voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:41

Eventueel van gewoon schuim, maar k zeg je wel.. T is echt molesterend om zonder inlages te rijden hoor! Vind k persoonlijk eigenlijk niet kunnen, al helemaal niet als je nog niet echt gewend bent (misschien) aan het vanuit de bovenbenen opdrukken..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:45

Wat vervelend van die prijzen zeg! Maar ja, wel begrijpelijk. En 5 tot 10 euro betaal ik makkelijk meer voor een zadel. Maar voor de dekjes vind ik het erg jammer (die vind ik al erg duur). Tja, we hebben het er mee te doen.

Worden de inlages en pommels ook duurder?

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:45

Ik zou dat ook nooit doen, zonder inlages rijden :n

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:46

dat ben ik wel gewend hoor, ik kan zonder zadel alles wat ik met ook kan, dus dat zit wel goed. Maar het was 1 malig, en zoals ik al zei, kon niet wachten, heel boktonverantwoord, maar ach dat doen we allemaal wel es toch,hihi

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:57

Ik zou er ook niet al te moeilijk over doen hoor , moet kunnen een keertje , als je niet al te wild doet of een heel spits paardje hebt , dan is het niet meteen een ramp :)

Ehm...even kijken op de nieuwe prijslijst :P

Inlages zijn goedkoper geworden , 11,95 en 12,95 euro per setje.

Pommels zijn *blader-zoek-mopperwaarstaanze* 29,95 euro , dus 5 cent duurder.

Ook niet irritant gelukkig , ze hebben jarenlang die maffe prijzen aangehouden van xx,90 euro , en nu moet dat ook ineens naar xx,95 getrokken worden....kunnen we dus fijn allemaal alle artikelen opnieuw gaan prijzen , alsof we al niet genoeg te doen hebben :P

Goed , snel weer verder aan de website. Ik ben de prijzen nu dus al aan het verhogen op de site , anders krijg ik klapjes van Barefoot als het niet op tijd af is want dan gaan bvb. de Amerikanen weer zeuren dat wij het goedkoper leveren weet je wel ;) Dus iedereen moet de prijzen ik geloof uiterlijk vrijdag / zaterdag gewijzigd hebben , maar dat gaat natuurlijk niet in 1 keer.

De mensen die bestellen krijgen gewoon nog voor de oude prijs geleverd tot begin van de vrijdagmiddag.
Daarna ga ik mijn laatste bestelling in orde maken voor de oude prijzen , flink inslaan dus :=

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:05

he Karev, heb je een cheyenne gekocht, dacht dat je een cherokee had gekocht.
bevalt het zadel verder wel?
hoe reageert karev er op?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:06

nee de cheyenne, had ik cherokee gezegd,haha.
karev vind alles gauw best. wel ruimere gangen, dat merkte ik direct!

had als eens eerder een cheyenne gehad, maar toen gleed ie, bleek de pommel te krap. heb nu een bredere pommel besteld, et voila!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:07

nou pmarena, valt mee toch!
en net wat je zegt naar al die jaren en verbeterde spullen mag de prijs ook wel omhoog en heb je nog een goedkoop zadel, koop maar eens boomzadel een goeie heb je echt niet voor die prijs.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:08

karev schreef:
nee de cheyenne, had ik cherokee gezegd,haha.
karev vind alles gauw best. wel ruimere gangen, dat merkte ik direct!

had als eens eerder een cheyenne gehad, maar toen gleed ie, bleek de pommel te krap. heb nu een bredere pommel besteld, et voila!

ja scheelt een hoop een bredere pommel, Udo heeft nu een L en zit veel mooier.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:12

Zo is het ook :j

Eigenlijk moet ik ook gewoon m'n mond houden over die verhoogde prijzen want dan valt het niet eens op voor nieuwe klanten , maar voor een twijfelaar die hier toevallig zit vind ik het wel lüllig als ik het niet even meld nu de oude prijzen nog gelden , terwijl ik het nu wel weet dat ze omhoog gaan :o

Vooral van het kinderzadeltje vind ik het jammer , die wordt gewoon 4 tientjes duurder := Van 199 naar 239 euro , dat is toch wel een grens over ben ik bang. Ik vind het zadeltje het absoluut waard , maar voor een kind of pretshet is 200 euro toch wel een soort magische grens ben ik bang....

