Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:24

Ik merkte ook duidelijk verschil tijdens het testen, nu zo mijn paard niet snel bokken. Maar ontspanning was bij ons ook het beste bij de flight. Jammer genoeg bleef deze niet liggen en na 2 flights heel blij met mn Coda!
Ik vind de kwaliteit van de zadels (voor die prijs) niet geweldig goed, maar zadel geeft mij vertrouwen en mijn paard de ruimte om zich te ontwikkelen. Daar ben ik erg tevreden over.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:16

Super fijn crazy girl! Hier eenzelfde paard en eenzelfde zadel met hetzelfde resultaat ;)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:23

Nog veel mensen geloven er niet in 'een passend zadel is nodig'.
Bij mijn paard zou ik met zadel 1 na enkele maanden een onwerkwillig, gevaarlijk, lastig paard gehad hebben. Ik vind het zo spijtig om te zien/horen dat paarden als lastig/gevaarlijk worden bestempeld terwijl dit eigenlijk heel eenvoudig kan opgelost worden.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:33

Die van mij deed dat ook. Heel raar, hij heeft hem gewoon uitgezocht!

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:43

Ik sluit me aan. Enrique ging zelfs kreupel lopen met de flight. Hij kon niet weg met zn schouders. Ik heb de icon coda. En daar ben ik super blij mee! :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:57

Fanny_1988 schreef:
Ik sluit me aan. Enrique ging zelfs kreupel lopen met de flight. Hij kon niet weg met zn schouders. Ik heb de icon coda. En daar ben ik super blij mee! :)

de icon coda had een vriendin van mijn. En die vertelden mijn dat die wel optimaal voor de ruiter was maar niet voor het paard. En dan had ze het ook over custom algemeen iereen zijn eigen evaring. Natuurlijk maar voor mij echt nooit een custom. Maar hoop dat jij beter evaring heb met het zadel dan haar.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:07

Ik heb hiervoor een zadel gehad van een ander merk. Meer een zadel voor mijn paard dan voor mij althans zo dacht ik daar over. Mijn paard krijgt regelmatig een check door een fysio.
Toen ik overging op Costum was ik heel bang dat dit ten kostte van mijn paard zou gaan.
Tegendeel was waar, mijn paard is nog beter bespiert en soepeler in haar lijf geworden! Iets waar ik bang voor was dat niet zou gebeuren. Omdat ik bij Costum het gevoel had een zadel voor mij te kopen ipv voor mijn paard.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:02

Mijn paard heeft zelf het zadel uitgezocht, loopt nu super onder een Custom en voor mij zit het heerlijk. Ziet er super uit, een bonk spieren. Hij is nu super bespiert, ook zn rug die eerst heel arm bespiert was met het andere zadel.

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:51

xxpaaardje schreef:
Fanny_1988 schreef:

de icon coda had een vriendin van mijn. En die vertelden mijn dat die wel optimaal voor de ruiter was maar niet voor het paard. En dan had ze het ook over custom algemeen iereen zijn eigen evaring. Natuurlijk maar voor mij echt nooit een custom. Maar hoop dat jij beter evaring heb met het zadel dan haar.

Ik ervaar het anders. Enrique is heel mooi bespierd en ik heb door dit zadel heel veel contact met hem. Ik ben blij met dit zadel en Enrique denk ik ook. Ik heb het nu alweer bijna anderhalf jaar.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:50

Fanny_1988 schreef:

de icon coda had een vriendin van mijn. En die vertelden mijn dat die wel optimaal voor de ruiter was maar niet voor het paard. En dan had ze het ook over custom algemeen iereen zijn eigen evaring. Natuurlijk maar voor mij echt nooit een custom. Maar hoop dat jij beter evaring heb met het zadel dan haar.[/quote]

Ik ervaar het anders. Enrique is heel mooi bespierd en ik heb door dit zadel heel veel contact met hem. Ik ben blij met dit zadel en Enrique denk ik ook. Ik heb het nu alweer bijna anderhalf jaar.[/quote]

ieder zijn mening maar ik heb deze evaring en ik heb zelf goede evaringen met een ander merk zadel waar paarden ook de juist bespiering krijgen hoor.

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:44

xxpaaardje schreef:
Fanny_1988 schreef:

Ik ervaar het anders. Enrique is heel mooi bespierd en ik heb door dit zadel heel veel contact met hem. Ik ben blij met dit zadel en Enrique denk ik ook. Ik heb het nu alweer bijna anderhalf jaar.[/quote]

ieder zijn mening maar ik heb deze evaring en ik heb zelf goede evaringen met een ander merk zadel waar paarden ook de juist bespiering krijgen hoor.[/quote]

Inderdaad. Iedereen zijn eigen mening. Dat mag ook. Ik zeg ook niet dat er geen andere zadels zijn die misschien beter zijn. Maar ik ben tevreden. :)

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:37

Ik heb vandaag een Custom aan laten meten voor m'n haflingers! Een zwarte wolfgang omni met zilveren stiksels en een lak achterkant.
Kan niet wachten tot hij er is!! Kon helaas geen leenzadel krijgen omdat mijn haffies erruggg breed zijn :') :=

Hoop dat mijn zadelprobleem verleden tijd is straks!

