Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:42

Niekj_Jente schreef:
Hallo,

Weet iemand een fijne VZH singel ZONDER elastiek.

Ik kom er heel veel tegen mer elastiek maar zonder zie ik niet zoveel. Heb de Prolite of de Kavalkade gevonden zonder elastiek.

Liefst niet meer dan €150,-

DuoPenotti schreef:
De leren variant van de prolite, maar dan kom je in een duurdere klasse

En de simpele neopreen singels.

Kwalitatieve koordsingel.

Neopreen is alleen leuk voor de eigenaar, qua hygiëne.

Koordsingels bewegen mee, en makkelijk te reinigen. ( Voor degene die nu hun manege-verleden gaan verkondigen over harde koordsingels, wellicht was jouw rijschool niet zo proper op hun harnachement)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:45

xXbellaXx schreef:
Is toch een 65 en wel wat elastiek aan de gespen .

En heb een Stubben singel heel flexibel super fijn maar icm dit zadel geen echte match nu deze is wel 60 cm

Ah jammer! Heb je een foto van de stubben singel? Of welke variant is het dat ik ‘m even online kan bekijken :)

Ik twijfel over de Connect singel. Ik had deze simpele nog liggen, maar die is recht, en de Connect singel niet.

https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... ..50..S%3e

Dat lijkt een succes qua ligging, alleen het materiaal bevalt niet, neemt veel vocht op en wordt snel vies. Dus ik zoek iets soortgelijks in het leer.[/quote]

De stubben kun je gewoon vinden op stubben equi soft

Jonnekee

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 22:56

Mocht er iemand interesse hebben in 2 Lemieux singels met bont 70cm of een Passier wave leder 70cm

De mijne komen beschikbaar de passier is echt maar 3x gebruikt heb toch een wat langere nodig

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:09

Zinzi_jewel schreef:
xXbellaXx schreef:
Is toch een 65 en wel wat elastiek aan de gespen .

En heb een Stubben singel heel flexibel super fijn maar icm dit zadel geen echte match nu deze is wel 60 cm

Ah jammer! Heb je een foto van de stubben singel? Of welke variant is het dat ik ‘m even online kan bekijken :)

Ik twijfel over de Connect singel. Ik had deze simpele nog liggen, maar die is recht, en de Connect singel niet.

https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... ..50..S%3e

Dat lijkt een succes qua ligging, alleen het materiaal bevalt niet, neemt veel vocht op en wordt snel vies. Dus ik zoek iets soortgelijks in het leer.

De stubben kun je gewoon vinden op stubben equi soft[/quote]

Ah die heb ik inderdaad wel voorbij zien komen, maar verwacht ook niet dat dat iets voor ons is helaas! bedankt iig.

Zamak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 22:25

Jonnekee schreef:
Mocht er iemand interesse hebben in 2 Lemieux singels met bont 70cm of een Passier wave leder 70cm

De mijne komen beschikbaar de passier is echt maar 3x gebruikt heb toch een wat langere nodig

Ik heb wel interesse. Ik ga je een PB sturen

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 15:03

Hieperdi schreef:
Heeft er iemand nog een idee?
Ik ben opzoek naar een nieuwe singel, deze wordt echt te klein en ik loop elke keer tegen het probleem aan dat zijn singelgroeve zo naar voren ligt. Ik heb nu de HH freefit. Hij heeft flinke schouders en is rond geribt (en te dik op t moment blame is on the grass) :+
[ [url=m/zfBRyw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hieronder foto van mijn huidige singel
[ [url=m/YQsjzB.png]Afbeelding[/url] ]

Ik up hem omhoog ik ben nog niet voorzien. Eind oktober komt mijn zadelmaker en dan zouden we evt voor singels kunnen kijken maar ik hoop niet dat dit 150€+ singels zijn. Dus ik ben toch maar mijn zoektocht weer semi gestart. :+

