[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:15

Ik heb gister even een mini-fotoshoot gedaan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barefoot Arizona met Grandeurpad, basic westernhoofdstel en een shankje (rijdt ik verder nog niet intensief mee, maar staat wel leuk op de foto!)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:15

Ik ga even heel asociaal een ego post doen in dit topic zonder bij te lezen in de hoop dat jullie misschien mee kunnen helpen rond te kijken.
Vannacht zijn bij de boerderij waar onze paarden staan dieven aan de gang geweest. Alle paardenspullen weg, alle zadels en andere spullen die enige waarde hadden zoals hoofdstellen ed.
Omdat het voornamelijk om een aantal vrij specifieke boomloze zadels gaat wilde ik het hier in elk geval even melden voor het geval jullie wat op marktplaats oid tegen komen.

Het gaat om de volgende boomloze zadels:
Ghost (die rode incomplete die op bokt heeft gestaan) is nu zwart, heeft barefoot beugelophanging en singelstoten zitten er aan gestikt.
Hidalgo caracas 2, bruin, zo goed als nieuw.
Barefoot Arizona. Oorspronkelijk maat 0, maar de cantle is verplaatst naar achteren waardoor het een maat 0,5 is geworden. Met wrongseatsaver.
Trekker luxus, zwart.
Barefoot cheyenne kids. In het zwart! drytex.
Twee barefoot barebackpads met schaap zittingen

Tevens een tuig en een hele serie handgemaakte hoofdstellen.

Wie weet komt een van jullie misschien iets tweedehands tegen op marktplaats of zo. Die gaan wij natuurlijk ook allemaal afzoeken, maar met z'n alle zien we meer.

Als er misschien mensen zijn die thuis nog iets hebben liggen in die trant wat ze kwijt willen hoor ik dat ook graag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:18

Oef...oef...oef...dat is een strop zeg Y;(

Zijn "gelukkig" wel behoorlijk specifieke / herkenbare zadels, die kleine Barefootjes in geheel zwart zijn ook echt op 1 hand te tellen in Nederland.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:24

Wat erg -O-

Zal ook zeker mijn ogen en oren openhouden en voor jullie uitkijken op verschillende sites !

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:30

Ja daarom dacht ik ik meld het meteen even hier. Wij zien met z'n alle vrijwel alles wat tweedehands boomloos voorbij komt in nederland. Maar ben bang dat de hele zooi al de grens over is richting oostblok.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:33

Jemig, wat erg!
Ik hou ook mijn ogen en oren open!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:35

Gatverdamme, wat een mensen zijn er toch ook. Ik woon zo ongeveer op MP dus als ik wat zie geef ik een gil!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:38

Dat vrees ik ook, Viola.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:55

Jemig Viola, wat ontzettend naar voor jullie! Ook ik zal opletten, hopelijk komt er nog iets van terug, al vrees ik ook het ergste :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:10

Zeg pmarena, had jij een tijdje geleden niet dat ene Baloun-zadel te koop? Dat was toen toch de enige? Die staat weer op MP zie ik.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:47

jeetje, wat naar zeg.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:58

Viola, wat ontzettend poedersuiker zeg! Mensen kunnen gewoon niet met hun kl***en van andermans spullen houden! -O-

Ik houd mn oren en ogen ook open!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:00

Viola ik ga heel hard duimen dat je nog wat of alles terug ziet.

Kan je eventueel niet een flyer maken en deze op Facebook delen. ;)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:05

Ik en alle stalgenoten zijn er ook goed ziek van. We hadden allemaal ook nogal specifieke spullen, zadels, maar ook handgemaakte hoofdstellen en aparte bitten. Ik ben drie zadels en mijn tuig voor de kar kwijt en alle zelfgemaakte hoofdstellen, zelfs een nylon halster met in leer de naam van mijn pony erop hebben ze onderuit een bak in mijn kast gevist. Alleen touwwerk (halsters, leadropes, teugels) hebben ze laten hangen, maar laat ik daar nou net nog genoeg voorraad van hebben om de iedereen van nieuw te kunnen voorzien dus dan hadden ze beter dat mee kunnen nemen.

Ik ben een lijst aan het maken van precies alles wat mist met de waarde voor de aangifte en wordt niet heel blij van het totaal bedrag.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:07

Nee dat kan ik me goed voorstellen zeg. Wat een ellende :(:)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:25

Ik heb volgens mij ergens een westernachtig model met kniewrong sestsaver gezien. Maar dat was voor vannacht...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:56

Kirsha schreef:
Zeg pmarena, had jij een tijdje geleden niet dat ene Baloun-zadel te koop? Dat was toen toch de enige? Die staat weer op MP zie ik.

Ja klopt, die is gekocht door Roelke maar die vond hem toch wat smalletjes voor haar paarden dacht ik.
Het blijft echt een ontzettend gaaf zadeltje, mocht je iets dergelijks willen kan ik hem absoluut aanraden, geweldig ding :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:59

Haha okee. Ik ben voorlopig niet op zoek, ben erg blij met mijn London (en de toren-Arizona waar ik steeds foto's van vergeet te maken O:) ) :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:05

Viola, wat erg :(:) mocht ik iets horen dan laat ik het je weten, maar ik vrees dat het idd al een flink stuk naar het oosten is opgeschoven -:(-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:10

Moeten ze toch eerst langs jou ~~}>

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:17

Hahahaaaaa, yup _O-

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:46

Kwetal, stel grensbewaking op. :D

Shhhh*t Viola, wat erg, zomaar ineens alles kwijt. Pffft waarom kunnen mensen niet met hun pollen van andermans spullen blijven. Ik zal kapaza ook een beetje in de gaten houden voor het geval ze de boel in BE aanbieden.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:59

Het klinkt ietwat racistisch, maar dat soort spullen verdwijnt inderdaad naar voormalig oostbloklanden. Er was pas iets met auto's…. werden ook allemaal in die contreien teruggevonden, treurig.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:26

jokari schreef:
Kwetal, stel grensbewaking op. :D

Shhhh*t Viola, wat erg, zomaar ineens alles kwijt. Pffft waarom kunnen mensen niet met hun pollen van andermans spullen blijven. Ik zal kapaza ook een beetje in de gaten houden voor het geval ze de boel in BE aanbieden.

2dehands ook! Zou wel dom van ze zijn om het weer te koop aan te bieden, but you never know

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:25

pmarena schreef:
Kirsha schreef:

Ja klopt, die is gekocht door Roelke maar die vond hem toch wat smalletjes voor haar paarden dacht ik.
Het blijft echt een ontzettend gaaf zadeltje, mocht je iets dergelijks willen kan ik hem absoluut aanraden, geweldig ding :j

Ja kort gezegd komt het daar op neer ongeveer! :)

Vorige week is het zadel opgehaald om te testen en vanavond bericht gekregen dat het helemaal goed gekeurd is! Het ligt super op haar smallere paardje en ik denk dat het daar ook heel geschikt voor is! :)

Wij rijden lekker door met onze cheyenne met HD inlages wat ons perfect bevalt! :D

Zag vandaag wel dat er beste scheuren in de drytex riemen komen op de plaats bij de gesp. Ik heb de gesp beneden en het randje lijkt erg in de riem te drukken wat scheurtjes veroorzaakt. Wel zonde.. Is dat een bekend probleem met de drytex riemen?