Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:33

different1 schreef:
Ik snap nog steeds niet dat die edix crescent genoemd wordt, imo is die meer anatomisch

Op mijn paard lag die toch wel in een maanvorm, veel meer dan een gewone anatomische.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:06

IwanLuver schreef:
Hoe zat het ook al weer? Als de achterste gesp hoger komt dan de voorste, wat voor singel is dan nodig?

Een Atletico. Maar weet je dat zeker? Want dat is namelijk haast nooit het geval. Dan heeft je paard een bredere borst dan buik.
Als de achterste gesp lager komt heb je een banaansingel nodig.

Celebi

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 15:38

Ligt er natuurlijk aan wat voor singel je nu hebt voor je paard. Heb je een Crescent op een platte buik dan komt de achterste gesp ook hoger uit.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:13

Ik heb nu een rechte singel en de achterste gesp is hoger. Ze heeft een dikke buik :o en een redelijke borst

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:42

Weet je zeker dat je singel stoten nog gelijk zijn?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:36

IwanLuver schreef:
Ik heb nu een rechte singel en de achterste gesp is hoger. Ze heeft een dikke buik :o en een redelijke borst

Ligt je zadel nog wel goed?
Heb je een foto? Ben nu wel nieuwsgierig

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:19

Hallo allemaal, ik kom even binnen vallen met een vraag.

Ik heb deze singel van Divoza - de Roemer comfort. https://www.divoza.com/nl/paardenspulle ... suursingel

Ze lijkt er op zich happy mee, maar was toch benieuwd of iemand een echt wollen bontje weet wat hier om zou passen?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:46

Even een vraagje over singelnijd.
Buiten het feit om dat ik zowiso ook een andere singel ga aanschaffen. Mijn paard heeft vooral aan de rechterkant wat singelnijd. Links is er niks aan de hand. Iemand een idee

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:01

Singel je recht aan? Zit er aan één kant maar elastiek? Loopt je paard scheef? Is je zadel recht? Zit je zelf recht? Voel je oneffenheden op de huid aan die kant?

Zomaar wat vragen die je zou kunnen beantwoorden om een antwoord te vinden.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:12

Celebi schreef:
Singel je recht aan? Zit er aan één kant maar elastiek? Loopt je paard scheef? Is je zadel recht? Zit je zelf recht? Voel je oneffenheden op de huid aan die kant?

Zomaar wat vragen die je zou kunnen beantwoorden om een antwoord te vinden.

Ja klopt mijn paard is wel wat scheef. Op de rechterteugel trekt hij daar en is daar sterker. Is dus linksgebogen. Ik val zelf soms iets op rechts

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:48

Ieder mens is ook scheef, dus ook wat extra aandacht aan jezelf besteden naast het paard is heel erg aan te raden. Voor iedereen, maar helemaal als je eigenlijk al een lange tijd bezig bent met paard.

En eens kijken naar hoe je aansingelt. Hoeveel gaten in 1 keer, zitten ze idd aan beide kanten gelijk, past zadel nog goed, hang je niet veel aan 1 kant met opstappen. Allemaal dingen die gevoeligheid aan 1 kant kunnen veroorzaken naast gewoon medische problemen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:52

Help. Ik heb sinds kort een springzadel erbij. En waar ik me met dressuursingels doorgaans prima red en ook nog wel eens advies durf te geven, kan ik niet zo goed bedenken wat nu mijn beste zet is.

Ik heb er even over getwijfeld of ik wel foto's mee wil sturen, ik schaam me namelijk dood hoe dik mijn paard op dit moment is. Maar goed, dat gaat er alleen maar af door het tonnetje wat meer in beweging te zetten, en dat is natuurlijk veel leuker met je nieuwe zadel dan met je oude. Maar, de enige vzh singel die ik in mijn bezit heb, past eigenlijk niet, en het model is niet ideaal. Dus, er moet wat anders komen.

Paard is buikig en zal dit ook blijven, ook als de overtollige vetjes er weer af zijn. De foto illustreert het al een beetje, maar de singel die er nu aan zit trekt de hele bende naar voren. Die er nu aan zit op de foto, is de Harry's Horse deluxe. Eigenlijk gewoon recht met een iets breder stuk onder de buik.

Aan mijn dressuurzadel heb ik een Mattes Crescent, maar met het oog op boscrossen en oefencrossjes, wil ik hier liever geen bont singel aan. Maar wat dan wel? Ik zit er niet zo op de wachten om er 10 te kopen als trial and error, dus daarom kwam ik hier even.
Op mijn lijstje staan tot nu toe:

de Felix Buhler maansingel: https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... aan-singel, maar die in dressuur maat vond ik niet heel erg gebogen. Wellicht deze wel?

