Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:59

Ik heb die van ook in de korting gekocht bij Epplejeck. Helaas ligt hij daar nu weer want hij is al stuk!

Ik had, notabene op hun aanraden en op aanraden van menige website, het ringetje op de neusriem verwijderd aangezien ik het hoofdstel op concours gebruik. Was heel netjes gedaan, zag je niets van.

Mjjn eerste klacht ontstond binnen enkele dagen al. Ik gebruik het hoofdstel, voor meerdere paarden en bij veel verstellen verbuigen de pinnetjes van de gespen. Kennelijk is het daar niet echt voor geschikt. Het verbaasde mij ook al enigzins dat ze niet voor rvs hadden gekozen (sterker).

Hoofdstel netjes gevet en geolied (4 dagen achter elkaar ivm concours, dus het was echt supersoepel). En op dinsdag wilde ik 1 van de concourspaarden longeren na een zwaar weekend. Normaliter doe ik dat met kaptoom maar aangezien haar bit nog aan de rambo zat heb ik daar maar mee gelongeerd.

Zie ik toch ineens dat de neusriem stuk schiet!!! Op de naad/stiksels!!!! Gevolgd door het bitbevestigingsstukje aan die kant, eveneens op de naad/stiksels! Dat is mij echt nog nooit gebeurd!

Afijn ik terug naar de Epplejeck in Heemskerk, wordt mij doodleuk verteld dat het mijn eigen schuld was omdat ik het ringetje op de neusriem had verwijderd en omdat ik aan een bitstukje had gelongeerd wat dus niet schijnt te mogen met dit hoofdstel en dat zou in de omschrijving moeten staan.

Ik ontplofte bijna! Uiteindelijk toch het hoofdstel daar achter mogen laten, waarbij, bij het verwijderen van de frontriem door hun (zat een andere op) eveneens het pinnetje van de gesp verboog (lag dus toch niet aan mij) en het zou worden opgestuurd.

Donderdag werd ik gebeld dat rambo niets vergoed omdat ik het ringetje had verwjjderd en dus niet aan de neusriem maar aan een bitstukje heb gelongeerd. Kortom, geen garantie!

Ik heb even gezegd wat ik daarvan vond en dat ik met dit verhaal naar de jurist ga (zijn als bedrijf gelukkig goed verzekerd) en dat het nu al puur een principe kwestie is. Ik vind dit echt geen stijl.je ziet duidelijk dat het op de naden kapot is geknapt. Dat is gewoon een kwaliteitskwestie of een productiefout en dat moeten ze oplossen.

Meisje van de EJ die mij het goede nieuws kwam vertellen, begreep mijn verhaal en boosheid wel (is mjj zelfs nog nooit gebeurd met de hoofdstellen van 20 euro van pagony) en ging het nogmaals voorleggen en het hoofdstel toch opsturen naar rambo. Ik ben heel benieuwd...
.
Korte samenvatting... het ringetje mag dus NIET verwijderd worden, ook al zegt men op diverse websites van wel, je mag enkel aan de neusriem longeren (hoe dat dan met de competition zit is mij een raadsel), garantie geven ze dus gewoon niet, dat blijkt aangezien mijn hoofdstel keurig onderhouden is en binnen 2 weken op de naden is geknapt.

Hele slechte zaak! Dus voor de mensen die een mickelm willen, ik kan de multi afraden want bij het verwijderen vam de ring, vervalt per direct de garantie.
Ik hoop met een week of 2 te kunnen melden dat ze het alsnog netjes hebben opgelost, maar ik vrees met grote vreeze....

Helaas.... ik zei al tegen mij vrie1nd, tis dat de paarden goed op het hoofdstel reageren, maar anders had ik er nooit weer 1 aangeschaft. De kwaliteit laat te wensen over en nu vind ik dat nog overkomelijk, als ze klachten gewoon oplossen. Maar dit slaat alles...

