Erg leuk als laagje in een pad bijvoorbeeld, maar voor het opvangen van schokken wil ik persoonlijk iets meer veerkracht.
Het is maar net wat je zelf fijn vindt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blijheid schreef:Zo'n singel als op de divoza site kan, ook als hij maar kort is, toch best veel uitmaken hoorIk zou het zeker het proberen waard vinden, misschien dat je om te proberen zo'n singel kan lenen van iemand?
Wat betreft de staartriem, heb je die er altijd al aan gehad?
Als je rijd met een staartriem die het zadel naar achteren moet houden, dan komt er behoorlijk wat druk onder de staart te staan. Dat zou heel goed een oorzaak voor het bokken kunnen zijn.
TrIjNiE__ schreef:Oke Bokkers, ik heb jullie hulp nodig!![]()
Heb al zitten rond zoeken in dit topic maar kan niet echt een goede oplossing vinden.
In mei heb ik voor mijn verzorgpony een Cheyenne maat 1 gekocht. Helemaal happy en de eigenaresse vond het ook heel leuk. (Het was een soort cadeau voor haar omdat ik daar altijd mag komen en ze mij al zoveel geleerd heeft)
Het zadel is een beetje te lang maar niet zoveel en dit kan ook geen kwaad normaal gezien. Maar het sadel schuift erg naar voren en daar zijn meerdere oorzaken voor: Sultan(pony) bokt heel graag, heeft hij altijd gedaan, doet het niet om kwaad te doen, het zijn vreugdebokken.
Zijn singelplek ligt erg naar voren en hij heeft weinig schoft.
Er ligt nu een Grandeurpad onder en en deze singel: http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 5505b.aspx
Ook een staartriem maar dit geeft weinig verschil aangezien die net te lang is denk ik.
Een andere singel zou al een groot verschil maken denk ik, en ik had deze gezien: http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html
Maar aangezien hij maat 40-45 cm nodig heeft halen zo'n gevormde singels of banaansingel weinig uit, niet?
Kan een andere pad evt. helpen? Eentje met anti-slip bijvoorbeeld?
Ik ben zelf onzekerder met dit zadel doordat het steeds schuift en ik niet veel steun heb, ben er met dit zadel nog maar 1 x afgevallen (de eerste keer) en wil dat graag zo houden. Ik heb last van mijn rug en nek en met dit zadel niet, het zit echt heerlijk dus wil liever geen andere, maar misschien maakt een ander model verschil? En wat zijn jullie ervaringen met de wrongenseatsaver? Maakt dit veel verschil qua stevig zitten?
Beetje veel vragen
Safiera schreef:TrIjNiE__ schreef:Oke Bokkers, ik heb jullie hulp nodig!![]()
Heb al zitten rond zoeken in dit topic maar kan niet echt een goede oplossing vinden.
In mei heb ik voor mijn verzorgpony een Cheyenne maat 1 gekocht. Helemaal happy en de eigenaresse vond het ook heel leuk. (Het was een soort cadeau voor haar omdat ik daar altijd mag komen en ze mij al zoveel geleerd heeft)
Het zadel is een beetje te lang maar niet zoveel en dit kan ook geen kwaad normaal gezien. Maar het sadel schuift erg naar voren en daar zijn meerdere oorzaken voor: Sultan(pony) bokt heel graag, heeft hij altijd gedaan, doet het niet om kwaad te doen, het zijn vreugdebokken.
Zijn singelplek ligt erg naar voren en hij heeft weinig schoft.
Er ligt nu een Grandeurpad onder en en deze singel: http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 5505b.aspx
Ook een staartriem maar dit geeft weinig verschil aangezien die net te lang is denk ik.
Een andere singel zou al een groot verschil maken denk ik, en ik had deze gezien: http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html
Maar aangezien hij maat 40-45 cm nodig heeft halen zo'n gevormde singels of banaansingel weinig uit, niet?
Kan een andere pad evt. helpen? Eentje met anti-slip bijvoorbeeld?
Ik ben zelf onzekerder met dit zadel doordat het steeds schuift en ik niet veel steun heb, ben er met dit zadel nog maar 1 x afgevallen (de eerste keer) en wil dat graag zo houden. Ik heb last van mijn rug en nek en met dit zadel niet, het zit echt heerlijk dus wil liever geen andere, maar misschien maakt een ander model verschil? En wat zijn jullie ervaringen met de wrongenseatsaver? Maakt dit veel verschil qua stevig zitten?
Beetje veel vragen
Heb jij niet eens een foto in het andere boomloos topic gepost?
Ik meen me te herinneren dat de pony in kwestie een grote shetkruising was?? Dan denk ik dat maat 1 gewoon te groot voor hem is![]()
Bij mijn D-pony was de cherokee maat 1 ook te groot, er kwam te veel (rug)beweging onder het zadel aan de achterkant, waardoor het zadel naar voren bleef schuiven en vervolgens ook opzij. Van alles geprobeerd, maar de oplossing was een maat 0 zadel. Dat ligt als een huis en schuift niks (behalve met opstappen soms een beetje). Ik heb er wel ook een U-vormige singel aan ivm naar voren liggende singelplek.