Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zipperdydooh

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:28

Ik wacht vandaag precies 5 maand op mijn flight. Wachten duurt heel lang want leenzadel ligt niet goed. Hopen dat die nu snel komt.
Beide paarden hebben last van de singelstoten. Hoop dat dat met t nieuwe zadel geen probleem is anders heb ik voor niets 5 maand gewacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:31

Waar hebben ze last van bij de singel?

Zipperdydooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:38

Met aansingelen wordt de ene erg boos (verschillende singels geprobeerd) met rijden is dat helemaal weg lijkt hij er geen last van te hebben. En de ander als ik er op zit en nog even aansingel dan kruipt hij in elkaar. Hij wil ook niet weg onder t zadel in t begin. Rij hem op t moment bewust een stuk minder. Als ik met mijn hand onder t blad voel vind ik ook dat de stoten erg in zijn buik trekken. Voelt niet erg vriendelijk.
Fitter is al heel vaak geweest service is goed maar ben dit zadel zat.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:40

Een langere singel wil helpen
Mijn merrie loopt t beste met een singel die bijna tot mijn zadel dekje komt .
En geen anatomisch gedoe maar gewoon simpele rechte is ook wat kan helpen
Mocht je dit niet al geprobeerd hebben

Zipperdydooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:44

Dank je wel voor de tip. Had ik zelf ook al bedacht zo'n simpele rechte neopreen singel maar mocht ook niet baten. Van de fitter een prolite singel te leen gehad maar dat was rodeo Hoop dat t zadel gewoon toch niet lekker past en dat t opgelost is met de nieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:45

er wordt heel veel met een te korte singel gereden, niet echt comfortabel voor het paard ivm de singelstoten langs het vel.

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:27

Ja mijn leenzadel wordt ook echt krap. Marc is 12 december geweest. Dus we hebben nog een ruime 2 weken en dan zit ik op 4 maanden. Tegen mij werd een levertijd van 3 a 4 maanden gezegd. Maar het wordt dus echt 4 maanden. Helaas. Het leenzadel zit verder prima voor mij. Maar hij knijpt nu echt naast de schoft en heb echt nog maar nauwelijks een vinger tussen de boom en zn schoft. Hij lijkt er geen last van te hebben. Maar lekker lijkt mij ook niet. Dus ik ben in volle afwachting! Hopelijk is de volgende lichting de Icon Flight. Zo te horen wachten hier meer met mij op. :)

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 02:46

Ik ben ook van plan om een custom zadel te bestellen. Mijn merrie word over 3 maandjes zadelmak gemaakt dus moet nog even wachten met bestellen. Zo kan ik ze helaas niet testen..

Ik zou graag de swarovski op de achterkant willen. Hebben mensen hier ervaring mee ? Blijft het op lange termijn ook goed?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:55

Hey Malissaa, Wat voor Swarovski? Grote stenen? Of Swarovski leer?
Ik heb beide op mijn lepel.

Zie filmpjes van mijn zadel.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:06

Ik heb bijna een half jaar op mijn zadel moeten wachten, maar mijn leenzadel volstond prima dus vond ik het geen drama. Ondanks dat Jeff zich er erg vervelend onder voelde, ik zat goed en paard liep prima onder de leen..

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:48

jepsica schreef:
Hey Malissaa, Wat voor Swarovski? Grote stenen? Of Swarovski leer?
Ik heb beide op mijn lepel.

Zie filmpjes van mijn zadel.

[ Video ]

[ Video ]

Je filmpje heb ik inderdaad gezien ! Erg mooi ! Ik zou gaan voor het swarovski leer.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:57

Ik heb gisteren voor het eerst in ruim jaar weer eens met m'n dressuurzadel gereden. (Eigen paard stond in training en mijn 'leen'merrie lag het niet op. Nu past het op mijn eigen merrie ook even niet zo lekker. Moet het weer even op laten vullen ook, zadel zakt wat weg nu aan de voorkant. Snel maar regelen dus :P Ga nu toch maar weer even op mijn fijne springzadel rijden :)

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:13

Hoi!
Ik vroeg me af of iemand me wat over de huidige prijzen wat kon vertellen. De kale prijzen van de zadels staan natuurlijk op de site maar ik vroeg me af of je ook voor aanpassingen in de wrongen/lak randje e.d. ook al extra betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:05

Voor sommige aanpassingen betaal je extra voor anderen weer niet.

Volgens mij is daar geen lijst van. Een fitter kan je antwoord geven.

Ik ben zo blij met mijn leenzadel! Zit echt beter dan mijn coda.

RBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:43

Heb gister een icon coda besteld. Voor een lak achterkant betaal je geloof ik 75 extra. Een lak rand aan de voorkant van je zweetblad 50 euro. Voor verschillende soorten leer 400 extra. Als.je de standaard uitvoering neemt kan je wel de kleur van de welt.en de stiksels uitzoeken

Helaas geen leenzadel beschikbaar ... Moet wrs minimaal 4 maanden wachten voor het zadel geleverd wordt. En mijn paard vind huidige zadel.niet echt fijn meer

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:17

Hoi ik kom even binnenvallen! Ik heb nu de wolfgang omni. Hij ligt op 2 verachillende paarden. Waarvan 1 paard weg gaat. En op de ander is die net te krap op de schoft. Zadelmaker had al gezegd dat ik naar iets anders uit moest kijken. Welk custom model ia geschikt voor hoge achoft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:23

Het model wat ik nu heb. Advantage-R. Mijn paard ook een enorm hoge schoft. Oude zadel paste niet meer omdat het niet breed genoeg gemaakt kon worden zonder dat het over de schoft zakte.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:22

snissje schreef:
Hoi ik kom even binnenvallen! Ik heb nu de wolfgang omni. Hij ligt op 2 verachillende paarden. Waarvan 1 paard weg gaat. En op de ander is die net te krap op de schoft. Zadelmaker had al gezegd dat ik naar iets anders uit moest kijken. Welk custom model ia geschikt voor hoge achoft?

Ik heb de wolfgang solo mk 2 besteld voor mijn paard met vrij hoge schoft.

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:05

Ik wacht nog steeds op de Icon Flight. Ik zit vandaag op 4 maanden en het leenzadel wordt echt te krap. Ik hoop zo dat het zsm komt. Want we gaan dik over de 4 maanden voordat het er is zo. Weet niet of jullie al wat hebben wat eind vorig jaar besteld is?

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:06

Wij hebben de star op een paard met hoge schoft.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:34

Hoi,

Ik ben op zoek naar de Wolfgang Omni! Ik heb de Wolfgang Constanze maar voor mijn andere paard moet ik de Omni hebben.. Mocht iemand deze per ongeluk verkopen? Of iemand weet er 1 te koop, dan hoor ik het graag!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:45

Ik wacht nog steeds?! Wie nog meer?

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:23

Ik wacht opnieuw! In afwachting op zadel nummer 3 ondertussen. Was steeds niet goed..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:50

Wachten duurt lang he!

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 23:22

Ik wacht nu precies 4 maanden op mn Icon Flight :/