Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:17

Granoek schreef:
Oké omhoog kan makkelijk, daar heb ik nog ruimte. Maar de neusriem naar de bakstukken is wel ver genoeg van de ogen en kaak af toch? Daar was ik bang voor
Bit heb ik inderdaad totaal nog niet op gelet, goed dat jullie het zeggen

Ik vind dat dat goed zit hoor Granoek! Vooral bij degene waar die 'echt' voor is :P

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:17

verder lijkt die voor zover ik daar kijk op heb wel netjes te zitten ja!

Granoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:21

Oh jongens wat een opluchting _O-

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:42

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 01:00

Hoe vinden jullie dit qhp hoofdstel zitten? Moet natuurlijk nog beetje vormen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:07

Ik zou de neusriem een gaatje laten zakken en kijken hoe hij dan zit. Bit misschien ook maar dat is niet zo goed te zien op de foto’s.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:45

Ik kom even onder mijn steen vandaan :)

Kitty: ik ga met Capriootje mee. Kijk eens hoe de boel zit als alles een gaatje lager gaat?

Ik kan vaak zelf wel aardig zien of de boel goed zit, maar dit is mijn eerste anatomische hoofdstel, en hoe vaker ik mijn hoofdstel omdoen, hoe meer ik ga twijfelen of ik de neusriem wel goed heb en of het wel past :') :=

Afbeelding

Afbeelding

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:50

Welke is dit? Ik denk dat het schuine riempje een gaatje strakker mag.

@Kitty, ik denk ook 1 gaatje zakken. Maar ik zou me ook afvragen of dit niet iets te veel hoofdstel/riempjes is voor het relatief kleine hoofd.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:55

Ik vind hem mooi zitten hoor Prugelpiet. Je zou eventueel het bakstuk en de neusriem kunnen omdraaien aan het kopstuk, dan liggen de gespjes misschien wat mooier. Het lijkt nu alsof de neusriem de gesp wat naar achter trekt bij het kopstuk.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:37

Lager kan wel, maar dan is het veel te breed voor om r neus, denk toch dat het dan retourneren word...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:10

Faya__ schreef:
Welke is dit? Ik denk dat het schuine riempje een gaatje strakker mag.

@Kitty, ik denk ook 1 gaatje zakken. Maar ik zou me ook afvragen of dit niet iets te veel hoofdstel/riempjes is voor het relatief kleine hoofd.

En combinatie van 2 :+ of 3, eigenlijk, want de frontriem komt ook weer ergens anders weg.
Mijn oude kopstuk heeft dat leuke clipje bij de keelriem, die wou ik er graag aan houden, de neusriem is van de Harry's Horse release. Het schuine riempje een gaatje strakker kan volgensmij nu niet, dan moet ik er even een gaatje in prikken, maar die ruimte is er volgensmij wel, dus dan ga ik dat even proberen!

Janntjuh: Ik zal er even naar kijken vanavond :D Dank!

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:41

Hoi allemaal, ik kom even om tips vragen! Ik heb een super mooi dressuurzadel van Prestige in de kleur Tobacco. Nu zoek ik dus een bijpassend hoofdstel! Ik rij dit paard nu met een namaak micklem van Profirider. Maar dit hoofdstel is echt donkerbruin en matcht niet heel mooi. Ik zoek dus een Tobacco hoofdstel. In mijn zoektocht ben ik een beetje vastgelopen.. weet iemand een anatomisch hoofdstel te vinden in die kleur? Het moet een maat full zijn en eerder groot vallend dan klein. Ik heb namelijk wel een bijpassend prestige hoofdstel maar die is echt te klein en allesbehalve anatomisch. Voor een beeld een foto van mijn zadel:
Afbeelding

De kleur is dus net wat donkerder dan echt cognac maar veel lichter dan normaal bruin. Alvast bedankt!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:46

Poeh, ik denk dat mijn fairfield chester in de buurt komt, al denk ik dat die nét wat te licht/rood is.
Afbeelding niet charmante foto, maar qua kleur denk ik best overeenkomstig

