Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:34

ambre schreef:
En je moet niet alles geloven wat je leest,iedereen heeft weer een andere uitleg voor iets.

Natuurlijk geloof ik niet alles wat ik lees, maar zoals hij zegt het is gewoon natuurkunde, ik zeg niet dat het inhoudelijk klopt wat hij zegt maar het valt sowieso niet binnen de categorie 'mening'; je zou de drukverdeling zelfs kunnen meten. Ik vond het wel logisch klinken iig. Het is sowieso logisch voor de markt om vraag te creëren zonder dat er nood voor is. Maar goed :roll:

ambre

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:41

Er zijn zat tests waarbij er 'bewijs' is van een betere drukverdeling.
Dat bedoel ik er mee te zeggen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:59

@ Lenn: Die Bokker neem ik bij voorbaat al niet serieus :x

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:02

:D Ik ook niet...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:46

haha ja I know, dat is inderdaad in zijn nadeel. Maar het blijft logisch, ik bedoel kracht kan toch geen bochten volgen?
Ambre: Oke... Die heb ik dan gemist...? Het zweet zal inderdaad wel de vorm van de singel volgen, maar dat is gewoon warmte.
Nouja goed, wordt een beetje offtopic :=

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:18

@Lenn : ik heb zowel de wintec singel als een leren anatomische (van hulsebosch sorry) liggen in de kast.
Ze zeggen dat de wintec licht elastisch is... ik heb zelf nog nooit aan een mm ruimte in gevoeld ;-)
Deze gebruik ik voor June.

Die andere elastische anatomische leer rij ik Sabander mee. Niets drukplekken ... van beide. Je kan ze zo proberen, wat je wilt.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:27

Arno komt 11 september mijn zadel leveren *\o/*
Ga wel mijn top leen zadel missen realiseerde ik me later -O-
Ik heb de close contact besteld nou maar hopen en bidden dat die net zo top gaat bevallen als me huidige leen zadel :D

Ik heb ook de wintec elastic en idd 0% rek maar voor jonge paarden wel een fijne singel. Als ze hun definitieve zadel krijgen stap ik meestal wel over op leren singels met elastiek. Dan moeten ze dressuur matig toch meer inspanningen leveren en kunnen ze beter ontspannen doordat ze beter adem kunnen halen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het zadel ging schuiven doordat ik een singel gebruikte met elastiek. Wel omdat ik te zuinig was geweest met aansingelen.
Ik heb ook een keer een singel gehad met te stug/dik elastiek das helemaal niks :n

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:32

Welk leenzadel heb je?
Hopelijk bevalt je nieuwe zadel net zo goed.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:19

Ik wil bewust geen elastiek omdat je dan het risico hebt dat je te veel aansingelt. Nooit problemen gehad met gewoon leer zonder elastiek. Is tegenwoordig overigens wel beetje zoeken! Nu wel weer nieuwe besteld gelukkig :D

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:24

Vraagje aan iedereen met of zonder Arno B zadel, hoe is het paard bezweet als jullie het zadel af doen.. helemaal of zijn er ergens nog droge plekken en zo ja waar zitten die dan?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:26

Mijn Knollie zweet gewoon heel erg dus er is geen patroon hahaha Gewoon zeiknat is meer de mode met dit weer. En dan rijd ik maar 20 min :D
Zelfs als ik er nu aan de hand mee stap (doe ik veel gezien zijn leeftijd) raakt hij bezweet in zijn hals...
Ik kan dus eigenlijk nooit zadelafdruk zien. Onder zijn sjabrak is gewoon 1 natte plek...

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:33

Ik heb dus paarden die ook of helemaal zeiknat zijn of die droge plekken hebben.. weet niet wat beter is :-)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 00:21

Ligt eraan waar de droge plekken zitten en ook of er verschil is met links en rechts

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:47

Arno is vanmiddag geweest om een zadel aan te meten (ondanks het warme weer en mijn daardoor niet actieve merrie :P)
Het is een dressuurzadel type SB geworden, helemaal zwart, en met de (grote) wrong op het zweetblad. Ik zat erg fijn in het zadel! Helaas nu nog een week of 12 wachten voordat mijn zadel er eindelijk is..

Miss_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:27

Ik wacht inmiddels al een half jaar op mijn nieuwe zadel...
Helaas nog geen idee wanneer ik hem kan verwachten. Heb er al wel een keer op gereden maar hij lag nog niet naar Arno zijn zin, dat is ongeveer 2 maanden geleden.
Hoop dat hij snel belt voor een afspraak...geduld begint ietsje op te raken nu... :(

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:38

Miss_Ice... ik zou gewoon even bellen met hem. ;-)

Miss_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:49

An_J Arno kent inmiddels mijn telefoonnummer en weet precies wie ik ben als ik bel.... Heeft helaas weinig effect, hij zegt dat hij er mee bezig is.
Nog even wachten denk....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:52

Als je iets wilt hebben ( niet alleen bij Arno, maar overal) moet je er zelf achteraan bellen is mijn ervaring. Niet afwachten en dan klagen dat het lang duurt.

Fhantasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:18

sneppie schreef:
Ga wel mijn top leen zadel missen realiseerde ik me later -O-
Ik heb de close contact besteld nou maar hopen en bidden dat die net zo top gaat bevallen als me huidige leen zadel :D

Ik heb ook de wintec elastic en idd 0% rek maar voor jonge paarden wel een fijne singel. Als ze hun definitieve zadel krijgen stap ik meestal wel over op leren singels met elastiek. Dan moeten ze dressuur matig toch meer inspanningen leveren en kunnen ze beter ontspannen doordat ze beter adem kunnen halen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het zadel ging schuiven doordat ik een singel gebruikte met elastiek. Wel omdat ik te zuinig was geweest met aansingelen.
Ik heb ook een keer een singel gehad met te stug/dik elastiek das helemaal niks :n

Ik heb ook wel belang bij dat Close contact model, ben erg benieuwd hoe deze bevalt. Hoe de opbouw is van de kussens, en de zit. Wanneer wordt die van jou geleverd? Foto's zijn dan ook welkom :)

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:10

Fhantasm schreef:
sneppie schreef:

Ik heb ook wel belang bij dat Close contact model, ben erg benieuwd hoe deze bevalt. Hoe de opbouw is van de kussens, en de zit. Wanneer wordt die van jou geleverd? Foto's zijn dan ook welkom :)

Lees eerste zin :D

Ik ben ook heel benieuwd, heb er niet op gereden maar wel jaren een close contact zadel van Forestier gehad en dat was geweldig.
Ik zal zeker fotoos maken

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:31

Volgens mij heeft hij het gewoon onmenselijk druk waardoor hij een beetje met de dag kijkt wat hij kan doen, hoe kun je hem dat verwijten? Hij heeft je zeker wel in je achterhoofd. Als hij er iemand bij neemt wil iedereen waarschijnlijk toch hemzelf.

Nou voor mij kan het niet lang genoeg duren voordat mijn nieuwe zadel komt haha.. Mijn auto had nogal een ongelukkig grote beurt, dus ik heb het geld dat ik apart had gezet alweer ruimschoots verspild ;( Gelukkig had ik om een ander leenzadel gevraagd omdat de Hulsebos die ik te leen had echt geen goede drukverdeling had, en heb ik nu een gebruikte Arno Brandt die super ligt en prima rijdt. Dat vind ik dus al super van hem dat hij die laat lenen, want die kan hij ook zo verkopen. Hij zal verder misschien niks hebben gehad wat op zijn rug zou passen, maar goed. Volgens mij is dit die close contact, het is in ieder geval niet met die diepe zit. Ik zit echt exact op mijn zitbeenknobbels, ik ben er dus wel positief over. Ik hoop dat ik mijn nieuwe zadel niet minder fijn vind, ik had deze ook wel gewild (ik ga er maar vanuit dat hij deze nog niet had bij het aanmeten, of dat het een paszadel is).

Fhantasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:47

Citaat:
Lees eerste zin :D

Ik ben ook heel benieuwd, heb er niet op gereden maar wel jaren een close contact zadel van Forestier gehad en dat was geweldig.
Ik zal zeker fotoos maken

Sorry! Overheen gelezen, stom. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Forrestier absoluut niet te vergelijken vindt met een Brandt zadel. Forrestier is echt Frans vakmanschap, die zadels zijn qua opbouw ook platter dat dat Arno Brandt ze levert. Ik heb namelijk ook een Forrestier dressuurzadel monoblad, met vierkante lepel liggen met niet al te veel wrong.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:07

Ik vraag me wel af hoe hij die bergen werk gaat blijven bijhouden. Er moet toch een punt zijn waarop dat niet meer gaat? Zou het niet makkelijker zijn om maar een bepaald aantal zadels per periode aan te meten/laten maken maar er een vaste leveringstijd op te kleven (dus mensen evt langer laten wachten op het aanmeten maar redelijke leveringstijd)?
Verder heb ik geen verstand van dergelijke zaken, maar ik vroeg het me gewoon af.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:13

Ja misschien is dat wel slim! Vooral ook omdat paarden toch steeds veranderen en je dan dus minder kans hebt dat het niet goed ligt!

Ik wil pas over een jaar een zadel voor me jonkie maar misschien moet ik vast gaan bestellen :D:D (just Kidding)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:36

Druk ? Ja dat denk ik ook.
Onmenselijk druk ? Dat doet ie zelf en moet ie zelf achterkomen.

Als je het vraagt zal hij de eerste zijn die bekend dat hij niet zo'n sterke planner is. Och laten we het erop houden dat ie het ruimschoots goedmaakt met zijn kennis van zadels ;-)