De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:39

Ik vind die van Equilibirum Tri-zone open fronted boots ook goed luchtig.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 22:00

Ik heb net de gatusos air besteld na heeeeeeel lang dubben….ik twijfel enorm over de maat dus nu maar hopen dat ze goed zitten maar heb toch maar de XL besteld gezien de ervaringen van Man0n hier in dit topic….Mochten er hier nog mensen zijn die geïnteresseerd zijn dan kan ik straks wel ervaringen delen

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 08:17

Marije_jiplover schreef:

Hoe hard/stevig zijn deze? Ik zoek iets voor elke dag maar ook voor springen..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:08

Blaze1994 schreef:
Marije_jiplover schreef:

Hoe hard/stevig zijn deze? Ik zoek iets voor elke dag maar ook voor springen..

Niet hard.
Maar mijn theorie is: fijne tussenweg tussen ventileren (want warm beschadigd ook) en bescherming.
Ik spring er iig ook mee.

Marije_jiplover

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:32

Ik ga idd mee met Pol.
Niet keihard, maar wel degelijk een versteviging ter hoogte van de pees aan de achterkant.

Voor mij genoeg bescherming om te springen, of als ik in een grotere groep naar het bos ga en ik verwacht dat mijn paard zich druk gaat maken en er een risico bestaat dat hij zichzelf mogelijk aan gaat tikken (ik rijd niet standaard met beenbeschermers, behalve als ik ga springen, verder weeg ik de omstandigheden af om wel/niet met beschermers te rijden).

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:16

Nou de gatusos air zijn al binnen! Ga ze morgen passen. Ik ben blij verrast door de snelle levering en vooral door hoe licht ze zijn; ze wegen niks. Het materiaal is heel flexibel en zacht maar wel stevig denk ik bij impact of aantikkenAfbeelding
Afbeelding
Ook fotootje naast een oude full peesbeschermer.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:31

Leuk! Had ze in m’n winkelmandje en toen zag ik je berichtje. Ben heel benieuwd naar je ervaring!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:04

Nou…ze passen niet…qua omtrek van het pijpbeen niet; ik krijg de elastieken met moeite vast, dus ze gaan helaas weer retour. Ik denk dat dit geen geschikte beschermers zijn voor grote kwpn’ers met normaal tot iets steviger beenwerk
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:20

Je had al XL toch? Wat jammer! Dan zal mijne ze ook niet gaan passen helaas.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:31

Capriootje schreef:
Je had al XL toch? Wat jammer! Dan zal mijne ze ook niet gaan passen helaas.

Het is idd XL….vind het echt heel erg jammer -O-

Denk meer geschikt voor paarden met hele dunne pootjes :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:46

Wat draag je normaal voor beschermers?

Mijn paard heeft redelijk dunne benen. Draag M of L van Lemieux hoewel de snugboots wel te smal waren maar dat las ik meer.

Maar gewone peeskappen zijn nog wel eens te ruim in omvang.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 19:02

Zou tzt wat voor de mijne kunnen zijn alleen zullen ze veel te hoog zijn en kleine maatjes hebben ze niet zie ik..

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:38

Tav gatusos. Mijn paard van 1.73 met normaal beenwerk (dus ook geen dun been) paste de xl wel in omvang. Ik vond ze wel te lang voor zijn onderbeen (maar hij heeft ook een kort pijpbeen).
Ik zou een L niet aanraden dus voor paarden >1.70 met normaal beenwerk
Foto’s hiervan staan 1-2 pagina’s terug. Daar staan ook foto’s met de meetlat erlangs

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:00

Spenk schreef:
Wat draag je normaal voor beschermers?

Mijn paard heeft redelijk dunne benen. Draag M of L van Lemieux hoewel de snugboots wel te smal waren maar dat las ik meer.

Maar gewone peeskappen zijn nog wel eens te ruim in omvang.

Ik heb een paar simpele peesjes in maat paard/ full die prima passen, nu wat aan de wijde kant zelfs want ze zakken een beetje (ik gebruik ze alleen bij t longeren)
@ Manon, mijn paard is ook 1.73 en qua lengte zaten ze prima, maar qua omvang is t niks…en hij heeft echt geen grof beenwerk voor (maar ja had hiervoor een verzorgfries die echt niks paste)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:57

Klinkt als pasvorm voor Spaanse paarden met smalle pootjes.

Hoef ik die voor mijn haflinger iig niet te proberen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:46

Marije_jiplover schreef:

Laten ze nu ook uit Spanje komen :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:06

mavantos schreef:
Marije_jiplover schreef:

Ja dat had ik gelezen, dus echt raar vind ik het persoonlijk ook niet.
Maar vandaar dus mijn opmerking, omdat hier een aantal reageren dat ze niet goed passen voor hun warmbloed van >1.70 en dat dat dus op zich, als je bedenkt waar het merk vandaan komt, niet perse raar is.

Mc1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 07:33

Kermis schreef:
Misschien lederen peesbeschermers? Ik roep maar wat hoor!

Deze ventileren niet goed!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:54

Ik ben na een tijd zoeken uitgekomen bij de BR pro mesh flex boots en ben er heel tevreden over, voor wie wellicht iets vergelijkbaars zoekt.

Ze ventileren echt behoorlijk goed, zitten netjes, pasvorm is mooi, blijven zelfs in een stromende rivier ( :o ) goed zitten en de mesh is na heel wat kilometers over mijn vlijmscherpe rotspaadjes hier nog helemaal heel. Aanrader dus!

