[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Helene83

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:35

Owwww!Ben heeeeeel erg benieuwd Bianca! :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:44

Ik heb al wel begrepen dat ze hem in 2 maten (maat 1 en 2), 2 kleuren (bruin of zwart) en met of zonder knop willen gaan leveren, dus aardig wat opties :)

Met een D-ring zoals de normale Arizona maar dan met Engelse singelstoten eraan (vervangbaar door western-stoten).

En een extra tussenlaag tussen Arizona-basis en de schaap zitting om de beugelophanging beter mee af te schermen en voor een smallere zit.

Prijs wordt wel zo'n 150 euro duurder dan de normale Arizona vanwege het schaap en de opties, ik denk dat ze hem alleen op bestelling gaan leveren. Ik wacht nog even op toestemming om een foto te plaatsen :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 18:23

Jaaaaaa foto!! Kom maar door!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 18:56

Leuk nieuws Bianca - gefeliciteerd - daar ben je al jaren over aan het zeuren +:)+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:30

Afbeelding

Afbeelding

Mijn nubuck fenders waren nu al lelijk geworden dus heb ik ze ook ingevet..Het resultaat van buitenzinnig is mooier vind ik zelf,maar toch zien ze er nu veel mooier uit :)

Ben benieuwd Pmarena!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:59

+:)+ Niks beter dan een klodder vet op nubuck :+ bijenwas mag ook...echt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:08

Jujjj Bianca wat gaaf!! Ik ben ook reuze benieuwd naar de foto hihi :D

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:52

pleiada schreef:
[ [url=m/fre5zW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9hhFpO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn nubuck fenders waren nu al lelijk geworden dus heb ik ze ook ingevet..Het resultaat van buitenzinnig is mooier vind ik zelf,maar toch zien ze er nu veel mooier uit :)

Ben benieuwd Pmarena!

Zo, dat is aardig opgeknapt +:)+ Ziet er mooi uit zo!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:15

Ha!

Ze hebben zojuist even speciaal wat foto's gemaakt van de definitieve proefmodellen :)
En ik mag ze online zetten, mooi!

Ik heb hem meteen maar online gezet, heb al zoveel vragen gehad over dit zadel... als er (nog steeds Y;( ) mensen zijn die er om zitten te springen dan kunnen ze via de site een pre-order plaatsen (mag natuurlijk altijd nog afgezegd worden) en waag ik het erop dat hij niet ineens een heel stuk duurder moet worden :=

Zie: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... a-FUR.html

De zwarte zonder knop:

Afbeelding

Eerdere testmodellen:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:17

Pffff kwijl... <3

Het IS dat ik zo blij ben met mijn ghost... want dit ziet er ook wel heel erg lekker fijn en zacht uit. :j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:20

Gaaf zeg!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:27

:wow: :~
Dat ziet er echt super fijn uit! Zou die er wel graag bij willen hebben! Helaas staat mijn geldboom nog steeds niet in bloei! -O-

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:38

Mooi hoor! Echt super tof dat ze je idee hebben opgenomen! Ik vind de afwerking echt heel mooi met die vetertjes op het schaapje :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:43

Dat ziet er erg mooi uit Bianca :j goede toevoeging aan jullie programma denk ik

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:08

Mooi resultaat, beetje een combi tussen de Christ Iberica en de Barefoot Arizona zo op t eerste gezicht ;) Haalt wel de westernlook er wat uit, maar misschien voor endurance en recreatieruiters wel heel geschikt.

Mooi te zien hoe dat nubuck opknapt van beetje ledervet...Volgende maand als ik t wat rustiger heb ook maar eens in de poetsmodus ;)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:53

Oooh, wat gaaf pmarena!! Wat moet dat zálig zitten! Kan me helemaal voorstellen dat je blij bent. De combi vind ik zelf echt prachtig zo.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:10

Balen zeg. M'n paardje heeft aan beide kanten singeldrukkingen..ik rijd met leren Barefoot singel. Met m'n vorige paard nooit last van gehad. En nu...

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:37

Atent schreef:
Balen zeg. M'n paardje heeft aan beide kanten singeldrukkingen..ik rijd met leren Barefoot singel. Met m'n vorige paard nooit last van gehad. En nu...

Zijn dat singeldrukkingen in de oksel?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:49

GAAAAF Bianca !! Super leuk dat ie eindelijk in productie komt.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:49

Ik zou 'm zelf niet zo snel kopen, maar die arizona ziet er wel gaaf uit!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:00

Atent schreef:

Mijn paard kreeg ook plekjes van de leren barefoot singel.. Heb nu een simpee van epplejeck (bojon air) en een mattes bontsingel en geen last meer. Ook paard met extreem gevoelig huidje.

