PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 21:17

Dasty van de wibra is een wonder middel tegen zwarte vegen :D

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 21:21

Kimley schreef:
Dasty van de wibra is een wonder middel tegen zwarte vegen :D

Ah die heb ik thuis zelf! De zwarte of de gele? En verkleurd de bovenstof dan niet? Wil mn nieuwe aanwinst niet verpesten...

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 23:24

De roze Dasty, de vlekkenverwijderaar :j Top spul, maakt alles schoon. Dekjes, vlekken in kleding, maar ook de frontriemen worden er weer heel mooi glimmend van, het haalt zelfs watervaste stift van naambordjes op stal af.. overal goed voor! En bij mij is er nog geen dekje door verkleurd hoor!

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 23:28

Texas02 schreef:
De roze Dasty, de vlekkenverwijderaar :j Top spul, maakt alles schoon. Dekjes, vlekken in kleding, maar ook de frontriemen worden er weer heel mooi glimmend van, het haalt zelfs watervaste stift van naambordjes op stal af.. overal goed voor!

[ [url=m/uFtMJM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh top die heb ik ook nog op zolder staan voor mn gewone was idd! En hoe doen jullie dat dan? Gewoon inspuiten op de vlekken en dan wassen op 30C en op laag toerental centrifugeren? En moet je ze nog op n bepaalde manier ophangen ofzo? Ik heb t bij Eurostar dekjes gehad dat die koordbiezen dan gekrompen waren en dan krulden de punten van de dekjes op nadat ze eenmaal gewassen waren ;(

Ik heb gelukkig een 9 kilo trommel dus dan blijven ze denk ik wel mooi?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 00:06

Ligt eraan of hij gewassen moet worden of niet. Als er alleen aan de buitenkant een vlek op zit, maar hij verder niet gewassen hoeft te worden, pak ik gewoon een natte doek of spons, spray er dasty op en ga daarmee met de vlek aan de slag. Op laten drogen en klaar. Maar als het toch in de was moet, dan inderdaad ook spray inwrijven met een natte spons of doek, wel even in laten weken en dan uitwassen op 30C. Ik hang ze dan gewoon over zo'n houten bokje (schraag, https://www.gamma.nl/assortiment/schraa ... /p/B509169) te drogen. Let er wel op dat je de buitenkant boven hebt met drogen. Dan verbleekt het niet door het licht, vooral als het ergens staat waar de zon op komt (mocht die ooit nog weer tevoorschijn komen O:) ). Ik heb er op deze manier nog nooit problemen mee gehad.

Intussen laat ik dekjes bij ons op stal wassen, ze hebben sinds ik denk anderhalf jaar ongeveer een professionele wasmachine, ook voor dekens enzo. Dat gaat helemaal top. Maar zelfs dan doe ik bij zadelvlekken van te voren Dasty erop. Ik heb de Golden laatst laten wassen, daar zaten toch alweer zadelvlekken in, en hij is weer als nieuw nu. Ook de witte rand die bij de singel best zwart was, is weer wit. Maar ook toen wij ze zelf in de wasmachine deden nooit echt problemen mee gehad. Alleen wat ik de laatste tijd had, is dat als er aan de binnenkant van het dekje nog zand of klei zit, en dat zie je dan dus niet want dat gaat in de stof zitten, en je wast het in een kleinere trommel (en onze wasmachine voor paardenspullen heeft best een grote trommel), dan gaat de zand of klei er met wassen uit, maar dat komt dan weer op het dekje terecht en dan zit de hele buitenkant eronder. Dat heb ik nu een paar keer gehad (het is er op stal in de wasmachine wel weer uit gegaan hoor, gelukkig wel), dus daarom laat ik ze nu wassen.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 00:15

Heel erg bedankt voor je tips! Maar als je alleen de vlek behandeld krijg je dan geen kringen van de Dasty of kleurverschil? Het dekje is verder wel schoon dus echt helemaal wassen is denk ik nu nog niet nodig.
Ik ben hier zo blij mee want ik zag die ene vlek pas toen ik er mee thuis was gekomen, en dacht volgens mij valt die niet onder het zadel! Daar baalde ik wel van maar er is dus nog hoop! *D

