ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:44

Heb je voor jezelf ook meer grip, betere beenligging/stiller zoals ze omschrijven in vergelijking met andere beugels?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:47

Heel veel grip en been ligt stiller dan bij sprenger. Kan het niet vergelijken met gewone beugels want daar heb ik al jaren niet mee gereden :-). Daarom wil ik ze ook graag voor m'n merrie d'r zadel. Bij de sprengers heb ik een wat wiebelig gevoel.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:54

Maar zit er dan nog een stukje veer in of niet? Ik ga ze wel eens even bekijken. Mag ik vragen wat ze gekost hebben?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:11

Bij agradi momenteel 95 euro. Er zit geen veertje in zoals bij de GPG beugels, ook geen stukje fietsketting zoals bij de sprenger. De beugels zelf zijn vrij flexibel, en bij het voetbed zitten inbusschroeven, volgens mij kun je ze eventueel verstellen. Maar voor mij zijn ze top zo, dus niet naar gekeken. Inmiddels mn sprengers verkocht, dus vanmiddag even langs CM en hopen dat ze ze op voorraad hebben nu :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:13

Haha dat heb je snel gedaan, top hoor!

Ik ga eerst nieuwe beugelriemen halen vd week. Die al een rib uit mn lijf kosten, dan wil ik daarna eens gaan kijken naar de beugels :D

Je zal het vast niet getest hebben maar denk je dat je tijdens een val, makkelijk los komt? Het lijkt me namelijk vanwege de draaiende beweging ook ideaal voor tijdens het springen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:25

Niet getest en ook niet voornemens dat te testen haha! Maar ik denk dat je er tijdens een val makkelijk uitschiet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:29

Super! Dankje :D
Doe maar niet testen nee :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:53

Ik heb ze besteld, ben erg benieuwd. Kreeg nog €5 extra korting van Agradi. Dus waren nu maar €90. Nog veel geld maar ach :+

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:17

Top! Ben benieuwd wat je ervan vindt. Vanmiddag met m'n merrie en d'r nieuwe beugels gereden. Super fijn!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:45

Beugels en beugelriemen zijn hier ook aangekomen :D
Afbeelding

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 14:19

Heel erg gaaf!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:44

Heb je een bruin hoofdstel er bij?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:16

Nee nog niet. Ik heb nu een zwarte rambo micklem.
Dankje :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:29

Heb je de rossner Palermo al gezien? Echt een gaaf hoofdstel in de kleur van het donkerste leer van je zadel. Micklem is er helaas niet in de goede kleur :-( heb ik nog naar gezocht.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:31

Nee niet gezien, zal is kijken. Ik blijf liever bij de micklem denk ik. Dan word het een havanna of bruin in micklem. Ze hadden ooit ook tabacco ect.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:38

Ja die tobacco heb ik een hele zoektocht naar gehouden. Mijn paarden een poos met micklem gereden, nu weer met gewone hoofdstellen en eigenlijk lopen ze daar nu fijner mee.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:17

Een poosje terug vertelde ik jullie dat mijn tribal classic dressuurzadel ontzettend scheef was. Het zadel is toen terug gestuurd naar de fabriek om onder garantie gerepareerd te worden.

Ik heb bij Herman mijn zorgen uitgesproken over de afwerking van het zadel, omdat ik behoorlijk grote wrongen op mijn zadel heb.

Nu. Eindelijk na bijna 4 weken is mijn zadel terug. Herman heeft mij gelijk gebeld toen het zadel binnen was incl de mededeling dat ik een hele nieuwe krijg, omdat hij het niet eens is over de afwerking van het zadel.

In eerste instantie zei hij dat hij het zelfde zadel opnieuw zou bestellen, maar toen vroeg hij hoe lang geleden het was geweest dat ik het zadel aangeschaft had. Inmiddels zitten we al weer op 11 maanden (10 maanden toen ik het probleem aangaf).

Herman gaat mij dus, ipv gewoon maar "domweg" het zelfde zadel te bestellen, een complete nieuwe meting geven! Aankomende maandag heb ik de meting staan en gaan we vanaf 0 een heel nieuw zadel opbouwen! Helemaal op kosten van de Countrymill!

Ik ben helemaal happy met de service van de Countrymill. Waar krijg je dat soort service tegenwoordig nou nog?

Ik wacht met spanning op maandag :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:25

Wauw wat onwijs fijn!! Super service zeg!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:29

Ik ben ook helemaal happy. Ik ben benieuwd waar we nu op uit gaan komen. Ik ga het beleven.

Ik zit me ook echt af te vragen wat ik nog zou aanpassen aan mijn huidige zadel. Ik heb altijd getwijfeld of ik niet een iets diepere zitting wilde hebben of iets dikkere dijbeen wrongen... Ik heb geen idee...

Ik ga wel gewoon in overleg met Herman en dan komen we er vast wel uit. Ik heb er iig zin in :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:32

Ik wilde toen ik zadels ging passen absoluut geen zadels met een dikke wrong. Ik maak teveel mee dat je een gedwongen zit hebt en vooral met wat dikkere benen ziet het er soms niet mooi uit. (Afhankelijk van type en plaats wrong)
Ik moet met mijn huidige tribal wel meer moeite doen om afhankelijk te leren zitten maar dat lukt naarmate we meer rijden veel beter.

Enige nadeel is dat ik echt goed moet aansingelen wil het zadel niet flink omhoog komen van achter ipv het normale meeveren.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:36

Daar heb ik met mijn tribal helemaal geen last van dat hij los komt van achteren?

De wrongen die ik nu had was de korte hoekige (linz geloof ik), niet die ronde lange kniewrong.

Ik heb van mijzelf wel stevige bovenbenen.
Ik heb wel een foto. Afbeelding
Dit is dus met mijn oude tribal. En na deze foto heb ik mijn beugels een gaatje langer gedaan wat overgens veel beter zat.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:03

Ik heb zelf ook wat dikkere bovenbenen en vond het afschuwelijk die giga wrongen van mijn toen wintec.

Het zadel "veert mee" met de rug. Zei Arno. Maar als de singel dus nog te los zit, komt hij wel iets omhoog.
In september moet ik voor controle, omdat het een nieuw zadel is. Maar ik krijg met 4 weken een tribal singel, wellicht scheelt dat ook. Want je kan het zadel niet omhoog tillen als hij aangesingeld zit. Zowel niet met als zonder mij erop

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:48

Wat top zeg Peelie! Ga je weer voor dezelfde kleurstelling? En waar rijd je Nash nu mee?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:51

Wat was er eigenlijk scheef?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:01

Ik ga denk ik wel voor de zelfde kleurstelling. Ik wet het nog niet helemaal zeker. Opeens ligt de hele wereld weer vokr me open :P keuzes keuzes keuzes :')

Het hele onderblad was scheef gesneden. De sleuven waar de singelstoten doorheen zitten waren scheef, de wrongen zaten scheef op het zadel. Al met al zat er gemiddeld genomen 2cm verschil in de linker en rechter kant.

Dat verklaart natuurlijk wel dat het zadel ook iedere keer scheef weg zakt en ik het gevoel had dat mijn beugels altijd ongelijk voelde.

Ik heb op dit moment een Hulzebos teleen. Maar ik vind het een onding. Voor mijn gevoel zit ik veel te hoog op mn paard en daarbij is de inchmaat net te klein, wat natuurlijk ook niet helpt. Maargoed. Dat zadel is wel recht. Nu mijn paard nog. Hij loopt zelfs niet helemaal taktmatig door de scheefheid, echt bizar.