De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:05

De compositi beschermers ( die hele luchtige) passen die ook op een d pony? Zijn ze kort?

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 07:43

Muze schreef:
De compositi beschermers ( die hele luchtige) passen die ook op een d pony? Zijn ze kort?

Dat ligt echt aan de lengte van de benen van jouw pony. Ik zou evt vanavond de lengte voor je kunnen opmeten als dat niet online te vinden is.

Heb wel destijds gelezen dat ze te knippen zijn, dus mochten ze te lang zijn, schijn je het bovenste stukje te kunnen knippen. Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:25

Zijn er mensen die hun paard met beenbeschermers in de wei/paddock zetten? Mijn paard heeft zichzelf een blessure getrapt (of laten trappen?) dus dat wil ik in de toekomst graag voorkomen, in ieder geval tot hij wat minder klungelig/lomp is (nu 4 jaar). Zijn mesh brushing boots hiervoor geschikt? Of welke dan wel?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 09:33

xSCWx schreef:
Zijn er mensen die hun paard met beenbeschermers in de wei/paddock zetten? Mijn paard heeft zichzelf een blessure getrapt (of laten trappen?) dus dat wil ik in de toekomst graag voorkomen, in ieder geval tot hij wat minder klungelig/lomp is (nu 4 jaar). Zijn mesh brushing boots hiervoor geschikt? Of welke dan wel?

Wij hebben dat een tijdje gedaan met onze lusitano die niet wist wat hij met zijn benen deed, wij hebben daar deze voor gebruikt: https://hypostore.nl/compositi-protech-peesbeschermers.html. Werkte prima!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:38

Dankjewel, deze zijn alleen wel alleen voor voor toch? Ik zoek eigenlijk ook iets voor achter. Hij is nu links achter kreupel… Maar tikt zich ook dikwijls voor aan.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:40

xSCWx schreef:
Dankjewel, deze zijn alleen wel alleen voor voor toch? Ik zoek eigenlijk ook iets voor achter. Hij is nu links achter kreupel… Maar tikt zich ook dikwijls voor aan.

Wij hebben ze gewoon om de achterbenen gedaan :') Past prima! Hij stootte zich voornamelijk aan de achterbenen tijdens de bizarre sprongen die hij maakte in de weide

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:27

Na het de teleurstelling van de gatusos air beschermers heb ik net de Tri-zone open front van equilibrium besteld….verschrikkelijk duur maar ben toch overstag gegaan :D nu maar hopen dat deze wel passen….
Mochten er nog mensen zijn benieuwd zijn of deze wel voor kwpn’ers geschikt zijn dan plaats ik een update alsjeblieft er zijn

Sabrinatomic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:43

Pallatin schreef:
Na het de teleurstelling van de gatusos air beschermers heb ik net de Tri-zone open front van equilibrium besteld….verschrikkelijk duur maar ben toch overstag gegaan :D nu maar hopen dat deze wel passen….
Mochten er nog mensen zijn benieuwd zijn of deze wel voor kwpn’ers geschikt zijn dan plaats ik een update alsjeblieft er zijn

Ik ben benieuwd! Zien er wel goed uit

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:55

Ik heb de Tri-zone open fronted boots voor mijn haflinger en die zijn kwa omvang ruim genoeg.
Kwa lengte zijn ze voor een grote KWPNer mogelijk wat kort, voor mijn haf gaat het prima.

Ik vind het wel by far de fijnste beschermers die ik heb gehad.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:00

Ik heb de equilibrium beschermers ook, zitten prima bij mijn paard van 1.68

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:37

Ik heb ook de Equilibrium open fronted voor mijn forse Spanjaard. Heb maat M voor een paard van 1.62 en dat past goed.

Ze zijn erg licht en luchtig en toch stevig.

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:16

Pallatin schreef:
Nou…ze passen niet…qua omtrek van het pijpbeen niet; ik krijg de elastieken met moeite vast, dus ze gaan helaas weer retour. Ik denk dat dit geen geschikte beschermers zijn voor grote kwpn’ers met normaal tot iets steviger beenwerk
[ [url=m/k3SXFF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb goed nieuws voor iedereen bij wie de klittenband sluitingen te kort waren van de Gatusos beschermers, wij hebben contact gehad met Gatusos en ze gaan bij de Gatusos Air beschermers de klittenband verlengen met 3 cm *\o/*

Ik heb nog geen datum waarop deze leverbaar zijn, maar dit kan ik altijd laten weten mocht iemand interesse hebben.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:19

Als ze ook een cob maatje maken…

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:24

Kijk dat is goed bericht .

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:31

Lobke1998 schreef:
Pallatin schreef:
Nou…ze passen niet…qua omtrek van het pijpbeen niet; ik krijg de elastieken met moeite vast, dus ze gaan helaas weer retour. Ik denk dat dit geen geschikte beschermers zijn voor grote kwpn’ers met normaal tot iets steviger beenwerk
[ [url=m/k3SXFF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb goed nieuws voor iedereen bij wie de klittenband sluitingen te kort waren van de Gatusos beschermers, wij hebben contact gehad met Gatusos en ze gaan bij de Gatusos Air beschermers de klittenband verlengen met 3 cm *\o/*

Ik heb nog geen datum waarop deze leverbaar zijn, maar dit kan ik altijd laten weten mocht iemand interesse hebben.

