[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:04

TinkerTreas schreef:
@yvonne1303: die heb ik idd ook gezien. Rijd dat fijn? Heb je er een beetje steun aan?
Ik zou ze graag eens willen testen, ik weet niet of dat ergens mogelijk is? Ik vind het namelijk best een hoop geld om op de gok te kopen.

Welke bedoel je nu? De fenders met wrongen of de barefoot just adjust zitting met dijwrongen?

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:08

MilouNigel schreef:
Heb je de mogelijkheid om ze mee te nemen? Dan kun je ter plekke kijken of je ze wil gebruiken of niet.
Dan eerst proberen zoals je nu rijdt en als je extra bescherming wil de HD's?

Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn.. :j

@joyce: kan je niet van te voren testen?
Ik zeg natuurlijk boomloos. Maar als het niet bevalt en je moet nog een aantal dagen, lijkt me ook niets.
Aan boomloos moeten sommige mensen toch aan wennen, dan kan je dat denk ik beter opbouwen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:09

yvonne1303 schreef:
TinkerTreas schreef:
@yvonne1303: die heb ik idd ook gezien. Rijd dat fijn? Heb je er een beetje steun aan?
Ik zou ze graag eens willen testen, ik weet niet of dat ergens mogelijk is? Ik vind het namelijk best een hoop geld om op de gok te kopen.

Welke bedoel je nu? De fenders met wrongen of de barefoot just adjust zitting met dijwrongen?

Ik bedoel de fenders met wrongen. Die seatsaver is niet meer te koop, dus dan zou ik er net 1 tegen moeten komen op marktplaats ofzo.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:10

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:15

niwarry

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:18

Ik heb er ook 1 nog spiksplinternieuw, kleur bruin. Die is niet gebruik en dus eventueel te koop is.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:20

Ik bedoel de fenders met wrongen. Die seatsaver is niet meer te koop, dus dan zou ik er net 1 tegen moeten komen op marktplaats ofzo.[/quote]

Ik had dat ook hoor. Maar niemand in mijn omgeving had de fender met wrong. Uiteindelijk toch gekocht en ik vind het zalig. Ik moet wel zeggen dat ik even moest wennen. Ik heb t- beugelriemen en ik wist niet zo goed hoe hoog of laag de fender moest. Als je hem helemaal omlaag laat zakken, wat ik dus de eerste keer deed, toen kwam het onderste stuk op mijn schoen, das echt niet fijn. Nu heb ik met riempjes de fender omhooggeschoven en met een veter om de beugelriem, probeer ik de fender hoog te houden. Ik wil door de zadelmaker iets laten maken, zodat het op zijnplaats blijft.
Misschien dat het met gewone beugelriemen, waardoor het geheel stroever en dikker is, beter op zijn plek blijft.

De BF seatseaver met dijwrongen heb ik te koop staan.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:21

niwarry schreef:
Ik heb er ook 1 nog spiksplinternieuw, kleur bruin. Die is niet gebruik en dus eventueel te koop is.

Heb je een foto en de maat. Mag ook via een pb.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:39

Ik heb vanavond de nieuwe pad getest. :)
Was vanmiddag erg moe dus ben vanavond nog ff geweest.
Wilde longeren maar heb vernomen dat ie erg stout geweest is bij mijn bijrijdster dus ben zelf opgestapt.

Toen ik hem kreeg was hij uit conditie en had lang stil gestaan, denk dat nu de fratsen boven komen, nouja komt wel goed.
Uiteindelijk was hij erg braaf, hij kon bijna niet op de volte galloperen aan de longe, osteo is geweest en trainen ad longe.
Het knopje galop werkte top dus ik ben trots op m. :D

Ik zelf heb gelijk de ghost kunnen testen, ik zit als een huis met die dijwrongen. Met de pad erbij beviel goed, er kwam een heel mooi soepel ruggetje onder het zadel vandaan. :)
Kortom: ik ben helemaal om. :j

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:52

Zal morgen even foto maken. :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:12

Ik ga er even goed over na denken wat ik wil. Dit zadel is eigenlijk een tussen oplossing tot Sally goed genoeg is door gereden om een ander zadel goed te testen. Ik wil een ghost en een barrydale testen.
Paardlief werkt alleen niet mee. Ik had net het rijden opgepakt en toen kreeg ze allemaal bulten en korstjes op haar rug van de zomer eczeem. Nu hebben we dat onder controle met een deken en toen haalde ik haar zondag kreupel uit de paddock. :(

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:29

Balen is dat he TT? Ik heb mijn pony ook een week geleden met bult bij haar buik uit de wei gehaald. Deze is eerst nog wat groter geworden, maar gaat nu de goede kant op.. Heb er dus bijna 2 weken niks mee gedaan behalve poetsen/wandelen, en volgende week komt Teteltee! Hoop dat hij dus 1 dezer dagen weer zo goed is dat ik wat meer kan doen..
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:33

Jemig, wat een plek Marocje!! :oo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:35

Da's een vervelende idd zeg, zoiets zit dan ook niet lekker uit de weg op die spekbillen ofzo :(:)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:42

billen?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:50

niwarry schreef:

Goh, ik ben ook benieuwd naar een foto en richtprijs? Is het een leren of een van kunststof?
Die laatste heb ik al namelijk :j

@ Marocje: oh, nare plek! Is de huid ook kapot, of alleen kaal?

