[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equinssa

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:22

ik heb een vraag. Als je een barefoot notting hill (of nottingham, wat is het verschil eigenlijk?) neemt, moet je er dan ook een pad bij? want er zitten al 3 lagen vps in

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:45

Hangt een beetje af van wat voor paard je hebt. Ik gebruikte er zelf wel een pad met inlages onder. Maar mijn paard heeft dan ook een gevoelige rug. Had eerst de simpele basic inlages van barefoot, maar lag hiermee niet fijn. Toen overgestapt op de memoryfoam, en daar liep hij super mee. De extra VPS is speciaal voor wat zwaardere ruiters, mensen die veel in beugels staan maar dus ook geschikt voor gevoelige ruggetjes. Gaat wel iets ten koste van het close contact gevoel.
Verder is de Nottingham de nieuwe versie van de notting Hill.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:04

Vps verdeelt de druk heel goed, maar volgens mij dempt het de schokken iets minder dan inlages, daarom zou ik zelf al graag een pad eronder doen. Verder zorgt de pad ook voor ruggengraat vrijheid bij de gemiddelde Barefoot, maar hoe dat zit bij de notting Hill, weet ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:37

Santos_05 schreef:
@jackytje, ik heb ze gemeten op 46 cm (kant van het klitteband)
zou het kunnen dat ze niet origineel trekker zijn?

Heb je deze kussens er alleen voor de foto ondergeplakt? Want naast dat ze erg kort zijn liggen ze ook behoorlijk scheef, als je bijvoorbeeld naar deze twee foto's kijkt:

Afbeelding

Afbeelding

Als het goed is dan plak je ze zo dat het drukkertje aan de voorkant van het kussen precies op het drukkertje aan de voorkant van de zadelbasis valt. Mist het drukkertje dan op het kussen en zijn ze daarom zo scheef geplakt? Want als dat ontbreekt dat weet je met nieuwe zadels redelijk zeker dat je geen Trekker kussens hebt.

Ook vraag ik me af hoe dik de kussens zijn? Ik heb hier 4 Trekker kussens gehad die allemaal 4cm dik waren. Het lijkt alsof die van jou dunner zijn? Ik weet dat Startrekk veel dunnere kussens onder de zadels heeft, en als het zadel uit Duitsland komt dan zouden er ook kussens van Peter Pfister onder kunnen zitten en die verkoopt ze in alle lengtes en diktes en vullingen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-10-16 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:51

Het drukkertje is er trouwens niet bij de oudere modellen, xyzutu2. Mijn Trekker Pro Classic heeft dat bv niet. Dus het feit dat dat niet aanwezig is, hoeft niet persé iets te betekenen..

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:52

De drukknoopje zit nog niet zo lang op de Trekker zadels dus de oudere modellen hebben dat drukknoopje nog niet. Het ontbreken van dat koopje zegt dus niks over of het wel of geen Trekker kussens zijn.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:10

de kussens zitten er voor de foto onder. Er zit geen drukknopje op, de kussens zijn wel 4 cm dik.

Had ze bewust een cm naar achteren gezet om te kijken hoe ik dan uit kwam achteraan, maar dat heeft natuurlijk niet
de voorkeur.
Als de panelen helemaal vooraan zitten heb ik 4 cm over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:18

@ Jackytje: klopt, daar dacht ik pas later ook aan.
@ Santos: Ik zal vanavond eens kijken hoeveel ruimte ik over heb bij mijn zadel als de kussens goed zitten als ik het vergeet. Ik heb inderdaad ook wat ruimte aan de achterkant, maar 4 cm klinkt nogal veel. Maar meten is weten. ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:30

Santos_05 schreef:
de kussens zitten er voor de foto onder. Er zit geen drukknopje op, de kussens zijn wel 4 cm dik.

Had ze bewust een cm naar achteren gezet om te kijken hoe ik dan uit kwam achteraan, maar dat heeft natuurlijk niet
de voorkeur.
Als de panelen helemaal vooraan zitten heb ik 4 cm over.

Ik heb nog een aantal kussens, onder andere van trekker. Je mag mij wel even mailen,wellicht kun je wat uitproberen?

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:10

Lief van je! Ik heb een mailtje gestuurd!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:44

wie maakt er ook alweer speciale boomloos pads met de hand ?

en heeft iemand enig idee of de firenze op deze pad zou passen ?

Afbeelding

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:03

little_birdy schreef:

[ [url=m/QMYfXM.png]Afbeelding[/url] ]

Ik zou je niet echt adviseren om deze pad onder een boomloos zadel te gebruiken, omdat hij geen ruggengraadvrijheid bied.

Voor de Firenze heb ik wel diverse andere modellen en kleuren :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:06

oké ik pb je wel even wat er mooi onder ligt.
wel jammer want vind het een mooie pad !

