[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:13

Jasia schreef:
Beetje blonde vraag misschien, maar kan ik de inlages van de kussens er gewoon zelf uithalen?
Heb de kussens er nog niet af gehad omdat het nu goed ligt op mijn paard en ik bang was dat ik ze niet meer goed kreeg, haha.

Zijn er voor in de kussens ook verschillende inlages te bestellen?

Ja, die kunnen er gewoon af, dan zit er onder het klittenband waarmee je ze aan het zadel plakt, een sleuf waar je de inlagen doorheen kunt halen.

Je kunt nieuwe bestellen, nog geen andere, tenzij je wil wat Dieseltje heeft gekregen. Of er kan iets bij (laagje vilt bovenop, bijvoorbeeld)

Jasia

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:20

Ah dankjewel, toch maar eens kijken dan! :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:58

moos1984 schreef:
Iemand ervaring met het maken van een bokriempje aan een barefoot London? Standaard bokriempjes zijn net te kort. Heb er nu een strotouwtje aan zitten maar dat staat niet zo mooi ;)

Geen ervaring, maar moet kunnen toch? Als het riempje lang genoeg is. Misschien gewoon een stukje hoofdstel nemen, of een riempje voor mensen?
Laatst bijgewerkt door Sheran op 17-05-16 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:09

Een sperriempje erdoor?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:10

Of een lange kinriem, zo een die gebruikt wordt bij westernhoofdstellen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:43

:wave:

Ik heb al een tijdje de Barefoot Barydale, op zich best naar tevredenheid. Paard kan er in principe goed onder bewegen, en vooral na een winter waarin hij alles kwijt is geraakt en we nou weer flink aan het opbouwen zijn is het boomloze wel echt fijn. Anders was ik nou drie zadels verder geweest :=

Maar.

Ik loop tegen de beugelophanging aan. Voor mijn gevoel zit die te ver naar achteren. Ik heb hem al helemaal naar voren geplaatst, maar mijn benen blijven naar achteren 'getrokken' worden. Op mijn dressuurzadels had ik hier helemaal niet zoveel last van. Herkent iemand dit? En is er wat aan te doen?

Ter illustratie:
Afbeelding

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:08

Ik had hier ook last van bij mijn Lexington. Een maat groter zou hierbij kunnen helpen.. Rij je nu in een maat 1?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:16

Nope, maat 2.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:18

Ow..

Ligt het zadel wel recht? Als hij voorover ligt kan dat misschien ook een oorzaak zijn?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:21

Ja ook last van, dat was ook de reden van verkoop.. Heb veel barefoot zadels gehad maar kon in geen enkele goed zitten. Ligt waarschijnlijk aan mijzelf en mijn houding maar kan in mijn Ghost toch een stuk beter zitten..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:26

Zadel ligt recht, goed achter de schouder maar niet te ver naar achteren.

Wat balen PatriciaH -O- Ik vind dit echt een heel gaaf zadel en paard loopt er ook lekker onder. Zit er zelf ook wel goed in, hoewel het wel een zadel is wat geen enkele steun biedt, ondanks de kleine wrongen. Zat laatst op een Thorsion (ouder model) en dat zat haast stabieler dan deze := Nou heb ik ook wel een paard wat veel en uitbundig beweegt :+

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:58

Ik had dat met m'n cherokee. Met m'n Barrydale geen last van gelukkig. Daarom ben ik veranderd van zadel.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:05

Is dat Flynn? :wow:

Ik denk er sterk over om een pasconsult te gaan doen bij boomlooszadelpasservic.nl (is dat Teteltee?). Iemand hier in de regio Limburg (BE/NL) die ook wil zodat we reiskosten kunnen delen?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:07

Ik kom mij er ook even tussen mengen met een vraag ...of vragen?

Ik heb eindelijk mijn wintec verkocht en mijn onlangs gedane miskoop een barefoot stella (bleek een maat te klein -O- )

Nu heb ik budget voor een nieuw zadel. Nou ja nieuw een 2e hands.
Ik wil bewust een boomloos omdat ik het op allebei mijn paarden wil gebruiken.
Een ronde haflinger en een fjord met een beetje schoft.

Ik zoek een zadel wat een smalle zitting heeft, waarbij ik niet OP het paard zit, ruimte heb in de zitting en die simpel wat aan te passen is van het ene naar het andere paard. Mijn wintec was voor mij een perfect zadel, lag alleen niet zo lekker op de fjord en paste niet op de haf.
Ik ben rug patient en rijd eigenlijk niet meer het is puur voor de dagen (zo'n 5x per jaar) dat mijn lijf het toelaat een rondje van max een uurtje te stappen en een klein stukje draf. Galop kan ik op mijn fjord zowieso niet uitzitten die op de haf nog wel enigzins. Maar haffie is 25 dus daar wil ik ook niet veel meer mee. We gaan in sept naar Drenthe en wat zou ik graag daar een stukje onder het zadel over de hei of bos willen doen.

