Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:36

IngeK schreef:
Dat klopt, maar dat zijn niet echt gaten in mijn optiek, maar goed :D

Daar moet je neusriem inderdaad boven zitten, dan heeft hij de meeste steun. Bij mij past dat ook niet (al wel eens hier boven gemeld) en ik denk niet dat het een grote ramp is dat hij net iets lager zit, het is echt niet dat het neusbot zomaar ineens afbreekt.

Het zijn inderdaad niet echt gaten, dat ben ik met je eens, maar ik denk dat Lithya die hier over die "gaten" schreef dat bedoelde.

Bij mij zit hij precies op de "gaten", dus ik denk net als bij jou.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:02

[***] schreef:
IngeK schreef:
Dat klopt, maar dat zijn niet echt gaten in mijn optiek, maar goed :D

Daar moet je neusriem inderdaad boven zitten, dan heeft hij de meeste steun. Bij mij past dat ook niet (al wel eens hier boven gemeld) en ik denk niet dat het een grote ramp is dat hij net iets lager zit, het is echt niet dat het neusbot zomaar ineens afbreekt.

Het zijn inderdaad niet echt gaten, dat ben ik met je eens, maar ik denk dat Lithya die hier over die "gaten" schreef dat bedoelde. .

Bij mij zit hij precies op de "gaten", dus ik denk net als bij jou.

Vandaar dat het tussen "" stond. Was met het hoofdstel aan het klooien toen deze vraag mij te binnen schoot. Bedoel inderdaad het neusbeen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:59

Ongetwijfeld dat het antwoord al is gegeven hier, maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de multi en de competition, behalve dat de multi een extra ring en bitclips heeft en de competition enkel duurder is?!

Ik neig naar de multi ook ivm de clips en natuurlijk de prijs aangezien ze mijns inziens hetzelfde zijn, maar ik vind het eeuwig zonde om meteen de ring bovenop eraf te moeten knippen omdat je er anders niet mee op concoours mag -O-

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:53

Suelza schreef:
Ongetwijfeld dat het antwoord al is gegeven hier, maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de multi en de competition, behalve dat de multi een extra ring en bitclips heeft en de competition enkel duurder is?!

Ik neig naar de multi ook ivm de clips en natuurlijk de prijs aangezien ze mijns inziens hetzelfde zijn, maar ik vind het eeuwig zonde om meteen de ring bovenop eraf te moeten knippen omdat je er anders niet mee op concoours mag -O-

Multi kan ook gebruikt worden als kaptoom, heeft 4 clipjes en de benodigdheden om er een kin- en kaakgekruisd hoofdstel van te maken. Hoofdstel wordt zonder teugels geleverd.
Competition is eigenlijk het kale hoofdstel met teugels, de rest zit er niet bij.

Het plaatje wat in de reglementen staat is erg onduidelijk en schematisch. Er wordt verder niet over gesproken dat het ringetje niet mag en zoals hier in het topic ook is gemeld, heel wat mensen starten gewoon met dit hoofdstel :)

Anoniem

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:30

ik kom even binnenvallen ;) mag ik vragen wat de 'voordelen' van dit hoofdstel zouden zijn in vergelijking met een normaal hoofdstel als je gewoon met bit rijd? en wat is de rede dat jullie ervoor gekozen hebben om met dit hoofdstel te gaan rijden (met of zonder bit maakt even niet uit) ?

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:57

De veelzijdige inzetbaarheid van de Multi en de anatomische pasvorm hebben voor mij de doorslag gegeven. Ik ben er erg blij en ik heb na de aanschaf een jaar geleden veel medestanders gevonden die nu ook erg blij zijn met de Rambo Multi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:59

CarovdG schreef:
De veelzijdige inzetbaarheid van de Multi en de anatomische pasvorm hebben voor mij de doorslag gegeven. Ik ben er erg blij en ik heb na de aanschaf een jaar geleden veel medestanders gevonden die nu ook erg blij zijn met de Rambo Multi :j

wat is een anatomische pasvorm precies? en waarom heeft een gewoon hoofstel dit niet? sorry ben erg nieuwsgierig :x

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:10

__Nicky schreef:
Misschien is een paar pagina's doorlezen handig. Link van de vorige pagina:
http://www.paardendrogist.nl/data/produ ... 0-E-01.jpg

had er een paar gelezen ja, maar om ze nou alle 160 terug te lezen.. had ook al even gegoogled maar werd daar niet echt wijzer waarom dit hoofdstel nou "beter" is.
maar dankje, aan deze heb ik wel wat!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:48

__Nicky schreef:
Suelza schreef:

Multi kan ook gebruikt worden als kaptoom, heeft 4 clipjes en de benodigdheden om er een kin- en kaakgekruisd hoofdstel van te maken. Hoofdstel wordt zonder teugels geleverd.
Competition is eigenlijk het kale hoofdstel met teugels, de rest zit er niet bij.

