[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:04

Het trekt wel weer weg maar dit is dus de reden dat ik echt geen Sympanova pads wil en de Ghost pads altijd snel aan de kant slingerde en verving door een gladde pad als ik toch weer een Ghost kocht :o

Hoewel er ook mensen flinke ritten mee maken vind ik het risico op huid-irritatie echt veels te groot met al die streepjes.

Maargoed dat is weer een kwestie van persoonlijke voorkeur :)

Het zadel staat je paard wel heel erg goed +:)+

AniqueN

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:21

Bedankt pmarena! Ik kan er ook wel aan wennen denk ik :D .

Tja ik schrok dus ook een beetje van die streepjes toen ik afzadelde, maar het zit wel echt in het haar en het trekt snel weg. Is dit de juiste plek voor het zadel op de rug zo? Dit was na het rijden en het was iets naar voren geschoven tijdens het rijden denk ik.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:37

Noodstop / bokkesprongen / spurtsessies met de Roma & Quilty : check.
Blijven zitten : check ! :D

Ik heb gisteren eindelijk de Kifra-pad kunnen testen. Geen idee of ie breder / smaller zit dan de Ghost-pad want ik heb nog niet eerder met de Ghost met onze haflinger gereden.
Ik weet dus ook niet of mijn Quilty met Ghost-pad zou blijven liggen bij het opstappen, bij dit paard. Bij mijn ijslander was dat iig niet zo. De Kifra krijgt in elk geval serieuze bonuspunten voor het blijven liggen bij het opstappen ! :j
Ik probeer de volgende keer voor foto's te zorgen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:47

jokari schreef:
Noodstop / bokkesprongen / spurtsessies met de Roma & Quilty : check.
Blijven zitten : check ! :D

Ik heb gisteren eindelijk de Kifra-pad kunnen testen. Geen idee of ie breder / smaller zit dan de Ghost-pad want ik heb nog niet eerder met de Ghost met onze haflinger gereden.
Ik weet dus ook niet of mijn Quilty met Ghost-pad zou blijven liggen bij het opstappen, bij dit paard. Bij mijn ijslander was dat iig niet zo. De Kifra krijgt in elk geval serieuze bonuspunten voor het blijven liggen bij het opstappen ! :j
Ik probeer de volgende keer voor foto's te zorgen.

*\o/* Goed om te horen dat de pad is blijven liggen :D Alle feedback is welkom

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:51

@AniqueN Wat betreft de schoftvrijheid, qua breedte of hoogte? Anders zou je nog kunnen spelen met hoe de kussens onder het zadel zitten namelijk, misschien een fractie breder. Scheve zweetafdruk kan ook zijn doordat jij zelf niet helemaal recht zit, scheefheid paard e.d. Lastig te zeggen vanaf foto. Zadel staat m wel goed!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:56

Kitty_ schreef:
*\o/* Goed om te horen dat de pad is blijven liggen :D Alle feedback is welkom

Nou ik moet eerlijk zeggen, als er leuke kleurtjes zouden bijkomen, overweeg ik ernstig om er eentje helemaal voor mezelf bij te bestellen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:57

Ik spaar en wacht inderdaad ook op meer kleurtjes hihi (appeltjes/lime/licht groen aub!!! haha). Ben ook reuze benieuwd naar hoe een quilty/quevis op een westernmodel staat. Dus als daar toevallig ooit een foto van gemaakt kan worden?? :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:03

Nou - even een uurtje niet meelezen en alle antwoorden zijn al gegeven :+

Die dikkere inlagen hebben er zeker mee te maken, soms is veel bescherming niet de oplossing in elk geval.
Mee eens dat die ribbels niet ideaal zijn - er is ook een pad met wollen onderkant te koop - zelfde prijs.

Verder vind ik de afdruk zeker niet verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:07

Oh echt? Die kun je ook gewoon bestellen bij BZ? Want die zijn wel iets wat goedkoper :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:21

Wubwub schreef:
Oh echt? Die kun je ook gewoon bestellen bij BZ? Want die zijn wel iets wat goedkoper :o

Pads met wol? Ja die kan je via BZ bestellen....

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 00:15

Oh echt? Is er ook een ghost pad met wollen onderkant? Dat is ook nieuw voor mij!
De site van BZ is hier trouwens niet bereikbaar, ook gisteren niet. Kan dat kloppen?