Ik heb zelf in mijn hoofd de Startrekk (trekker), Ghost Firenze,Ghost Roma en ik kwam op MP een Hidalgo valencia tegen. De Agnello ijkt mij ook wel wat maar dan wel met lange zweetbladen.
Nu zijn de ghost types wel nieuw dus ik zal daar een mazzetje in moeten treffen.

Vroeger had ik een BF en heb ik ook een tijdje een Torsion gehad (beetje spijt van de verkoop).
Maar omdat ik niet zo heel licht ben (denk nu zo'n 73 kg maatje 42) wil ik iets met wat betere druk verdeling.

Hebben jullie wat advies voor mij.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:13

Haha ja Justy, dat is Flynn :D Een volwassen Flynn {:}

Ik heb net wat rondgekeken naar 'bekende' zadels voor koudbloeden. De Massimo, de Kent en Masters, etc. Maar naast dat mijn portemonnee daarvan gaat huilen, wíl ik eigenlijk niet terug naar een boomzadel. Heb nu maar m'n stalgenootjes opgetrommeld om elke keer als mijn benen naar achteren gaan een brul te geven, wellicht dat ik het er zo uit kan slaan :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:32

Berdien: zou mijn rwc niet iets zijn voor je?
wel barefoot, maar meer het boomzadel gevoel?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:33

Met mijn ghost en de inlagen is imo niets mis. Net bekeken geen dunne plekken oid.

Ik denk echt dat het de combi van mijn rijkunsten, gewicht en veel op tempo lichtrijden buiten niet ideaal is ;(

Dus mocht iemand een unieke paarse ghost zoeken, de mijne gaat helaas in de verkoop
Laatst bijgewerkt door hobbelheks op 17-05-16 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:37

Interessant, die RWC! Wat voor pad/dekje doe je daar onder?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:38

een gewoon dekje. er zit een pouch met inlages eronder.
ik pb je even ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:47

+:)+

Zijn er mensen met ervaring met de Barefoot RWC? :))

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 01:30

hobbelheks schreef:
Met mijn ghost en de inlagen is imo niets mis. Net bekeken geen dunne plekken oid.

Ik denk echt dat het de combi van mijn rijkunsten, gewicht en veel op tempo lichtrijden buiten niet ideaal is ;(

Dus mocht iemand een unieke paarse ghost zoeken, de mijne gaat helaas in de verkoop

Dat moet een zadel imo echt wel aankunnen..

Vraag me af of ghost wel echt goed is getest voor ze op de markt kwamen? Er wordt gezegd van wel, maar dan had er toch al geweten van de droge plekken enzo?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 02:18

Ik vond dit op internet:
Please note that the weight limit for the Ghost saddles is 80kg for pleasure riders, we may make an exception if you are a little heavier provided you are balanced and do not spend long hours in the saddle. The saddles are not suitable for stirrup heavy riding, i.e. ‘competitive endurance’, regular jumping or any other sport that involves lots of two pointing/standing in the stirrups. If you spend long hours in your saddle on the trail or you are a bit heavier, we now have thicker panels available that can be ordered for older and new Gost saddles, waiting times apply.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:06

Heb je een bron Geryon? Ik vind het belangrijk om te weten wie dit schrijft.

Gezien het bovens staan de zou ik niet met een Ghost mogen rijden, terwijl juist ik totaal geen last heb van droge plekken, schuiven of geknakte haren.
ik ben mij ervan bewust dat ik door mijn gewicht de kwaliteit van mijn inlagen goed in de gaten moet houden en waarschijnlijk vaker moet vervangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:31

Ik heb ook een hoger gewicht, ik heb gemerkt dat dit niet lekker gaat in combinatie met ghost. Door de zeer flexibele voorkant gaat het zaakje kiepen, voorover, als ik in galop ben of een verlichte zit wil. Het geeft dan een heel instabiel gevoel. Daarom heb ik hem ook weer verkocht.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:38

Mijn paard is super breed en heeft die flexibele voorkant echt nodig voor de ruimte bij haar schoft en schouders, misschien dat dat scheelt?

Ik heb nog even de foto's van Hobbelheks bekeken en het viel mij op dat haar paard meer een dakvormige rug (opliggende ruggegraad)heeft, dat heeft de jonge Tinker van mijn kennis ook waarbij we de geknakte haren zagen. Zou daar het verschil zitten? Of een paard de maximale flex van de voorkant vult, waardoor minder beweging of dat de voorkant wijkt onder druk?

Ben even hardop aan het denken en zeg niet dat dit de waarheid is, meer een mogelijkheid.