Deze van Passier: https://agradi.nl/products/passier-singel-leer-havana
Deze van Kavalkade: https://agradi.nl/products/kavalkade-si ... tiek-bruin

Of wellicht toch zoiets? https://agradi.nl/products/lemieux-spri ... isch-zwart Alhoewel ik betwijfel of dat het beste model is. Met mijn dressuurzadel heb ik een tijd gereden met de ProLite, beviel prima alleen vond ik die te kort. Maar dit lijkt toch wel weer iets heel anders, ondanks dat de ProLite lange singel ook dit model heeft.

Niet een hele lange lijst dus, maar al met al een beetje te gek om maar te bestellen en proberen. Prijs maakt me niet zoveel uit. Ik wil gewoon een goede singel.

En nou, voor de draad ermee dan maar :+ Helpt het nog als ik zeg dat de foto wat vertekend en er al wat kilo's af zijn nu ze niet meer op het gras staan? :)) :
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 14-10-24 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:57

Ik durf niet zo 123 een specifiek advies te geven, maar wil je wel meegeven dat wat boog in de singel meer aanzet met vzh singels dan met dressuur singels

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:57

Gezien de rondingen van je paard nu zou ik die eerste van Kramer wel een poging waard vinden. Die lijkt mooi rond te lopen en ik denk dat dat wel fijn zou zijn.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 15:20

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 22:35

Zeker interessant! Net even gunstiger geprijst dan de Edix.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:15

Goedemiddag, mijn paard is herstellende van een peesblessure en ik heb momenteel een zadel te leen maar twijfel een beetje welke singel ik nodig heb.
Ik heb nu mijn mattes cresent er aan gehangen maar vind deze toch erg breed liggen achter de voorbenen.
Iemand tips voor bijv een goede smalle (cresent)singel met elastiek aan beide kanten?

Helaas geen foto dat het zadel er bloot of zonder singel op ligt.
Voor nu (revalidatie periode) is dit zadel de beste optie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:29

Prachtig paard, dat ten eerste <3

Ik heb zelf de Edix crescent waar ik heel erg blij mee ben

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:33

SharonIndezz schreef:
Prachtig paard, dat ten eerste <3

Ik heb zelf de Edix crescent waar ik heel erg blij mee ben

Dank je wel!

Die heb ik met mijn andere zadel geprobeerd maar juun kreeg toch weer singelnijd en toen weer verkocht.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:36

De singel van Kramer is achter de ellebogen (bij de juiste maat) Heel smal maar geen elastiek.
De singel van kerbl is neopreen, wel elastiek aan beide zijden en is smal maar je voelt wel de gespen een beetje.

Ik ben ook nog steeds zoekende :o

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:47

different1 schreef:
De singel van Kramer is achter de ellebogen (bij de juiste maat) Heel smal maar geen elastiek.
De singel van kerbl is neopreen, wel elastiek aan beide zijden en is smal maar je voelt wel de gespen een beetje.

Ik ben ook nog steeds zoekende :o

En de moon singels van kavalkade?
Afbeelding
Ookal is t zonder elastiek...
https://hypostore.nl/kavalkade-dressuur ... asper.html
Of deze?

Iemand ervaring met deze 3?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 16:24

Geen ervaring mee, maar voor mijn paard zit er teveel leer/stof boven de gespen waardoor ze, in de juiste maat, ter hoogte van d'r ellebogen komen...
Bij een groter paard zou dat een mooie singel zijn denk ik.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:04

JenniferU schreef:
[ Afbeelding ]
Of deze?

Ik heb de rechtse. Ik vind ook dat er teveel stof boven de gespen zit, niet ideaal. Maar wel een vd weinige singels die mijn paard wel pruimt. Nog wel een puntje van kritiek, de singel droogt in mijn 'zadelkamer' (container) niet snel genoeg. Dus ik ben wel weer op zoek naar een leren singel.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 23:23

lies schreef:
JenniferU schreef:
[ Afbeelding ]
Of deze?

Ik heb de rechtse. Ik vind ook dat er teveel stof boven de gespen zit, niet ideaal. Maar wel een vd weinige singels die mijn paard wel pruimt. Nog wel een puntje van kritiek, de singel droogt in mijn 'zadelkamer' (container) niet snel genoeg. Dus ik ben wel weer op zoek naar een leren singel.

Is de linker dan niet geschikt voor je? Lijken bijna t zelfde alleen is de linker van leer

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 23:52

Klopt, maar vanwege het kritiekpuntje van de hoeveel ruimte boven de gespen, kijk ik ook even naar andere vergelijkbare singels.