Dat is goed nieuws….dat zou voor veel klanten een uitkomst zijn, maar als ik nog kritisch kijk maar mijn foto’s zijn ze ook dan voor mijn paard niet goed passend; voor hem is de omvang van de beschermers zelf ook te krap: ze omsluiten z’n been niet voldoende vind ik, dat lost langer elastiek niet op ben ik bang….

Ik ga vandaag de tri-zone beschermers passen…ben heel benieuwd! Eerste indruk is goed, superlicht, wel stevig op het peesgedeelte en je kijkt er idd zo door, dus zeker luchtig

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:07

Muze schreef:
Als ze ook een cob maatje maken…

Ook daar zijn ze wel mee bezig heb ik begrepen, alleen geen idee hoe lang dat gaat duren.

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:08

Pallatin schreef:
Lobke1998 schreef:

Dat is goed nieuws….dat zou voor veel klanten een uitkomst zijn, maar als ik nog kritisch kijk maar mijn foto’s zijn ze ook dan voor mijn paard niet goed passend; voor hem is de omvang van de beschermers zelf ook te krap: ze omsluiten z’n been niet voldoende vind ik, dat lost langer elastiek niet op ben ik bang….

Ik ga vandaag de tri-zone beschermers passen…ben heel benieuwd! Eerste indruk is goed, superlicht, wel stevig op het peesgedeelte en je kijkt er idd zo door, dus zeker luchtig

Ja ik snap inderdaad wat je bedoelt, kijkende naar functionaliteit is de pasvorm voldoende als de klittenband straks langer is, het beschermt de achterkant en zijkant van het been. Voor het mooie zijn ze inderdaad net wat aan de krappe kant.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:15

@pallatin
Zou je een foto kunnen plaatsen van de trizone?
Mijn paard heeft een schiefel vrij ver aan de voorzijde en de gatusos sloot dus ook lang niet voldoende om het been om die te bedekken

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:04

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heb je hier wat aan Manon? Deze past mijn paard wel, ze moet nog wel een beetje vormen maar ik houd ze. Als ik nog detail foto’s moet maken laat me het dan maar weten.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:36

Oh die zijn mooi. Hoe is de binnenkant?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:01

De binnenkant zijn een soort zachte kussentjes met allemaal gaatjes erin…als je t interessant vindt kan ik vrijdag wel even foto’s maken. In alle eerlijkheid, de gatusos hebben meer contact met de buitenlucht maar die zijn wel minder flexibel en ‘hard’ van binnen, ik denk dat zand sneller schuurt in de gatusos. Maar als die hadden gepast had ik die gehouden, zijn toch een stukje goedkoper en vond t een goed concept

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:05

Ziet er fijn uit! Welke maat heb je?

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:05

Loopt de binnenkant verder naar voren dan de buitenkant?
Jouw paard had vrij grof beenwerk toch?
Zijn ze in lengte korter dan de gatusos?

Overigens ik vind deze er beter voorgevormd uitzien dan de trizone all sports boots . Dat zijn echt rechte pijpen. Mijn paard heeft deze nu om op de weide ivm de schiefel en benen worden er niet warm onder maar ik vind de pasvorm van de allsports vreselijk

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:49

Capriootje schreef:
Ziet er fijn uit! Welke maat heb je?

De grootste: L
Ma_n0n schreef:
Loopt de binnenkant verder naar voren dan de buitenkant?
Jouw paard had vrij grof beenwerk toch?
Zijn ze in lengte korter dan de gatusos?

Overigens ik vind deze er beter voorgevormd uitzien dan de trizone all sports boots . Dat zijn echt rechte pijpen. Mijn paard heeft deze nu om op de weide ivm de schiefel en benen worden er niet warm onder maar ik vind de pasvorm van de allsports vreselijk

@ Manon, ik heb niet t idee dat ze aan de binnenkant verder naar voren komen. Ze zitten een beetje ‘scheef’ in de verpakking dus ik heb ze op t midden een beetje gevouwen als je begrijpt wat ik bedoel, ze moeten nog een beetje meer vormen vind ik maar ze zijn wel flexibel dus dat komt wel goed denk ik. Mijn paard is een Gelderse kwpn’er dus heeft idd wat grover beenwerk. Ik heb t idee dat ze ietsje korter zijn dan de gatusos, moet ik deze eens voor je opmeten?

Afbeelding
Dan heb je een beetje een idee van z’n beenwerk; ik vind t niet grof…maar ja, ben Friezen gewend dus vind dat de mijne hele elegante pootjes heeft :+

JessicaSpek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 15:16

Iemand enig idee of de bandjes van de compositi peesbeschermers ook los te verkrijgen zijn? Of iemand een ander idee?
Op internet kan ik ze niet vinden. Paard heeft de bandjes gesloopt op de wei. Nu een paar onbruikbare beschermers liggen, zonde.