Opgelicht met een zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:20

Anoniem schreef:
Ik MOEST ermee rijden van meneer in kwestie. Hij zou eerst alles terugstorten ja. Tot hij even later direct mijn moeder opbelt (hij had haar nummer nog) dat we maar een klein rotbedragje kunnen krijgen voor dat ding. {:)-:( En anders kon hii het opvullen. Ik kies dan NIET voor een klen rotbedrag. Ik ruil het later ergens anders in! Mijn moeder vond ook dat ik moest rijden ermee! Mijn moeder vind zelfs dat ik haar gewoon iedere dag kan rijden met dat leenzadel. Dat doe ik mooi NIET!!!

Het is misschien een wazig verhaal, alles word ineens anders, mijn ouders hebben weer eens geen vaste mening, maar daar kan ik niets aan doen.. :(

Verder, ik laat weten als er een goede zadelmaker is geweest, maar verder heb ik geen zin meer in de afkrakingen van mensen die het altijd beter weten door een schermpje, maar je in de werkelijkheid niet aan durven te kijken. :\

Ts je legt nu wel alle schuld bij je ouders maar zelf heb je ook geen vaste mening. Eerst zeg je dat je er niet meer op gaat tot het allemaal opgelost is en de spieren weer bijgekomen. Maar blijkbaar is de strandrit toch aantrekkelijker als de gezondheid van je paard want die ga je wel doen met een leenzadel. Als er iets zwaar is voor een paard die dit niet gewend is op het strand rijden dus als de gezondheid van je paard echt voor gaat. Ga daar niet meer naar toe en ga verder met trainen zoals je nu doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:22

scooby09 schreef:
En een foto van je zadel kaal op haar heb je die ook.

Nee, die heb ik niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:33

Jongens, je kunt ook spieren terugtrainen met passend zadel. Niet alles hoeft direct zonder rijden. Let wel, passend zadel. En evt. kan een Korrektorpad met Flair tijdelijk helpen. Ik lees nergens dat de ts zonder passend zadel wil rijden.
Laatst bijgewerkt door germie op 28-03-18 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:33

Ik volg dit topic nu al een paar dagen met verbazing!

Ten eerste TS hoe is het met je vader, begreep dat hij in het ziekenhuis ligt? :(:)
Snap dus ook dat de ouders van TS wel even iets anders aan hun hoofd hebben als een paardenzadel.

Kan me echt boos maken over hoe de zadelverkoper er mee weg komt , geen aardige vent , maar een smerige verkoper -:(-
Die heel goed door heeft dat TS en haar ouders niet sterk in hun schoenen staan.

TS je bent goed bezig met longeren en ik hoop dat je nog goed hulp blijft krijgen daar mee.

Of het leenzadel goed genoeg past voor een strandrit kan ik niet beoordelen maar ik ga er van uit dat jouw instructrice weet wat ze doet en zegt.

Succes met je paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:39

spatter schreef:
Kan me echt boos maken over hoe de zadelverkoper er mee weg komt , geen aardige vent , maar een smerige verkoper -:(-
Die heel goed door heeft dat TS en haar ouders niet sterk in hun schoenen staan.

Precies...

Gaat de TS nog vertellen om wie het gaat? Om zoveel mogelijk paardenliefhebbers te behoeden?

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:47

Mijn vader is vandaag weer thuis gekomen. Net. Hij had heftige hartritmestoornissen.
Die winkelier kan van mij iets heel naars krijgen.. bah.
Ik ben niet van plan met een slecht passend zadel te gaan rijden. Waarom zou ik. Leenzadel wat ik nu heb kan gewoon.
En verder ga ik gewoon verder met de dubbele lijnen en ga ik naar een zadelmaker.
De naam van meneer in kwestie alleen in pb, om verdere problemen te voorkomen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:52

