En ik ben ook tevrede over de anatomische singel & stijgbeugelriemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paashaas schreef:Ik heb denk ik dezelfde standaard mail als jou terug gekregen.
Ik heb de mail woensdag nog eens gestuurd omdat ik dacht dat hij misschien niet was aangekomen.
Maar het kan ook zijn dat ze gewoon nog geen datum weet omdat er nog geen andere adressen in dezelfde regio tot nu toe zijn en dat ik dus gewoon moet wachten tot dat wel zo is.
Maar ik bel maandag Arno dan wel om het te vragen.
Katyatje schreef:Ik heb ook ervaring met de singels. Had eerst een gewone rechte maar daar weet ik niet veel meer van, buiten dat ie gewoon goed was. Later heeft Arno de singel gewisseld voor een anatomische omdat dat beter paste bij paard. Die vind ik echt superfijn. Goede kwaliteit leder, slijt (voorlopig) niet, zacht leer en paard loopt er goed mee. Misschien kan ik vandaag een foto nemen als ik het niet vergeet.
Verder ben ik ook nog steeds blij met mijn zadel.
JLD schreef:Paashaas schreef:Ik heb denk ik dezelfde standaard mail als jou terug gekregen.
Ik heb de mail woensdag nog eens gestuurd omdat ik dacht dat hij misschien niet was aangekomen.
Maar het kan ook zijn dat ze gewoon nog geen datum weet omdat er nog geen andere adressen in dezelfde regio tot nu toe zijn en dat ik dus gewoon moet wachten tot dat wel zo is.
Maar ik bel maandag Arno dan wel om het te vragen.
hij komt morgen bij mij, en ik woon ook in limburg??
Huertecilla schreef:Even een stukje natuurkunde.
1. De kracht van gesp naar gesp loopt via een recht lijn, ongeacht de vorm van de singel.
2. Alleen een hard/stevig oppervlak verdeelt kracht.
Een singel is per definitie buigzaam en daardoor wordt de breedte van de krachtlijn smaller naarmate de vorm van de singel meer afwijkt van een rechte lijn.
Trek maar eens een rechte lijn door de getoonde voorbeelden en kijk hoe breed je die kan tekenen: dat is het énige werkzame stuk.
Een zigzag-singel is wat de krachtverdeling betreft hetzelfde als een smalle spanband.
Het vervelende is dat bij een smalle band je zíet dat het een smalle band is en de ´anatomische´ kronkel een indruk van vriendelijkheid wekt.