[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:36

Anoniem schreef:
Hoe vallen de startrekk zadels eigenlijk....mn de pommels?
Zag er twee tweedehands, misschien idee dat ik die ook laat bekijken door teteltee..

Ze vallen altijd naar beneden :+ allemaal...maakt niet uit welke kleur/maat of model :P

Maar mijn mening - de Western niet doen - ze hebben het model pas aangepast, zodat het wat beter past, maar over het algemeen is het niet het meest "voegzame" zadel van Startrekk - de Comfort is uitstekend
Pommels kan je los bijkopen - de Comfort heeft ook een verstelbare pommel.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:40

Diva_Jenny schreef:
Vraagje voor de ghost kenners hier, hoe ligt een ghost op een paard/pony met een vrij hoge schoft en holle rug. Mijn oudere merrie is de afgelopen tijd nogal van bouw veranderd onder andere door het ouder worden, ik heb een barefoot Arizona zonder vps en een barefoot london met vps maar met beide zadels heb ik een pakket inlages nodig om de schoft mooi vrij te krijgen. Pommel/fork heeft wel de juiste maat qua breedte alleen qua hoogte van het boogje dus niet.
Mocht een ghost wel meer ruimte hebben voor de schoft overweeg ik deze eens te testen.
Ter illustratie een recente foto van de rug van mijn pony.
[ Afbeelding ]

Ben ik nou de enige die deze schoft niet heel bijzonder vind? De rug is wel erg kort... De Ghost is helemaal flexibel en de pommel is niet hard - dus het zou mijns inziens kunnen - ik adviseer wel een goede pad er onder (desnoods 1 van Barefoot met de HD inlagen :P ) Of een Christ of zo...

Fotootje van de jongedame in de wei is charmant hoor :) Veel plezier met inrijden

Diva_Jenny

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:52

Hij is misschien niet bijzonder hoog maar in combinatie met haar breedte is het wel lastig, zo heb ik onder mijn vpsloze Arizona 2 paar moosgummi inlages en de HD inlages nodig om de schoft vrij te krijgen met als gevolg dat het weer een torentje word wat makkelijk schuift. En de London met vps met bijvoorbeeld een hkm dekje met bijbehorende inlages drukt ook op haar schoft, ook daar moeten de HD inlages bij in om de boel enigszins vrij te houden.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:23

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:39

Hahaha kwetal ik gooi nooit met m'n zadels maar denk idd dat startrekk ook omlaag gaat.
De comfort spreek me erg aan, ben benieuwd of die qua lengte kan passen.
Dan ga ik die ook proberen

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:45

Die heb ik niet he, alleen de Western!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:49

Snap ik, zag er eentje te koop.
Misschien baal ik die wel en laat jou die ook even bekijken

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:53

Dat kan :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:09

Daphneeeej schreef:
diva_jenny: mijn paard heeft een extremere rug naar mijn idee zo van de foto te zien. Heb de ghost getest en deze lag op mijn paard eigenlijk heel goed! Ondanks de hoge schoft, holle en korte rug, opliggende ruggengraat ivm toen nauwelijks bespiering op de rug.

Mijn paardje (geen duidelijkere foto's van zijn rug)
http://i57.tinypic.com/303b8fr.jpg
http://i59.tinypic.com/30kdcv6.jpg

Oef! Die rug lijkt nogal op de rug van mijn oudje. Ik heb nu de Notting Hill op hem, met uiteraard mijn eigen Kifra-pad wat nu prima ligt en voldoende schoftvrijheid geeft. De Ghost heb ik er ook een paar keer op gehad en lag de laatste keer ook prima +:)+

Foto van de rug van mijn pony in de regen ;) :

Afbeelding

Pony heeft gisteren nog bijna 3 uur/18 km gelopen met de Barefoot Notting Hill en de Kifra-pad. Ik zat er dit keer niet zelf op maar ook de persoon die erop zat en zelf een westernzadel heeft vond de Notting Hill heerlijk zitten :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:33

Hihi is dat ook degene waar je mij dinsdag op zet Kitty? ;) Heb er zin in, ik zal je mijn nummer nog even PBen later deze week!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:02

darkadia schreef:
Hihi is dat ook degene waar je mij dinsdag op zet Kitty? ;) Heb er zin in, ik zal je mijn nummer nog even PBen later deze week!

Yep :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:45

Die schoft is toch aanmerkelijk een graadje erger, lijkt op die van Rena :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:11

Gister even leuk experimentje gedaan. Had een Roma in bruin nubuck die wat slijtage plekken had en waar water (denk ik? Is demo model) op is gekomen. Heb hem met nubuck cream van Urad ingevet en de wrongen met passier lederbalsem.
Het nubuck is nu weg, het is nu een vetleren zadel geworden. Als je wilt dat het weer nubuck wordt kun je hem opruwen met een borsteltje, maar vind hem wel leuk geworden zo.

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:13

Tja zo gaat dat, dat is het leuke aan nubuck :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:13

Ja! Vetleer is tenslotte gevet nubuck haha.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:25

Mooi geworden zo!Ik wil mijn nubuck fenders ook nog steeds invetten,ga ik vanavond direkt doen :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:27

Haha, goede ideeën zo dus ;)
Foto is telefoon kwaliteit, in het echt nog mooier (minder flets en rood)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:37

Ja dit motiveert wel om ze toch in te gaan vetten..Ik heb het idee dat het leer dan ook mooier blijft,maar dat zal moeten blijken..Onderdaan mijn fenders zit nu een donkere plek van de wrijving,dan kan dat mooi weggewerkt worden :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:24

COOL!!! B-)

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:50

Ik twijfel over welke singel ik ga kopen voor mijn bf arizona.. Welke raden jullie aan? Ik wil er niet meer aan besteden dan 100 euro.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:22

Ik had gewoon een simele Pfiff singel met kunstbont eraan, werkte prima voor mijn paard met gevoelig huidje. Had ervoor een BF lexington met leren singel van BF zef, maar mijn paard kreeg daar plekjes van...

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:27

Ik heb mijn cheyenne vandaag maar weer eens een goede poetsbeurt gegeven..
voor:
Afbeelding

En na:
Afbeelding

Dan kan ik volgende week netjes met deze knapperd 3 dagen weg. :D

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:25

Dat ziet er dan toch weer een stuk mooier uit +:)+

Qua westernsingel: tja een simpele kan prima zijn, maar lamsvel is natuurlijk lekker zacht en luxe, en iets als Westip / FRA is weer geheel elastisch...dus maar net wat je zelf fijn vindt :)

Ik heb voor mijn westernzadel een Kavalkade Neomatic, super fijne singel, maar worden al jaren niet meer gemaakt.

trouwens: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Ik krijg net bericht van de bazin van Barefoot dat ze eindelijk klaar zijn met uit-ontwikkelen en testen van het FUR-sattel, ofwel de Arizona met schaap zitting met grote zachte dijblokken die heel zacht om je dijbeen heen sluiten zodat je niet in een houding geduwd wordt, niet breder zit zoals bij kniewrongen, en ze toch heel veel steun geven op de momenten dat je het nodig hebt zoals bij een rare sprong, bok of wanneer ze zo heel grappig vanuit volle galop ineens in 2 stuiters tot stilstand komen :\

Voordeel van zachte wrongen is dat die eigenlijk altijd passen en je dus niet naar de "hoek" van de wrong hoeft te kijken of die wel past bij je bouw / beenligging. En omdat ze zo dik zijn zit je echt helemaal lekker in een zitkuipje omsloten door een zacht wolkje zeg maar :)

Jammer genoeg worden deze gewoon weer achterop het productieschema ingepland en kan het dus nog wel een maand of 3 duren voordat ik er een paar binnen krijg, dus niet meer op tijd voor de zomer -O-

Maargoed dan kan ik ze eindelijk leveren, super fijn!!

Zijn gemaakt naar het voorbeeld van mijn zadel dat ik zelf bij elkaar geraapt heb :)

Ik hoop volgende week een foto te kunnen bemachtigen van het laatste model zoals hij gaat worden.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:18

Ik twijfel tussen de FRA en Christ..

Ook zie ik net dat ik een groter budget heb dan gedacht. Maar wat leuke extra's erbij dan :D .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:31

Ja dat zijn wel hele verschillende goede singels, is dan echt wat je zelf het liefste wilt :)