T3ss95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:20

Ik rijd met mijn springpaard de dressuurwedstrijden met het zadel van mijn schoonmoeder. Dit is de Custom Flight en ligt volgens de zadelmaker ook goed op mijn paard. Ze heeft veel schoudervrijheid en loopt er erg fijn onder! Ik raad hem zeker aan!

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:11

Zo ik heb eindelijk het héle topic door gelezen :')
Helaas geen antwoord gevonden waar ik naar zocht dus ik stel evengoed hier de vraag.
Heeft er al iemand ervaring met de Wolfgang Matrix?
Ik zag dat Wilma hier in het topic er 1 heeft gehad, maar dat die wegens omstandigheden überhaupt van een zadel af zag.
Mijn huidige zadel ligt niet meer goed, van een stalgenoot kon ik de Advantage R overnemen, maar deze lag helaas niet goed. Toen zo'n beetje alle zadels uit de bus er op gehad en de enige die echt goed lag was de Matrix. De Wolfgang Solo kon er ook mee door, maar de Matrix lag gewoon het beste. Helaas had ik toen geen tijd om te proefrijden (en moest ik even heel erg wennen aan de aanschafprijs van de Matrix) en heb ik voor morgen een nieuwe passessie staan. *\o/*
Ze heeft nu een demozadel met lange wrongen, ik trek mijn benen snel op dus ga er van uit dat mij gaat helpen. Ik ben erg benieuwd of er al ervaringen zijn!

Jepsica, dat swarofskiglitter op de achterkant van je zadel is wel héél gaaf zeg! Het is dat het wel een hele hoop geld is, maar wauw dat is stiekem wel het overwegen waard zeg :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:51

Ik vond de matrix toen ook erg fijn, maar de flight was net iets fijner op m'n fries. Maar vond de hybride panels van de matrix wel erg mooi en het was ook echt heel fijn zadel. Dus als hij fijn zit zou ik er zeker voor gaan!

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:21

Oke! Ben benieuwd of het voegt morgen :=
Valt me wel op trouwens dat er verder vrijwel geen ervaringen te vinden zijn over dit zadel, op heel internet niet terwijl hij wel al bijna 1,5 jaar op de markt is..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:20

de matrix lag niet stabiel op mijn paard, vond het een heel mooi en fijn zadel.

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:38

Oke ik ben verkocht haha! *\o/*
Zadel lag nog steeds als een huis op mijn paard. Ik moest zelf wel even wennen aan de wrongen, maar hoe langer ik er mee reed hoe beter het werd en denk ook dat het mijn houding enorm zal verbeteren. Ondanks dat ze vast zit in haar rug door mijn huidige zadel (komt donderdag iemand voor langs) liep ze nu al zo ontzettend veel beter! Alles waar ik tegenaan liep met mijn huidige zadel was nu geen probleem meer. Ik heb het zadel nu 2 weken op proef om te kijken of ik er blij mee blijf. Ben vooral heel erg benieuwd hoe ze er mee loopt als ze weer helemaal los in haar lijf is *D

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:32

Afbeelding

Het bewijs dat dit zadel (met uitstekende lesgever) perfect ligt <3

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:25

Filou. Ik ben super blij dat ik heb gedaan wat ik echt wilde. Het is zo mooi geworden. Ben er nog elke dag blij mee. En mijn paard loopt heel fijn met het zadel..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:53

Ik heb nu na 2 maanden nog steeds geen factuur gehad van mijn zadel (wel betaald).
Hoe ging dat bij jullie?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:32

Ik had mijn factuur al voor ik hoefde te betalen (binnen de twee weken). Misschien even een belletje of mailen? Misschien is het ze er door heen geschoten of is het niet aangekomen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:01

Dat is een bon, niet de officiele factuur toch?
Die heb ik wel.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:19

Ik zal vanavond even in mijn boekhouding duiken om te kijken hoe die er precies uit ziet.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:03

Kelly_Taco schreef:
Dat is een bon, niet de officiele factuur toch?
Die heb ik wel.

Er staat factuur op, dus ja, het is een factuur :-). Maar nogmaals, ik zou gewoon even bellen of mailen met Custom. Dan weet je het.
Afbeelding