Pommels kunnen inderdaad flink schelen. Maar ook al een ander model , een soort singel , dekje , inlages.... als 1 Barefoot enorm schuift kan een net iets ander (opgetuigd) Barefootje muurvast liggen. Of denk aan die ene cm te ver naar voren opzadelen , dat maakt niet alleen bij mijn paardje het verschil tussen een waardeloos liggend Barefootje en een perfect liggend Barefootje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:16

Inderdaad. De cheyenne schoof op mijn pony, de arizona ligt beter. moet er wel op letten goed aan te singelen,maargoed,dat is logisch.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:16

Oei, dat is ineens veel ja! Gelukkig dat het voor inlages en pommels niet zo'n ramp is.

Al zou ik idd ook nog wel een extra keer twijfelen wanneer ik een zadel voor een shet nodig had... Tweehonderd is al niet weinig in verhouding met andere shetlandzadels.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:28

Nee dat is het hem.

Op zich kun je voor een kind op een ponietje met een budget van 200 euro al een leuk compleet setje hebben. Nu is de Barefoot wel een maatje groter dan bvb. een Pinokkio-zadeltje , en ben je voor een merkzadeltje voor grotere kinderen meestal ook wel wat meer kwijt. Denk bvb. aan een Wintec in een klein maatje :)

Maar ik denk dat het toch net een aantal klanten scheelt die die 199 euro nog net op het randje vonden en voor wie het nu gewoon net een grensje over gaat.

Maar het DryTex schijnt echt schandalig duurder geworden te zijn. Sowieso heeft Barefoot een aantal artikelen aangepast of uit het assortiment gehaald omdat het gewoon niet leuk meer was hoe duur dat moest worden om rendabel te blijven.

Barefoot verhoogt de prijzen ook niet voor de lol , als het niet nodig was dan zouden ze het niet doen want het is natuurlijk voor niemand leuk.

Dat de dekjes zo duur zijn vind ik ook erg zonde inderdaad , daardoor gaan sommige mensen toch met een minder geschikt dekje rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:31

Ik vind het vooral jammer dat de dekjes zo retesaai zijn...vooral voor de westernbarefoot's zou ik wat aparters willen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:35

Weet je al prijzen van de Dry-tex? Zonde, vooral omdat mijn zusje nogsteeds droomt van een bruine dry-tex... Jammer ook dat er producten weg moeten.

Hopelijk komen ze ook weer met nieuwe dingen! Weet je trouwens al meer over het experiment met de wrong-seatsaver? Komt die standaard op de markt? Evt. verbeterde versie?
En nog iets, is het bruine zadel, waarvan de cantle op de foto staat bovenaan de site, is dat dry-tex? Vroeg het me al een tijdje af, en bij mijn weten staat het er niet bij?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:42

Ehm welke foto is dat ?

De gewone DryTex Cheyenne wordt 329 euro , dus 3 tientjes duurder.

Wrong-seatsaver is iets van mijzelf , niet van Barefoot. Ik heb er nog een paar liggen , Barefoot wil er nog niet helemaal aan. Als deze uit de voorraad op zijn ga ik misschien nog wel eens bekijken of ik nog eens zoiets kan laten maken maar dan mooier , maar ze verkopen erg langzaam , de mensen weten echt niet wat ze missen :P Dus het is maar de vraag of ik die moeite ga nemen als het toch zo lang blijft liggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:50

ik vond het een fijn ding...maar voor op de arizona niet nodig/mooi/handig,haha

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:52

Deze: http://www.fijnzadel.nl/boomloosrijdens ... ezacht.JPG

Maar je hebt geen zwarte wrong-seatsavers meer he? Ik wil er heel graag een! Ik had al getwijfeld een paar maanden terug, maar toen vonden mijn ouders het toch wel veel geld voor iets dat misschien niet nodig was... Maar nu blijkt dat mijn zusje wel wat extra steun kan gebruiken in het zadel, en kan ik me wel voor de kop slaan dat ik er toen niet toch al een gekocht heb. (Zou een verjaardagscadeau worden, en daarom zouden mijn ouders bijleggen...)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:07

O dat is gewoon een lederen , is ook te zien aan de structuur , die is iets fijner dan bij een DryTexje :)

Nee zwarte heb ik al 2 jaar ofzo niet meer :P Nouja ik heb er zelf nog 1 , en die hou ik ook }:)

Die heb ik trouwens vorige week op mijn Budget Arizona vastgemaakt en daar vandaag voor het eerst mee gereden , ging wel goed hoor ! Alleen moet ik op de Arizona vreemd genoeg ineens de wrongen een heel stuk naar voren zetten vergeleken met de Cheyenne waar ik hem eerst op had , dat zijn van die maffe dingen weer :?

