Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jotoma schreef:Ik blijf nog twijfelen of ik ga bestellen. Paard met singelplek naar voren en schouders ver naar achter, dus de singel neemt de zadel mee naar voren. Ik lees hier nog steeds ervaringen dat dit niet altijd verholpen wordt
Ik heb nu een Schutte singel die het zadel op de plek houdt, echter krijgt hij vd gespen wondjes in zijn elleboog. Ook is hij voor het eerst aan het zwiepen en wordt hij wat chagrijnig bij aansingelen, ik ben er dus nog niet.
Mochten er mensen zijn die met hetzelfde zitten (singelplek naar voren, goed passend zadel die schuift) en nu met de fairfax rijden, willen jullie laten weten of deze ook schuift?
Jotoma schreef:@tarja: wanneer verwacht jij de singel? Ben uiteraard erg benieuwd naar je ervaring tzt!
Setteli schreef:Maar liep je paard hiervoor ook al fijn, of had je ergens een probleem?
Jotoma schreef:Ik denk juist dat het heel goed is om te weten dat paarden die hiervoor ook al goed liepen, niet anders lopen i.c.m. de fairfax. 'probleem'gevallen zullen dan wel eerder een halleluja effect krijgen denk ik.
Moratoetje schreef:Ik heb de singel nu al weer een tijdje en hij bevalt mij primaIn het begin merkte ik erg weinig verschil bij mijn paard, maar nu merk ik pas dat ze echt ruimer is gaan bewegen. Bij de uitgestrekte gangen heeft ze veel meer ruimte gekregen in het voorbeen.
En gisteren viel mij op dat ze gespierder is geworden aan de voorkant (schouder, schoft), ze is ook losser in haar lijf. Als ze los beweegt dan zie je elke spier bewegen.