Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:29

Nou ik heb net contact gehad met de Epplejeck in Heemskerk... rambo vergoed het hoofdstel dus niet omdat ik met een longeer/bitstukje heb gelongeerd en dus niet aan de neusriem. Kortom, eigen schuld, dikke bult.

Inmiddels is wel een aantal malen gezegd dat het 'verwijderen' van het ringetje nu dus weer niet de issue was (was het vorige week wel), maar dat het gebruik van een bitstukje maakt dat ik geen garantie op het hoofdstel meer heb. Waar het dus op neer komt, is dat het hoofdstel, dus niet sterk genoeg is, om die druk te verdragen. Toen ik aangaf dat dit NERGENS in de omschrijving (en dan heb ik de originele en dus ook de dvd erbij) wordt gemeld, wordt er doodleuk gezegd dat ze niet kunnen controleren hoe ik het hoofdstel thuis gebruik. Toen ik zei dat ze dan naar de gaatjes van de neusriem moesten kijken (dan kun je zien dat die niet uitgelubberd zijn en dat de neusriem dus niet gewoon heel strak is vastgesnoerd, want dan zouden die gaatjes er anders uitzien) werd daar niet echt noemenswaardig op gereageerd.

Toen ik aangaf dat ook de kwaliteit van de gespen op dit hoofdstel te wensen over lieten en dat de pin die nu krom stond, was verbogen door 1 van hun personeelsleden, waar ik, mijn vriend, een een hoop mensen die in de rij stonden bij de kassa, getuige van waren, werd doodleuk gezegd dat dit de eerste keer was dat ze dit hoorde.

En het verhaal dat ze dat niet aan Rambo zouden meegeven, omdat Rambo het anders bij hun zou neerleggen, was natuurlijk ook niet het geval.

Epplejeck bied nu aan om het hoofdstel op de kapotte stiksels opnieuw te laten stikken en dan moet ik de helft van die kosten dragen. Nou daar pas ik voor, dan ga ik wel zelf naar een fatsoenlijke leerbewerker en laat ik het zelf wel maken zodat ik er zeker van kan zijn dat het goed wordt gemaakt. En toen ik vroeg of ze mij dan konden garanderen dat het niet aan de andere kant zou knappen, als ik volgende maand SGW ga rijden met dit hoofdstel, voorzien van martingaal aan de teugels, wilden ze mij geen garantie geven. Dat moet ik maar 'uitproberen' geloof ik...

Schandalige service vind ik dit, daarnaast blijkt hier voor mij heel duidelijk uit dat Rambo niet instaat voor zijn product. Ik ga dit maandag direct bij de Consumentenbond neerleggen.

Inmiddels weet ik dat er meerdere bedrijven zijn die dit hoofdstel in productie hebben en de klachten vwb de kwaliteit (ik ben niet de enige die hierover klaagt heb ik om mij heen al gehoord) maar ook de pasvorm (te strakke kaakriem) hierin mee nemen, dus ik ga nu zeker afwachten tot deze op de markt zijn, voordat ik de pony variant aanschaf.

Wat een dieptepunt zeg, zowel van Rambo, als van EJ! Ze hadden gewoon het hoofdstel moeten vervangen voor een nieuwe en deze heel snel in de kliko moeten gooien, onder het mom van hele grote productie fout. Maar door deze gang van zaken, zal ik geen nieuwe van dit merk meer kopen... Ik durf mijn handen er niet meer voor in het vuur te steken... Ik gebruik ze veel met springen, maar nu ze zo zwart/wit stellen dat het gebruik van een bitstukje ongeoorloofd is, ben ik erg huiverig voor het gebruik icm martingaal..

Rambo ga ik nog wel even aanschrijven omtrent dit hele verhaal... Epplejeck is voor mij een gesloten boek, ik lever mijn punten in en knip mijn klantenkaart doormidden... Als je zo met klachten omgaat, ga ik wel naar een ander!

Myca

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:46

Wat een domper Suelza!
Ze zeggen wel eens; Klant is koning.
Maar in jouw geval ben je echt onbehoorlijk behandeld
Wat een anti reclame.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:48

Myca schreef:
Wat een domper Suelza!
Ze zeggen wel eens; Klant is koning.
Maar in jouw geval ben je echt onbehoorlijk behandeld
Wat een anti reclame.

Nou he! En heel eerlijk, er staat echt NERGENS dat je niet met een bitstukje mag longeren. Ik vind het echt een argument van 'lik-me-vestje' los van het feit, dat ik, als dit wel zou zijn vermeldt, het hoofdstel nooit gekocht zou hebben. Ik gebruik heb ook in combinatie met een martingaal in het parcours, met sterkere paarden, dus dan zou dit betekenen, dat in het parcours dus gewoon de neusriem kan knappen als er druk op de martingaal komt... Ik kan het mij gewoon niet voorstellen dat dit het geval is! Ik denk eerder dat dit een hele goedkope manier is om onder het vergoeden van een maandag-ochtend-product uit te komen....

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:51

Dat denk ik ook. Ik rijd ook met martingaal met de Micklems en heb nooit last gehad.
Overal gaat wel eens iets mis, maar dan verwacht je wel dat het netjes afgehandeld wordt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:55

Myca schreef:
Dat denk ik ook. Ik rijd ook met martingaal met de Micklems en heb nooit last gehad.
Overal gaat wel eens iets mis, maar dan verwacht je wel dat het netjes afgehandeld wordt.

Juist! En ik breng er nog wat geld naar toe ook, naar die shop... Nou, bij deze is dat ook klaar. Als er zo met klachten om gegaan wordt...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:57

Wat een pech...als je de verzendkosten betaalt, wil ik alles voor niets herstellen. Gespjes wil ik wel vergoed hebben, maar dat is echt niet duur...maar als ik iets kan doen, mail me maar ;-)
Ik maak zelf m'n eigen variant van de micklem, want aanvankelijk wou ik de micklem voor mijn paard, maar na een gesprek met enkele tandartsen en veeartsen (via mijn zus die doktoreert in een bekende dierenkliniek), zeiden ze me allemaal dat dit slechts een verkoopspraatje is dat een hoofdstel op de wangen of zenuwen zou drukken.
Ik ben dan tot de constatatie gekomen dat het eigenlijk de pasvorm is, de stevigheid en het multifunctionele is die de micklem tot zo'n succes maken. Ik heb daarop mijn eigen model geïnspireerd,
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 10-01-14 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:58

Cambiar schreef:
Wat een pech...als je de verzendkosten betaalt, wil ik alles voor niets herstellen. Gespjes wil ik wel vergoed hebben, maar dat is echt niet duur...maar als ik iets kan doen, mail me maar ;-)

Ja, maar ik ben mijn vertrouwen in dit hoofdstel een beetje kwijt -O- hoe weet ik nu of het niet op andere stiksels gaat knappen? Ik ben er een beetje huiverig voor geworden...

Het moet gewoon echt nagekeken worden of mijn hoofdstel wel sterk genoeg is...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:03

Stiksels knappen omdat deze hoofdstellen machinegenaaid zijn. Binnenin zit geen knoopje zoals met de hand genaaid en daarom rafelt een stiksel uit als er eentje kapot gaan. Ook omdat de draad niet te vergelijken is qua sterkte met pekdraad (waxdraad om handmatig te naaien), dat is bere sterk.
Ik heb een eigen model ontworpen volledig met de hand genaaid met zelfde voorwaarden qua pasvorm als de micklem, volledig handgenaaid. Als je interesse hebt, mail me maar.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:05

Cambiar schreef:
Ik maak zelf m'n eigen variant van de micklem, want aanvankelijk wou ik de micklem voor mijn paard, maar na een gesprek met enkele tandartsen en veeartsen (via mijn zus die doktoreert in een bekende dierenkliniek), zeiden ze me allemaal dat dit slechts een verkoopspraatje is dat een hoofdstel op de wangen of zenuwen zou drukken.
Ik ben dan tot de constatatie gekomen dat het eigenlijk de pasvorm is, de stevigheid en het multifunctionele is die de micklem tot zo'n succes maken. Ik heb daarop mijn eigen model geïnspireerd,

Nou ik moet eerlijk zeggen, de paarden reageerden er wel positief op. Dus de pasvorm doet inderdaad zeker wel het werk. Daarom ben ik uiteindelijk, na vele klachten te hebben gelezen over de kwaliteit en de korte kaakriem, toch overstag gegaan. En eerlijk is eerlijk, de paarden vinden het een prettig hoofdstel.

Mijn portemonnee en ik momenteel iets minder -O-

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:13

Nou Epplejeck gaat het nu 'toch maar' op hun kosten vergoeden, maar dat hele verhaal van het verbogen pinnetje (waar ik over klaagde, dat die pinnetjes verbuigen bij verstellen), wat bij hun op de toonbank 'weer' verboog toen hun personeelslid de frontriem wilde verwijderen, is niet waar. Dat heb ik mij ingebeeld (mijn fototoestel op mijn telefoon overigens ook).

Ik het betreffende personeelslid aan de telefoon gehad en ineens was het verhaal anders, want hoe kon het dat er 2 pinnetjes verbogen, als ze maar 1 kant had los gemaakt om de frontriem eraf te halen??!? Oeps, leugentje voor eigen bestwil... Frontriem is hij smal en die paste niet over het brede kopstuk heen, dus ik heb even aangegeven dat ze, wil ze de frontriem verwijderen, toch echt 2 kanten los moest maken.

"Oh ja..."....

Heel jammer... Ik ben blij dat ze het nu in ieder geval op hun kosten gaan vergoeden, dat is het minste wat ze kunnen doen én ze gaan de overige stiksels laten nakijken nu. Dus daar ben ik wel blij om, dan heb ik tenminste enige zekerheid over de sterkte van het hoofdstel, maar ik weet wel dat ik niet meer naar Epplejeck zal gaan....

En even een dikke waarschuwing voor iedereen, als je het hoofdstel dus gebruikt icm een bitstukje, dan wordt er dus niets vergoed als er iets stuk gaat aan het hoofdstel... Kennelijk kan het hoofdstel hier dus niet tegen. Even afwachten tot er betere/sterkere versies op de markt komen dus...

Nb en op de vraag of je met de Competition wel mag longeren met een bitstukje (of iig aan het bit) wilden ze geen antwoord geven 'Daar ging het nu niet om'...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:04

Wat een slap gezever Suelza. Van Horseware en van Epplejack.

Cambiar, kun jij eens fotos plaatsen, ik ben wel nieuwsgierig.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:04

Is toch absoluut flauwekul dat je zo'n hoofdstel niet zo mogen gebruiken met bitstukje of martingaal! En dan heb jij zelfs een multi!!! Die zou zelfs kaakgekruist en als sidepull gebruikt mogen worden.

Ik geloof er gewoon geen snars van dat Rambo dat zou zeggen. Ik had persoonlijk contact opgenomen met Rambo.

Zou me gewoon niet verbazen als het hele verhaal bij EJ uit de grote duim komt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:06

Johnnydepony schreef:
Is toch absoluut flauwekul dat je zo'n hoofdstel niet zo mogen gebruiken met bitstukje of martingaal! En dan heb jij zelfs een multi!!! Die zou zelfs kaakgekruist en als sidepull gebruikt mogen worden.

Ik geloof er gewoon geen snars van dat Rambo dat zou zeggen. Ik had persoonlijk contact opgenomen met Rambo.

Zou me gewoon niet verbazen als het hele verhaal bij EJ uit de grote duim komt.

Toch kan ik mij niet voorstellen dat EJ dit zou verzinnen? Dat is toch heel eenvoudig te achterhalen???

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:09

Ik heb een slechte ervaring met de micklem....mijn paard kreeg er soort drukkingen van op haar kaak/wang. Ze reageerde er alles behalve positief op.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:12

Oke dat is jammer... ik ben over het hoofdstel an sich wel tevreden, alleen niet over de kwaliteit en al helemaal niet over de service van Horseware en Epplejeck (en zeker niet over het gelieg en gedraai van het personeel uit angst om op de vingers getikt te worden, vermoed ik)...

Triest... Kwam er vaak en graag, maar dat is nu wel over...

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:17

Nou ik vraag het me af. Ik denk dat rambo gezegd heeft stuur maar op. Zou ik als fabrikant altijd zeggen, dan pas zou je eventueel kunnen zeggen of het door oneigenlijk gebruik is of slecht materiaal. Maar dat kost ej natuurlijk geld (opsturen naar ierland gok ik) en dan kunnen ze beter aanbieden om zelf opnieuw te stikken.

En (speculeer vrolijk verder :D) ik denk idd dat de productie tegenwoordig ergens anders ligt. Volgens mij was de kwaliteit van het leer van eerdere hoofdstellen gewoon veel beter.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:22

Kanonnen, wat een waardeloze servive van EJ. Hoe moeilijk is het om naar je klant te luisteren?
Heb je al een officiele klacht ingediend?
Zo ja, als er geen nette afhandeling volgt (mits je tevreden bent met hun oplossing) kan je nog naar het kifid (geschillencommisie). Overigens is een probleem uiten via twitter (gericht aan consumentenbond met tig volgers) vaak ook effectief.
Rambo staat op deze manier idd niet in voor zn product. Hw bedoel ik. Moeten ze ergens maar zwart/wit aangeven dat je iets er niet bij kan gebruiken, wat wel gebruikelijk is om bij een hoofdstel te gebruiken.

Heel veel succes.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:25

Dat bedoel ik, houdt toch geen stand dat je een hoofdstel niet met bitstukje mag gebruiken danwel een martingaal wat (denk ik) een vergelijkbare druk geeft op het hoofdstel.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:33

Ik weet dat er een tweetal bokkers zijn die "dealer" zijn van horseware. Misschien dat zij ervaring hebben hoe horseware met garanties omgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:50

Voor wie het vroeg: ik heb de multi, maar ga het ringetje op de neusriem er vanaf halen. Ik start in België, dus aan de KNHS-reglementen heb ik niet zoveel ;)

Voor zover ik weet van mijn stalbaas is het inderdaad een hoofdstel wat ook op hoger niveau voorkomt, dus FEI-goedgekeurd zal wel kloppen. Ik ga er alleen van uit dat juryleden in lagere proefjes (vooral dressuur) en mensen die onderling nog rijden, daar niet allemaal even goed mee bekend zijn en er dus protest op zouden kunnen aantekenen. Tot nu toe heb ik nog nergens kunnen terugvinden waarin letterlijk staat dat het hoofdstel niet is toegestaan. Voor de zekerheid neem ik mijn gewone trenshoofdstel wel mee. Mochten er echt twijfels en discussies ontstaan kan ik altijd nog bekijken of ik even van hoofdstel mag wisselen. Maar voor de zekerheid ga ik toch maar even een mailtje sturen naar de HROV (provinciaal bestuur) en de VLP (algemeen) met een foto van het hoofdstel en bekijken wat zij er over te zeggen hebben.

Of het nu ligt aan de pasvorm of wat anders, mijn jonge hengst loopt er een stuk beter mee en geeft veel minder protest (zelfs helemaal niks meer) bij het optomen. Al was het een paard hoofdstel met gele bollen dat hij erg mooi vindt, maakt me niet uit. Het doet wat ik ervan gehoopt had dus ik blij en paard blij.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:13

Vanwaar ineens de toeschietelijkheid van Epplejeck?
Zouden ze meelezen?
Fijn in ieder geval dat er beweging in zit. Nu de gespjes nog.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:35

Het verbuigen van de pin:
Zij (Horseware) stellen dat het niet kan verbuigen zonder kracht, dus is er ergens kracht gebruikt en dan vinden zij het aannemelijk dat er ergens kracht is gebruikt door jou, daardoor valt het niet meer onder normaal gebruik en wijzen ze de klacht af.

Ik vind HW wisselend t.a.v. garanties, soms heel streng (in mijn ogen te streng, maar goed wie ben ik :o ), soms ook weer totaal niet moeilijk doen over iets.

Ik vind het netjes van EJ dat ze (uiteindelijk) wel iets voor je willen doen Suelza.

Ik vraag ook vaak aan de kopers in het algemeen of jullie dingen weten die je anders zou willen zien (bv. een zweetdeken met hals) die is er nu gekomen.
Wil niet inhouden dat alles wat aangedragen wordt gehonoreerd wordt, maar men staat er wel voor open.
Zo zou ook kunnen worden aangegeven dat de kaakriem van de hoofdstellen vaak net te kort is.
Hoe veel langer zouden jullie hem dan graag zien?

Als er meer klachten zijn over artikelen van HW meld het dan even via PB, of juist positieve punten of artikelen die je graag zou zien (of anders zou zien).

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:08

Ik ben gewoon van de zaak waar ik dingen koop, dat ze heel gemakkelijk zijn met de garantie. Ik merk dat het succes daardoor echt enorm is. Ik vind het dus enorm dom van EJ om zo moeilijk te doen, je vraagt niet eens een nieuwe, maar gewoon herstelling neem ik aan, dat kost ze eigenlijk toch bijna niets? Ik denk dat ze dat ook beseft hebben (maar te laat), wat voor een imago schade ze opgelopen hebben daardoor, ook al willen ze nu wel, de schade is geleden. De dag van vandaag nu met internet...niet goed zo'n toestanden.....
@Belker, die hoofdstellen, zal dat niet doen, dat zou vreselijk off topic zijn bij nader inzien ;-) :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:11

josie schreef:
Het verbuigen van de pin:
Zij (Horseware) stellen dat het niet kan verbuigen zonder kracht, dus is er ergens kracht gebruikt en dan vinden zij het aannemelijk dat er ergens kracht is gebruikt door jou, daardoor valt het niet meer onder normaal gebruik en wijzen ze de klacht af.

Ik vind HW wisselend t.a.v. garanties, soms heel streng (in mijn ogen te streng, maar goed wie ben ik :o ), soms ook weer totaal niet moeilijk doen over iets.

Ik vind het netjes van EJ dat ze (uiteindelijk) wel iets voor je willen doen Suelza.

Ik vraag ook vaak aan de kopers in het algemeen of jullie dingen weten die je anders zou willen zien (bv. een zweetdeken met hals) die is er nu gekomen.
Wil niet inhouden dat alles wat aangedragen wordt gehonoreerd wordt, maar men staat er wel voor open.
Zo zou ook kunnen worden aangegeven dat de kaakriem van de hoofdstellen vaak net te kort is.
Hoe veel langer zouden jullie hem dan graag zien?

Als er meer klachten zijn over artikelen van HW meld het dan even via PB, of juist positieve punten of artikelen die je graag zou zien (of anders zou zien).

Ik vind dat het a. niet binnen 2 weken mag verbuigen b. dat de gespen sterk genoeg moeten zijn om versteld te kunnen worden (hoeveel kracht zet je op een gesp als je de neusriem een gat omhoog of een gat naar beneden wilt zetten?!) en c. het feit dat het 2 gespen betreft (zowel links- als rechts) vind ik ook dubieus.