Ze zijn trouwens super-goedkoop hoor die wrong-seatsavers , zouden eigenlijk voor het dubbele weg moeten gaan want voor deze prijs verlies ik er op maar ik wil er nu zachtjes aan wel eens vanaf , heb ze al jaren liggen :P

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:10

Hallo,
Nee,geen last van want de zit is behoorlijk ruim en er zitten extra verzachte kussentjes in! ;) Het voorboogje kun je vergelijken met de afstand van een horn op een westernzadel,dus die zit ook niet in de weg...natuurlijk heeft iedereen weer een andere zit en de 1 vind het ene weer beter en fijner rijden dan de andere,best moeilijk te bepalen,eigenlijk moet je zo'n zadel getest hebben om te zeggen hoe het aanvoelt :) Het zadel heeft een beetje de zit van een Barok zadel.
Jennyxx schreef:
VonNeueBeek, heb je geen last van een stoelzit of van het voorboogje?

Uudje, mijn verhaal ging over een ander dressuurzadel, mijn nieuwe. Eentje waar helaas geen boogje in zit :D (ps mijn 'oude' nieuwe zadel is een freemax dressuur, die is wel zacht en flexibel, maar amper te koop)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:16

pmarena schreef:
O dat is gewoon een lederen , is ook te zien aan de structuur , die is iets fijner dan bij een DryTexje :)

Nee zwarte heb ik al 2 jaar ofzo niet meer :P Nouja ik heb er zelf nog 1 , en die hou ik ook }:)

Die heb ik trouwens vorige week op mijn Budget Arizona vastgemaakt en daar vandaag voor het eerst mee gereden , ging wel goed hoor ! Alleen moet ik op de Arizona vreemd genoeg ineens de wrongen een heel stuk naar voren zetten vergeleken met de Cheyenne waar ik hem eerst op had , dat zijn van die maffe dingen weer :?

Ze zijn trouwens super-goedkoop hoor die wrong-seatsavers , zouden eigenlijk voor het dubbele weg moeten gaan want voor deze prijs verlies ik er op maar ik wil er nu zachtjes aan wel eens vanaf , heb ze al jaren liggen :P

Ik bleef maar twijfelen over die foto, haha.

Wat die seatsavers betreft: mijn ouders zijn geen paardenmensen :') Zij zien alleen een stukje stof met klittenband, en vinden 35 euro ex verzendkosten en wrongen daarvoor veel geld.
Misschien koop ik dan toch maar een bruine... Al vind ik die op de foto erg lelijk uitzien om eerlijk te zijn.
Nouja, ik blijf hopen dat er een zwarte op mijn pad komt :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:32

Dat heb je wel gezien , ze zijn ook echt spuuglelijk :P

Maar het werkt als een tierelier , ik wil echt niet meer zonder rijden , ben er gek op !

Heerlijk die extra stevigheid , werkt veel beter dan kniewrongen. Ik heb echt 100.000 keer liever een goedkoop Barefootje zonder kniewrongen en dan met zo'n wrong-seatsaver , dan een Barefoot van minstens 100 euro met kniewrongen waar ik niks aan heb door mijn korte pootjes.

En dij-wrongetjes geven ook veel meer steun dan kniewrongen.

Ik wil gewoon graag een zadel dat een kruising is tussen de Ghost en de Barefoot en zolang die er niet is , is een Barefoot met wrong-seatsaver een prima alternatief :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:58

uudje schreef:
Jeetje pmarena de prijzen gaan ook echt niet een klein beetje omhoog zeg, heb ik nog net optijd een ander gekocht.
[naam], de beugel ophanging zit vast met klitteband, kun je dus zo losmaken, wel apart dat me dat met de maat 2 nog niet opgevallen was.

vaag, ik dacht dat het vast genaaid was. ik ga morgen gelijk even op stal checken, want als dat kan bij mijn zadel ben ik heel erg blij *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:39

In principe worden de zadels pas vanaf de prijswijziging met de verplaatsbare beugelophanging geleverd hoor !

Maar sommige mensen hebben geluk gehad omdat enkele tientallen zadels al geleverd zijn in de vernieuwde , duurdere versie voor de oude prijs :)

Vanaf de prijswijziging mogen de oude modellen zonder de verplaatsbare beugelophanging nog steeds weg voor de oude prijs , nog niet alle modellen worden geleverd met die verplaatsbare beugelophanging namelijk , maar 99% gaat lukken vanaf morgen :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:09

dus eigenlijk heb ik dan wel een beetje geluk, had ik het dus toch niet verkeerd dat ik dat met de maat 2 niet kon, is dan dus een net ietsje ouder model, al was die ook nieuw.