voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DivaBurga

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:38

Zal ik er morgen even opzetten, maak ik namelijk ook even een foto dat paardje het om heeft

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:50

schrikdraad schreef:
@mystery
ik zou best zonder vps durven te nemen.
Een paar jaar terug was dat HET boomloze zadel.
Ik kan me niet vootstellen dat het nu ineens waardeloos zou zijn.

Ik ben zelf 170 met korte pootjes en ook zwaarder.
Zowel paard als ik hebben geen last van de london zonder vps.
Het zit wel brederdan met boom, maar dat doen al de types batefoot

Ik weet het niet.
Zo is het mij verteld, maar wellicht dat de experts binnen dit topic daar iets meer over kunnen zeggen?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:51

pmarena schreef:
Misterylady: Bij Equixantos in Beilen en Hofstede Twekkelo in Enschede hebben ze ze allebei hoor volgens mij :)

Die heb ik bekeken, eentje heeft ze inderdaad maar die sturen niet op. Alleen afhalen en dat is helaas niet echt in de buurt.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:53

Safiera schreef:
Misterylady schreef:
Op zich is 1.68 niet superklein maar mijn benen zijn wel kort. Ik wil heel graag een London maar ik las ergens dat die niet fijn zouden zijn voor mensen met korte benen. De Cherokee lijkt me ook wel wat, dus ik twijfel nog tussen die twee. Nog even doorsparen en dan kijken waar ik beide zadels in maat 2 kan testen.
Ondertussen MP in de gaten houden. Omdat ik wat zwaarder ben, is mij aangeraden in elk geval een zadel met vps te nemen maar bijna alles is of maat 1 of zonder vps.

Ik vond de London inderdaad niet fijn (met korte benen). Ben 2 cm groter dan jij maar heb korte pootjes :j Vond het erg jammer, wilde graag een dressuurzadel.

Hier nog eens de foto van mij op de London: Je ziet dan mijn knieën niet echt uitkomen en ook het zweetblad lang is.
http://i138.photobucket.com/albums/q264 ... 0218-1.jpg

Bedankt.
Ben bang dat het mij ook zo zal zijn.

Dan moet ik toch maar voor een cherokee gaan kijken denk ik. Die vind ik iets mooier dan de cheyenne.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:55

Equixantos verstuurd wel :j

Heb je ze al gemaild ? :)

Uiteraard waren de Barefoots voorheen prima , zonder VPS. Maar met VPS zijn ze toch weer iets verbeterd.

Ik heb ook nog een GSM van 10 jaar oud....prima ding maar ik kan me wel voorstellen dat mensen de huidige GSM's even een tikje liever hebben :P

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:08

Ik heb het idd gezien. Ga dat van de week eens regelen.

Ik had het gelezen, dat het voor zwaardere mensen beter zou zijn een zadel met vps te nemen als ik de keuze had.

Heb inmiddels een cheyenne aangeboden gekregen om te testen. En ik ga testzadels regelen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:49

Benieuwd naar je testervaringen! Zou je wel echt aanraden om ook het model te testen dat je evt wil kopen. Ik dacht op een Cheyenne ook: zit fijn, mis alleen de wrongen. Toen was de London uiteindelijk toch niks, omdat mijn benen te kort waren. Zonde van het kopen dus, had eerst moeten testen.

Ook kan een nieuw zadel nog heel anders zitten dan een meer gebruikt exemplaar. Dat vond Sheran (die mijn zadel overnam) ook in vergelijking met haar testzadel. Toch Sheran?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:57

Ik ga idd meerdere modellen testen. Kijken wat het fijnste zit.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:18

Hopelijk lukt het nu, dat de fotos groot genoeg zijn
hierbij heb ik dus fotos gemaakt van de amber met haakje en een met knipje.
let dus goed op hoe ver het bit lager hangt met haakje en hoe dichtbij het bij de neusriem is met knipje. hiermee maak je dus het hoofdstel ook nog eens groter/kleiner. Ik hoop jullie hiermee te hebben geholpen met beslissen hoe een bit te bevestigen.
Afbeelding
Afbeelding

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:32

Safiera schreef:
Ook kan een nieuw zadel nog heel anders zitten dan een meer gebruikt exemplaar. Dat vond Sheran (die mijn zadel overnam) ook in vergelijking met haar testzadel. Toch Sheran?

Vond ik ook hoor :j
Mijn testzadel zat als een huis,terwijl mijn 'nieuwe' zadel ook nog ingereden moet worden.
Maar dat zal vast wel goed komen :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:49

Klopt inderdaad :j. Het nieuwe zadel zat heel anders omdat die nog ingereden moest/moet worden. Hij gaat steeds beter zitten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:23

heb de maat 2 gepast en hij is toch te groot
heb nu een advertentie gezet om te ruilen voor een maat 1

baal er wel van
had graag klaar geweest met het zadel gedoe!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:21

Balen zeg :(:)

Naar mijn ervaring kan het bij klanten die willen ruilen nogal eens lang duren , verkopen en een andere terugkopen gaat meestal VEEL sneller...als je die mogelijkheid hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:25

moet ik m eerst kwijt zien te raken..

ach advertentie is zo gemaakt :D

edit: staat erop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:39

kan hem misschien ruilen voor een bruine maat 1

heb alleen een vraag, past de pommel van maat 1 ook in een maat 2?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:41

Bij zadels van dezelfde periode wel :j

De pommels zijn enkele jaren geleden wel een paar keer veranderd qua maatvoering , vroeger waren ze wat lomper.

