Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evony schreef:Suelza: sowieso sta je binnen 6 maanden na aankoop heel sterk als consument, dan dient er idd eigenlijk van een productiefout uit te worden gegaan tenzij ze echt hard kunnen bewijzen dat het jouw fout is. Daarnaast staat duidelijk op de site van EJ dat wordt aangeraden om het ringetje er af te halen. Je mag uitgaan van uitspraken gedaan door de verkoper! Staat ook zo in de wet. Dus even voor jou, en voor iedereen hier, een afdrukje van die tekst van de site halen. Als Rambo dan moeilijk doet kan je gewoon bij EJ zelf een nieuwe gaan eisen
Jotoma schreef:Waarom hebben zoveel mensen de multi gekocht om vervolgens het ringetje er af te knippen? Waarom dan niet gelijk de competition? Die heeft ook wat chiquere riempjes vind ik.
Zonde dat de kaptoom dan weinig gebruikt. Paarden buigen dan vaan beter in de hals wanneer de druk vanaf de neus en achter de oren komt. Dat effect ben je kwijt als je vanaf bit longeert.
Suelza schreef:Kaptoom heb ik zelf laten ontwikkelen, werk ik heel veel mee. Als de knhs mij niet zou uitsluiten op dat ringetje, had ik het er ook nooit afgehaald. Want ik gebruik het als trainjngshoofdstel alsmede op concours. Echter, nadeel vond ik wel dat sommige paarden drukkingen kregen doornhet ringetje. Iets waar ik met mijn eigen kaptoom weer geen last van heb.
Bitloos werken wij hier ook met regelmaat, dus die optie kon ik wel waarderen. Daarnaast leek een bitloze variant mij sterker als een niet-bitloze variant.
Ook wil ik, zoals eerder gezegd, iets in handen hebben voornik het koop en ik kon de competetion nergens vinden. Had het hoofdstel ook nodig (paard met aanleuningsprobleem) om te testen of bepaald gedrag te herleiden was naar een hoofdstel, dus ook noet de tijd om stad ennland af te reizen op zoek naar de competetion....