__Nicky

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:06

Ik heb dat nog nooit gelezen hoor dat ze aanraden het ringetje eraf te halen. Snap het ook wel van Rambo want dat ringetje is juist bedoeld om de longe aan te klikken... Waarom koop je dan niet gewoon de competition als je dat ringetje toch niet nodig hebt?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:10

__Nicky schreef:
Ik heb dat nog nooit gelezen hoor dat ze aanraden het ringetje eraf te halen. Snap het ook wel van Rambo want dat ringetje is juist bedoeld om de longe aan te klikken... Waarom koop je dan niet gewoon de competition als je dat ringetje toch niet nodig hebt?

Ga maar op diverse websites kijken. Dan staat erbij dat voor conciurs het ringetje verwijders moet worden.

En dan zou ik met de competetion ook niet mogen longeren? ??

Ik heb de multi gekocht, omdat dit de enige is die je in een winkel kunt kopen. De competetion vind je nagenoeg enkel online en ik heb graag iets in handen alvorens ik zoveel geld uitgeef,

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:12

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:18

Suelza, mocht je ooit hier in de buurt zijn, bij Fugers in Soest hebben ze de competition wel in de winkel. Daar heb ik hem vandaan. De kwaliteit vind ik idd slecht. De set is te duur, de teugel heb ik niet nodig, dus wArom moet ik meer betalen voor iets wat ik nooit gebruik.

Ik heb bedacht dat ik aan iemand die goed is met leer bewerken wil vragen of die hem na kan maken in mooie leer kwaliteit, en de neusriem net aangepast aan wat ik nodig heb. Bij die van mij zit het net niet.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:33

Jemig wat een verhaal! Ik heb al meer dan een jaar de multi in gebruik (intensief) en ik heb er nog geen enkele klacht over... Het leer ziet er nog fantastisch uit en de gespen zijn nog steeds goed.

Ik ben benieuwd wat horseware nu met het hoofdstel gaat doen. Houd ons op de hoogte!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:39

Elevien schreef:
Jemig wat een verhaal! Ik heb al meer dan een jaar de multi in gebruik (intensief) en ik heb er nog geen enkele klacht over... Het leer ziet er nog fantastisch uit en de gespen zijn nog steeds goed.

Ik ben benieuwd wat horseware nu met het hoofdstel gaat doen. Houd ons op de hoogte!

Daarom verwacht ik ook dat het een productiefout is en vind ik dat ze het moeten oplossen en niet met het verhaal komen dat je geen bitstukje aan het bit mag bevestigen.

Dat alleen al zou voor mij een reden zijn om het hoofdstel niet bij de moeilijke correctie paarden te gebruiken. Moet er toch niet aan denken dat de neusriem knapt terwijl ik met een hele lastige bezig ben -O-

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:47

Wat een verhaal Suelza! Wat jij beschrijft herken ik niet. Zeker niet die verbogen gespen.
Waar had je nou precies de longeerlijn aan vast? Dat snap ik niet helemaal?

Horseware is inderdaad niet altijd even 'handig' met garantieregelingen. Een productiefout kan gebeuren en terecht dat EJ als leverancier naar de klant toe daar verantwoordelijkheid voor neemt. Dan vechten ze het achter de schermen maar met HW uit! Ik ben er de drie keer dat ik een klacht had met HW uiteindelijk altijd prima uitgekomen en heb maar één keer op eigen kosten een onderdeel laten vervangen. Daar was de schade ook dubieus, HW wilde geen garantie geven, maar ik vond dat de klant het voordeel van de twijfel moest krijgen, vandaar...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:56

Hier ook geen slechte ervaringen. Ik heb hem al ruim vier jaar. Eerst gebruikte ik hem voor mijn merrie, nu voor mijn jonge en ook wel springerige ruin. Bitstukjes vind ik ondingen (veel druk op buitenring bit) dus gebruik ik niet. Hier zit het ringetje op de neus er gewoon aan.
Overigens zoveel olie is wel slecht voor je stiksels. Bij een nieuw tuig raden ze ook aan niet teveel olie te gebruiken. Neemt niet weg dat dit op een productiefout lijkt.

Hier is het ene riempje niet zo mooi, daar knabbelt de ruin weleens op als ik hem niet snel genoeg vast heb. :P
En het leer bij de neusriem zie je ook wel wat aan. Maar dat scheurt niet door zeg maar.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:00

Aan een bitstukje nienke...

