Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yadano78

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:30

Ik kreeg de factuur via de mail

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:29

Ik hoor sinds gister ook bij de club. Heb een custom Icon Coda van een bokker overgekocht. Gister mee gereden en ben helemaal in de wolken. Hopelijk blijft dat zo.

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:00

Heb op een custom gereden en ben verkocht. Echterrrrr ik heb een ronde tinker met een flinke boeg. Ik weet dat er Friezen zijn met een custom. Maar zijn er ook Tinkers?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:05

bumper schreef:
Heb op een custom gereden en ben verkocht. Echterrrrr ik heb een ronde tinker met een flinke boeg. Ik weet dat er Friezen zijn met een custom. Maar zijn er ook Tinkers?

Goeie vriendin van mij heeft een pony die extreem breed is. Met opmeten van voor net zo breed als van achter. Schouders dus net zo breed en rond als de buik en die heeft nu een Custom zadel. Ze is er heel blij mee. Haar oude zadel schoof erg van links naar rechts. Haar Custom zadel ligt super stabiel.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:55

Zaterdag op concours is mijn zadel even bijgevuld door de fitter. Die was daar toevallig en had de bus mee :)

Super dat het zo kon. Hoef ik er geen vrij voor te nemen en scheelt hem ook weer een ritje.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:18

Nou beetje domper hier... custom Icon Coda past toch niet. Dacht ik al maar de eerste zadelmaker was gewoon een flapdrol. Deze gaat dus weer te koop.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:33

Maar als het niet goed is, hoef je bij een nieuw zadel niet te betalen. Althans, dat staat in hun voorwaarden.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:29

Had hem tweedehands overgekocht en na laten kijken door een zadelmaker. Die zei dat hij goed lag maar ik bleef twijfels houden dus heb mn eigen zadelmaker laten komen en het zadel is helaas niet een match voor mijn paard. Niks mis met zadel of met paard maar past gewoon totaal niet. Heb nu wel een heel fijn ander zadel maar goed. Veel geld uit gegeven aan dit zadel dus ik hoop dat ik er snel iemand voor vind.
Laatst bijgewerkt door DromenLies op 22-09-16 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:37

Volgens mij raak je ze redelijk snel weer kwijt dromenlies maar wel ontzettend balen zeg. Waarom heb je niet direct je eigen zadelmaker er na laten kijken?(niet gemeen bedoeld hoor. Gewoon nieuwsgierig)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:27

Ah, nu snap ik het. Succes met de verkoop!

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:50

Ik heb sinds kort een nieuw Custom Icon Coda, een fractie korter dan mijn Icon Flight. Merrie loopt er super onder, durft nu weer te strekken en laat de rug meer los. Super tevreden, ook over de service! Het was het wachten waard.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:44

Mijn Custom is maandag gebracht en het ligt als een huis en zit werkelijk heerlijk! Ben er zó blij mee!! <3 <3 <3

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:40

Superleuk veel plezier ermee :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:04

Mijn custom wipt iets aan de achterkant als ik de draf of galop verruim. Voor de rest ligt ie goed. Ik heb het hier met de fitter over gehad en hem er 2x naar laten kijken. Hij geeft aan dat dit ook komt doordat mijn paard nu nog wat naar beneden duikt bij verruimen en dit wel ophoudt als ie wat opgerichter blijft lopen. Zijn er meer mensen die dit hebben?

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:36

Ik heb iets gelijkaardig. Icon flight waarbij achterkant niet mooi aansluit. Net omdat mijn jonkie nog moeite heeft met balans en oprichting. Hij loopt het liefst achter LL of met neus over grond, dan bolt hij zijn rug te fel en komt het zadel achteraan los. Wanneer hij correct loopt, ligt het zadel mooi.

Dit heb ik bij test besproken met zadelmaker. Gezien mijn paard bij de andere modelen er een rodeo feestje van maakte (en dus duidelijk last had van iets in het zadel) en bij dit zadel (met niet 100% aansluitende achterkant) toch heel rustig zijn rondje liep. Besloten we dat hij er blijkbaar heel weinig last van had. Ik heb hem ook 3 weken mogen testen wegens onzekerheid hierom langs mijn kant. Volgende week komt zadelmaker het zadel wel heropvullen na 10weken rijden.

