Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:19


Johnnydepony
Berichten: 1427
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:47

Nou toevallig vandaag de prestige rp geprobeerd en daar liep hij wel fijn mee. Dus het idee dat de singel niet over die spier aan de onder/zijkant loopt lijkt mij wel wat.
Deze kwam toevallig voorbij in advertenties en wellicht dat waar dat elastiek zit hij dus ook niet het paard raakt.
Zijn er nog meer singels met het principe van de prestige rp?

xSCWx

Berichten: 7100
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:15

Even een kick voor dit topic.
Ik heb een nieuw zadel besteld, vrijdag komt de zadelmaker deze aanmeten. Ik moet ook een nieuwe singel hebben en daarin graag jullie advies (ik wil het vanavond of morgen bestellen zodat ik ze vrijdag heb voor de zadelmaker).
Het gaat om een buikige Draver, de singelplek ligt ver naar voren en de singelstoten van het zadel zitten een stuk daar achter. Ik moet dus op zoek naar een anatomische dressuur singel.
3 voorkeuren: liever geen bont maar indien de perfecte pasvorm wel te overwegen (sowieso geen nep bont), de gespen aan het uiteinde van de singel (dus geen lap stof nog uitstekend), een ringetje voor marginaal zou fijn zijn maar geen hele harde eis als de perfecte singel dat niet heeft.
Graag jullie advies wat ik kan bestellen, prijs tot €150 ongeveer.
De Edix singel met 3 stukken en elastiek hebben we geprobeerd maar lag haar niet mooi.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:36

Ik heb een Rossner Comfort voor mijn buikige merrie. Past heel mooi.

xSCWx

Berichten: 7100
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 06:39

lies schreef:
Ik heb een Rossner Comfort voor mijn buikige merrie. Past heel mooi.

Dankjewel voor je tip, ik heb even de singel opgezocht en een paar soortgelijke besteld. 5 singels, hopelijk zit er wat tussen :D

Marije_jiplover

Berichten: 25444
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:17

De Rossner Comfort ging bij die van mij aan de voorkant afstaan, dus alle druk liep over de achterzijde.
Toen die van mij nog met asymmetrische anatomische singels gereden werd, had ik altijd een model dat recht is van achter, zoals bv die van Mattes (ja, is met bont en gespen niet op het uiteinde, maar het gaat me met name om de vorm).

Bij buikig denk ik zelf eerder aan een Crescent model dan aan asymmetrisch, nu mijn haflinger wat minder strak in zijn vel zit, ben ik overgestapt naar Crescent en dat zit bij hem nu nog mooier dan een asymmetrische singel.

Maar zonder een foto van het paard is het wel lastiger adviseren.

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:22

Ik vond de rossner veel te hard en heb er 1 van horka. Maar wij hadden idd ook gewoon aantal singels besteld, ook de rossner maar ook nog on de winkel zelf gaan voelen, maar geen enkele singel van dat merk en type die daar hing wilde ik om paard hebben.

miereneter

Berichten: 2648
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:34

xSCWx schreef:
Even een kick voor dit topic.
Ik heb een nieuw zadel besteld, vrijdag komt de zadelmaker deze aanmeten. Ik moet ook een nieuwe singel hebben en daarin graag jullie advies (ik wil het vanavond of morgen bestellen zodat ik ze vrijdag heb voor de zadelmaker).
Het gaat om een buikige Draver, de singelplek ligt ver naar voren en de singelstoten van het zadel zitten een stuk daar achter. Ik moet dus op zoek naar een anatomische dressuur singel.
3 voorkeuren: liever geen bont maar indien de perfecte pasvorm wel te overwegen (sowieso geen nep bont), de gespen aan het uiteinde van de singel (dus geen lap stof nog uitstekend), een ringetje voor marginaal zou fijn zijn maar geen hele harde eis als de perfecte singel dat niet heeft.
Graag jullie advies wat ik kan bestellen, prijs tot €150 ongeveer.
De Edix singel met 3 stukken en elastiek hebben we geprobeerd maar lag haar niet mooi.


LeMieux Gel-Tek. Was hier (na de Edix en de Prolite) de oplossing. Anatomisch en boterzacht.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:08

Lemieux ging hier afstaan en werd ook hard..

Ik denk je beste met je zadelmaker kan overleggen en of even een foto plaatsen.

xSCWx

Berichten: 7100
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:39

Kunnen jullie iets met deze foto? Ik heb dus geen goede foto van de zijkant verder :') moet wel zeggen dat haar buikje iets boller is dan op deze foto lijkt.

Afbeelding

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:30

MyWishMax schreef:
Ik vond de rossner veel te hard en heb er 1 van horka. Maar wij hadden idd ook gewoon aantal singels besteld, ook de rossner maar ook nog on de winkel zelf gaan voelen, maar geen enkele singel van dat merk en type die daar hing wilde ik om paard hebben.


Huh, mijn rossner is echt superzacht :D
Paard heeft er volgens mij geen hekel aan.

Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:57

Oh maar ik vind dit niet een bollig buikje hoor! Ik heb ook jaren Horka anatomic gehad, mooie singel! Ook mooi zacht. Ik heb nu een a-symmetrische Mattes en een crescent voor mn iets buikige Gelderse ruin. De a-symmetrische ligt toch iets mooier dan de crescent: blijkbaar is dat voor nog iets buikiger types.
Ook bij die van mij ligt de singelplek naar vorenAfbeelding
Dit is een oude foto van de Horka singel. Paard was hier meest buikig: hij had een wond door een ontstoken insectenbeet en heeft bijna 2 maanden stil gestaan. Om geen risico te lopen dat dit opnieuw stuk ging ben ik die Mattes gaan gebruiken. Mocht je de Horka willen lenen?

JenniferU
Berichten: 2220
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:23

xSCWx schreef:
Even een kick voor dit topic.
Ik heb een nieuw zadel besteld, vrijdag komt de zadelmaker deze aanmeten. Ik moet ook een nieuwe singel hebben en daarin graag jullie advies (ik wil het vanavond of morgen bestellen zodat ik ze vrijdag heb voor de zadelmaker).
Het gaat om een buikige Draver, de singelplek ligt ver naar voren en de singelstoten van het zadel zitten een stuk daar achter. Ik moet dus op zoek naar een anatomische dressuur singel.
3 voorkeuren: liever geen bont maar indien de perfecte pasvorm wel te overwegen (sowieso geen nep bont), de gespen aan het uiteinde van de singel (dus geen lap stof nog uitstekend), een ringetje voor marginaal zou fijn zijn maar geen hele harde eis als de perfecte singel dat niet heeft.
Graag jullie advies wat ik kan bestellen, prijs tot €150 ongeveer.
De Edix singel met 3 stukken en elastiek hebben we geprobeerd maar lag haar niet mooi.


Ik heb tig singels geprobeerd en de mattes cresent past bij mijne het beste.
Misschien zoiets zonder bont zoeken of een extra hoes mee bestellen?

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 15:39

Toch maar even in dit topic:
Mocht er iemand interesse hebben in een Edix Crescent 80 cm zwart, deze heb ik nu eventueel te ruil. nav dit topic die singel gekocht een hele tijd geleden, en met mijn oude zadel paste dit net aan (of nou ja, eigenlijk ook al te lang), maar met mijn nieuwe zadel die gisteren geleverd is, gaat dit nooit passen, dan is hij echt te lang.
Het liefste zou ik hem ruilen tegen een 70 cm (65 cm kan eventueel ook).

Mocht er dus iemand zo'n singel hebben en open staan op te ruilen, stuur me vooral een pb.

Mocht er iemand in dit topic de singel te koop weten te staan (liefst met korting natuurlijk ;-) ) dan hoor ik het ook graag.

Maik79

Berichten: 1267
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 08:20

Hi allemaal, heel het topic doorgelezen. Wat leerzaam! Ik ben nu voor mijn merrie op zoek naar een anatomische singel. Ik zag de Rossner Super Soft voorbij komen, die is in haar maat helaas niet leverbaar. Weten jullie een alternatief? Ik zoek een zachte, niet te smalle, leren singel met elastiek aan beide zijden, in maat 75.