Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 08:53

Hoi, kan iemand mij vertellen waar de letters op de bitriempjes van het Micklem Multi hoofdstel voor staan? Op de ene, kortste set staat P, en op de langste set staat SH.
Ik zou P nog logisch als pony zien, maar waar staat dan de SH voor?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 08:57

marley93 schreef:
Hoi, kan iemand mij vertellen waar de letters op de bitriempjes van het Micklem Multi hoofdstel voor staan? Op de ene, kortste set staat P, en op de langste set staat SH.

Small horse - C

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:16

Afbeelding

Vraagje, zit deze zo goed? Dit is een full. Normaal zitten die tegen het te ruime aan. Nu zit hij eigelijk qua riempjes prima. Daardoor twijfel ik of die wel goed zit.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:22

Ziet er goed uit _BlingBling_! lijkt perfect te zitten zo.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:24

Saaams schreef:
marley93 schreef:

Small horse - C

Aaah ja. Dank!
Wat gek dat dan die maten zo heten bij een Full hoofdstel. Nou ja, het past. :Y)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:31

marley93 schreef:
Saaams schreef:
Small horse - C

Aaah ja. Dank!
Wat gek dat dan die maten zo heten bij een Full hoofdstel. Nou ja, het past. :Y)

SH kan ook staan voor Standard horse, dat is full namelijk.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:40

Dat kan ook. Ik heb namelijk een C op mijn riempjes en heb een cob maat.

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:51

Daphneeeej schreef:
Ziet er goed uit _BlingBling_! lijkt perfect te zitten zo.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:30

Nou, mijn paard vind het hoofdstel echt afgrijselijk... trekken, mond open, tong eruit. Zo apart... Terwijl ze op een hele losse lage neusriem niks doet.. 8)7 Ze is een beetje apart denk ik.. hij gaat is op marktplaats Y;(

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:09

#Ymke# schreef:
Nou, mijn paard vind het hoofdstel echt afgrijselijk... trekken, mond open, tong eruit. Zo apart... Terwijl ze op een hele losse lage neusriem niks doet.. 8)7 Ze is een beetje apart denk ik.. hij gaat is op marktplaats Y;(

Ik heb het hoofdstel ook en heb de neusriem lager, heb ook alrijd met lage neusriem gereden. Heb de schockemohle nu een beetje tussenin. Dus iets hoger als lage neusriem. Jouw sperriem drukt nu een beetje tegen het bit en dat is niet de bedoeling,

Het kaakbeen komt ook vrijer te liggen als de neusriem lager hangt.

Misschien kun je dat nog een keer proberen?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:26

Dankjewel voor de tip! Ik moet even kijken of dat kan omdat ik dan met de ophanging van het bit zit. Dat is niet een gewoon los bakstuk maar zit verbonden met de neusriem. Dus neusriem omlaag is bit lager in de mond. Ik ga eens even puzzelen

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:29

#Ymke# schreef:
Dankjewel voor de tip! Ik moet even kijken of dat kan omdat ik dan met de ophanging van het bit zit. Dat is niet een gewoon los bakstuk maar zit verbonden met de neusriem. Dus neusriem omlaag is bit lager in de mond. Ik ga eens even puzzelen

Je kunt het bit ook apart verhogen, daar zitten ook meerdere gaatjes

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:39

Dancer schreef:
#Ymke# schreef:

Je kunt het bit ook apart verhogen, daar zitten ook meerdere gaatjes

Helaas maar 1 gaatje. Maar ik ga gewoon proberen of dat genoeg is :D heb je toevallig een foto van hoehij nu bij jouw paard zit? Ik vind alleen maar fotos met de neusriem hoog.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:56

Niet een hele duidelijke foto, dit was ook nog een cobmaat. Die heb ik geruild voor een full omdat die net iets beter zat
Afbeelding

Ik probeer van de week nog even een betere foto te maken.

Bij mij zitten er meerdere gaatjes om het bit te verstellen

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:58

Ik zie nu dat jij een ander hoofdstel hebt? Hij lijkt er wel veel op, maar die van jou heeft geen keelriem?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:54

Dancer schreef:
Ik zie nu dat jij een ander hoofdstel hebt? Hij lijkt er wel veel op, maar die van jou heeft geen keelriem?

Jawel maar dan meer een kaakriem zoals de micklem heeft.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:53

Ik kom ook even binnen vallen.. ik heb vandaag mijn rambo micklem binnen gekregen maar man dat leer lijkt wel karton, passantje was ook al kapot echt heel jammer ik had er wel iets meer van verwacht eerlijk gezegt.. weten jullie of het leer wat soepeler gaat worden na het invetten? Ik twijfel erg of deze omruilen voor 1 die niet kapot is of kijken voor iets anders, maar ik wil wel graag met een ringetje op de neus en volgens mij is rambo de enige? Of zijn er nog meer? Ik hoor graag jullie ervaringen :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:56

Elegance_ schreef:
Ik kom ook even binnen vallen.. ik heb vandaag mijn rambo micklem binnen gekregen maar man dat leer lijkt wel karton, passantje was ook al kapot echt heel jammer ik had er wel iets meer van verwacht eerlijk gezegt.. weten jullie of het leer wat soepeler gaat worden na het invetten? Ik twijfel erg of deze omruilen voor 1 die niet kapot is of kijken voor iets anders, maar ik wil wel graag met een ringetje op de neus en volgens mij is rambo de enige? Of zijn er nog meer? Ik hoor graag jullie ervaringen :)

Mijn micklem was ook vreselijke kwaliteit. Is nooit beter geworden en heb hem uiteindelijk verkocht.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:57

Mijn micklem was ook karton en is inmiddels erg soepel. Ik ben geen grote poetser dus echt door gebruik.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:03

mijn micklem is altijd prima geweest mooi stevig leer en nogsteeds soepel en stevig leer.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:35

Ik heb dan wel de luxere editie, maar het leer was zo soepel. In het begin een beetje stug, maar nu echt zacht als boter.
Ik ben er ontzettend blij mee en nog veel belangrijker, mijn merrie vindt hem ook erg fijn..

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:29

Hier de Micklem iets stug, maar zeker geen karton. Ben zeer enthousiast erover :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:41

Hier paard die met micklem multi gereden werd ook heel stijf en stug aan begin. Werd wel beter na gebruik maar qua qualiteit/prijs viel ie mij tegen. De competition hadden zij ook, en die was stuk soepeler. Maar die kan niet bitloos en heeft heen ringetje op de neus.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:10

Mijn multi was ook gewoon fijn leer, iets stugger in het begin maar zeker niet zoals karton.
Er is wel ooit iets gezegd dat er een hele lading met slecht leder gemaakt was, misschien kan je hem ruilen via horseware of de winkel waar je hem hebt gehaald? Zeker als er al een passant stuk is, dat hoort niet.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 02:06

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 16-02-22 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt