[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:26

Ja ik ben ook bang dat we er nooit meer iets van terug gaan zien, maar ergens hoop ik toch nog dat het 'bekende' zijn geweest in plaats van oostblokkers. Het is geen grote stal en je moet het maar net weten waar de paardenspullen liggen. Ze zijn echt voor onze paardenspullen gekomen en hebben nog 'netjes' de deur achter zich dicht gedaan.
Aan de andere kant echt iets voor oostblokkers om mijn jas, handschoenen, sokken en reserve broek die niks waard zijn mee te nemen die ook in mijn kast lagen.

Maar voorlopig kan ik rijden, mennen of serieus longeren wel vergeten. Het enige wat nog over is zijn borstels, touwhalsters, leadropes en touwteugels. De waarde daarvan hebben ze duidelijk niet ingezien, die dingen hebben ze bij iedereen laten liggen.
Marktplaats ed ook maar even afzoeken naar een goedkoop barefootje ofzo die we dan eventueel met een aantal stalgenoten kunnen gebruiken.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:30

Bah wat naar zeg! Hopen dat je er wat van terug gaat vinden..Ik zal ook de sites in de gaten houden..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:35

Dat is enorm rot Viola! Ik houd mijn ogen open en hoop dat het op de 1 of andere manier weer bij jullie terug komt!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:55

Het blijft leuk ieders ervaring te lezen!

Mooie foto's Donja!

Oei wat balen Viola! Ik hou mijn ogen open!

Ik ben sinds kort gelukkige bezitter van een barefoot Stella. Mijn moeder heeft al erg lang een Cheyenne (een hele mooie caramelkleurige). Voor mijzelf had deze net wat te weinig steun.
Ik heb toen de lexington uitgeprobeerd maar deze lag in maar 1 niet mooi op mijn tinkermerrie (te lang) en maat 0 was voor mij toch net te klein.
Ik ben dus helemaal blij met de Stella, die past goed, en heeft net dat beetje extra steun.
(het is een mooie zwarte stella (zonder steentjes :D) van drytex)
Ik heb er nu een halfpad onder (niet van barefoot).
Ik ben aan het sparen voor een mooie bontseatsaver zodat het nog zachter zit en uiteindelijk wil ik ook nog een pad voor eronder.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:23

Roelke_ schreef:
Zag vandaag wel dat er beste scheuren in de drytex riemen komen op de plaats bij de gesp. Ik heb de gesp beneden en het randje lijkt erg in de riem te drukken wat scheurtjes veroorzaakt. Wel zonde.. Is dat een bekend probleem met de drytex riemen?

Ik heb er geen last van...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:07

Wat een ramp is dat, Viola! Ik hoop dat ze die zadelsstelende bende eens oprollen!

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:01

He bah, wat vervelend Viola! Ik woon in Roemenie en zal eens wat Roemeense sites voor je in de gaten houden :j Ik heb nog nooit een barefoot gezien hier, dus dat valt direct op!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:51

hey ff een vraagje: waar en hoe kan ik zien hoe oud mijn barefoot is? en hoe kan ik zien of hij met of zonder VPS is? ik heb ff gezocht maar kan het nergens vinden..

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:55

lissie_zigor schreef:
hey ff een vraagje: waar en hoe kan ik zien hoe oud mijn barefoot is? en hoe kan ik zien of hij met of zonder VPS is? ik heb ff gezocht maar kan het nergens vinden..

Op de site van Barefoot staat een hoop informatie. Hieronder een link:

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Serienummers-VPS-herkennen/

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:06

Zadel zonder de vps had een rits in de cantle, het zadel met vps heeft dit niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:49

Heb een mooie bruine FRA westernpad met mogelijkheid tot inlages op de kop kunnen tikken. *\o/* Nu nog een westernzadel. :+

Zou nu alleen wel eens fijn zijn als ex-werkgever over de brug kwam met het geld dat ik nog tegoed heb.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:19

Bedankt ik heb het gevonden! Hij komt uit 2007 wel grappig want hij leek nieuwer xD

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:20

Passen jullie je inlages wel eens aan? Schouder uitsparing bv?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:25

Volgens mij hoef je maar twee pagina's terug te lezen Lissie, daar staat wat over inlages bijknippen!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:28

Mijn bf cheyenne heeft drukplekken gegeven ik heb HD inlages en het blijkt dat mijn paard een iets holle rug heeft waardoor de inlages achter gaan drukken.. Nu kan ik hem misschien korter knippen/schuin af laten lopen.. Of een kleinere maat bf kopen, heb m nu te koop staan maar ben toch aan het twijfelen want ben echt zo verliefd en maat 0 heb je bijna niet te koop..

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:29

xDonja schreef:
Volgens mij hoef je maar twee pagina's terug te lezen Lissie, daar staat wat over inlages bijknippen!

Oh sorry xD haha ja ik zit op zoveel forums en dit zijn erg veel paginas maar ik ga is even kijken dankjewel!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:32

Snap ik hoor! Vandaar dat ik het even zeg! 2 pagina's is wel te doen :D

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:46

Laulitz schreef:
Roelke_ schreef:
Zag vandaag wel dat er beste scheuren in de drytex riemen komen op de plaats bij de gesp. Ik heb de gesp beneden en het randje lijkt erg in de riem te drukken wat scheurtjes veroorzaakt. Wel zonde.. Is dat een bekend probleem met de drytex riemen?

Ik heb er geen last van...

Ikke wel! ik heb toen nieuwe riemen gekregen, maar toen gebeurde het weer.... Toen maar leren riemen gekocht, die maken ook minder geluid, niks meer aan de hand!
Sinds korte tijd rij ik met fenders voor meer steun, maar leren beugelriemen ging ook prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:02

lissie_zigor schreef:
xDonja schreef:

Oh sorry xD haha ja ik zit op zoveel forums en dit zijn erg veel paginas maar ik ga is even kijken dankjewel!

Tip van flip;
Als je iets wil zoeken binnen een topic met veel pagina's dan kan je het zoekvakje helemaal rechtsonder aan de pagina gebruiken. Die zoekt vanzelf alleen in het topic waar je op dat moment in zit :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:14

Ahá...thnx Flip (Blijheid) :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:34

Hmm foto's maken van t zadel lukt vandaag helaas niet, heb zwaar t vermoeden dat de bak bevroren is dus ik ga zonder zadel een rondje door t dorp rijden. Zondag poging 2!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:36

Citaat:
Tip van flip;
Als je iets wil zoeken binnen een topic met veel pagina's dan kan je het zoekvakje helemaal rechtsonder aan de pagina gebruiken. Die zoekt vanzelf alleen in het topic waar je op dat moment in zit :)

bedankt voor de handige tip!

Paardenswag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:45

Wow mooie zadels zeg

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:54

*\%/* Sinds gisteren..... *\%/*
Ben ik officieel *\%/* Eigenaresse.....
Van een Barefoot Cheyenne *\%/*

Nu is het zadel van 2008, en ik denk, dat daar nog geen vps in zit.
Kan dat kwaad??

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:59

maralyn schreef:
*\%/* Sinds gisteren..... *\%/*
Ben ik officieel *\%/* Eigenaresse.....
Van een Barefoot Cheyenne *\%/*

Nu is het zadel van 2008, en ik denk, dat daar nog geen vps in zit.
Kan dat kwaad??

Of je zadel VPS heeft (2008 zijn ze daarmee begonnen volgens mij) kan je controleren via het serienummer: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Serie ... herkennen/