@ moonfish: dat klinkt positief! Was het ook jouw eerste keer op een Ghost?
Stoute pony's zijn herkenbaar haha. Al heeft de onze ook wat veel mannelijke hormonen :')
En het is toch echt een ruin, al beseft hij dat niet en versiert alle merries op stal.
Zo was wel opeens heel duidelijk dat er een hengstig was terwijl ze drachtig had moeten zijn. Merrie van 1,85 met onze pony van 1,40... trots dat hij was XD

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:58

Citaat:
Ik twijfel heel erg over boon of boomloos.
Ik wou tijdens kamp de cherokee testen maar straks vind ik het niks en om 2 zadels mee te nemen vind ik ook weer zo.

Qua pasvorm denk ik boomloos vooral voor buitenrijden.

Ik rijd recreatief met vaak 2x per week springen tot 80 cm en af en toe een cross.

Mijn huidige zadel schuift minimaal alleen tijdens springen en galoperen. Het schuift een beetje over haar schouders heb al een anatomische singel eraan.

Wat zouden jullie doen in dit geval, boom of boomloos?

Niemand die mij iets kan adviseren?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:59

ik heb inmiddels ook mijn hd inlagen, ik heb ze in de kifra gedaan en ben benieuwd hoe dat blijft zitten vann. ik heb ze boven de orginele inlagen gedaan (die zijn toch erg dun) neem aan dat dat wel moet kunnen , ik zal vann een foto plaatsen a;s ik het niet vergeet

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:38

JoycexEnya schreef:
Citaat:
Ik twijfel heel erg over boon of boomloos.
Ik wou tijdens kamp de cherokee testen maar straks vind ik het niks en om 2 zadels mee te nemen vind ik ook weer zo.

Qua pasvorm denk ik boomloos vooral voor buitenrijden.

Ik rijd recreatief met vaak 2x per week springen tot 80 cm en af en toe een cross.

Mijn huidige zadel schuift minimaal alleen tijdens springen en galoperen. Het schuift een beetje over haar schouders heb al een anatomische singel eraan.

Wat zouden jullie doen in dit geval, boom of boomloos?

Niemand die mij iets kan adviseren?

Joyce - ik ben de verkeerde om dat aan te vragen. Uiteraard adviseer ik boomloos - ook voor je sprongetje en de cros. Ik raad niemand aan om zo'n boomloos zadel uit te testen tijdens een kamp. Precies wat je zegt, als je dat ene zadel niet prettig vindt, dan heb je niets om op terug te vallen. Hier op Bokt zit Teteltee - die komt met diverse merken bij je langs, Dan kan je van alles testen en dan eventueel 1 wat langer houden om al je ritjes mee te doen en te kijken of het op langere termijn ook bevalt.

Wanneer je boomzadel over de schouder schuift tijdens springen en galopperen, past het toch niet helemaal goed. Het zou problemen kunnen veroorzaken voor je paardje en dat wil je ook niet, neem ik aan?

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:16

Safiera schreef:
niwarry schreef:

Goh, ik ben ook benieuwd naar een foto en richtprijs? Is het een leren of een van kunststof?
Die laatste heb ik al namelijk :j

Kunsstof besteld bij Barefoot paar jaar geleden wilde hem op mijn London leggen maar London verkocht want was toch niet mijn zadel. Deze is er nooit op gekomen niet eens om te proberen.
Doe maar een leuk bod als je interesse hebt.

Afbeelding

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:31

Nieuwe tweedehands Arizona is onderweg naar mij *\o/* . Na de test-tweeweken vorig jaar bleef hij maar in mijn hoofd hangen, dat zadel paste zo veel beter bij ons dan de cheyenne. Toch maar ervoor gegaan.

Nu nog een pad en een singel, en mijn cheyenne verkopen is ook wel een handige :Y) . Zit eraan te denken om een kifra pad te kopen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:13

Leuk Ilangok!

Hier is mijn pommel net binnengekomen.
Is het normaal dat een nieuwe pommel er een beetje gebruikt uit ziet? Gekrast enz?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:48

Safiera: ik had er een keer even op gestapt meer niet.
Dus wel de eerste ervaring, stout was hier een ponystreek, monster!
Wel een die ik niet zo kan waarderen dus we hebben het even uitgesproken samen! :+ }>

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:31

ilangok schreef:
Nieuwe tweedehands Arizona is onderweg naar mij *\o/* . Na de test-tweeweken vorig jaar bleef hij maar in mijn hoofd hangen, dat zadel paste zo veel beter bij ons dan de cheyenne. Toch maar ervoor gegaan.

Nu nog een pad en een singel, en mijn cheyenne verkopen is ook wel een handige :Y) . Zit eraan te denken om een kifra pad te kopen.

Al een kleurtje in gedachten? :D ;)
Gekkigheid hoor :P leuk dat je een arizona hebt genomen! Die zit net zo heerlijk als de Cheyenne :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:35

Zo zien de pommels er uit als ik ze hier nieuw uit de verpakking haal, dat is echt normaal :j