[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:22

Cognac zadel met mooie bruin leren zitting zal best mooi zijn..

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:50

Die Milwaukee is inderdaad ook wel heel mooi. Als die beviel en je heb budget ervoor zou ik niet meer verder zoeken :D Of heb je toch nog twijfels.

Ik weet het even helemaal niet meer. Heb wel een boel opties nu om tijdelijk verder te kunnen, maar ik ben bang dat geen van alle goed genoeg is voor mij om echt lekker buitenritjes te kunnen maken (zonder pijn in m'n knieen en valgevaar door rondspringende pony) en ik weet niet of ik er dan wel geld aan wil uitgeven. Ik had juist net het perfecte zadel voor ons gevonden. Maar die weer opnieuw kopen is financieel voorlopig geen optie.
Doe ik helemaal niks kwa zadel zou ik misschien wel genoeg geld bij elkaar kunnen schrapen voor een tuig en hem dan voor de wagen door te gaan rijden, maar dan wordt het dus helemaal niet meer erop.
Pfff, was net blij dat ik alles helemaal goed had en gewoon kon gaan genieten zonder zorgen.

Maar om mij misschien een beetje op weg te helpen. Wie heeft er ervaring met zowel de barefoot Arizona als Cheyenne in dezelfde maat? Hoe is het te vergelijken kwa zit voor de ruiter? De Cheyenne zal waarschijnlijk wat breder zitten, maar hoe vallen ze kwa lengte van de zitting?

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:57

Ik heb de Cheyenne en de Arizona beide kunnen proberen in maat 2.
Wat ik me nog herinner is dat bij de Arizona steeds mijn benen naar achteren gingen en ik daardoor voorover viel. Bij de Cheyenne had ik dit niet. Beide waren met fenders.
Zit nu te denken... misschien was de Arizona met vps (testzadel), maar weet dit niet zeker eigenlijk.

Jinte

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:22

Ik kom hier weer even binnen vallen.. Helaas ligt mn Torsion toch niet top op mijn pony dus moet er helaas afscheid van nemen.. Iemand interesse?

Haimati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:46

Ik wil m'n Barrydale verkopen en er dan een Madrid voor terug dus ik ben op het gemakje aan het rondkijken wat voor pad ik er onder wil want de bijbehorende pad is ook maar zo saai bruin vind ik. Zo heb ik bij mijn Arizona tussen de pad en het zadel een oranje blanket liggen.
Nou zag ik op de site van Grandeur mooie pads namelijk de Klassika en Antik, heeft toevallig iemand die onder een Spaans zadel of de Madrid zelf liggen? Ben namelijk wel benieuwd hoe dat staat en dan vooral van de Antik.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:13

Sorry, nog geen foto's van de Hidalgo Venice 2.. :o Komen zsm!
Maar wil wel even laten weten dat 'ie echt super goed bevalt.. :D Zweetafdrukken waren heel mooi en ik zit er ook een stuk fijner in dan de London. Hoef mezelf qua scheefheid ook een stuk minder te corrigeren dankzij Suzanne's les. Ben mezelf er nu een stuk bewuster van. En het zadel blijft super mooi liggen, helemaal geen geschuif! Ja tijdens opstappen een beetje, dat ligt aan mezelf.. Moet nog even oefenen met paard stil laten staan naast een krukje :+

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:15

Even een vraagje tussendoor over de veiligheidsbeugels van barefoot, met het leertje. Hoe moet je ze bevestigen?? Moet je het leertje naar buiten dragen?
Ik vind het mooier wanneer deze aan de binnenkant zit (wanneer je voet in de beugel zit), maar op de meeste foto's zie ik ze net andersom hangen (leertje richting hoofd van het paard, wanneer er geen voet in zit), of maakt het niet uit??

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:31

viola schreef:
Die Milwaukee is inderdaad ook wel heel mooi. Als die beviel en je heb budget ervoor zou ik niet meer verder zoeken :D Of heb je toch nog twijfels.