Ik ben ondertussen als ik even tijd heb allerlei dingen aan t terug lezen en vooral al jullie prachtige foto's aan t bekijken! Dank voor t delen, er zijn zo veel mooie kleuren dat alleen t bekijken van alle foto's al genieten is <3

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 01:32

Dat heb ik geloof ik twee keer gehad, maar dat waren toen wel andere dekjes. Dat waren dekjes van Kramer met best gladde stof bovenop. Wat je dan kunt doen als dat wel gebeurt, is nog een keer Dasty met een natte doek of spons, en dan gewoon het hele dekje en laten drogen, als hij verder niet in de was hoeft. Als hij wel in de was moet, heb ik er nog nooit kringen of kleurverschil van gekregen, dat ik alleen de vlek doe. Ook bij kleding niet.

Maar er is inderdaad hoop hoor, ik krijg de raarste vlekken ermee uit met Dasty!

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:57

Dasty vlekkenverwijderaar is top spul! Ik heb laatst een dekje van ps op marktplaats gekocht voor heel weinig geld. Het ding zag er niet uit maar dankzij dasty behoorlijk opgeknapt!

Afbeelding

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:02

Wow wat een verschil! Ik heb net de eerste ronde gedaan, wel een stukje wat onder t zadel valt en t zwart is nu al beduidend minder!

Ik heb ook nog een katoenen pagony dekje in n super mooie bordeaux kleur maar daar zit een olievlek op ;( Daar ga ik t ook maar eens op uitproberen. Als die verkleurt maakt t niet uit want die gebruikte ik door die vlek toch niet meer (zo zonde eigenlijk)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:01

Wauw avensis, die is zeker opgeknapt weer!! +:)+

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:20

De vlekken die niet onder t zadel zaten zijn er uit. Geweldig, echt heel erg bedankt! Die onder t zadel zijn een stuk minder maar die ga ik vanavond nog een keer doen. Ben er echt heel blij mee!

Ja die roze is echt een mega verschil, super hoor!

Even een vraagje, dit is de bordeaux plait denk ik?

Afbeelding

Hoe is de kwaliteit van de plait dekjes tov de andere?

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:26

Het wordt nu toch wel heel verleidelijk om andere dekjes uit de kast te gaan trekken <3

Dit is in Merlot Gold, jasje is Dark Sky :)
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:32

Afbeelding

Tijdens de les vanmiddag met denk ik de steel blue?

Mooi die merlot! Hebben jullie meer foto's van jullie verschillende bordeaux kleurige dekjes? En bestaat er een bordeaux dekje met donkerblauwe rand van ES of PS of Sweden?

_Bootsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 19:43

Weer de Walnut <3
Al twijfel ik nog steeds of het wel een match is.. :=

Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 20:19

Hey welkom met cadanza.
Ik ben degene die je bruine wintec gekocht heeft maar dan wat anoniemer ;)

Ik heb nog niks van de nieuwe collectie van ps op mijn wishlist, wil de petrol nog ooit wel scoren maar dan moet er eerst wat uit.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 20:24

Audesta schreef:
Hey welkom met cadanza.
Ik ben degene die je bruine wintec gekocht heeft maar dan wat anoniemer ;)

Ik heb nog niks van de nieuwe collectie van ps op mijn wishlist, wil de petrol nog ooit wel scoren maar dan moet er eerst wat uit.

Hihi thanx! Wat leuk, jij ook hier ;) Ja die petrol is heel erg gaaf maar ik heb al een Petrol van le Mieux. Wat heb je in de aanbieding? *D En heb je foto's van je collectie?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 20:29

Ik twijfel om de ruffle paars weg te doen en de mint. Die pak ik eigenlijk nooit. Ik zal in mijn vakantie eens een mooie foto maken. Alles hangt mooi in mijn zadelkamer op een broeken rek van de pax kasten :')

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:40

Ik heb voor de liefhebben nog de witte ruffle met zwarte rand te koop! Het is een maat Cob maar dan wel een ruime. Heb eventueel een foto op een equestrian stockholm full en dat scheelt niet veel.
Vraagprijs is €75,- of een goed bod :-)
Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:55

DinkeyGirl schreef:
De vlekken die niet onder t zadel zaten zijn er uit. Geweldig, echt heel erg bedankt! Die onder t zadel zijn een stuk minder maar die ga ik vanavond nog een keer doen. Ben er echt heel blij mee!

