Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:40

Mijns inziens mag de keelriem eerst wel wat straks zitten. Deze rekt na enkele keren gebruiken al wat. Wanneer hij slobbert is de functie weg.. En anders eerst een gaatje erbij prikken. Je kan ook een foto plaatsen dan kunnen we mee kijken.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:22

wilma12 schreef:
Mijns inziens mag de keelriem eerst wel wat straks zitten. Deze rekt na enkele keren gebruiken al wat. Wanneer hij slobbert is de functie weg.. En anders eerst een gaatje erbij prikken. Je kan ook een foto plaatsen dan kunnen we mee kijken.

Ik weet wel hoe een kaakriem hoort te zitten hoor ;) en voor het bijprikken van gaatjes vind ik wat weinig ruimte. Ik gebruik het hoofdstel voor meerdere paarden dus moet voor mij wel ruim verstelbaar zijn, dus vandaar dat ik twijfel over de large horse, maar vraag mij af of de neusriem dan niet weer te groot wordt. Heeft iemand de large?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:01

Ik lees ook al geruime tijd mee omdat ik twijfel om de Multi bridle aan te schaffen.
Echter hebben de berichten over de te strakke keelriem mij nog niet doen overhalen.
Mijn Noordzweeds paard heeft al een heel groot wangpartij en daarbij ook een breed voorhoofd.
Hij val in maat full nu. Ik zou dan eerder neigen naar ook de extra large? (en dit terwijl het hoofd verder wel kort is) :+

Edit: Meer mensen hier met koudbloedjes die zo`n hoofdstel hebben?

tinkersjakie

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:17

Weet niet waar je woont maarmisschien in de buurt van je die 1 heeft en die even mag passen om te kunnen kijken voor de maat

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:33

De standard gaat dan zeker niet passen!

razahtlaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:41

Sorry dat ik zo kom binnenvallen (maar 161 pagina's lezen is me iets teveel). Ik heb dit hoofdstel dus ook, gebruikte hem als kaptoom. Maar heeft iemand een linkje of uitleg waar je kan zien hoe je die overige riempjes gebruikt als je bitloos wilt rijden? Gebruikte hem tot nu toe gewoon aan de ringetjes onderaan, maar vraag me serieus af hoe die andere riempjes werken, heb er al mee staan aanklooien, maar ik zie het niet en paard wordt ongeduldig ervan. Of heeft iemand wellicht een fotootje waarop die riempjes eraan zitten?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:47

Bij mij was de keelriem ook te krap, maar mijn hoofdstel is aan alle kanten nog best wel uitgerekt, dus de keelriem is nu ook net aan lang genoeg, en de rest echt ruim zat...

Mijn paard kreeg een drukking van het ringetje op zijn neus... :+
Omdat ik eraf halen nog zonde vond en ik het ringetje ook gebruikt heb ik er een onderlegger onder laten maken door dabo hier op bokt en nu gaat het weer prima!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:15

Fijn dat je dat probleem hebt kunnen oplossen Nouvel :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:59

Voor mijn paard van 1.80+ heb ik een full competition. Enige wat wat krap zit, is de neusriem. Heb de bakstukken hierdoor een gaatje te lang, maar dan kan de neusriem normaal dicht. Tot nu toe lijkt het fijner te werken dan een hoofdstel met gecombineerde neusriem. Zal het volgend weekend wel merken in het parcours.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:52

Ik heb vandaag voor het eerst gereden met de competition op mijn kruising irish draughtxconnemara (flinke hoofd en dito kaak) het zal wel redelijk, tikkie strak achter de oren, maar ik denk dat het leer idd nog wat uitrekt. Alles kon nog redelijk kleiner of groter gemaakt worden. (Standard horse). Ik heb er nu wel zijn eigen (grotere) frontriem aangedaan. Wellicht dat dat ook nog helpt.
Vind de leerkwaliteit niet te vergelijken met stubben overigens, maar slecht is het nou ook weer niet. Zou eigenlijk wel beter mogen voor wat het ding kost. Heb hem gekocht bij divoza (daar hing hij gewoon) en kreeg er 4 bitriempjes en 4 bitclips bij. Ik gebruik hem met 2 bitriempjes.
Ik heb net ontzettend inde lederdressing gezet en ga er nog maar eens overheen met humanol denk ik. Dit is een hoofdstel die je idd wel een uurtje in de olie kunt hangen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:03

Ik heb een fles olie gekocht en het hoofdstel een nacht in de olie gehad. Dat helpt wel hoor! !

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:07

Ja ik had geen olie bij de hand, nu ik er zoveel dressing op heb zitten zal dat wel niet meer intrekken denk ik?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:09

Oh dat weet ik niet! Die van mij is nu heerlijk soepel iig!!

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:14

Mijn hoofdstel was al super soepel toen ik het kocht.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:22

Ik heb net een testversie besteld bij dochorse, ik ben erg benieuwd!
Mijn paard loopt het fijnst op een lage neusriem maar de laatste tijd heeft hij vaak zijn mond open.
Tandarts is geweest en er was niets aan de hand, dus ik ben heel benieuwd of dit hoofdstel een verandering geeft :j Paard is erg gevoelig op nieuwe dingen (zadel, hoofdstel, bit :+) dus erg fijn dat ik het op deze manier kan proberen. Is anders een duur grapje als het niet bevalt!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:49

Zondag voor het eerst met de Micklem in het springen gestart. Echt een verademing. Voorlopig echt geen ander hoofdstel voor mij. Mensen kijken even raar, maar laat ze lekker kijken.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:54

Voor mij ook geen ander hoofdstel meer. Mijn guppie ben ik rustig aan het beleren. Longeren deden we met dit hoofdstel al bitloos wat vele malen beter ging dan met bit dus dan gaan we ook lekker bitloos rijden. Van de week voor het eerst teugels eraan gegooid en zodra ik die op maat nam, liep ie gelijk netjes nageeflijk.

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:24

Claudia78 schreef:
Ik lees ook al geruime tijd mee omdat ik twijfel om de Multi bridle aan te schaffen.
Echter hebben de berichten over de te strakke keelriem mij nog niet doen overhalen.
Mijn Noordzweeds paard heeft al een heel groot wangpartij en daarbij ook een breed voorhoofd.
Hij val in maat full nu. Ik zou dan eerder neigen naar ook de extra large? (en dit terwijl het hoofd verder wel kort is) :+

Edit: Meer mensen hier met koudbloedjes die zo`n hoofdstel hebben?

Ik heb Welsh Cobs. Bij mijn merrie pastte ponymaat goed. Deze gebruik ik nu ook voor mijn ruintje, maar die heeft een wat grover hoofd waardoor de kaakriem wel wat strak is. Eigenlijk zou hij beter een cobmaat passen waarschijnlijk. Maar omdat ik de ponymaat al heb moet hij het er even mee doen. En hij lijkt er geen last van te hebben. Loopt een stuk beter met deze dan een gewoon hoofdstel. Ik ga er denk nog wel een gaatje bijprikken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:40

Lees net dat de Multi langere keelriem heeft? dan de competiton en oogje op neusriem en extra elastiekjes voor bevestigen bitloze opties, maar ook dat het een steviger hoofdstel is?

Ik zit alleen heel erg met wat voor maat ik zou moeten bestellen.
Zit met een fjord met maatje full, met brede kaak en ook geen mini neusje.
En een zwarte met ook maatje full, maar dan net iets fijner (maar nog steeds groot).

Zag dat Suelza probleem had met neus versus keelriem?

En is als je start alleen het oogje op de neusriem het probleem? of ook de elastiekjes en kan je die wegmoffelen? (ductape of zo?)
Vind het namelijk jammer om de multifunctionaliteit eraf te halen.

Dochorse eventueel wel optie als je kan testen met passen, maar als je dan wat heen en weer moet sturen wordt je ook niet blijer van.

Zit er toevallig iemand in de buurt bij Dordrecht van wie ik hem zou kunnen passen?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:59

Elastische deel achterop valt mij amper tot niet op, maar ik heb wel pony's met manen. ;)
Zit niet heel dichtbij Dordrecht en heb ook de verkeerde maat. :P
Ik heb hier dus ponymaat en dat loopt gelijk met normaal ponymaat van halsters etc.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:03

Pony weet ik net zoals jij wel zeker van dat die niet gaat passen :D

Maatje cob halster kan echt niet dicht bij Sjol, dus maatje pony, gaat hem al helemaal niet worden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:30

Ik heb hem vandaag binnen gekregen :D
De multi Incl teugels voor 119!
Ben erg benieuwd hoe hij bevalt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:35

Waar heb jij hem weg, voor 119?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:45

Bij de epplejack!

Heb zo'n kortingsding van 25% gebruikt.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:53

Sjolvir schreef:
Lees net dat de Multi langere keelriem heeft? dan de competiton en oogje op neusriem en extra elastiekjes voor bevestigen bitloze opties, maar ook dat het een steviger hoofdstel is?

Ik zit alleen heel erg met wat voor maat ik zou moeten bestellen.
Zit met een fjord met maatje full, met brede kaak en ook geen mini neusje.
En een zwarte met ook maatje full, maar dan net iets fijner (maar nog steeds groot).

Zag dat Suelza probleem had met neus versus keelriem?

En is als je start alleen het oogje op de neusriem het probleem? of ook de elastiekjes en kan je die wegmoffelen? (ductape of zo?)
Vind het namelijk jammer om de multifunctionaliteit eraf te halen.

Klopt, de keelriem van de Multi is echt langer dan die van de Competition en het leer is inderdaad steviger..
Dat ringetje op de neusriem kan een probleem zijn voor wedstrijden, maar dat elastiek op het kopstuk niet.
Elastiekjes klinkt erg goedkoop, er zit een degelijk elastisch bandje op in dezelfde kleur als het hoofdstel, dat hoef je niet weg te moffelen met plakband.