Wellicht kun je nog objectief aantonen dat het BR zadel niet past; bij Country Mill hebben ze een zadeldrukmat. Deze meet digitaal de druk onder het zadel. Deze zou mooi verdeeld moeten zijn over de gehele lengte / breedte van de kussens. Bij jouw paard en zadel kan ik me voorstellen dat er meer druk is aan de voor- en achterkant en minder in het midden. Het zadel brugt dan. Rij je paard in dit geval wel in alle gangen en goed voorwaarts-neerwaarts over de rug, dat is zoals je je paard wil trainen en geeft dus het eerlijkste beeld. Een pasconsult met drukmeting kost wel iets meer.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:05

Maar mensen, ik vind dat de zadelverkoper wel heel erg in een kwaad daglicht wordt gesteld zonder ook maar enig bewijs. TS heeft die man niet eens de kans gegeven om haar klacht te bekijken en op te lossen en dan wordt deze man op het woord van een instructrice en 16-jarig meisje weggezet als oplichter? Ik vind het niet netjes.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:10

GDG schreef:
Maar mensen, ik vind dat de zadelverkoper wel heel erg in een kwaad daglicht wordt gesteld zonder ook maar enig bewijs. TS heeft die man niet eens de kans gegeven om haar klacht te bekijken en op te lossen en dan wordt deze man op het woord van een instructrice en 16-jarig meisje weggezet als oplichter? Ik vind het niet netjes.

Ik sluit me hierbij aan. Ook omdat die instructrice kennelijk ook niet zoveel verstand er van blijkt te hebben.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:14

Er is geen naam genoemd. Dus zo veel is er niet aan de hand.
Ts: Ik hoop dat je een goed zadel vindt!

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:31

Pallatin schreef:
Dorine92 schreef:
Suzanne Godijn heb ik nog nooit een slecht woord over gehoord. Ze is wel de allergrootste pietlut onder de zadelpassers hier in Noord Holland. Het zadel /de "passendheid" is niet gauw goed bij haar. Maar dat vind ik nogal een belangrijke goede eigenschap voor een zadelpasser.

Dat is iig fijn om te lezen, ik krijg haar namelijk binnenkort op bezoek voor een zadelcheck :')

Hier oook een mega tevreden klant van suzanne Godijn (zadels en co). En ik heb 4 zadelmakers gehad voor haar

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:35

AnnemiekvM schreef:
Er is geen naam genoemd. Dus zo veel is er niet aan de hand.
Ts: Ik hoop dat je een goed zadel vindt!

Nee, nog geen naam. Maar mensen gaan wel aan de haal met het verhaal: boos omdat de verkoper 'ermee' wegkomt, oplichter zus, oplichter zo... Die man wordt heel slecht weggezet terwijl helemaal niet duidelijk is wat er precies gespeeld heeft. Wat wél duidelijk is is dat TS en haar ouders er een potje van maken en niet normaal met die verkoper in gesprek zijn gegaan om ten eerste alleen al kenbaar te maken dat ze een klacht hadden en ten tweede hem die op te laten lossen.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:23

Mensen, ga even een pagina terug, die verkoper die in het slechte daglicht staat heeft nog maar pas het zadel opnieuw opgevuld naar wat hij dacht dat nodig was, zonder nog maar het paard en zadel als combinatie gezien te hebben.
Hij mag hier in een slecht daglicht staan. Maar hij kan niet zonder het op een paard gezien te hebben een zadel 'passende' maken.
Hij doet identiek hetzelfde als wat de meeste bokkers vaak doen, vanop een foto zeggen of iets goed ligt of niet.

Er is nog steeds geen naam van deze verkoper hier te vinden in het topic, dus dat is goed van TS.
TS is nog jong, en kan me gerust voorstellen dat haar ouders er eigenlijk niets vanaf weten. Wat zouden jullie doen op die leeftijd? Dan hebben jullie ook die slagkracht niet om een weerwoord te geven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:08

Als er een nieuw zadel verkocht wordt voor 1500€ en diezelfde verkoper wil na 3maanden voor dat zelfde zadel nog maar 200 € betalen, dan klopt er echt iets niet!

Verder , al zou het zadel op het paard passen, het is veels te groot voor TS.
Ook daar moet een zadelpasser op letten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 03:02

spatter schreef:
Als er een nieuw zadel verkocht wordt voor 1500€ en diezelfde verkoper wil na 3maanden voor dat zelfde zadel nog maar 200 € betalen, dan klopt er echt iets niet!

