Ik denk echter dat je met zo'n rond paard met een H-singel nooit echt mooi uit zal komen omdat de singelgroeve nou eenmaal heel ver naar voren zit. Dat betekent dat de hele singel ook ver naar voren wil schuiven. Een normale smalle singel doet dat al, maar de achterste riem van een H-singel wil door de buikigheid daarachter

@ Wicky: wat leuk! Welk model heb je? En welke kleur?

Ik heb maandag het model met punt (barock volgen mij?) besteld als testmodel, maar aangezien de betaling pas vrijdag bij hun binnenkwam zal hij pas volgende week op de post gaan. Ik ben dus benieuwd naar wanneer ik die zal ontvangen.
Hoe zit het filzsattel eigenlijk in draf en galop? Ik ben op Pferd.de eigenlijk maar 1 soort klacht tegengekomen en dat is dat sommigen die barebackpads met schapenvacht gewend zijn het vilt te hard/stug vinden. En een paard was het er niet mee eens. Voor de rest zijn de ervaringen eigenlijk alleen maar positief, en met dat drukverdelingsonderzoek van Cavallo erachter ben ik heel erg benieuwd naar hoe het in praktijk bij ons uit zal pakken.