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:58

Stubben singel
Equi soft
Erg fijn
Heb er 2
Dus 1 mag weg

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 10:09

ik heb momenteel de Passier gebogen dressuursingel, deze bevalt goed bij een paard die niet heel buikig is, maar de singelgroeve toch naar voren heeft. :)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 19:27

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik even binnen kom vallen met een vraag... :o

Weet iemand misschien welk bontje goed past om de anatomisch singel van Edix? (Deze dus: https://www.edixsaddles.com/product/edi ... age-girth/) Ik zie op hun eigen website alleen een bontje voor de crescent singel.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:33

Voor wie een connect singel zou willen ! De mijne is echt te groot 65 cm . Heb een kleinere besteld .
Had deze 65 cm voor mijn helaas overleden merrie . Is niet veel gebruikt .

Singel is erg zacht en zit heel fijn bij wat buikige paarden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 22:06

https://www.kramer.be/Paard/Zadels-toeb ... _8QAvD_BwE
Heeft iemand deze singel?
Mijn rondbuikige pre heeft een banaan of maansingel nodig. Echter is ze achter de ellebogen vrij smal en een dikke singel komt ze met haar elleboog tegen.
Ik heb nu een simpel dingeltje van kavalkade, maar de gespen komen aan de binnenkant erdoorheen en voor mijn princess op de erwt is dat niet fijn.
Mijn mattes bontsingel is op het randje, maar die durft te schuiven…

Dus ik zoek een dunne, maar wel drukverdelende banaan in maat 75-80…

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 22:13

Dat is een van de smalste singels met een goede ronding die ik gevonden heb. Echt heel fijn! Enige nadeel vind ik dat er geen elastiek bij de gespen zit waardoor mijn paard deze niet prettig vindt. Hij verkiest echt elastiek. Maar als je iets zonder elastiek wilt is dit echt een fijne zachte soepele singel die heel smal is bij de uitsparingen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 23:17

Dat klinkt niet slecht! Ik was van van mijn fra, maar in bananen vind je die niet. Elastiek bij de gespen zit er nu ook niet op en is geen drama. Het mag echter vooral niet te dik zijn(de dikte van hardere lederen singels was al teveel)

De edix crescent is vergelijkbaar?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:44

Ik heb hem in handen gehad, prima kwaliteit. Hij lijkt inderdaad als twee druppels water op de Edix Crescent. Die lag echt perféct op mijn buikige, rondgeribte Arabier. Alleen heeft paard hem afgekeurd. Vind het nog altijd jammer.

Als eventueel alternatief: heb nu de LeMieux Gel Tek, die past ook heel goed en is heel zacht.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:59

Duhelo schreef:
https://www.kramer.be/Paard/Zadels-toeb ... _8QAvD_BwE
Heeft iemand deze singel?
Mijn rondbuikige pre heeft een banaan of maansingel nodig. Echter is ze achter de ellebogen vrij smal en een dikke singel komt ze met haar elleboog tegen.
Ik heb nu een simpel dingeltje van kavalkade, maar de gespen komen aan de binnenkant erdoorheen en voor mijn princess op de erwt is dat niet fijn.
Mijn mattes bontsingel is op het randje, maar die durft te schuiven…

Dus ik zoek een dunne, maar wel drukverdelende banaan in maat 75-80…

Erg fijne singel maar die ronde stukken onder de gespen waren toch echt veel te breed voor mijn paard.

Als je paard daat genoeg ruimte heeft is ie top!

Ik ben weer terug bij de HH e-motion, deze blijkt voor mij(n paarden) toch steeds weer het beste

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:30

Ik vind deze dan weer niet vergelijkbaar met de Eric Crescent. Die is een stuk breder en anders van vorm. Toch veel rechter. En het leer loopt bij de Edix niet door aan de onderzijde onder het elastiek wat die iets flexibeler maakt, maar ik lees ook wel eens dat het irritatie geeft. Bij die van Kramer loopt het mooi door.