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:21

little_birdy schreef:

JV Dekjes

Ik kan niet goed voelen waar de schouder zit :o zal even iemand irl erbij vragen. Bedankt.

Zarabsinu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:33

Hallo!

Ik heb vandaag een nieuw Barefoot Cherokee besteld. Nu lees is achteraf weer is heel internet af en loop ik mezelf weer gek te maken. Zou het te lang zijn voor mijn Arabisch Volbloed met korte rug?

Wie heeft hier een AV en een cherokee maat 2?

Ik dacht dat het wel goed zou zijn omdat ik vorige week de western Arizona maat 2 heb getest en die lag wel wat verder natuurlijk maar dat kon nog. Maar dat is natuurlijk ook western en die liggen vaker wat langer. Het word raar als ik is dressuurwedstrijd wil gaan doen en het zadel bijna op de kont ligt. Ben bang geworden dat ik het verkeerde zadel heb gekocht! Zie ook alleen maar voorbeeldfoto's op Haflingers en Tinkers. Geen arabiertjes. Help! Haha..

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:47

Ik kom nog even blij zijn met de ghost. :D

Een tijdje terug postte ik een foto van de schoft van mijn pony waarop goed te zien was hoe weinig spieren ze eigenlijk had daar. Inmiddels rijd ik ongeveer een half jaar met de ghost en heb na veel gepruts met de positie van de kussens en de inlages en de pad sinds een maand eindelijk dé samenstelling gevonden die goed werkt voor mijn pony. En dat is te zien, ze had eerst een Barefoot vorkmaat krappe m/ net een L en nu vult ze ondanks weinig echte training nu toch een L vork helemaal op. Blij!

(voor de geïnteresseerden: ik rijd met een ghost roma piccolo met de kussens extra wijd bij de schoft zodat de trapeziumspier ruimte heeft, met een kifra-pad met daarin schuim + standaard (neopreen dacht ik?) inlages van kifra én nog een zelfgemaakte frontriser om het af te maken)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:06

Ik ga morgen een Bob Marshall testen. Ben zooooo benieuwd! De Freemax is het helaas niet geworden, en kan al wel een westernzadel met boom overnemen maar... dat vind ik toch wel een beetje tricky. Tot nu toe heb ik op twee paarden niets dan gezeik gehad met zadels-met-boom. Waren wel dressuurzadels, maar goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:10

Ga je naar Alida ??

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:12

Nee :D Alida komt naar mij! Heb sinds gisteren wel m'n E-rijbewijs ( *\%/* ) maar dat is nog niet gegoten in de vorm van een nieuw rijbewijs en mijn VW UP mag Flynn niet trekken :') En de auto die dat wel mag staat bij de garage. Dus komt Alida morgen met een zadel naar mij toe. Superfijn :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:36

little_birdy schreef:

www.mariskaszadeldekjes.nl gebruikt ze zelf ook onder haar ghost :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:59

@Berdien: mooi dat ze naar jou toe komt. Let vooral op de plaats van de beugels; die willen wel eens té ver naat voren zitten en dan heb je geen balans met verlichte zit en lichtrijden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:03

Goede tip, bedankt! Ik moet er zeker mee kunnen lichtrijden, (lang) doorzitten is echt geen optie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:54

Runa schreef:
Ik kom nog even blij zijn met de ghost. :D

Een tijdje terug postte ik een foto van de schoft van mijn pony waarop goed te zien was hoe weinig spieren ze eigenlijk had daar. Inmiddels rijd ik ongeveer een half jaar met de ghost en heb na veel gepruts met de positie van de kussens en de inlages en de pad sinds een maand eindelijk dé samenstelling gevonden die goed werkt voor mijn pony. En dat is te zien, ze had eerst een Barefoot vorkmaat krappe m/ net een L en nu vult ze ondanks weinig echte training nu toch een L vork helemaal op. Blij!

Ah, leuk!
[***] had ook al zo'n pommel-groeispurt, erg leuk om te zien hoe snel dat bij kan trekken. :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:01

Jv dekjes maakt hele mooie net afgewerkte pads naar wens. Ik heb die singel van merk shire net besteld bij epplejeck. Had mooi 25% korting. Ben erg benieuwd. Nog een ruime 2 weken en dan mag ik hopelijk weer rijden. Dan ligt de singel iig klaar.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:25

Is de Barefoot Stretch & Breath niet groter dan 85cm te krijgen?

Heb nu een 24" singel (ong maat 60) en heb flink ruimte bij singelstoten over aan beide zijden, heb het gevoel dat het langer mag dan maat 85. Terwijl Stretch & Breathe me een fijne singel lijkt :j

Harvey doet altijd wat geirriteerd bij omdoen van onze huidige singel, kijkt me nijdig aan en doet alsof hij gaat happen.

Heb nog niet hiermee gereden maar wil binnenkort wel eens, eindelijk, opstappen. Vandaar!

Afbeelding