Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:36

Ik heb vandaag met mijn super fijne randonnee gereden met m'n Andalusier. Raar maar waar, zij gooit heel hoog op en metandere zadels heb ik soms moeite om haar draf uit te zitten als ze heftig wordt en opgooit, maar met de randonnee zit ik alle bewegingen super goed uit. Graag zou ik dit zadel dus houden maar nu voelde ik dat als ik aansingel de boom die dus op de schouder ligt ipv erover valt, precies hard drukt. Nochtans lijkt dit zadel niet te smal. Is dit bij jullie Malibauds ook zo? Schouder glijdt er mooi onder door dus dat is het probleem niet. Aan zadelpasse moet ik het niet vragen want langs hier kunnen ze geen McClellan beoordelen. Als dit drukken niet ok is moet ik dit zadel verkopen en ander zoeken. Vandaar de vraag. Bedankt alvast.

alice1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:19

Ook al is het stil in dit topic, toch maar even een berichtje van mij. Ik heb bijna alle berichten gelezen omdat ik ook ik altijd interesse heb gehad in een mcllelan achtig, malibaud achtig zadel. Ook heb ik de info op de site van HC met interesse bestudeerd.

Ik heb twee ronde merensen, voor de oudste heb ik al jaren op een continental equiflex endurance model. Voor mijn jongere ruin, kort, breed, weinig schoft heb ik in Frankrijk een zadel op maat laten maken. Ik keek eerst bij m Guichard omdat hij is begonnen met het maken van deze zadels speciaal voor Merens. Maar ik vond hem duur. Toen kwam ik bij deze meneer terecht. Hij woont in de Auvergne en ik heb hem in zijn zadelatelier bezocht en gekletst in mn beste Frans over de zadels en manier van maken etc. Deze zadelmaker is in dit topic precies 1 keer voorbij gekomen maar volgens mij zijn er erg weinig mensen die dit zadel kennen of hebben! Een randonnee zadel. Inclusief v singel systeem. Het is een zadel met wel een mcllelan boom, maar met grote panelen. Dus itt een malibaud, heeft dit zadel wel veel draagvlak. De panelen lijken op de orthoflex panelen die ik voorbij zag komen maar het is gevuld met een speciaal memory foam dat zich aanpast aan de rug. Het zitje heeft dat ook, in het begin is het nogal stijf/hard, na 15 minuutjes rijden voel je hoe het zadel zich zet en hoe je billen lekker in de zit 'zakken'. Voor mij en mijn pony een mooie oplossing en betaalbare oplossing! Ander groot voordeel van de memory foam panelen is trouwens dat door goede demping ervan je geen speciale of dikke pad nodig hebt. De dikte van het memory foam wordt bepaald door het gewicht van de ruiter. Niet liegen dus! Het zadel is ook nog es heel licht, ongeveer 6 kilo.

Ik graag naar de Pyreneeën op vakantie waar de merens vandaan komen, de Ariège. Afgelopen zomer ging ik ook een ritje doen op een Merens en daar kwam direct ook zo'n mcllelan type zadel tevoorschijn die erg op de mijne leek! Ze noemen dat daar randonnee zadels. Conclusie van dit stukje: het is mogelijk een mcllelan type zadel te rijden dat toch heeel breed is, gecombineerd met veel draagvlak.

Link zadelmaker: http://www.thcuir.com.
Ik heb het model rando confort in donkerbruin. Groetjes Alice

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:43

Kent iemand al het moois van deze site?
http://www.gangpferdegestuet.de/gangpfe ... /o000.html
Er staat een kopje met Deuber en Partner zadels onder een andere naam, maar die Paso zadels zijn werkelijk schitterend.
detail:
Afbeelding
Ik ben zelf na 3 jaar nog steeds heel tevreden met mijn Deuber Barokzadel en heb er sinds gisteren inmiddels een tweede bij voor mijn "nieuwe" paard.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:30

Voor de liefhebbers wilde ik even mijn nieuwe aanwinst showen, kwam het op ebay in de US tegen. Op de tag staat dat het handmade is by Marin Harness Paso Fino is, uit Miami Florida. Ik denk dat het niet meer bestaat deze shop, kan het nergens nieuw terugvinden. Het zit geweldig, en ligt zo mooi op het paard, ben er erg blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jetta

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:52

Mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:12

Gaaf!!!!