L3oni31986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:56

Hier een hele slechte ervaring met Custom. Vooral met Zadel makerij Rispens. Ik heb daar een jaar geleden een Custom zadel gekocht. Al vanaf het begin problemen met Maaike Rispens om een aspraak te maken. Na 2 keer 6 weken te moeten wachten (dat is 3 maanden) om eens naar je zadel te komen kijken. In de tussen tijd steeds met pad gereden. En dat voor een zadel waar ik bijna 3000 euro voor heb betaald. Na de 3de keer kreeg ik haar zelfs niet meer te pakken, ze gaf later aan erg ziek te zijn ( maar wel elke dag haar busje gezien bij Mark Mul) Ze bleef ook bij hoog en laag beweren dag het aan mijn paard lag en niet aan het zadel. Dat het naar voren schoof, moest ik maar tussentijds af stappen en hem opnieuw naar achter leggen. Nu na een jaar ben ik het zat. Als ik haar facebook een resentie stuur over mijn slechte ervaring, verwijdert zij deze gewoonweg.Ik heb een slechte ervaring met haar en het bedrijf en vind dat ik deze gewoon zou mogen delen. Dat ze me zo verwijdert vind ik al zowieso geen stijl, maar de manier waarop het zo is gegaan is geen goede service voor zo een duur zadel. Dit is mijn ervaring en ook mindere ervaringen mogen geuit worden!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:34

Ik heb mijn custom zadel ook bij Maaike Rispens gekocht. Vanaf mijn kant niks meer dan lof. Mijn zadel zakte wat scheef doordat mijn paard geblesseerd is geweest. Maaike moest paar keer komen om kussen op te vullen. Elke keer kwam ze vrij snel rekende geen kosten voor opvullen. Dacht altijd super mee. Ik rij weer heerlijk in de rondte en mijn paard heeft veel meer beweging gekregen door mijn Custom. Ook heeft Maaike altijd een luisterend oor geboden en betrokken geweest bij de revalidatie.

Vervelend dat jij zo'n nare ervaring hebt Leonie.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:36

Ik ben vriendelijk te woord gestaan en geholpen door custom maar het zadel blijkt helaas geen oplossing voor mijn merrie en gaat daarom weer in de verkoop helaas :( zo jammer want ik zit er zelf perfect op

FriezenFan86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:56

Ik heb sinds eind 2015 een custom Icon Coda met lange wrongen op mijn fries.
En kan niets anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over de service van Custom. Ik kreeg last van mijn heupen tijdens het maken van langere ritten bijv. buitenritten of tijdens wedstrijden. Ik heb inmiddels een gloednieuw zadel geleverd gekregen met korte wrongen. En die bevalt erg goed!
Ik denk dat er genoeg merken zijn die na de wettelijke 2 weken bedenktijd geen service meer leveren als het niet bevalt, Custom gaat daar heel ver met de service en denken heel goed mee.

Wat betreft de slechte bereikbaarheid van Maaike ben ik het overigens wel helemaal eens. Ik ben uiteindelijk heel netjes geholpen door Linda Walther. Zij reageert zeer snel op mail en Claudia en Engie ook.

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:19

Ik hoop echt dat mijn zadel aangepast kan worden. Ik heb een icon flight gekocht 1,5 jaar geleden maar na 3 maanden ermee rijden werd mijn paard ziek zo erg zelfs dat ik haar heb moeten laten inslapen. Nu heb ik een nieuw paard en hoop dus dat het aan te passen valt op dit paard. Zo niet weet iemand hoeveel custom ongeveer terug geeft voor een 2e hands zadel dat eigenlijk dus nog zo goed als nieuw is ?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:35

Kan je het niet inruilen via Custom? Dan heb je voor minder een nieuw zadel..leuren brengt vask minder op...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:21

Scheelt wel dat Flight een enorm gewild model is!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:22

Hier was de flight prima aan te passen oo een ander paard.

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:28

fokfanaat schreef:
Hier was de flight prima aan te passen oo een ander paard.

Jaa hoop dit ook. Kwam bouw zijn ze ook wel een beetje hetzelfde dus hoop op het beste. Op de site van custom staat ook dat de flight veel ge ruikt wordt op stallen waar meerdere paarden worden gereden dus gewoon even JP bellen of die kan langskomen om te kijken

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:43

Hier ook iemand die het hele topic heeft doorgelezen... Ze komen binnenkort ook bij mij langs. Moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit een zadel heb gehad waarvan ik dacht: wauw dat zit lekker. Dus ben benieuwd of custom mij dat gevoel wel kan geven.

Een totaal andere vraag maar weet iemand toevallig of ze dit jaar ook weer een demo sale houden?