Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:27

Suelza schreef:
En zoals ik al zei, ik heb het graag in handen voordat ik het koop. Dus ik bestel nagenoeg nooit via internet.

Daarnaast had ik ook ak aangnegeven de bitloze functie te waarderen en die zit niet op de C.

Sorry hoor, maar je geeft toch ook aan dat je geen tijd hebt om stad en land af te reizen voor de competition? Ik wil je alleen maar een tip geven. En je hoeft hem toch niet te kopen? Bij de Paardendrogist kun je gewoon op rekening bestellen en als je dan iets terugstuurt hoef je het niet te betalen en heb je de spullen dus gewoon "in handen gehad".

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:47

[***] schreef:
Suelza schreef:
En zoals ik al zei, ik heb het graag in handen voordat ik het koop. Dus ik bestel nagenoeg nooit via internet.

Daarnaast had ik ook ak aangnegeven de bitloze functie te waarderen en die zit niet op de C.

Sorry hoor, maar je geeft toch ook aan dat je geen tijd hebt om stad en land af te reizen voor de competition? Ik wil je alleen maar een tip geven. En je hoeft hem toch niet te kopen? Bij de Paardendrogist kun je gewoon op rekening bestellen en als je dan iets terugstuurt hoef je het niet te betalen en heb je de spullen dus gewoon "in handen gehad".

Ik heb al een paar x mijn argumenten aangegeven... Los van het feit dat ik er een hekel aan heb om dingen te moeten bestellen, die ik niet ken. Ik beslis liever in de winkel of ik iets wel of niet koop. Ieder zijn eigen keuze daarin. Los daarvan heeft de C GEEN bitloze functie en wij werken hier vaak WEL bitloos.

Die tip heb ik nu weinig meer aan, aangezien het hoofdstel al lang gekocht is en inmiddels bij Rambo ligt. Ik hoop dat ze het gewoon oplossen, binnen 2 weken kapotte naden vind ik niet acceptabel, zeker niet als het hoofdstel goed onderhouden is (en daarbij, als ik ervoor zou kiezen het de eerste 2 weken niet te onderhouden, zou het nog niet mogen knappen op de stiksels).

Anoniem

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:54

Ben het helemaal met je eens dat hij niet kapot mag gaan zoals bij jou is gebeurt.

Succes.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:05

Hier sinds een week de Competition in gebruik. Tot nu toe bevalt het goed, paard lijkt het prettiger te vinden, ze is iig wat stiller in de aanleuning.

@suelza, hoop voor jou dat EJ of HW het netjes gaat oplossen. Zo'n duur ding mag echt zo snel niet kapot gaan! Ook niet na een oliebad.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:26

Waarom heeft de competition niet de mogelijkheid om bitloos te rijden? Het enige verschil was zo zichtbaar is is toch het ringetje op de neus?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:30

Lithya schreef:
Waarom heeft de competition niet de mogelijkheid om bitloos te rijden? Het enige verschil was zo zichtbaar is is toch het ringetje op de neus?

Het leer van de Multi is steviger dan die van de Competition en er zit een bandje op het kopstuk voor bijv. kaakgekruisd bitloos rijden. De Competion heeft RVS gespen, de Multi niet. En de Multi wordt geleverd met verschillende accecoires voor het bitloos rijden.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:33

Maar voor onderdelen voor bitloos gaven jullie de clips en de extra riempjes. Kreeg 4 riempjes en clips bij de competition. Waarom zou het verschil in gespen verschil maken?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:35

Heb wel een foto van het bandje op het kopstuk gevonden. Maar stel je wil het als sidepull gebruiken, dan zouden beide toch geschikt zijn?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:01

Ik denk dat je problemen krijgt met het leer. De Competion is dunner en soepeler dan de Multi.
Het zou me niet verbazen dat het gaat schuren als je die als sidepull wil gaan gebruiken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:08

dat vermoed ik ook inderdaad, dat de constructie en het leer niet bestand zijn tegen de bitloze inwerking

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:10

E.e.a. hangt natuurlijk ook wel een beetje (boel) af van het niveau van bitloos beleerd zijn van je paard. Als het goed is hoef je natuurlijk nooit als een gek aan de teugels te hangen ( niet met en niet zonder bit ) ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:13

maar als je in nood een keer in moet grijpen moet 'ie niet breken/scheuren...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:57

En waarom zou je in hemelsnaam een duurdere Competition aanschaffen als je het met een minder dure Multi af kan?
Als je bitloos wilt rijden zou ik zeker geen Competition aanraden.

Zelf heb ik geen problemen gehad met mijn Micklems, maar als je ziet hoe er op het geval van Suelza is gereageerd, wordt je daar niet vrolijk van.
Die smoes van de constructie die verbroken zou zijn doordat het ringetje aan de neusriem is verwijderd...