Ja die roze is echt een mega verschil, super hoor!

Even een vraagje, dit is de bordeaux plait denk ik?

[ [url=m/PYkzcN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe is de kwaliteit van de plait dekjes tov de andere?

Dat is de Plait Dark Berry :) Heel mooi! Is dat die, die je gekocht had met de vlekken erin? Want dan heb je het er goed uit gekregen idd :) Ik denk wel dat het goede kwaliteit is hoor, ik schat de Plait dekjes ongeveer net zo in als de Floret dekjes, en die vind ik heel fijn!

DinkeyGirl schreef:
[ [url=m/7iJS4d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tijdens de les vanmiddag met denk ik de steel blue?

Mooi die merlot! Hebben jullie meer foto's van jullie verschillende bordeaux kleurige dekjes? En bestaat er een bordeaux dekje met donkerblauwe rand van ES of PS of Sweden?

De oude Merlot Crystal van ES is bordeaux-achtig met een blauwe rand. En dat is de Steel Blue idd :j

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:56

Nee dat was de Irish coffee met die vlekken. Die plait dark berry sta ik op punt van aanschaffen *\o/*

Is die Walnut n beetje vergelijkbaar met de warm grey trouwens?

Als mensen foto's hebben van hun bordeaux dekjes: spam away :D

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:59

Audesta schreef:
Ik twijfel om de ruffle paars weg te doen en de mint. Die pak ik eigenlijk nooit. Ik zal in mijn vakantie eens een mooie foto maken. Alles hangt mooi in mijn zadelkamer op een broeken rek van de pax kasten :')

Heel gaaf! Heb ik helaas geen plek voor maar lijkt me super handig!

Hmmm dat zijn niet echt onze kleurtjes maar dan kan je ze idd beter verkopen en iets terug kopen wat je wel pakt. Ik PB je even!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 23:03

Afbeelding

Afbeelding

In ieder geval de rode die ik heb :')

Vandaag de metallic blue van equestrian stockholm binnen gekregen, en wauwie!!! wat een super sjiek dekje vind ik dat!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 23:15

ivy_power89 schreef:
[ [url=m/0K7s5o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XLHcan.jpg]Afbeelding[/url] ]

In ieder geval de rode die ik heb :')

Vandaag de metallic blue van equestrian stockholm binnen gekregen, en wauwie!!! wat een super sjiek dekje vind ik dat!

Had hem voorbij zien komen. Is dat nou meer grijs dan blauw (in t echt)?

Jouw bordeaux vind ik ook echt super mooi <3 Die onderste lijkt een beetje op de orchid van Lemieux. Ook prachtig!
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 19-06-24 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 23:16

ES Bordeaux:

Afbeelding

ES Crystal Merlot Gold (niet helemaal Bordeaux, ligt ook heel erg aan het licht bij deze welke kleur hij heeft):

Afbeelding

PS of Sweden Ruby Wine:

Afbeelding

Oude ES Merlot Crystal:

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 23:24

Texas02 schreef:
ES Bordeaux:

[ [url=m/wHzf9b.jpg]Afbeelding[/url] ]

ES Crystal Merlot Gold (niet helemaal Bordeaux, ligt ook heel erg aan het licht bij deze welke kleur hij heeft):

[ [url=m/MdifHr.jpg]Afbeelding[/url] ]

PS of Sweden Ruby Wine:

[ [url=m/xughcb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oude ES Merlot Crystal:

[ [url=m/k3xSsI.jpg]Afbeelding[/url] ]

OMG die onderste 2!!!! Die komen zeker nog op mn wish list! <3 <3