Welk stang en trens hoofdstel hebben jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re: Welk stang en trens hoofdstel hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:08

LiSSy schreef:
ik heb van de week een stang en tens hoofdstel van Döbert gekocht (gebruik hem gewoon als trenshoofdstel) een bruine met een heeeeeeeeeele brede neusriem. de neusriem is superzacht onderlegd in een lichtere kleur bruin.
wil alleen nog een chique frontriem erbij, deze is een beetje simpel

Ik vind dit een erg mooie frontriem (is ook van Dobert) dat hele hoofdstel trouwens. Ik vind het heel mooi staan op concours oid.

Afbeelding

Afbeelding

Welke dobert heb jij? rondgenaaid, gebombeerd of nog een andere? Ik wil dit hoofdstel in S&T uitvoering (gebombeerd)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:16

mooie frontriem alleen vind ik m te breed, valt het hoofd van je paard zo in weg..
mooi hoofdstel melanie Lachen ik ga mijn bitten toch verwisselen, heb nu aurigaan (goud) en dat is toch n beetje te Haha! ben nu op zoek naar argentaan(koper kleurig) dus als iemand die weet in maatje 12,5 en 13 cm Haha!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:33

het paard die het hoofdstel nu om krijgt (die schimmel) staat zo'n frontriem beter als zo'n smalle. Omdat ze van haarzelf best een groot hoofd heeft.

Trouwens..volgens mij zag ik vorige week zo'n advertentie staan. Zag ik via advertentiezoeker.nl

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:27

dank je Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:57

veronique: die vind ik ook te breed. ik denk dat ik de smalle variant met de bloemetjes ga bestellen Lachen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:21

Ook ik ben voorzichtig aan het zoeken naar een S&T.

Heb een E-tje van 1.52m maar ik wordt 30 januari 18 en moet volgend jaar paarden starten, ik krijg van mijn ouders geen paard, dus neem mijn pony mee naar de paarden.

Wel jammer dat je vrij weinig COB S&T ziet Knipoog Meestal staat erbij, alleen te bestellen in full. Dus ik ga rond kerst voorzichtig zoeken naar een mooie, alle ruitersport zaken af en misschien zelf samenstellen Knipoog

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:26

Ik heb begin van het topic beloofd nog een keer foto's te plaatsen van mijn S&T en heb dat nog steeds niet gedaan haha, dus bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Merel, dit hoofdstel is een cob hoor, speciaal samen laten stellen door Döbert. Alle 'grote' merken zijn bij de ruitersportzaken wel in cob te krijgen hoor, sommige zelfs in pony Ja!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:08

Ja, maar ik had het over Online. Ik ruitersportzaken kijk ik nog niet Tong uitsteken
Wel een verschrikkelijk mooi hoofdstel!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:10

MyWishMax schreef:

Heb een E-tje van 1.52m maar ik wordt 30 januari 18 en moet volgend jaar paarden starten, ik krijg van mijn ouders geen paard, dus neem mijn pony mee naar de paarden.

Wel jammer dat je vrij weinig COB S&T ziet Knipoog Meestal staat erbij, alleen te bestellen in full. Dus ik ga rond kerst voorzichtig zoeken naar een mooie, alle ruitersport zaken af en misschien zelf samenstellen Knipoog

bij drunensruiterhuis.nl hebben ze ook COB maten en mag je je hele hoofdstel zelf samenstellen Lachen en wat n mooi hoofdstel remember! staat je paard echt super goed!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:40

Remember schreef:
Ik heb begin van het topic beloofd nog een keer foto's te plaatsen van mijn S&T en heb dat nog steeds niet gedaan haha, dus bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Merel, dit hoofdstel is een cob hoor, speciaal samen laten stellen door Döbert. Alle 'grote' merken zijn bij de ruitersportzaken wel in cob te krijgen hoor, sommige zelfs in pony Ja!