Dionne, ik gebruik ze ook niet vaak, werk meestal met dubbele longe, maar het ene paard is het andere niet. Waar de ene goed op reageert, reageert een ander weer niet op. En zolang je niet teveel druk op je lijn zet hebben ze van een bitstukje niet heel veel last. Dat wordt pas vervelend qua druk, als er gewicht deop de longe komt. Maar ik snap snap jouw punt.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:02

Wat een pech verhaal Suelza. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Je mag van een hoofdstel van deze prijs wel verwachten dat hij tegen een stootje kan.

Ik denk wel dat je een "maandagmorgen exemplaar" hebt getroffen. Voor zowel mijn vorige paard als mijn huidige paard heb ik een Multi met afgeknipt neusringetje en het hoofdstel houdt zich prima.

Jouw verhaal is wel anders, in zoverre dat je het hoofdstel voor meerdere paarden gebruikt. Maar zoiets zou geen probleem mogen zijn.
Ik longeer altijd met de longe door de binnenste bitring over het hoofd naar de buitenste bitring, dus bij mij komen de krachten anders over. Dat geeft geen probleem.
Maar ook daar zou je van een hoofdstel van deze prijsklasse geen probleem mogen verwachten. Als je hem bitloos had gebruikt zou jouw hoofdstel misschien ook wel geknapt zijn op de naden.

Ik hoop dat ze het netjes gaan oplossen voor je.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:06

@ myca, ik werk veel bitloos en ook de reden dat ik na veel dubben voor de multi koos. Maar ik had idd ook mijn bedenkingen bij bitloos gebruik van dit exemplaar.

Ik heb zelf een kaptoom laten ontwikkelen, daar trainen wij de moeilijke paarden mee (zodat we aan de neus kunnen werken ipv op het bit) en als ik zie wat die al te verduren hebben gehad, maar die dingen zijn oersterk, daar wil ik nog wel een olifant mee uitlaten....

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:11

Suelza... ok.. aan het bitriempje? Dan zou ik verwachten dat dat smalle riempje eerder zou knappen, dan de neusriem?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:13

Nee aan het bit, met een longerrstukje eraan. Zowel neusriem als smal bitriempje zijn geknapt, eerst de neusriem en direct daarbij het smalle bitriempje.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:21

Mijn vriendin heeft ook zo'n hoofdstel ik weet niet of het precief dezelfde is maar zij is er in iedergeval heel blij mee! Haar haf reageert er heel goed op! Met die van haar kun je ook nog op drie verschillende manieren bitloos rijden. Ze had dit hoofdstel met heel veel korting gekocht bij een kleine ruitersportzaak die er vanaf wilde omdat ze net iets te duur waren. Uiteindelijk geloof ik 85,- euro betaald

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:03

Ik heb voor mijn Ijslander de multi bridle van Top Reiter. Zet er net hetzelfde uit als de micklem multi, maar ik heb ze beide in mijn handen gehad en vind de TopReiter kwalitatief echt wel een heel stuk beter. Kost 149 eur.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:29

mijn Multi heeft ook verbogen gespen vroeg me al af hoe dat kon, gebruik hem ook bij meerdere paarden.
Misschien moet ik er ook maar eens wat mee doen

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:43

Jeetje Suelza, wat een verhaal. Een stalgenoot heeft haar jonge paard aan kaptoom vastgezet toen ze naar de wc ging (don't ask me why), die ging hangen en toen is die ook geknapt. Verder nog nooit gehoord.
Wel debiel, 'van horen zeggen' wordt idd altijd geadviseerd geen olie te gebruiken ivm de naden die kunne knappen, maar je hoort eigenlijk nooit dat het gebeurd.

Overigens snap ik HW wel dat de garantie verloopt als je het neusringetje eraf haalt. Ik begrijp wel dat websites dit zeggen (HW zelf niet gok ik), want zo'n duur hoofdstel waarmee je niet op cc kan verkoopt denk ik toch minder goed. Maar ja, internet zegt wel meer toch? Als ik de home button op mijn iphone laat vervangen door iemand anders dan apple zelf ben ik de garantie ook kwijt.. Neemt niet weg dat EJ dit beter kan oplossen.

De multi gebruik ik nu 2,5 jaar en daar is niets aan verbogen. De competition heb ik na een week gebruik gelijk weer verkocht..