Eigenlijk geen twijfels, want weet dan ook al zeker dat ik met de gel zitting ga doen, want dat vonden mijn rug en billen erg fijn. :D

Enige twijfels zijn nu welke kleuren. :D :+

Zat te denken deze als kleur (cognac) van het zadel (dus niet kleur van de kniestuk en zitting) alleen dan model Milwaukee. Hoewel ik deze kleur combi ook erg leuk vind. Ik zie teveel waardoor er teveel keuze kom. :=
Afbeelding

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:34

Ik vind het een heel mooie kleurencombi. Ik denk juist door de kleuren te combineren dat ze elkaar versterken.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:35

Ik heb vandaag in de uitverkoop een zadelonderlegger van rendiervacht kunnen kopen! Echt een heel mooi ding.
Ik wil hem als barebackpad gaan gebruiken en misschien onder mijn barefoot.
Ben er nu al helemaal blij mee :D

Helenalena: volgens mij horen de elastieken aan de buitenkant omdat ze dan los kunnen gaan als je er van achter of opzij af valt. Dan komt er vaak meer kracht op dan wanneer je ze naar binnen doet, aangezien je voet vaker in de buitenkant hangt bij een valpartij.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:49

Jinte jammer dat het niet lekker ligt. Mocht je belangstelling hebben voor een trekker pro endurance :D

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:51

Haimati waarom gaat je Barrydale de verkoop in?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:15

Never mind ;)
Laatst bijgewerkt door MaritB op 01-02-14 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:17

!!!! (Dames.... Modjes zijn niet zo blij als er verkoop-activiteiten in dit topic plaats vinden... Liever per pb. Is al vaker voor gewaarschuwd met groene balken en tekst-gummen) !!!!

Just saying... :P

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:38

Een hele dikke SORRY Zilfstar

Marcella gaaf zadel,

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:50

Och... Heb gewoon een hekel aan dikke groene balken en tekstgummers :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:30

Kirsha, ja, die is ook zeker chique!
Viola, jemig wat ontzettend vervelend zeg! Ik weet niet hoe het werkt met gestolen zadels etc, maar kunnen jullie niks met de verzekering regelen?
Rianne, fijn om te lezen!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:50

Nee buitenzinnig we zijn er inmiddels echt uit dat de verzekering niks gaat vergoeden. Dubbel balen dus.
Maar jij verkoopt ook hidalgo, heb je al weleens een caracas van de serie 1 in handen gehad? Is dat echt k*t kwaliteit of nog enigszins vergelijkbaar met de 2?

Ik wordt echt gek van alle beslissingen die ik nu ook nog eens moet maken. Wilde dit jaar ook verder gaan met mennen, koop ik geen nieuw tuig dan gaat dat mennen echt nooit meer gebeuren. Koop ik geen zadel waar ik zelf goed in kan zitten zijn buitenritjes voorlopig uitgesloten en kan ik over een tijdje weer helemaal opnieuw beginnen met die stress kip voordat dat weer zonder problemen gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:58

Pfft balen zeg dat de verzekering niks doet -O-

Ik heb zelf korte pootjes en vind de Arizona maat 1 fijner dan de Cheyenne maat 1, omdat die zweetbladen aan de Cheyenne voor mij niks toevoegen maar wel wat gevoel er uit halen zeg maar. En de Arizona zit over het algemeen wat ruimer dan een zelfde maat Cheyenne.

Verder is het enige wezenlijke verschil natuurlijk de knop en manier van aansingelen, qua zit zou het op zich niet veel moeten schelen en bij een nieuwer model kun je natuurlijk je beugelophanging verplaatsen dus dat is dan ook geen issue.

Kun je niet gewoon een heel goedkoop zadeltje / tuig kopen om weer even mee aan de gang te kunnen?