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:00

Dat is een mooie Aestrith! :)
Wat heb je er onder liggen? Een deken en een pad?

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:07

dat moet zitten als een huis!wat voor een paard heb je?

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:31

Ja zit echt geweldig, stevige zit, vrije beenligging en dicht op het paard. Ik rij ermee op een paso fino en een haflinger, die op de foto staat.

Als dek heb ik een vilt pad, die heb ik bijgesneden zodat het precies bij het zadel past, en een katoenen doek eromheen genaaid.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:44

ik heb ooit een dergelijk zadel getest, maar ik schoot constant mrt mijn zitbeenknobbel in dat "gat".
hebben jullie daar geen last van?

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 03:24

Nee, ik merk er eigenlijk niks van dat er een gat onder mn gat hangt :P

misschien heb je hele smalle heupen? waardoor je met een klein beetje scheefzitten al snel naar binnen glijdt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 07:58

Duhelo schreef:
ik heb ooit een dergelijk zadel getest, maar ik schoot constant mrt mijn zitbeenknobbel in dat "gat".
hebben jullie daar geen last van?

Vreemd.
'Zitbeen' is meervoud en ZEKER bij vrouwen aan beide zijden van de kamer. Dat is nu net de crux van vrouwenanatomie. Lees gerust dit onderwerp er op na.

Afbeelding

3. = zitbeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:57

Omdat hier misschien al liefhebbers zijn..

Mijn horseman outfitter komt in de verkoop.
Voor mij is de zit niet goed(te krap)
dus wie wil....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:27

Ik ben arm op het ogenblik...en heb een zeer breed peerd...

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:31

Ik heb een Malibaud randonnee gekocht, (forty) met westernfenders, de vraag is knoop je deze met een westernknoop of gebruik je gewoon de gaatjes om aan te singelen?
Welk pad zou hier het best op passen - mij is aangeraden om een viltpad te gebruiken.

http://www.profi-tack.de/product/5-star ... 13371.html

alvast bedankt voor jullie antwoord !

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:51

Viltpad en knopen als ik kan kiezen :-) Maar je hebt blijkbaar keuze, en ook een singel met gesp en gaatjes? Dat werkt ook uiteraard.

De pad op de foto is 'maar' een liner, vrij dun vilt, voor meer demping onder het zadel zou ik een dikkere viltpad kiezen.

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:03

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:26

Ik heb een vergelijkbaar zadel: horseman outfitter.
hier doe ik een echt schapevel onder(dubbel),of een dikker westernpad.

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 01:54

een dik westernpad gaat niet, is te dik en te lang en ging dan achteraan schuiven, ik had nog een dressuurpad en dat ging perfect - een hoseman outfitter is ook heel mooi trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:09

mijn pony kan ook maar heel weinig kwijt op de rug:ik heb een reinsman pad, een ronde...(roundskirt)

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:20

ik heb voor mijn ex wade zadel een neopreen pad, maar dat is veel te groot en daardoor ging het schuiven, op zich lag dit wel goed, dus misschien inderdaad een roundskirt pad - hier een foto van het zadel met dressuurpad om te kijken of het dan ook ging schuiven, maar met dit pad bleef het mooi liggen achteraan

Afbeelding

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:01

Leuk om een afbeelding van een bruine Malibaud Randonnee met fenders te zien. Dat is ook mijn wens! Heb de maten al bekeken met Esther, zodra mijn Massimo verkocht is, kan ik gaan bestellen.

Ik zou eerder voor een dressuur/endurance dekje gaan onder de Malibaud. Die westernpads zijn grotendeels te log voor onder zo'n klein lichtgewicht zadel als de Malibaud. Tenminste, dat vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:07

Dressuur is te dun.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:09

Je hebt ook dressuurdekjes met schapenwol of met inlages.