Op dat punt vind ik het daarom ook niet geloofwaardig en zullen er vast 2 kanten aan dit verhaal zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:52

Hij zei tegen ons dat dat zadel ook al erg lang in de winkel had gelegen .. misschien daarom dat hij maar zo een laag bedrag nog wil geven.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:59

Anoniem schreef:
Hij zei tegen ons dat dat zadel ook al erg lang in de winkel had gelegen .. misschien daarom dat hij maar zo een laag bedrag nog wil geven.

Hij wilde zn eigen rommel misschien wel gewoon kwijt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:23

Saaams schreef:
Anoniem schreef:

Zou goed kunnen ja

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:34

Anoniem schreef:

Zou goed kunnen ja

Je spreekt jezelf tegen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:36

Cayenne schreef:
spatter schreef:

Op dat punt vind ik het daarom ook niet geloofwaardig en zullen er vast 2 kanten aan dit verhaal zitten.

Bijvoorbeeld dat er vanuit het niets (dus zonder ook maar enig bericht vooraf) een vreemde Engels sprekende man met zomaar een zadel je winkel binnenstapt en eist dat hij er 1500 euro voor krijgt. Dat dan moet blijken dat dat het zadel van dat en dat meisje is, dat het zogezegd absoluut niet goed ligt en dat de zadelmaker zonder zélf nog te mogen beoordelen of herstellen maar even 1500 euro terug moet geven. Zo werkt het dus niet mensen, ja, misschien dat een enkeling daarin meegaat maar de wet staat niet achter je met deze werkwijze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:52

Als er vragen zijn, stel ze, verder reageer ik hier niet meer. Het blijkt wel, dat overgrote meerderheid Bokt mensen, altijd klagen. Niets is goed, je paard mankeert altijd vanalles en nogwat volgens hen, blablabla...
(Lees niet alle bokkers)

Ik update hier verder niet meer, mensen die belangstelling hebben voor updates die doen maar een PB. :evaw:

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:00

Anoniem schreef:
Als er vragen zijn, stel ze, verder reageer ik hier niet meer. Het blijkt wel, dat overgrote meerderheid Bokt mensen, altijd klagen. Niets is goed, je paard mankeert altijd vanalles en nogwat volgens hen, blablabla...
(Lees niet alle bokkers)

Ik update hier verder niet meer, mensen die belangstelling hebben voor updates die doen maar een PB. :evaw:

Ho is even. Jij komt hier vragen om advies. Je verhaal veranderd constant. Je geeft zelf aan dat je pony niet in orde is. Je doet naar mijn inziens geen moer om dat zadel in orde krijgen of het fatsoenlijk terug te geven aan de verkoper. Vervolgens zeg je niet te gaan rijden en ga je TOCH rijden met een geleend zadel waarvoor gewaarschuwd wordt dat het mogelijk nog meer schade aanricht op het strand wat loodzwaar is! dit wordt gezegd aan de hand van het verhaal van jou dat je pony geen toffe rug heeft! En vervolgens zeg je dat dat leen zadel wel prima ligt en je er gewoon mee gaat rijden! En dan nog dat rare gedoe als die kerel dan komt kijken na een aanpassing gemaakt te hebben dat je maar gewoon zegt dat het goed ligt om van die vent af te zijn!

Wie doet hier nou vreemd? Jij of die zadel passer? Ik vind dat jij je nog vreemder gedraagt dan die vent. Die gewoon (hetzij ietwat laks) zijn geld probeert te verdienen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:05

Ik loop vanmiddag langs een zadelmakerij bij de buren om te vragen of ik met dat leenzadel naar het strand kan. Dan weten we dat!
En verder laat ik het in dit topic voor wat t is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:26

Zadelmakerij van de buren?

Van jouw stal?

Michellejump

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:43

Fijn dat er nu een goede zadelpasser komt! Daarom laten wij ons zadel altijd bij dezelfde aanmeten, omdat we weten dat dat goed gaat. Al vanaf mijn B pony! :j