Iets in de prijscategorie "over een jaar verkoop ik dat makkelijk weer voor dezelfde prijs" zodat je op je gemak kunt sparen voor iets moois maar toch nu aan de gang kunt?

Ik vind die kleurencombinatie wel mooi Marcella, maar afhankelijk van wat je er verder nog aan kleur onder legt, toebehoren uitzoekt en ook wat je zelf aantrekt als je er op zit, heb je met meerdere kleuren wel snel dat het wat druk kan ogen natuurlijk.

Veiligheidbeugels met elastieken, die horen eigenlijk aan de buitenkant te zitten voor het geval je valt en je voet in de beugel blijft hangen en je meegesleept wordt achter het paard. Je voet trekt dan aan het elastiek (als dat inmiddels nog vastzit...) en je komt los...is het idee.

Gaaf , rendiervacht!! Waar heb je die vandaan dan...? :)

Super Rianne dat het nieuwe zadel zo goed bevalt +:)+

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:20

pmarena schreef:
Gaaf , rendiervacht!! Waar heb je die vandaan dan...? :)

Van de outletstore in Apeldoorn die gistermiddag sloot. Aangezien het de laatste dag was, heb ik ook nog naar een hele mooie prijs kunnen afdingen.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:22

pmarena schreef:
Ik heb zelf korte pootjes en vind de Arizona maat 1 fijner dan de Cheyenne maat 1, omdat die zweetbladen aan de Cheyenne voor mij niks toevoegen maar wel wat gevoel er uit halen zeg maar. En de Arizona zit over het algemeen wat ruimer dan een zelfde maat Cheyenne.

Bedankt, dit wilde ik inderdaad nog even weten. Ik dacht dat al vaker gehoord te hebben, maar dan is een maat 0 dus niet echt een optie voor mijn verzorgster. Zij zat in de arizona maat 0,5 voor het mooi net krap. Cheyenne 0 wordt hem dan dus niet.

Ik heb een heel goedkoop zadeltje op het oog voor tijdelijk en ben nog wat andere opties aan het onderzoeken, maar het even zoveel tegelijk dat ik het soms even niet meer helder zie.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:28

Viola, ik heb wel de Caracas 1 in handen gehad en er op gezeten...qua kwaliteit gaat het nog, maar het er op zitten is niet aan te bevelen voor iemand zonder vlezige billen :( Verder is dat zeer subjectief, ik ken mensen die er erg blij van werden. Wat is je budget en wat voor type zadel zoek je?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:34

O en wat betreft de Madrid en Grandeur-pads: ik denk dat Miriam van Hofstede Twekkelo de beste kans heeft om hier wat meer over te vertellen.

Zij heeft een Madrid zadel als testzadel en levert Grandeur-pads :)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:43

Nou ik ben bijna 3500 euro aan spullen kwijt waarvan ook dingen die verkocht moesten worden om de aankoop van de hidalgo weer een beetje goed te maken op m'n spaarrekening. Budget is dus eigenlijk 0 of zo min mogelijk. En de caracas 2 was het enige zadel na een hele zoektocht die voor pony en mij paste en waar ik ook langer op kon rijden zonder pijnklachten.

Vlezige billen heb ik niet, wel nog een bontje was vast wel pas te maken valt.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:57

viola schreef:
Nou ik ben bijna 3500 euro aan spullen kwijt waarvan ook dingen die verkocht moesten worden om de aankoop van de hidalgo weer een beetje goed te maken op m'n spaarrekening. Budget is dus eigenlijk 0 of zo min mogelijk. En de caracas 2 was het enige zadel na een hele zoektocht die voor pony en mij paste en waar ik ook langer op kon rijden zonder pijnklachten.

Vlezige billen heb ik niet, wel nog een bontje was vast wel pas te maken valt.

+:)+ Ik had een beurse togus na 10 minuten.... (zonder bontje) maar qua ligging vond ik het een best zadel. De 2 zat stukken beter....