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:07

paljaslaura schreef:
Ik ga mijn Waldhausen Sensation S Line verkopen omdat ie net te krap is voor mijn nieuwe paard. Het is een zwarte maat cob. Dus als iemand hier interesse heeft kan je een PB sturen! Is maar kort gebruikt :)
[ [url=m/EHtGuo.jpg]Afbeelding[/url] ]

jammer dat die zwart is, als die bruin was geweest had intresse

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:26

Bottles schreef:
Hoi allemaal, ik kom even om tips vragen! Ik heb een super mooi dressuurzadel van Prestige in de kleur Tobacco. Nu zoek ik dus een bijpassend hoofdstel! Ik rij dit paard nu met een namaak micklem van Profirider. Maar dit hoofdstel is echt donkerbruin en matcht niet heel mooi. Ik zoek dus een Tobacco hoofdstel. In mijn zoektocht ben ik een beetje vastgelopen.. weet iemand een anatomisch hoofdstel te vinden in die kleur? Het moet een maat full zijn en eerder groot vallend dan klein. Ik heb namelijk wel een bijpassend prestige hoofdstel maar die is echt te klein en allesbehalve anatomisch. Voor een beeld een foto van mijn zadel:
[ [url=m/4yWQe1.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kleur is dus net wat donkerder dan echt cognac maar veel lichter dan normaal bruin. Alvast bedankt!

De hoofdstellen van Montar
Afbeelding

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:42

Bedankt voor de tips! Helaas de Chester en de Montar hoofdstellen in het echt gezien en zijn toch nog te donker. Misschien vertekent mijn foto ook wel een beetje. Al komt het natuurlijk wel al dichterbij dan de echt donkerbruine die ik nu heb.. hoe vallen deze hoofdstellen qua maat?

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:45

Op deze foto is de kleur misschien iets beter te zien:Afbeelding

De biesjes zijn chocoladebruin, het zadel zelf dus tobacco.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:49

ow ja, dan is mijn hoofdstel inderdaad wat te donker als ik het zo zie.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:36

Bottles schreef:
Bedankt voor de tips! Helaas de Chester en de Montar hoofdstellen in het echt gezien en zijn toch nog te donker. Misschien vertekent mijn foto ook wel een beetje. Al komt het natuurlijk wel al dichterbij dan de echt donkerbruine die ik nu heb.. hoe vallen deze hoofdstellen qua maat?

Als je een grote full nodig hebt zou ik van Montar de extra full nemen. Ik heb nu een combinatie van extrafull en full voor mijn merrie met normaal extrafull.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:54

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:32

Via Facebook heb ik via UP horse balance als ik het goed heb een namaak micklem in tobacco weet niet of ze deze nog verkoopt
Afbeelding

Heb zo geen betere foto zadel is ook prestige tobacco

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:14

IrishDraught schreef:
Via Facebook heb ik via UP horse balance als ik het goed heb een namaak micklem in tobacco weet niet of ze deze nog verkoopt
[ [url=m/MCDaKU.png]Afbeelding[/url] ]

Heb zo geen betere foto zadel is ook prestige tobacco

Deze staat nog op de site zag ik net.

https://u-phorsebalance.jimdo.com/bridles-more/

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:40

Thanks voor de tips! Jeetje dat ik die UPH niet zelf gevonden heb :+ die lijkt me erg mooi! En ook een wat mooier prijskaartje.. hoe valt die qua maat?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:33

Ik heb de sidepull van hooks binnen. Mooi ding. Helaas is alleen de frontriem en het kopstuk te klein voor mijn paard. Normaal past ze maat full prima maar deze valt blijkbaar heel klein uit. Moet er nog eens even over denken of ik zelf onderdelen ga kopen of dat ik hem terug doe/door verkoop.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:47

Bottles schreef:
Thanks voor de tips! Jeetje dat ik die UPH niet zelf gevonden heb :+ die lijkt me erg mooi! En ook een wat mooier prijskaartje.. hoe valt die qua maat?

Niet extreem groot of klein eigenlijk wel goed. Mijn paard met full hoofd heeft alles mooi in het midden