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:23

pmarena schreef:
Dat ziet er dan toch weer een stuk mooier uit +:)+

Qua westernsingel: tja een simpele kan prima zijn, maar lamsvel is natuurlijk lekker zacht en luxe, en iets als Westip / FRA is weer geheel elastisch...dus maar net wat je zelf fijn vindt :)

Ik heb voor mijn westernzadel een Kavalkade Neomatic, super fijne singel, maar worden al jaren niet meer gemaakt.

trouwens: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Ik krijg net bericht van de bazin van Barefoot dat ze eindelijk klaar zijn met uit-ontwikkelen en testen van het FUR-sattel, ofwel de Arizona met schaap zitting met grote zachte dijblokken die heel zacht om je dijbeen heen sluiten zodat je niet in een houding geduwd wordt, niet breder zit zoals bij kniewrongen, en ze toch heel veel steun geven op de momenten dat je het nodig hebt zoals bij een rare sprong, bok of wanneer ze zo heel grappig vanuit volle galop ineens in 2 stuiters tot stilstand komen :\

Voordeel van zachte wrongen is dat die eigenlijk altijd passen en je dus niet naar de "hoek" van de wrong hoeft te kijken of die wel past bij je bouw / beenligging. En omdat ze zo dik zijn zit je echt helemaal lekker in een zitkuipje omsloten door een zacht wolkje zeg maar :)

Jammer genoeg worden deze gewoon weer achterop het productieschema ingepland en kan het dus nog wel een maand of 3 duren voordat ik er een paar binnen krijg, dus niet meer op tijd voor de zomer -O-

Maargoed dan kan ik ze eindelijk leveren, super fijn!!

Zijn gemaakt naar het voorbeeld van mijn zadel dat ik zelf bij elkaar geraapt heb :)

Ik hoop volgende week een foto te kunnen bemachtigen van het laatste model zoals hij gaat worden.

Ik wil alvast op de lijst om uit te proberen of hij op mijn tinker goed ligt, lijkt me toch echt helemaal geweldig!!!! :D :D :D :D :D
Ik hoop het zo, dan kunnen wij toch een paar hemelse tochten gaan maken! <3

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:24

Ik ga binnenkort de Arizona uitproberen.
Als die goed ligt denk je dat ik er dan vanuit kan gaan dat het Fur zadel ook goed zal liggen omdat die Arizona onderkant heeft?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:01

Wat balen van die singels, maar waar krijg je dan plekken van...? Komt er niet een huidplooitje van de oksels tegen de gespen aan ofzo...?

Niwarry: Ja dat zou wel zo moeten zijn :j

De Arizona is gewoon een super fijn zadel met zijn korte zijkanten en ronde achterkant, en nu met die zachte schaapzitting die je helemaal soepel omsluit is hij echt hemels <3 :+:

Darkadia: Het is eigenlijk begonnen als een combinatie tussen een Christ Butterfly zitting en een Arizona basis :) Ik had de Butterfly gekocht omdat die me wel fijn leek, en ik vond hem echt meteen zó superfijn zitten!!

Heel bizar, ik heb natuurlijk best veel zadels geprobeerd van allerlei merken en meestal is het eerste ritje niet bepaald een succes...Marena die gaat hopsen omdat het niet lekker zit, ik die zit te wurmen om fijn te kunnen zitten...dan is het meestal even een klein rondje door de paddock stappen en wil ik echt al geen drafje omdat het niet goed aanvoelt :n

Dan is het pas een keer of 3 opstappen en veel gepruts met toebehoren en afstellingen later voordat alles een beetje okee zit en we er daadwerkelijk een rustig rondje mee naar buiten gaan :P

Maar hier ging ik op (in <3 ) zitten, stapte weg...en meteen voelde het zo goed dat ik Rena in een galopje zette en over een hindernisje stuurde na een tijdje niet gereden te hebben! Dat zou ik anders echt nooit doen, maar het voelde gewoon direct zo heerlijk knus en veilig aan :+:

Stalgenootjes (met totaal andere bouw dan ik) vonden hem ook direct lekker zitten, i.t.t. de Christ Iberica die ik toen ook erbij had meteen om de fijnste te kiezen, die vonden we allemaal niks...veels te harde vulling tegen je bovenbeen -O-

Het was jammer genoeg alleen wel veel pielen om de Butterfly lekker stabiel te laten liggen (hij schoof best erg) en om zelf fijn te zitten omdat de beugelophanging erg ver naar voren zat.

Ben tijden aan het prutsen geweest om dat goed te krijgen, paar verbouwde versies van de Butterfly geprobeerd en dat gaf wel wat verbetering maar ideaal was het nog niet...uiteindelijk zag ik geen opties meer om er wat van te maken -O-

Heb toen een Arizona erbij gepakt, daar de zitting vanaf gehaald en de Butterfly zitting er op vastgemaakt en dat was wèl een succes *\%/*

De mooie anatomische vorm, stabiliteit, rugbescherming en verplaatsbare beugelophanging van de Arizona gecombineerd met de heerlijke zitting met dikke, soepele steunblokken... echt geweldig <3

Voorheen waren de Ghost en JustAdjust met hun dijwrongen mijn favoriet, maar sinds ik die Butterfly voelde met die veel dikkere en zachtere dijwrongen die zich aanpassen aan je been wilde ik echt niet anders meer *zwijmel*.

Hier de foto's van de eerste test van zitting op Arizona basis, hier nog met de Barefoot cantle er onder i.p.v. schuimblok erin, en slank schoonzusje er in:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier de volgende test-versie op Rena, met als basis een standaard Arizona basis maar dan dus met een zitting met schuim cantle zoals hij nu ook wordt gemaakt:

Afbeelding

En dat was 2 jaar geleden..... daarna is er nog flink geëxperimenteerd en getest dus EINDELIJK zijn ze nu zover dat ze helemaal tevreden zijn en hem in productie gaan nemen... hè-hè! :)

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:17

En dan moet ik nog lang geduld hebben. |( |( |(
Komt hij er ook in maat 2? Want in maat 1 pas ik niet. :o