ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:03

Mijn Massimo trail heb ik inmiddels bijna 6 jaar voor mijn Fjord van 1.46mtr. Ik zit nu toch te denken over het dressuurzadel van Massimo. Het voordeel van de trail vind ik dat ik er geen last van mijn rug van krijg, ik heb een wat holle rug en dat ik er ook mee kan springen, en natuurlijk lange buitenritten maken. Ik merk met de trail wel dat ik neig naar een stoelzit en soms mijn hakken optrek. Als ik (op een andere Fjord) op het dressuurzadel van Arthur Kottas rijd heb ik dat helemaal niet, ik zit dan rechter en mijn beenhouding is beter. Maar Arthus Kottas heeft heeft geen boommaat 40 (hoewel mijn Fjordje flink is afgevallen en de boommaat toch moet worden aangepast). Wat eigenlijk mijn belangrijkste vraag is, is hoe het dressuurzadel van Massimo zit op een langere buitenrit en of je er ook een klein sprongetje, ca 60 cm mee kan maken.

Succubi

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:13

@itvc: Ik ben ook van de trail naar een dressuur gegaan. De allereerste keer was even wennen maar daarna wilde ik niks anders meer! Ik heb de Eper 4 daagse + 2 dagtochten erheen. In totaal ruim 160km in 6 dagen op het dressuur zadel gezeten en het zat net zo (als niet meer) comfortabeler dat mijn trail :D.
Daarna nog wel eens op mijn trail gezeten maar daar vond ik absoluut geen steun meer in.
Dus hier alleen maar +++++ na de wisseling van trail naar dressuur :D. Ook qua houding, been ligging, rugklachten etc allemaal overgegaan na overgang naar dressuur (en fysio op het paard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:16

Ik heb de dressuur en vind het zálig zitten...zacht,stevig,diep genoeg en veel steun.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:25

Ik heb nu de dressuur 2 op proef, en ik ga voor het gecombineerde bruine en zwarte zadel van de eerste pagiba

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:39

@Succubi, dank voor je info. Kun je er ook een sprongetje, rond de 60 cm mee maken, of heb jij hiervoor je Massimo trail gehouden?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:57

@itvc: Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever met de dressuur spring :o.
Ik heb het wel gedaan, dressuur rijden met de dressuur en dan springen met de trail maar ik kan simpelweg niet meer zitten op de trail dus ik kan ook niet "zitten, zitten, zitten" voor de sprong :').
Toen mijn trail gestolen was en ik op een KN dressuur de cross training moest doen kreeg ik allemaal "Wauw! Heb je geoefend?? Wat zit je goed! En je bent nog helemaal niet gevallen!" _O-
Ik had dus 1 trail en 1 dressuur (en 2 paarden) en ik de kans kreeg om mijn trail in te ruilen voor een dressuur II heb ik geen seconde getwijfeld! Nu zit ik op beide paarden heerlijk!
Máár... het is wel persoonlijk. Mijn bijrijdster zit het lekkerst op de trail. Zij is heel slang en heeft hele lange benen en ik ben klein en gezet :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:40

Ik heb even een trail op proef gehad(paste niet),maar daar miste ik steun in.
Ik kwam niet bij de wrongen en ging flink in stoelzit...
Niks voor mij, al zat het wel nog net zachter dan de dressuur.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:27

Ik kom even binnevallen hier ;) Heb wel de pagina's doorgespit, maar ik wordt even nieuwsgierig of er ook mensen zijn met goede ervaringen betreft een massimo zadel met een paard die een wat diepere ronde maar korte rug heeft van nature (wat meer curve dus niet recht). Zou een massimo zadel aar explicite geschikt voor kunnen zijn, of zijn er hier al mensen met andere ervaringen?

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:19

@succubi, ik ga de Massimo dressuur uitproberen, dank voor je info. Wat is eigenlijk het verschil tussen de dressuur 1 en 2?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:07

@bienotje: Hier ervaring met een schoftloze en wat diepere rug :). Mijn Massimo sluit mooi aan en gaat niet (zoals andere zadels) bruggen :).
Afbeelding

@itvc: Leuk! idd gewoon uitproberen dan weet je het :). Ik geloof II wat meer kniewrong heeft?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:48

2 heeft idd meer wrong en is ook korter in de kussens, ik wilde graag een 1 maar heb nu een 2 op proef omdat de 1 niet in 18 inch kon op mijn paard. Bienotje, je omschrijft precies mijn paard!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:02

Ik vind de II helemaal niet zoveel wrong hebben,ik vond juist dat de I meer wrong en kortere kussens had.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:03

ik heb ze beiden in handen gehad afgelopen zaterdag en de 2 heeft meer wrong en kortere kussens

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:10

Die van mij heeft dan wel weer aardig schoft, maar wellicht past massimo dus ok wel goed in mijn zoeklijstje. Bedankt!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:41

Met schoft past ook. ik heb hem op en haflinger, haLFlingers, ijslanderr, arabier en KWPNer gehad. Allemaal lag het even goed :). (betekend niet dat het op elk paard past maar wel heel veelzijdig :) )

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:48

Weet iemand toevallig of ze bij de Zeitler in Wegberg ook een pas service/schowroom hebben?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:04

@Susanne100, zover ik weet kun je bij Zeitler zelf ook terecht ja zwel voor passen als kijken, alleen op afspraak, je kunt het nummer vinden op de site, hele aardige mensen.

Enkele paginas terug staan van mij springfoto's, ik heb er tot 1 meter mee gesprongen, al vond ik dat niet meer prettig, z tot 60 cm gaat prima ermee :-)

EDIT:

Pagina 10 staan springfoto's, hieronder 1 foto is 90 cm.

Afbeelding

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:38

Mijn massimo is vandaag ook geleverd en ik ben verliefd!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:28

@Caira: Hahaha welcome to world of Massimo-lovers.. :D

Hier nog steeds de Son.. Heb een tweede zadeltas laten maken bij Hulsebos, een replica van de een die ik al had. Binnenkort ophalen, zal dan weer 's een foto plaatsen van mijn 'buitenrij' equipment. Heerlijk voor dagtochten.

Mijn paarden lopen overigens op de Veluwe en ben er 1 x in de week. Lopen daar 24/7 buiten bij mensen aan huis, in de bossen. Heb sinds een aantal weken hoefschoenen, dus we zijn weer helemaal op de buitenrij-tour. Hopelijk binnenkort lekker de bossen in!

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:33

Ik heb mijn massimo dressuur nu een jaar en ik zit met een probleem, de kniewrong zit net niet goed voor mij, zodra ik mijn beugels op maat heb steek ik met mijn knie over wrong (kwam er achter dat ik er ook last van heb bij een euroriding jade) dus de wrong zou voor het mooi aangepast moeten worden zodat ik er ook iets aan heb :P Iemand een idee of dit eigenlijk kan?

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:08

@ mellanion: dat was voor mij ook de reden om over te stappen op de dressuur I, bij dat zadel heb ik da probleem niet meer :) of ze het kunnen aanpassen? Geen idee...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:46

WolinLotte schreef:
@Caira: Hahaha welcome to world of Massimo-lovers.. :D

zeg dat wel!

Afbeelding

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 14:01

@Caira, gaaf!!!!

Woody2015