Het plaatje wat in de reglementen staat is erg onduidelijk en schematisch. Er wordt verder niet over gesproken dat het ringetje niet mag en zoals hier in het topic ook is gemeld, heel wat mensen starten gewoon met dit hoofdstel :)

Daarom vind ik het dus zo vreemd dat de competition (iets) duurder is, terwijl de multi uitgebreider is.

Ik weet wel zeker dat de multi niet is toegestaan. Alles wat niet met naam is genoemd in de reglementen is in de basisklassen per definitie niet toegestaan.

Wat overig onzinnig is aangezien het extra ringetje rijtechnisch geen toegevoegde waarde heeft. Maar dan gok ik het er gewoon op als er al meerdere mensen op starten en het kenneljjk oogluikend wordt toegestaan. Ik vind dat extra ringetje best praktisch en vind het doodzonde om weg te knippen. Zeker op zo n duur hoofdstel....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:33

Bij de competition zitten meen ik standaard teugels meegeleverd. Dat zal het prijsverschil wel verklaren.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:17

Marije_jiplover schreef:
Bij de competition zitten meen ik standaard teugels meegeleverd. Dat zal het prijsverschil wel verklaren.

Ah zo... maar lees weinig positiefs over die teugels... bedankt voor de info, mijn keuze is gemaakt!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 07:36

Er is ook een verschil in leerkwaliteit (multi is stugger) en de metalen delen zijn van een ander materiaal.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 07:43

ik heb de competition en mijn paard is er erg blij mee. Ze loopt prima in de dressuur. Geeft mooi na en is rustig in de mond en aanleuning: teken voor mij dat het hoofdstel haar bevalt. Kwaliteit is prachtig.
Aanrader.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 08:39

Myca schreef:
Er is ook een verschil in leerkwaliteit (multi is stugger) en de metalen delen zijn van een ander materiaal.

Oh! dat vind ik wel een essentieel verschil!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:24

De Multi is van steviger leer om hem ook geschikt te maken om bitloos te kunnen rijden. Verder zit er nog een elastiek op het kopstuk voor het kaakgekruisde bandje.

anneliesboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:34

Sinds kort heb ik dit hoofdstel ook bij 1 van mijn paarden en ben hier zeer tevreden over. Het schud veel minder met haar hoofd.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:04

Wat een beroerde pasvorm zeg... Ik kan weer terug :(

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:04

Welke maat had je Suelza? Ik rij met mijn sprinkhaan van 1.60 met standard horse. Dat is dat paardje waar ik de vorige x mee reed in het Z1 in de Wormer. (toen stang en trens in)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:44

Op advies een maat standaard horse genomen, maar krijg de kaakriem niet goed vast terwijl de neusriem gewoon ruim is. Dus nu moet ik voor extra groot gaan, maar dan zsl de neusriem wrl weer te groot zijn (en zeker niet passen op de andere paarden hier..).

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:54

Welke heb je Suelza? Er zit qua keelriem verschil in lengte tussen de Multi en de Competition.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:00

De multi, de competition kun je nergens kopen, enkel online....

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:28

De Multi heeft de langste keelriem.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:32

Je kunt eventueel ook een grotere hoofdstel kopen en een aantal riempjes inkorten bij de schoenmaker :j.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:56

knetterhard schreef:
Je kunt eventueel ook een grotere hoofdstel kopen en een aantal riempjes inkorten bij de schoenmaker :j.

Mja dat kan inderdaad, maar vind het niet zo nodig om met een hardstikke duur, nieuw hoofdstel eerst langs de schoenmaker te moeten om het te laten verbouwen. Ik kijk even hoe die xfull valt en anders houdt het op. Jammer, maar helaas..