Is het een donkerbruine of een lichtbruine ? Heeft hij wel VPS ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:58

nee ook geen vps volgens mij

ik stuur je de advertentie even via pm

teuben

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:30

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb nu twee weken een barefoot boomloos barrydale kunnen testen. Mijn pony loopt er lekker onder. Mijn vorig zadel schoof erg naar voren en deze boomloos blijft goed liggen. Ook heeft mijn pony meer schoudervrijheid. Ik ben minder tevreden over het zadel. Ik heb het gevoel dat ik mijn benen niet lekker kan aanleggen en ik krijg blauwe plekken rond mijn kruis, doordat ik steeds tegen de pommel aan kom. Wanneer ik een maat 2 bestel, ben ik bang dat hij weer te lang is voor mijn pony. Zouden jullie deze foto willen beoordelen?

Afbeelding

En deze:

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:44

Misschien heb je een ander model nodig om beter te kunnen zitten? En hoe lang/groot ben je zelf? In een te krap zadel zitten is ook niet goed....
Wat geeft je verkoper aan? En misschien scheelt het wanneer je minder ver uit het zadel komt met lichtrijden - veel mensen gaan zo mechanisch staan en zitten - dan kom je tegen de pommel aan, zeker wanneer het zadel aan de krappe kant is. Zorg dat je benen onder je blijven (dus geen stoelzit) en probeer alleen de beweging te volgen.

teuben

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:48

Mijn verkoper geeft aan dat ik de beugelophanging kan aanpassen, dit heb ik gedaan, zonder resultaat. Met rijden heb ik erop gelet dat ik geen stoelzit hanteer. Ik ben zelf 1.78 lang en heb broekmaat 38. Mijn pony is 1.55m en ik ben te groot. Ik krijg volgende week de barefoot cheyenne. Buitenzinning: vind jij dat het zadel goed op mijn pony ligt? Voor zover je dat kunt zien op de foto?

nicky16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:58

hallo boomloze bokkers,
ik ben erg te spreken over boomloos, al helemaal omdat ik een jonge pony ga inrijden, en dat doe ik liever boomloos, vanwege de veranderingen van de rug etc. mag ik wat vragen?

wat zou beter liggen op een (stevige) c-pony, maatje 0, of maatje 1? ik ben zelf 1.63, dus daar moet ik ook rekening mee houden. ik heb wel maat 36, maar in verhouding wel vrij lange benen.. en ik zie nu dat maat 0 niet in het bruin is, ik ben wel ergens op een site in belgie geraakt waar maat 0 wel in het bruin was, maar die kan ik helaas niet meer vinden, en bruin heeft toch wel echt heel erg mijn voorkeur..
alvast bedankt!

groetjes

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:33

ik zou dit zadel wel graag willen zien als het aangesingeld is en net na het rijden, het kan zijn dat je pommel wat smal is en toch het zadel achter lager ligt, zodat jou balans niet goed in het midden zit en hierdoor tegen de pommel kom, zeker in de draf.
heb je anders een foto van je pony zonder zadel?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:35

teuben schreef:
Mijn verkoper geeft aan dat ik de beugelophanging kan aanpassen, dit heb ik gedaan, zonder resultaat. Met rijden heb ik erop gelet dat ik geen stoelzit hanteer. Ik ben zelf 1.78 lang en heb broekmaat 38. Mijn pony is 1.55m en ik ben te groot. Ik krijg volgende week de barefoot cheyenne. Buitenzinning: vind jij dat het zadel goed op mijn pony ligt? Voor zover je dat kunt zien op de foto?

Ik ga even mee met Yankeestar - een aangesingeld zadel ziet er anders uit dan een zadel dat er los op ligt. Qua lengte lijkt het nu goed te zijn, maar wanneer jij te krap zit, kan het beter 5cm langer zijn - je zit toch niet op het laatste stuk. Je bent NIET te groot voor je pony -althans, als ik uit ga van je lengte en kledingmaat, vind ik dat het prima kan.

@Nicky 16 - liever een maatje 1 dan een maatje 0 - zie boven voor de problemen waar je tegenaan kunt lopen.

teuben

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:49

Helaas kan ik geen foto maken van de barrydale aangesingeld, want ik moest hem vandaag terug sturen. Ik krijg maandag de cheyanne, zou dit een goede keus zijn? Dan kan ik een foto maken na het rijden en aangesingeld. Op zich moet voor mijn lengte en broekmaat een maat 1 goed zijn lijkt mij. Hier een foto van mijn pony zonder zadel en een foto met een boomzadel, misschien hebben jullie hier wat aan.

Afbeelding

En een foto zonder zadel een andere heb ik helaas niet.

Afbeelding

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:14

Met je boomzadel lijkt het ook dat het net wat naar achter kiepert, als dit blijft, kan je maandag eens proberen een handdoek onder de achterzijde van je zadel te schuiven, om het zadel rechter te leggen, als je dan gaat rijden, zul je hoogstwaarschijnlijk voelen dat je beter zit. Natuurlijk jammer dat je dit niet met de Barry gedaan hebt.
qua maat zijn de zadels wel hetzelfde hoor.