Over te breed zijn bij de gespen.. Als je op de foto's kijkt is het leer maar een heel klein stukje breder dan de gespen. Bij veel singels is dat stuk veel breder dan de gespen. Dit is echt een van de meest smalle singels. Uiteraard moet je wel de juiste lengte nemen anders komen de uitsparingen te laag en het brede stuk van ge gespen ook. Dan heb je er niets aan. Ik heb deze juist gebruikt voor mijn paard met amper ruimte, veel huidplooien en een ronde buik.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:43

Ik heb die maansingel van Kramer. Het is hier de oplossing voor twee van onze fokmerries. Rondgeribt, breed, en een veulenbuik. Singels trekken altijd naar het voorbeen, met als gevolg kleine wondjes.
Maar met deze singel zijn er geen kleine wondjes meer en de singel trekt niet meer naar het voorbeen, maar blijft een dikke hand achter de elleboog. De dames zijn er erg blij mee! Kwaliteit is top!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 10:21

miereneter schreef:
Ik heb hem in handen gehad, prima kwaliteit. Hij lijkt inderdaad als twee druppels water op de Edix Crescent. Die lag echt perféct op mijn buikige, rondgeribte Arabier. Alleen heeft paard hem afgekeurd. Vind het nog altijd jammer.

Als eventueel alternatief: heb nu de LeMieux Gel Tek, die past ook heel goed en is heel zacht.

de lemieux ziet er uit als een prolite en daarmee zat ik in haar nek.

HH E-motion ziet er als een rechte singel uit, dus daar schuif ik gegarandeerd ook mee naar voor.

hoogendroog schreef:
Ik heb die maansingel van Kramer. Het is hier de oplossing voor twee van onze fokmerries. Rondgeribt, breed, en een veulenbuik. Singels trekken altijd naar het voorbeen, met als gevolg kleine wondjes.
Maar met deze singel zijn er geen kleine wondjes meer en de singel trekt niet meer naar het voorbeen, maar blijft een dikke hand achter de elleboog. De dames zijn er erg blij mee! Kwaliteit is top!

zou je een linkje hebben van die?

Ik heb nu deze:
https://hypostore.nl/kavalkade-klimatex ... NvEALw_wcB
Dus die werkt an sich prima, maar vind ik eigenlijk maar flutkwaliteit. NA de les zaterdag zaten de haren onder het deel met de gespen ook in de war (voordien niet).
Dus misschien dat deze zal werken op een zomervachtje maar niet op een wintervacht...

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 11:52

Duhelo: het is de singel die jij zelf een paar berichten hierboven hebt gepost: softlederen maansingel Felix Buhler a €94.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:56

Afbeelding

Zie hier de Edix Crescent en Kramer maansingel naast elkaar. Toch echt totaal 2 verschillende singels.

De Kramer lijkt wel heel erg op de passier blu wave.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 10:14

Je hebt gelijk. Als je ze zo naast elkaar zet, is het verschil veel groter dan ik in mijn hoofd had.

De Blue Wave heb ik ook geprobeerd, die is wel heel anders dan de Crescent en de Kramer. Is wel anatomisch, maar recht. Overigens hier geen succes, de maatvoering was bizar (zelfde lengtemaat, veel te klein) en ik vond hem te hard.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:13

https://www.kramer.be/Paard/Zadels-toeb ... jsEALw_wcB

deze vind ik er ook niet verkeerd uitzien, lijkt op die kavalkade maar dan zachter?

Die lederen van kramer zal wss wel meer het zadel naar achter houden, maar vind ik niet goedkoop om misschien opnieuw niet te werken ...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:16

Beide maansingels, doch beide een heel andere vorm ...
Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 17:02

Ik snap nog steeds niet dat die edix crescent genoemd wordt, imo is die meer anatomisch

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 07:05

Hoe zat het ook al weer? Als de achterste gesp hoger komt dan de voorste, wat voor singel is dan nodig?