Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:42

Ohja snap ik. Ik heb er ook liever 1 met de gespen wat meer naar boven.
Momenteel loopt hij weer slecht dus zet ik me zoektocht weer even onhold

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:45

Ik heb zojuist m’n oude singel Eric le Tixerant besteld ben tot nu toe niet zo tevreden als wat ik over de tixerant was, duur kr*ng maar alles voor het beestje :o :j

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:00

Voor de liefhebber heb ik een Passier Blu Wave singel tekoop 80 cm

Paar x omgehad

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 02:45

ote="JenniferU"]
lies schreef:
JenniferU schreef:
En de moon singels van kavalkade?
[ Afbeelding ]
Ookal is t zonder elastiek...
https://hypostore.nl/kavalkade-dressuur ... asper.html
Of deze?

Iemand ervaring met deze 3?

Ik heb de rechtse. Ik vind ook dat er teveel stof boven de gespen zit, niet ideaal. Maar wel een vd weinige singels die mijn paard wel pruimt. Nog wel een puntje van kritiek, de singel droogt in mijn 'zadelkamer' (container) niet snel genoeg. Dus ik ben wel weer op zoek naar een leren singel.

Is de linker dan niet geschikt voor je? Lijken bijna t zelfde alleen is de linker van leer[/quote]

De linker is echt veel meer gebold, je paard moet daarvoor echt een flinke buik hebben om dat passend te krijgen. Die rechter is een fijne singel alleen ik vind het elastiek te slap

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 10:55

Heb zelf 2 tal singels geprobeerd.
Connect singel, super soepel leer heeft een anatomische vorm elastische banden aan de gespen ? Te lang voor mijn paardje helaas , 65 cm . Hij lijkt veel op t prolite model .
En een stubben singel, fijn elastisch
Die is ook niet passend helaas , 60 cm .
Deze 2 liggen ter verkoop .

Heb nu m'n oude shires bont singeltje en dat ligt lekker . Behalve dat ik de gespen niet aan beide kanten op hetzelfde gaatje kan doen.
Wilde nu gaan voor een LM singel of iets in die richting . Misschien de edix proberen.

Op mijn vorige paardje loste ik schuif probleem op met de barefoot stretch and Breath . Maar deze is weer te kort voor dit paard ( 55 cm)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 00:07

Sinds kort een dressuur zadel voor mijn mini haf en weinig ruimte in de oksels en een singelplek die erg ver naar voren ligt.

Aan mijn Massimo trail zadel heb ik een mattes AS singel en daar bij blijft alles wel mooi liggen, geen schuurplekken etc. Maar je merkt toch dat ze eigenlijk te weinig ruimte heeft achter de voorbenen waarom ze beperkt wordt om haar voorbenen echt goed te gebruiken. Aan mijn dresssuur zadel ben ik begonnen met een mooie smalle rechte singel, FRA super singel. Ze heeft nu mooi ruimte in de oksels, gebruikt voorbeen heel mooi en ruim, maar singel trekt schreef en geeft ongelijke druk op beide gespen :( De mattes singel geeft wederom weer veel te weinig ruimte in de oksels, dus nu toch weer opzoeken naar een singel.

Spelt in een hooiberg, maar wie heeft nog goed idee. Edix vind ik ook fijne singels maar die zijn bij de gespen ook zo mega breed. En zoek ook nog eentje waarbij de gespen zo ver mogelijk op het uiteinde liggen ivm beperkt lengte die eraan kan.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 08:32

De passier is smal
Maar boven breder .
Stubben freedom is erg fijn ..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 11:25

Ik denk dat ik éindelijk geslaagd ben met een singel.

Ik heb nu deze:
https://www.kramer.be/Paard/Zadels-toeb ... ..80..S%3e

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was na het rijden, bij de dikkere singels komt ze er altijd met haar elleboog tegen (als ik mijn hand erover leg in stap wordt mijn vinger gekneld. bij deze totaal niet). Blijft redelijk op zijn plaats liggen en is mooi licht en soepel.
Dit is een ghost met een vaste singelophanging, ik heb inmiddels de V singelophanging liggen dat ik ook nog kan testen om te kijken of het geheel nog fijner gaat liggen.

Ter vergelijk:

Afbeelding
een dunnere banaansingel van kavalkade, fijn dingetje ,maar na een paar maand gebruik prikken de gespen gemeen door de stof en vond ze die niet meer leuk.

