voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

uudje

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:18

haha, inderdaad geheel oftopic, maar ontzettend leuk filmpje.

DarGwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:30

ja ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:11

En echt - we zien ze het vrijwel elke dag doen!!! Ook los in de wei, of tijdens de rit in het bos. Zo enig!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:17

Onze jackrussel kan soms ook zo leuk knuffelen met mijn mini en witte fjord.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:43

Mijn fjord die grijpt juist honden, met voorbenen en opengesperde mond, bij katten doet ie niks.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:04

Schattig! Echt lief. Had vandaag nog een aanvaring met een hond (met idioot baasje!) waar mijn pony toch zijn voetje optilde om te slaan... Hond zat dan ook zowat in zijn staart, geef 'm gelijk.
Op blaffen doet mijn pony gelukkig niks.

Maar ontopic (of at least, ietsje dan) ik kan niet wachten op mijn zadel! Hopelijk heb ik 'm dinsdag. Al vind ik die Libra ook steeds leuker worden! Kun je van deze ook de zitting afhalen (om er bijv. een wrongseatsaver op te leggen)?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:15

Mijn Haflinger Bram heeft een keer een hond 2 meter verderop gezet door te duwen - het beest rende met een bal in zijn bek tegen zijn achterbenen aan - volgens de toeschouwers sloeg hij niet, maar tilde zijn achterbeen op, voelde tot hij contact had en zette er toen pas kracht op - de hond vloog een stukje verder en was zeer verbijsterd, maar niet gewond.

En weer on topic - je kunt de zitting wel van de Libra af halen, maar er zitten geen andere zittingen bij...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:39

Maar Barefoot heeft wel andere zittingen (en ik heb er zo een :) ) dus dacht misschien wat te kunnen knutselen. Zijn er ook foto's van de Libra onder de zitting? En dan dus niet dat Bareback-zadel, waar je alles af kunt halen. (Klopt toch, dat dat kan?)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:40

cynthiar schreef:
Mijn fjord die grijpt juist honden, met voorbenen en opengesperde mond, bij katten doet ie niks.

dat doet mijn konikje dus ook, de trut :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:18

Safiera schreef:
Maar Barefoot heeft wel andere zittingen (en ik heb er zo een :) ) dus dacht misschien wat te kunnen knutselen. Zijn er ook foto's van de Libra onder de zitting? En dan dus niet dat Bareback-zadel, waar je alles af kunt halen. (Klopt toch, dat dat kan?)

Op deze site ergens tussen de kleine fotootjes - ik kan ze niet hier zetten.
http://www.libraequestrian.com/libratrec.html

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:21

Er zit daar zelfs iemand op een koe! :oo

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:23

Safiera schreef:
Er zit daar zelfs iemand op een koe! :oo

Angus :D Kan je nagaan waar dat ding allemaal op past!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:02

Maar of zo'n koe ook lekker rijd 8-)
Nee toch maar een boomloosje op een paard hihihi

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:40

vandaag paard van mijn zus weer met de libra gereden, dit keer in het zweet gereden en hij had mooi twee natte plekken naast de ruggegraat :)

Ik heb bij mijn vorige paard ook een cheyenne drytex gehad maar ik vind de libra beter zitten. De cheyenne zat voor mij te breed daar kon ik niet fijn op zitten, met de libra heb ik daar geen last van. Ik vind het materiaal ook wat fijner, is wat stroever en daardoor zit je toch wat steviger.

furie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:23

Wie kan mij helpen, ik heb dringend advies nodig.
Heb na 5 maanden revalidatie mijn paard weer bijna verziekt met een toch niet goed passend boomzadel en nu wil ik graag over op boomloos.
Ik heb op dit moment een barefoot te leen, maar de pommel is volgens mij te klein en de inlages in het pad te dun, ik durf er dus niet op. Het liefst zou ik iemand willen laten komen om mij te helpen bij het uitzoeken van het juiste zadel en pad. Mijn paard staat in Zuid-Holland, wie kan ik laten komen (het lieft iemand die ook de mogelijkheid geeft het zadel een week uit te proberen)?
Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:31

Op boomloosrijden.nl staat uitleg over de pommel, er staan ook patronen op die je uit kan printen om te kijken welke pommel het beste past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:34

Ik heb ook een vraag ik heb een Barefoot hoofdstel (Walnut) http://www.barefoot-zadel.nl/boomloosri ... TLOOS1.JPG
Alleen hebben ze van barefoot alleen maar zwarte dressuue teugels, iemand ervaring met andere teugels die wel de zelfde kleur hebben?
Of moeten we nu met western teugels gaan rijden als we de zelfde kleur willen, want hier in de buurt is er niks wat er op lijkt.

Dan heb ik nog een vraag over de beugelriemen, ik wil beugelriemen met dubbele t haakjes, maar ik vin het best lastig om goede te vinden!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:04

Volgensmij gaat Barefoot die ook binnenkort verkopen, volgensmij had ik ze zien staan op de site van tevoetentepaard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:16

Klopt , als het goed is krijg ik ze volgende week binnen :j

Zijn softlederen beugelriemen in zwart of bruin , met aan de bovenkant ook een T-haakje zodat ze om vaste ringen gebruikt kunnen worden. Gaan 49,95 euro kosten (vanwege het Softleder).

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:06

Ik heb ook weer pech he... Had een zadel gekocht via MP, maar nu blijkt het én een ouder model, én ook nog eens dusdanig stuk dat het voor nu onbruikbaar is.

Tja... |o Had ik maar, had ik maar... Hopen dat ik het opgelost krijg!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:27

Jeetje Safiera wat een pech :(

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:57

Jee....da's balen zeg :\

Stond het verder niet in de advertentie dan?
Of heeft ze je gewoon voorgelogen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:27

En geen kans dat je het terug kunt geven Safiera? Wat stond er precies in de advertentie? Je kunt - voor zover ik weet - klagen via MP. Maar ik zou eerst even contact opnemen met de betreffende persoon.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:14

pmarena schreef:
Klopt , als het goed is krijg ik ze volgende week binnen :j

Zijn softlederen beugelriemen in zwart of bruin , met aan de bovenkant ook een T-haakje zodat ze om vaste ringen gebruikt kunnen worden. Gaan 49,95 euro kosten (vanwege het Softleder).

da's goed nieuws, heb nu gewone riemen, maar vind dat soft leer veel fijner en dubbele T haakjes lijkt me ook erg fijn.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:19

Da's balen zeg saphira.
kon je dat niet op de foto zien dan dat het een oud model was[aan het ritsje bijv]en dan ook nog onbruikbaar.
Zadel krijg je dus ook niet meer verkocht, ben je mooi belazerd, neem tenminste aan dat die mensen er niks van gezegt hebben.
Ja dat is het nadeel als je ongezien koopt.
Daarom zou ik zelf geen zadel ongezien kopen via MP, maar goed heb jij nu niks aan natuurlijk.

Waarom is het zadel eigenlijk onbruikbaar?