Vind ik ook een erg gaaf hoofdstel, alleen had ik de neusriem een gaatje lager gedaan. Hij zit daar echt net ietsje te hoog. Voor de rest een supermooi hoofdstel!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:40

liliputter schreef:
MyWishMax schreef:

Daar had ik inderdaad Remember al over gehoord Knipoog Dus ik heb al besloten dat te gaan doen Haha!

bij drunensruiterhuis.nl hebben ze ook COB maten en mag je je hele hoofdstel zelf samenstellen Lachen en wat n mooi hoofdstel remember! staat je paard echt super goed!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:28

Remember, erg mooi hoofdstel. Ja

Ik zou toch voor een rondgenaaide zelf gaan.
Ik heb nu trouwens ook een nieuw hoofdstel gekocht. Een rondgenaaide met brede aansnoerneusriem; en voor st & tr kun je een extra bakstuk eraan bevestigen. Ja
Zodra ik 'm binnen heb, maak ik wel een foto. Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:10

het hoofdstel waar ik het over had (de ST van Döbert) is ook een full (warmblutt) maar ik vind hem aardig klein vallen.
Uris heeft normaal een cob en bij een full moet ik altijd gaatjes bijprikken in de bakstukken, bij deze hangt hij op het 3e gaatje van boven

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:20

Mooi hoofdstel remember, en een waanzinnig paard...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:56

Ik heb er ook eentje. .... gewoon een paar onderdelen verwisseld, andere neusriem erop, frontriem, en een extra bakstuk voor s&t. 1x mee gereden
nu rijd ik alleen nog met een trens omdat ze nu door iemand anders gereden wordt en ik er zelf te weinig tijd voor heb om vaker te rijden.
Dus nu is ze een beetje stijf geworden. Foto maak ik wel een keer.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:05

Sizzle schreef:
Starbreeze schreef:
De reden waarom de trens groter is, is omdat deze gebroken is en de stang niet. De trens moet idd eerder de mond in dan de stang Lachen

Ik heb een dubbelgebroken trens en die moest volgens de winkel evengroot zijn omdat die niet schaart, hebben ze mij dat goed verteld?

Ik heb ook een dubbelgebroken trens erin hangen, deze is 13 en de stang 12.5. Normaal gesproken is de trens een klein beetje groter. Gewoon even kijken hoe het in de mond van je paard ligt als je de teugels aangenomen hebt, een halve cm zal echt geen problemen geven.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:06

@remember; mooi hoofdstel, ik vind blinde sluitingen ook altijd het mooist staan. Dat is een rustiger gezicht.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:22

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:55

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:30

gaaf hoofdstel anydale!! en natuurlijk een mooi paard Lachen

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:16

anydale schreef:
Allemaal even hier kijken: Haha!

viewtopic.php?f=53&t=716966

Van welk merk is dit hoofdstel?

Ik ga volgend jaar naar de paarden met mijn fjord, ook in het Z1 dan (tenminste, daar ga ik vanuit). Stiekem ben ik al een beetje rond aan het kijken naar S&T hoofdstellen. Het probleem bij hem is alleen dat hij dus wel een vrij kort hoofd heeft (COB) maar een breed hoofd (brede neus en dus een full-neusriem.) Waar zou ik kunnen kijken voor zo'n hoofdstel wat van goede kwaliteit is, maar niet té duur. Dus niet meer dan 200 euro..

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:20

joske_vuran schreef:
anydale schreef:
Allemaal even hier kijken: Haha!

viewtopic.php?f=53&t=716966

Van welk merk is dit hoofdstel?

Ik ga volgend jaar naar de paarden met mijn fjord, ook in het Z1 dan (tenminste, daar ga ik vanuit). Stiekem ben ik al een beetje rond aan het kijken naar S&T hoofdstellen. Het probleem bij hem is alleen dat hij dus wel een vrij kort hoofd heeft (COB) maar een breed hoofd (brede neus en dus een full-neusriem.) Waar zou ik kunnen kijken voor zo'n hoofdstel wat van goede kwaliteit is, maar niet té duur. Dus niet meer dan 200 euro..

Dat probleem heb ik ook met mijn haf. Ik heb daarom een s&t hoofdstel gekocht (passier full) met een bovensluiting zodat als ik gaatjes bij moest maken je dat iig niet ziet. Alleen bij de trens moest ik gaatjes bij maken. Hij past perfect!!

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:22

En aan wat voor prijsklasse moet ik dan denken? Schijnheilig

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:13

de passier taurus denk ik dat ze het over heeft is 180 euro, hele goeie kwaliteit leer Lachen heb hem zelf ook pas gekocht!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:43

Dat is zeker een heel mooi hoofdstel, maar wat ik zo jammer van de Passier Taurus vind is dat de neusriem vrij smal is.