Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 00:44

Voordeel van crossbeschermers is dat ze gemaakt zijn op door water gaan/alle omstandigheden.
Nadeel is dat ze door de extra bescherming dus ook balken minder voelen + kan warmer zijn.

Wat handigst is hangt er vanaf wat je denkt t meest te gaan doen.
Is overigens niet alsof je niet kan springen met crossbeschermers/snugs.
Die van LeMieux (oude model) vond ik niets, voor bak trainingen (springen en dressuur) heb ik derby pro. Is gewoon prima degelijk en verder niet spannend :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:18

f4bjheu schreef:
Voordeel van crossbeschermers is dat ze gemaakt zijn op door water gaan/alle omstandigheden.
Nadeel is dat ze door de extra bescherming dus ook balken minder voelen + kan warmer zijn.

Wat handigst is hangt er vanaf wat je denkt t meest te gaan doen.
Is overigens niet alsof je niet kan springen met crossbeschermers/snugs.
Die van LeMieux (oude model) vond ik niets, voor bak trainingen (springen en dressuur) heb ik derby pro. Is gewoon prima degelijk en verder niet spannend :)

Top, bedankt voor je uitleg. Klinkt eigenlijk best logisch. Ben er een tijdje uit geweest dus allemaal weer even zoeken :+
Als ik kijk naar wat ik het meeste ga doen zal dat rijden in het bos en duin zijn. Ik wil daar beschermers voor. Springen nog niet aangezien ik hem net heb. wel adviseer jij daarvoor en welke voor trainingen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:16

Voor crossen zou ik eerder voor Dalmar oid gaan qua beschermers dan lemieux. Heb ze allebei vast gehad en hier liggen er nu Dalmars in de kast.

Voor dressuur heb ik zowel snugboots als de gewone peessets. Die vind ik wel heel fijn.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:20

Figo88 schreef:
Sorry, ik moet het echt even kwijt.. Ik voel me zo ontzettend stom en rot.. ;( Ik heb gisteravond 2 dekjes gekocht op marktplaats, maar ben er inmiddels achter dat ik ben opgelicht.. ;( Weet even niet zo goed wat ik nu moet doen.. Doe al jaren dingen met marktplaats, maar tot gisteren nooit problemen gehad..

Ik Pb je even

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:57

Autumnn schreef:
bliksemflits schreef:
Kappen die je voor het crossen gebruikt zijn niet geschikt om mee te springen, en kappen die je voor het springen gebruikt zijn bij serieuze interesse in de cross ook niet voldoende :)
Voor cross heb je speciale beschermers, maar ik geloof niet dat lemieux die heeft

Oh dat is dus een andere tak van sport. Ik dacht omdat je met een cross ook springt heb je daar dezelfde beschermers voor. Ik wil eigenlijk beschermers voor als ik naar het bos/duin ga. Af en toe zal ik wel een springlesje meepakken. Voor welke discipline zijn de snugboots pro en de proshell dan geschikt?

Ik gebruik zelf de snug boots voor springen, deze zijn goed luchtig (voorkomt peesblessure door verwarming, zijn onderzoeken naar gedaan) en geven voldoende bescherming door de harde schaal.

Voor dressuur e.d. zou ik de brushing boots aanraden. Ook erg luchtig maar toch bescherming tegen aantikken.

Beide beschermers zijn van LeMieux. Er loopt ook een topic voor goede beschermers, daarbij zijn dezen toen lange tijd echt favoriet. (Zoek op ‘de ultieme peesbeschermers’)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:08

Top, bedankt allemaal! Voor mijn vorige merrie had ik van alles van Lemieux en voor mijn nieuwe paard wil ik dat ook weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:27

Autumnn schreef:
bliksemflits schreef:
Kappen die je voor het crossen gebruikt zijn niet geschikt om mee te springen, en kappen die je voor het springen gebruikt zijn bij serieuze interesse in de cross ook niet voldoende :)
Voor cross heb je speciale beschermers, maar ik geloof niet dat lemieux die heeft

Oh dat is dus een andere tak van sport. Ik dacht omdat je met een cross ook springt heb je daar dezelfde beschermers voor. Ik wil eigenlijk beschermers voor als ik naar het bos/duin ga. Af en toe zal ik wel een springlesje meepakken. Voor welke discipline zijn de snugboots pro en de proshell dan geschikt?

Loopt je paard aan te tikken dat je bescherming rond om wil? Met dressuur matig is zonder nog altijd beter voor de pezen of andere hele luchtige alleen voor.

Als ik al met bescherming rijdt dan alleen de luchtige brushing boots voor. Achter sowieso niks.

De snug boots gaan je waarschijnlijk niet passen. Zijn poosje geleden vernieuwd. Ze vallen enorm lang en smal. Mijn warmbloed met smalle benen en altijd L of full paste de full in de lengte al niet en ze gingen krap aan dicht. Dat lees je hier heel veel alleen geschikt voor hele smalle beentje.

Lemieux heeft ook gewone peesbeschermers dan zou ik voor het bos daar een paar van kiezen.

Horseloverl

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:32

De Musk op mn rood bruine. Heel mooi of chique vind ik het niet. Maar vind het ook niet echt lelijk. Beetje mixed feelings haha. Gelukkig heb ik ook nog een Fries waar due wel echt fantastisch op staat!Afbeelding

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:38

Horseloverl schreef:
De Musk op mn rood bruine. Heel mooi of chique vind ik het niet. Maar vind het ook niet echt lelijk. Beetje mixed feelings haha. Gelukkig heb ik ook nog een Fries waar due wel echt fantastisch op staat![ [url=m/aHYuac.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem persoonlijk prachtig staan!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:43

Heeft iemand een vergelijkingsfoto van turquoise en azure?

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:48

Belangrijkste voor strand en duin is geen wol/stof oid, goed aansluitend en met door het water of goede kwaliteit klittenband of van die sluitingen met knopjes (zoals de snugboots).
Grootste problemen zijn afzakken/verdraaien en zand tussen been en beschermer, maar als ‘ie gewoon goed past ben je al een eind.
Zou je er vooral niet te druk om maken :)

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:00

pantarhei schreef:
Heeft iemand een vergelijkingsfoto van turquoise en azure?

Ik heb de Turquoise, maar de Azure nog niet. Die komt wel binnen nu en een maand en dan kan ik wel een foto maken als je wilt :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:33

Ik heb de sage binnen. Erg mooie kleur!

22890

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:19

Hoi ik ben 22890 en heb sinds kort een paard nu ben ik opzoek naar een aantal leuke springdekjes van lemieux. Maat full. Kleuren maakt niet uit als het maar niet te vel is. Als iemand nog wat dekjes heeft liggen die verkocht kunnen worden. Wil je me dan een pb sturen?

ps. Niet nieuw mag ook in grotere aantallen.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:19

Ik heb evt het “ simpele “ T-shirtje Azure in maatje S te koop met kaartjes er nog aan. Ik heb toch liever die korte baselayer :+

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:12

Sage, Turquoise en Azure....Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:15

Maar dan andersom :D

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:17

kimmie1 schreef:
Sage, Turquoise en Azure....[ [url=m/ghPtYe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh gaaf dat je de Azure en Turquoise naast elkaar hebt! Toch wel echt andere kleuren, maar beiden prachtig <3

Heb je de Mint toevallig ook? Zou de Azure, Mint en Turquoise ook heel graag naast elkaar willen zien.
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 11-04-21 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:18

Dank!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:28

Kimmie heb jij ook de mint of niet? Ik vind nu de azure weer zo op de mint lijken

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:35

Maartje_M schreef:
Maar dan andersom :D

Ow ja, ik keek van bovenste naar onderste

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:35

Ja heb ik, zal zo mee naar huis nemen van stal en foto maken als ik thuis ben.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:48

kimmie1 schreef:
Ja heb ik, zal zo mee naar huis nemen van stal en foto maken als ik thuis ben.

Oh graag! Ben heel benieuwd!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:54

Leuk doe vergelijkingsfoto!

Ik heb bij ruitergoed nog sage oornetje en shirtje besteld. Iemand idee voor peeskappen? Kramer of ook nog wat anders?

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:47

Samantha_ schreef:
Leuk doe vergelijkingsfoto!

Ik heb bij ruitergoed nog sage oornetje en shirtje besteld. Iemand idee voor peeskappen? Kramer of ook nog wat anders?

Bij kramer kan je de kleur Jade bestellen. Matcht echt vrij goed met de Sage!