Mijn PRE heeft maatje cob en die passen hem netjes, zelfs nog wat ruimte in. Hij is dan wel 1.62 maar heeft een klein hoofd en smalle beentjes, altijd maat cob eigenlijk, dus dat klopte wel qua inschatting.

https://www.epplejeck.com/brushing-boot ... fresh-cart

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:54

Hoe hoog zijn ze, in cob?

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:19

Lang verhaal excuses

Ik heb niet het hele topic uit gespit maar ben er nog steeds niet uit (lijstje gemaakt en geturfd met de ervaringen :')) . Ik lees goede ervaringen over de veradus beschermers. Deze vind ik qua kwaliteit ook erg goed en hoor ik altijd goede verhalen over.

Als ik mijn 4 jarige door de wei zie vliegen en springen (24/7 buiten) vraag ik mezelf af of het nog uit maakt of ik tijdens training dalijk (waar hij als het goed is niet van die gekke sprongen gaat maken) beschermers om moet doen.. Aan de andere kant heb ik altijd beschermers om bij m'n merrie. Ook nooit warme pezen gehad onder "gewone reguliere" Peesbeschermers... Dus ik zoek eigenlijk een fijne peesbeschermer voor het dressuren en buitenrijden wat we voorlopig alleen gaan doen als ie onder het zadel is. Als de beschermer ook goed is om mee te springen ( en eventing) zou dat mooi meegenomen zijn maar hoeft niet perse.

Niet onbelangrijk te melden dat ik dacht dat hike en schiefel had maar Deze na een jaar ineens zo goed als weg is? Kan dit überhaupt wel? Iig lijkt het nu geen probleem meer qua hoogte maar die hoog uit vallen zijn niet zo handig denk ik.

Hebben jullie voor elke "discipline" andere beschermers?

En welke zullen jullie in mijn geval kiezen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 22:18

mavantos schreef:
Marije_jiplover schreef:

Ja dat had ik gelezen, dus echt raar vind ik het persoonlijk ook niet.
Maar vandaar dus mijn opmerking, omdat hier een aantal reageren dat ze niet goed passen voor hun warmbloed van >1.70 en dat dat dus op zich, als je bedenkt waar het merk vandaan komt, niet perse raar is.[/quote]
Het is niet perse raar behalve dan dat de lengte van deze beschermers alleen bij paarden met een flinke stokmaat past, anders zijn ze te lang. Ik ken persoonlijk geen Spaanse paarden die ruim >170 halen :')
Nouja…..ik ken deze:

Afbeelding

Toch ook een Spaans paard

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:33

Blaze1994 schreef:
Lang verhaal excuses

Ik heb niet het hele topic uit gespit maar ben er nog steeds niet uit (lijstje gemaakt en geturfd met de ervaringen :')) . Ik lees goede ervaringen over de veradus beschermers. Deze vind ik qua kwaliteit ook erg goed en hoor ik altijd goede verhalen over.

Als ik mijn 4 jarige door de wei zie vliegen en springen (24/7 buiten) vraag ik mezelf af of het nog uit maakt of ik tijdens training dalijk (waar hij als het goed is niet van die gekke sprongen gaat maken) beschermers om moet doen.. Aan de andere kant heb ik altijd beschermers om bij m'n merrie. Ook nooit warme pezen gehad onder "gewone reguliere" Peesbeschermers... Dus ik zoek eigenlijk een fijne peesbeschermer voor het dressuren en buitenrijden wat we voorlopig alleen gaan doen als ie onder het zadel is. Als de beschermer ook goed is om mee te springen ( en eventing) zou dat mooi meegenomen zijn maar hoeft niet perse.

Niet onbelangrijk te melden dat ik dacht dat hike en schiefel had maar Deze na een jaar ineens zo goed als weg is? Kan dit überhaupt wel? Iig lijkt het nu geen probleem meer qua hoogte maar die hoog uit vallen zijn niet zo handig denk ik.

Hebben jullie voor elke "discipline" andere beschermers?

En welke zullen jullie in mijn geval kiezen.

Ik zou zelf persoonlijk beginnen zonder beschermers. Dit is ten alle tijden beter en veel paarden hebben dan ook geen beschermers nodig.
Als je dan merkt dat hij toch aantikt uit zichzelf dan zou ik voor zo luchtig mogelijk kiezen. Dat betekent in eerste instantie dus zonder harde schaal zoals bijvoorbeeld de LeMieux brushing boots of nog beter, de Compositi van Harry's Horse. Dit is echt voldoende bescherming voor dressuurwerk en buitenritten.

Dan kun je apart voor springen altijd nog voor een betere bescherming gaan zoals de Equilibirum Tri-zone open fronted boots, maar ik spring zelf juist met de Compositi en heb verder helemaal nooit beschermers om.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:35

Naar aanleiding van dit topic voor mijn merrie van 1.69 met smalle benen, toch de Gatusos Air besteld in maat L (XL zou te lang worden). Vanwege smalle benen durfde ik het wel aan. Helaas zijn deze in omvang toch te klein voor haar, ze passen maar net aan dicht. Ik denk inderdaad dat de maatvoering wat bijzonder is. De meeste peesbeschermers zijn te ruim voor haar :+ Wie weet heeft iemand hier nog wat aan in het maken van zijn beslissing!

Als iemand nog een gouden tip heeft voor ventilerende beschermers die beschermend genoeg zijn voor op buitenrit en springen hoor ik het graag!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:55

Ik heb deze in voor geïnteresseerde Ondanks de neopreen heb ik geen warme benen! Dat verbaasde mij echt, helaas zijn ze echt te groot,

Paar keer gedragen, zijn beetje vies van binnen (op de foto) maat nog helemaal heel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding