Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wilma12 schreef:Mijns inziens mag de keelriem eerst wel wat straks zitten. Deze rekt na enkele keren gebruiken al wat. Wanneer hij slobbert is de functie weg.. En anders eerst een gaatje erbij prikken. Je kan ook een foto plaatsen dan kunnen we mee kijken.
Claudia78 schreef:Ik lees ook al geruime tijd mee omdat ik twijfel om de Multi bridle aan te schaffen.
Echter hebben de berichten over de te strakke keelriem mij nog niet doen overhalen.
Mijn Noordzweeds paard heeft al een heel groot wangpartij en daarbij ook een breed voorhoofd.
Hij val in maat full nu. Ik zou dan eerder neigen naar ook de extra large? (en dit terwijl het hoofd verder wel kort is)
Edit: Meer mensen hier met koudbloedjes die zo`n hoofdstel hebben?
Sjolvir schreef:Lees net dat de Multi langere keelriem heeft? dan de competiton en oogje op neusriem en extra elastiekjes voor bevestigen bitloze opties, maar ook dat het een steviger hoofdstel is?
Ik zit alleen heel erg met wat voor maat ik zou moeten bestellen.
Zit met een fjord met maatje full, met brede kaak en ook geen mini neusje.
En een zwarte met ook maatje full, maar dan net iets fijner (maar nog steeds groot).
Zag dat Suelza probleem had met neus versus keelriem?
En is als je start alleen het oogje op de neusriem het probleem? of ook de elastiekjes en kan je die wegmoffelen? (ductape of zo?)
Vind het namelijk jammer om de multifunctionaliteit eraf te halen.