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:33

Ik reageer ook even na enkele jaren tevreden gebruik.
@suelza, vervelend en teleurstellend verhaal.
Ik heb juist een positief verhaal wat garantie betreft.

Toen ik het hoofdstel net had, heb ik tijdens het rijden (stappen) de teugels over het hoofd laten vallen.
Paard stapte er op.
Gevolg: gespen waren dusdanig sterk dat het bakstuk uitscheurde. (Gaten van het kopstuk doorgescheurd)
Hoewel dit duidelijk mijn eigen schuld was, heeft josie een gratis nieuw kopstuk geregeld bij micklem.
Het gaat hier om de multi.

Juventus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:43

Evony schreef:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen :D
De multi Incl teugels voor 119!
Ben erg benieuwd hoe hij bevalt.

Multi met 25% korting bij EJ is al 119,95. Heb je de teugels er gratis bijgekregen? :)
Ben van plan maandag naar EJ Zwolle te gaan om hem daar te halen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:55

Suelza, balen van je hoofdstel, klinkt inderdaad als maandag ochtend modelletje, hoop dat ze het alsnog netjes voor je oplossen, dit is service van lik me de vesje.
Wat heeft een verwijderd oogje nou te maken met kapotte sticksels?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:25

Juventus schreef:
Evony schreef:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen :D
De multi Incl teugels voor 119!
Ben erg benieuwd hoe hij bevalt.

Multi met 25% korting bij EJ is al 119,95. Heb je de teugels er gratis bijgekregen? :)
Ben van plan maandag naar EJ Zwolle te gaan om hem daar te halen.

Ja die kreeg ik er bij?
Weet ook niet hoe of wat, vaders had hem opgehaald voor mij haha.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:58

Door het weghalen van het ringetje "doorbreek" je de constructie. Dus ik snap wel dat dan je garantie vervalt. Van vaak en diep invetten wordt je hoofdstel ook niet beter van eerder slap. Ik hoop voor je dat je garantie krijgt..bij de divoza verkopen ze de competition ook compleet en in 2 kleuren.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 08:24

wilma12 schreef:
Door het weghalen van het ringetje "doorbreek" je de constructie. Dus ik snap wel dat dan je garantie vervalt. Van vaak en diep invetten wordt je hoofdstel ook niet beter van eerder slap. Ik hoop voor je dat je garantie krijgt..bij de divoza verkopen ze de competition ook compleet en in 2 kleuren.

Waarom adviseren ze dat dan in diezelfde winkel? Het commentaar van rambo, waardoor nu de garantie vervalt in dit specifieke geval was, ik citeer: "Het hoofdstel is niet gebruikt op voorgeschreven wijze', daarmee verwijzen ze naar het feit dat ik de longe niet aan de neusriem, maar aan een bitstukje, aan het bit had bevestigd...

En los daarvan... Met de constructie is niets mis, het hoofdstel is op de stikels bij de gesp van de neusriem geknapt... Lijkt mij weinig met een ring op de neusriem te maken hebben... En ik poets al 20 jaar mijn spullen voor ik concours ga, maar heb nooit problemen met kapotte stiksels gehad, behalve bij een zadel wat ik ooit van mijn grootvader heb gekregen (was destijds al 20 jaar oud) en waar ik na een x aantal jaar de singelstoten een x van moest laten vervangen :roll:

En dan mijn volgende vraag, hoe moet ik dan longeren als ik de competetion zou hebben? Er staat nergens dat ik niet met een bitstukje mag longeren?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:20

Wat een verhaal Suelza! Ik heb het hoofdstel nu 2,5 jaar en in het begin wel eens met bitstukje gelongeerd, nu alleen nog op de kaptoom. Er komt vaak behoorlijk wat gewicht aan maar hij houdt het prima. Lijkt me bij jou dan eerder een productiefout, want het buigen van die pinnetjes heb ik oook nog nooit van gehoord. Ben beniewd hoe Rambo/Epplejeck dit gaat afhandelen.

Miss een tip, maak een printscreen van de site van epplejeck waar op staat dat je t ringetje kan/moet verwijderen, voordat ze dit van de website afhalen.