Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lies schreef:JenniferU schreef:En de moon singels van kavalkade?
[ Afbeelding ]
Ookal is t zonder elastiek...
https://hypostore.nl/kavalkade-dressuur ... asper.html
Of deze?
Iemand ervaring met deze 3?
Ik heb de rechtse. Ik vind ook dat er teveel stof boven de gespen zit, niet ideaal. Maar wel een vd weinige singels die mijn paard wel pruimt. Nog wel een puntje van kritiek, de singel droogt in mijn 'zadelkamer' (container) niet snel genoeg. Dus ik ben wel weer op zoek naar een leren singel.
Zinzi_jewel schreef:Potverdorie Duhelo
Had ik t maar eerder geweten dan had ik de jouwe kunnen proberen .
Nou ja pech gehad
Verwacht morgen mijn zwarte Mattes , mocht dat wel werken dan heb ik miss interesse alsnog in jouw singel ook . Ik houdt van schone spullen en heb dan liever 1 schoon in de kast
SandraWierda schreef:Hier net een passessie gedaan, helaas in de stal ivm stromende regen. Beide mattes singels zijn te lang, maar voor het passen kunnen oplossen door een dikke bont onderlegger op rug onder het dekje te doen. Hierdoor kon ik ze net aan voldoende aansingelen om te kijken en voelen hoe ze zaten.
Mattes AS 65cm, te dicht achter het voorbeen en bij opzadelen zie je al duidelijk dat die naar voren gaat trekken. Aan de voorkant onder de buik (bij ringetje) staat hij heel licht open.
Mattes CR 65cm, ook te dicht achter het voorbeen en deze staat aan de voorkant onder de buik (bij ringetje) fors open, kan zo een platte hand bij in. Als ik deze singel er andersom aan hang (ringetje naar achteren dus), zit hij op de buik ineens heel mooi gelijk aan.
Nu heb ik al vaker een anatomische singel bij Mellow geprobeerd (zo eentje met een punt naar voren voor tussen de voorbenen) en alle verschillende merken stonden daar echt open met piek belasting op het achterste randje.
Zo’n anatomische singel zou in theorie de voor ons geschikte singel moeten zijn, ivm singelplek ver naar voren, maar die zitten dus echt waardeloos.
Pffff, wil zo graag een goede singel voor dit zadel maar de hoofdprijs ervoor betalen en dan alsnog niet weten of het de oplossing is, is geen optie (geld kan helaas op)
Zinzi_jewel schreef:En een echte maan singel ? Al geprobeerd .
Heb beetje zelfde probleem.
Enige wat goed bleef is de stubben freedom singel .
Maar vindt het zelf niet zo fijn. Moet m voor mijn gevoel te vast doen .
SandraWierda schreef:Zinzi_jewel schreef:En een echte maan singel ? Al geprobeerd .
Heb beetje zelfde probleem.
Enige wat goed bleef is de stubben freedom singel .
Maar vindt het zelf niet zo fijn. Moet m voor mijn gevoel te vast doen .
Ja de mattes CR, dat is de crescent, dus maansingel of noem je dat geen “echte”![]()
Ze is opzich niet buikig aan de onderkant zeg maar, maar van voren bekeken loopt ze wel echt breder uit
Zinzi_jewel schreef:Die heb ik juist geadviseerd gekregen.
Hopelijk morgen binnen .
Er zijn wel andere merken met meer maan / cresent vorm .
T is een zoektocht in elk geval