat zou ik nodig hebben bij een tinker?

Mijn ervaring is niet dat het hoofdstel klein valt. Ik vind de keelriem wel kort maar verder valt hij gewoon.