Ik heb thuis een klein assortiment aan hoofdstellen hangen, ik gok zo rond de 100 stuks, waarvan sommige al zeker 10 jaar oud zijn. Niet 1 daarvan heeft verbogen pinnen aan de gespen...

Los van het feit dat ook bij het personeel van EJ de gespen verbogen bij het losmaken van de riemen, dus kennelijk hebben ook zij er dan dus teveel druk opgezet? En dan mijn vraag... wat is teveel druk? Een hoofdstel, zeker een goed onderhouden hoofdstel, moet eenvoudig te verstellen zijn.

Als laatste, tuurlijk dat EJ uiteindelijk kosten van reparatie vergoed, nadat alles open en bloot op internet staat, ik heb aangegeven het bij mijn rechtsbijstand neer te leggen en de consumentenbond in te schakelen. Het zou dom van ze zijn om er niets mee te doen. Overigens was het slimmer geweest van ze om het óf meteen te herstellen óf gewoon het hoofdstel te (laten) vergoeden. Ik ga zeer zeker de consumentenbond hierover in kennis stellen. De dag voordat ik met het hoofdstel longeerde, had ik een pittig concoursweekend met meerdere paarden. Moet er toch niet aan denken dat midden in mijn parcours de naden waren geknapt zeg. Ik was over de kop geslagen, met paard en al...

En Josie, nu ook aan jou mijn vraag... Hoe moet ik longeren met de Competition, als ik kennelijk het bit niet mag gebruiken? Aldus Horseware/Epplejeck... Daar ben ik toch wel nieuwsgierig naar...

Overigens was het verhaal van de verbogen pinnen, niet hetgeen wat bij mij kwaad bloed heeft gezet hoor. Daar was nog wel overheen te komen (ook al vind ik dat het niet is zoals het hoort). Ik vind gewoon niet dat een hoofdstel, zeker een dergelijk duur hoofdstel, binnen 2 weken op de stiksels mag knappen en als dit wel gebeurd, er kan altijd iets fout gaan, los het gewoon op, zonder dat ik 5x moet bellen en ik voor leugenaar word uitgemaakt...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:15

Cambiar schreef:
Ik ben gewoon van de zaak waar ik dingen koop, dat ze heel gemakkelijk zijn met de garantie. Ik merk dat het succes daardoor echt enorm is. Ik vind het dus enorm dom van EJ om zo moeilijk te doen, je vraagt niet eens een nieuwe, maar gewoon herstelling neem ik aan, dat kost ze eigenlijk toch bijna niets? Ik denk dat ze dat ook beseft hebben (maar te laat), wat voor een imago schade ze opgelopen hebben daardoor, ook al willen ze nu wel, de schade is geleden. De dag van vandaag nu met internet...niet goed zo'n toestanden.....
@Belker, die hoofdstellen, zal dat niet doen, dat zou vreselijk off topic zijn bij nader inzien ;-) :D

Eens... bij Hypostore krijg je gewoon een nieuw hoofdstel toegestuurd als je een dergelijke klacht zou hebben.

Dit was idd niet slim. Daarbij, als ik Horseware was geweest had ik een dergelijk hoofdstel meteen terug gehaald en een andere gestuurd. Wat als ik ermee was verongelukt in het parcours? Hadden ze dan ook geroepen dat dit komt omdat er een ringetje is weggeknipt, een pinnetje is verbogen of omdat ik een bit met een kinketting zou hebben gebruikt :(

Maar goed,ik ben blij dat ze, uiteindelijk, nadat ik gezegd heb niet bereid te zijn om hun kosten voor reparatie te vergoeden en er inmiddels al een aantal bedrijven zijn die hebben aangeboden het kosteloos te herstellen, besloten hebben het alsnog op hun kosten te maken. Ze hebben zelf een zadelmaker in dienst, neem aan dat deze gewoon salaris krijgt, dus het moet niet heel ingewikkeld zijn om het hoofdstel even onder de naaimachine te gooien....