Anique, ik vind de afdruk wel erg dicht op de wervelkolom staan, misschien nog iets met de kussens dat je kunt veranderen?
Hoe lang heb je gereden? Ik vind jou ribbels ook wel opvallen, bij mij zijn ze nooit zó zichtbaar, bij beide pony's niet eigenlijk, ook niet na een lange rit. Het ziet er dan wel weer héél gelijkmatig verdeeld uit, dat weer wel :)

Ik rijd hier nu met mijn Ghost Roma Piccolo op mijn fjord met de ghost pad, en op mijn hafje met een grandeur pad met dunnere inlages.
Mijn hafje zit luxe in elkaar maar haar rug is superplat en breed van boven. De dikke inlages van de ghostpad zijn voor haar te dik, dat ging meer haar rug in dan dat het druk verdeelde. Voor haar dus niet ideaal. Nu met de grandeurpad met dunnere, vlakkere inlages is het geheel veel beter verdeeld, veel fijner zo!

Voor mijn fjord geeft de grandeurpad met de dunne inlages te weinig vrijheid bij de wervelkolom en geeft het echt een hele rare zweetafdruk. De ghostpad gaat bij hem juist wél heel erg goed! Soms heb ik het gevoel dat de inlages net wat dik zijn, dat is nog wel het experimenteren waard, maar hij loopt als een zonnetje en de afdruk is meer dan prima.

Hier plaatjes van van mijn hafmeisje met onze ghost van de week. Bij ons basiswerk en buiten rijd ik haar op een touwhalster.
Dit was de eerste keer dat ik haar dressuurmatig op contact reed met sidepull, en oh, ik ben wel heel erg trots op mijn jonkie dat zo langzamerhand wel een heus heel groot paard is geworden ;)

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:57

Ik kom even binnen vallen;

De pad die Angique heeft, heeft geen dubbele inlagen. De pads worden ook niet meer met die dikke inlagen gemaakt.
Mensen die dikkere inlagen hebben en graag dunneren willen kunnen dat doorgeven aan mij.

Inderdaad, er kunnen Ghost pads met wol besteld worden aan de onderzijde.

En de site, ik heb geen idee wat er allemaal aan de hand is. Ik ben in elk geval niet bereikbaar op info@buitenzinnig.nl maar via broerssuzanne@gmail.com

Dat de site eraf ligt is nieuw voor mij, ga ik naar kijken. Bedankt!

Edit; de site doet het hier wel weer, bij jullie ook?
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 15-06-15 08:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:57

Atent schreef:
[ [url=m/7hNTjG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even voor een kennisje. Hoe is deze pommel?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:01

BZ pagina kan niet weer gegeven worden krijg ik als melding. Probleem is niet vast te stellen na het laten scannen op problemen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:04

Bij mij doet de buitenzinnig site het ook niet

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:07

hier ook niet, Suzanne.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:08

Hier wel..Wat gek!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 09:13

Bij mij doet hij het wel en een half uur geleden ook, toen keek ik er toevallig op. Wat gek dat hij het bij sommigen niet doet!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:14

Heel apart inderdaad!
Bedankt voor het nakijken meiden, wellicht kan ik er dan wat aan doen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:19

Kwetal schreef:
Mee eens dat die ribbels niet ideaal zijn - er is ook een pad met wollen onderkant te koop - zelfde prijs.

Dat meen je niet, dat zeg je nu pas? :P

Veel beter +:)+

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:21

Bij mij doet de site het wel weer, net even geprobeerd. De eerste keer kwam er ik niet doorheen, nu wel.

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de Ghostpad met wol. Is hier al meer info over en event. foto's?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:26

Wat voor info wil je? In plaats van de ribbels zit er wol onder :) Scheerwol, in het wit of zwart of sythetische wol in het bruin.
Ik heb een foto, deze pad heeft ook een inkeping aan de voorzijde.

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:30

Bij mij doet hij het ook niet, maar mijn internet doet sowieso irritant de laatste tijd -O-

Raya: Ziet er goed uit, daar mag je zeker trots op zijn, zo'n grote meid +:)+

Atent: lekker beest zeg die nieuwe! :) Toont groter, pas nu je het zegt denk ik: oja dat kan idd. best een Welsh Cob zijn, hihi.

Pommel lijkt zo prima :j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:36

Dat ziet er mooi uit die pad!

Mooie foto's Raya je hebt je paard lekker aan het lopen zo :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:57

Ik snap er niets van.. Bedankt voor het checken iig!

Pad is zeker fijn met wol :)