Dat ringetje doet helemaal niets aan de constructie, hij maakt hem eerder zwak.
Daar heb je aan je middelbare school natuurkunde genoeg kennis voor achter de hand.

Ik zou zo'n hoofdstel zeker niet gebruiken waar het niet voor gemaakt is. Gegarandeerd dat je garantie dan niets meer waard is.
Laatst bijgewerkt door Myca op 06-01-14 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:59

Zoals al eerder is gezegd heb je ook geen garantie meer op je iPhone waar een andere (anders dan een originele) homebutton in is gezet dus vind ik de opmerking van Horseware wel terecht. Echter kan je dan wel Epplejeck aansprakelijk stellen aangezien zij het advies geven op de site om het ringetje eraf te halen als je ermee wilt starten.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:06

Ik redeneer eerder andersom.
(Apple) iPhone verschuilt zich achter nonsens om maar niet te hoeven betalen en dat doet Rambo dus ook.
Maar het één praat het ander niet goed.

Natuurlijk is het begrijpelijk dat je niet het volle pond terug krijgt als je er een ringetje hebt afgeknipt of een gaatje hebt bijgeprikt. Dan kunnen ze het niet meer doorverkopen. Maar daar moeten ze je van te voren op wijzen.

Je moet toch van een Micklem hoofdstel kunnen verwachten dat je er mee kan longeren aan een bitstukje?
Wat gebeurt er als een Micklem knapt als iemand met een martingaal rijdt? Dat is ook niet origineel, maar dat een hoofdstel van deze prijsklasse dit aan kan mag je wel verwachten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:26

Dus als je doornen van je gespen ombuigen komt dat doordat je het ringetje eraf hebt gehaald, netzoals loslatende sticksels op hele andere plaatsen.

Suelza, ik wil ook altijd alles vasthouden voor ik het koop.
Heb een pesthekel aan iets bestellen en terug moeten sturen.
Reden dat ik ook nog geen micklem heb.

martingaal, stel dat iemand er een slof (oeeeh!! durfde ik dat te zeggen op bokt?) aan hangt, moet een hoofdstel van deze prijs toch ook tegen kunnen?
Kan mijn global van 10 euro hebben als ik er mee ga longeren en die zwarte is echt niet leuk met longeren. (verder een schat, maar longeren, arghh!!!)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:28

Myca schreef:
En waarom zou je in hemelsnaam een duurdere Competition aanschaffen als je het met een minder dure Multi af kan?
Als je bitloos wilt rijden zou ik zeker geen Competition aanraden.

Omdat ik er mee op wedstrijden wilde starten zonder eerst dingen te moeten verwijderen en dankzij de verjaardagspunten en andere punten het hoofdstel geen ene euro heeft gekost?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:42

Dan moet je keuzes maken Lithya, ik zou met een Competition niet bitloos gaan rijden.
Ik heb al meerdere jaren Micklem ervaring Multi en Competition en ook nog bitloos (Voest).

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar volgens mij vraag je om moeilijkheden.
Zeker na het bericht van Suelza. Succes met je keuze.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:03

Ik heb geregeld met slof gereden en echt ook met veel druk. Ook longeren wel een enkele keer.
niks met mijn competition aan de hand. Bij mijn hoofdstel zat een foldertje stonden de gebruiksaanwijzingen in en 4 clips en 2 extra bit riempjes.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:53

Zeg Suelza. Binnenkort ga jij toch springles geven bij ons op de club? Ik heb nog een competition over. Ik wil dit hoofdstel gerust even meenemen. Dan kun je deze testen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:11

MargrietJonk schreef:
Zeg Suelza. Binnenkort ga jij toch springles geven bij ons op de club? Ik heb nog een competition over. Ik wil dit hoofdstel gerust even meenemen. Dan kun je deze testen.

Oh ja dat wil ik heel graag!!!!! Als alles meezit beginnen we komende vrijdag al was mij gevraagd, maar we moeten even inventariseren of dat voor iedereen haalbaar is!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:24

Is een rotte appel representatief voor een hele boom?

Bitloos was gewoon een vraag. Paard loopt prima met bit. Bitloos hoeft niet.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:02

Hoi Suelza. Je hebt een pb. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:59

Ik heb volgende week zaterdag een onderlinge wedstrijd, en als het goed gaat start ik vanaf april 4x provinciaal en officieel in het zomerseizoen 2014 (zo beperkt wegens jong groen paard, transportprobleem en school). Ben van plan om met de micklem te starten in combi met aurigan KK dubbelgebroken bustrens, dus we zullen wel zien wat de reacties zijn van de jury's zeker :P

Ik start in België, moet ik er wel bijzeggen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:02

@varekaj: benieuwd naar reacties want je hebt de multi of de competition? Als je bij de reglementen van KNHS kijkt zit er een bijlage bij met de afbeelding van hoofdstellen waar je mee mag starten. Zo ook de competition, maar niet de multi.