Tixerant: mooi dun, maar kruipt ook naar voor, deze lag totnutoe ook wel het beste.
Afbeelding

Mattes banaan: kruipt naar voor en te dik en breed waardoor ze knelt met haar elleboog
Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 11:29

Mooi dat je de foto's post . Heb nu ook een mattes banaan besteld.
Heb een goedkope rechte bont singel die al vrij aardig ligt .
Maar meeste singels willen mn zadel mee naar voren nemen . En m'n merrie stopt meteen als t zadel tegen haar schouder komt.
Heb nog liggen een Connect anatomische . En een stubben freedom die t beide ook niet waren

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 11:33

Afbeelding
Afbeelding

De banaan na het rijden, dit was met mijn Kent&Masters die wel wat de neiging had naar voor te schuiven. Singel nam die nog meer mee helaas...

Dus ik heb een mooie banaan in 75 cm te koop :+ .

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 11:35

Potverdorie Duhelo
Had ik t maar eerder geweten dan had ik de jouwe kunnen proberen .
Nou ja pech gehad
Verwacht morgen mijn zwarte Mattes , mocht dat wel werken dan heb ik miss interesse alsnog in jouw singel ook . Ik houdt van schone spullen en heb dan liever 1 schoon in de kast

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:00

Zinzi_jewel schreef:
Potverdorie Duhelo
Had ik t maar eerder geweten dan had ik de jouwe kunnen proberen .
Nou ja pech gehad
Verwacht morgen mijn zwarte Mattes , mocht dat wel werken dan heb ik miss interesse alsnog in jouw singel ook . Ik houdt van schone spullen en heb dan liever 1 schoon in de kast

stuur me dan maar een berichtje :), hij mag voor een leuk prijsje weg :)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:00

De Tixerant is die vergelijkbaar met de butterfly singel? Die heb ik er ook al eens aangehad, maar vond die omslag over de gespen erg scherp en was bang op schuurplekken.

De mattes singel herken ik idd dat hij bij mij ook zo dicht achter de voorbenen ligt, Mellow loopt er wel mee maar ik ben er niet echt heel blij mee. Bij mijn massimo trail in combinatie met endurance training wel de enige singel waarbij zadel blijft liggen en ze zich niet open loopt op randjes etc. Dus die mattes hangt daar nog steeds aan. Nu kan ik bij mijn trail zadel wel net een wat langere singel eraan hebben dan bij mijn dressuur. Dus korter houdt ook weer in dat het brede stuk nog meer tegen de voorbenen aan komt, omdat de uitsparing niet mooi op zijn plek valt.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Presteq singel Performfree. Ziet er wel interessant uit, maar die prijs :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:07

De butterfly singel heb ik nog nooit in handen gehad. De tixerant dat ik heb is wel al héééél oud, ik kan er straks wel even een foto van maken. Op zich wel heel tevreden van geweest, niet bulcky, volledige stretch en lag relatief mooi. (Maar mijn paard heeft een erg moeilijke bouw). Ik hoop dat ik deze bij mijn draver zal kunnen gebruiken.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:23

De Le Tixerant heeft nergens harde of scherpe plekken, ook niet bij de gespen. Heb 'm ook geprobeerd, vind het een heel fijn concept. Maar toen paard een gekke sprong maakte, hing ik met zadel en al onder de buik. Volledig stretch werkt bij ons dus niet.

Na minstens tien singels uitproberen kwam bij ons (rondgeribte Arabier, singelplek erg naar voren, nog wat overbouwd, én kieskeurig) de LeMieux Gel-Tek als beste uit de bus. Niet zo duur als de Presteq en echt boterzacht. Zadel en singel liggen nu als een huis.

Tweedebeste is gek genoeg een ouderwetse, niet anatomische koordsingel (van Stubben volgens mij). Die koorden leggen zich als het ware om de buik heen en zijn heel licht stretchy. Meer stretch durf ik niet meer aan, zie ervaring met de Le Tixerant ;( .

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:04

Hier net een passessie gedaan, helaas in de stal ivm stromende regen. Beide mattes singels zijn te lang, maar voor het passen kunnen oplossen door een dikke bont onderlegger op rug onder het dekje te doen. Hierdoor kon ik ze net aan voldoende aansingelen om te kijken en voelen hoe ze zaten.

Mattes AS 65cm, te dicht achter het voorbeen en bij opzadelen zie je al duidelijk dat die naar voren gaat trekken. Aan de voorkant onder de buik (bij ringetje) staat hij heel licht open.

Mattes CR 65cm, ook te dicht achter het voorbeen en deze staat aan de voorkant onder de buik (bij ringetje) fors open, kan zo een platte hand bij in. Als ik deze singel er andersom aan hang (ringetje naar achteren dus), zit hij op de buik ineens heel mooi gelijk aan.

Nu heb ik al vaker een anatomische singel bij Mellow geprobeerd (zo eentje met een punt naar voren voor tussen de voorbenen) en alle verschillende merken stonden daar echt open met piek belasting op het achterste randje.

Zo’n anatomische singel zou in theorie de voor ons geschikte singel moeten zijn, ivm singelplek ver naar voren, maar die zitten dus echt waardeloos.

Pffff, wil zo graag een goede singel voor dit zadel maar de hoofdprijs ervoor betalen en dan alsnog niet weten of het de oplossing is, is geen optie (geld kan helaas op)

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:07

Jonnekee schreef:
Voor de liefhebber heb ik een Passier Blu Wave singel tekoop 80 cm

Paar x omgehad

Hij is nog beschikbaar

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:39

Wat vraag je er voor dan?

Sandra, heb je er foto’s van gemaakt? Misschien kunnen we meedenken.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:40

SandraWierda schreef:
Hier net een passessie gedaan, helaas in de stal ivm stromende regen. Beide mattes singels zijn te lang, maar voor het passen kunnen oplossen door een dikke bont onderlegger op rug onder het dekje te doen. Hierdoor kon ik ze net aan voldoende aansingelen om te kijken en voelen hoe ze zaten.

Mattes AS 65cm, te dicht achter het voorbeen en bij opzadelen zie je al duidelijk dat die naar voren gaat trekken. Aan de voorkant onder de buik (bij ringetje) staat hij heel licht open.

Mattes CR 65cm, ook te dicht achter het voorbeen en deze staat aan de voorkant onder de buik (bij ringetje) fors open, kan zo een platte hand bij in. Als ik deze singel er andersom aan hang (ringetje naar achteren dus), zit hij op de buik ineens heel mooi gelijk aan.

Nu heb ik al vaker een anatomische singel bij Mellow geprobeerd (zo eentje met een punt naar voren voor tussen de voorbenen) en alle verschillende merken stonden daar echt open met piek belasting op het achterste randje.

Zo’n anatomische singel zou in theorie de voor ons geschikte singel moeten zijn, ivm singelplek ver naar voren, maar die zitten dus echt waardeloos.

Pffff, wil zo graag een goede singel voor dit zadel maar de hoofdprijs ervoor betalen en dan alsnog niet weten of het de oplossing is, is geen optie (geld kan helaas op)

En een echte maan singel ? Al geprobeerd .
Heb beetje zelfde probleem.
Enige wat goed bleef is de stubben freedom singel .
Maar vindt het zelf niet zo fijn. Moet m voor mijn gevoel te vast doen .

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:43

lies schreef:
Wat vraag je er voor dan?

Sandra, heb je er foto’s van gemaakt? Misschien kunnen we meedenken.

Nee dat was in de stal niet te doen, te donker en te weinig ruimte om goede hoek te krijgen.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:45

Zinzi_jewel schreef:

Ja de mattes CR, dat is de crescent, dus maansingel of noem je dat geen “echte” :D

Ze is opzich niet buikig aan de onderkant zeg maar, maar van voren bekeken loopt ze wel echt breder uit :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:56

SandraWierda schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Ja de mattes CR, dat is de crescent, dus maansingel of noem je dat geen “echte” :D

Ze is opzich niet buikig aan de onderkant zeg maar, maar van voren bekeken loopt ze wel echt breder uit :j

Die heb ik juist geadviseerd gekregen.
Hopelijk morgen binnen .

Er zijn wel andere merken met meer maan / cresent vorm .
T is een zoektocht in elk geval

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:33

Zinzi_jewel schreef:
Die heb ik juist geadviseerd gekregen.
Hopelijk morgen binnen .

Er zijn wel andere merken met meer maan / cresent vorm .
T is een zoektocht in elk geval

Ik heb toen dmv foto’s etc de Assymetrische geadviseerd gekregen, de crescent op mp gekocht voor als mij fjord dikke grasbuik heeft zomers.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:57

Ga eens kijken welke de asymmetrische is

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:59

Ga eens kijken welke de asymmetrische is.

Met uitsparing dus .
Zoiets heb ik er nu aan van shires