WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:30

Zolang het ervaringen uit eerste hand zijn is er imo niets aan de hand.
Dat mag gewoon op Bokt.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:46

amanda2 schreef:
Misschien vinden jullie dat ik overdrijf,
maar ik vind het niet zo netjes om bij negatieve ervaringen naam en toenaam van de fitter te vermelden.
Doe dat evt per pb...?
:)

Het kan misschien niet netjes zijn in jouw ogen, maar het is wel zo fijn voor degene die meer info wilt. We hebben het hier namelijk niet over een zadel van een paar honderd euro.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:49

Waarom zouden positieve ervarigen wel mogen en negatieve niet? Is net zo waardevol als positieve ervaringen hoor.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:58

negatieve feedback moet kunnen mits echt uit eigen hand en dat is niet altijd zo :(
dat vind ik dan dus niet kunnnen zo'n ik heb gehoord van die en die en daarom is die en die slecht verhaal heeft nieand wat aan en die hoor je ook niet te vermelden.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:08

Daar heb je gelijk in seven.
Maar als je al helemaal niet meer mag plaatsen dat je niet tevreden bent gaat mij te ver.
Het gaat ook om de manier waarop.
Ik heb geprobeerd om mijn ervaring zo objectief mogelijk neer te zetten, maar ja dat lukt niet altijd aangezien er iig bij mij ook een hoop emotie meespeelt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:46

daar ligt het ook vaak aan umpie de emoties daarom probeer ik altijd zakelijk te blijven ik ben ook over enkele niet tevreden maar ga dat zelf niet overal neer zetten vind dat zelf niet netjes :D

Als iemand anders dat wel wil doen dat is hun keuze mits uit eigen hand vid ik het dan geen probleem hoewel je ook dan niet altijd alles moet geloven aan elk erhaa zitten meerdere kanten :))

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:56

Ik zou willen dat men het wel hier neerzet, dus daarom zet ik het zelf ook neer.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:57

Ja dat snap ik alleen de ervaring die ik heb is heel persoonlijk dus daar kan niemand iets mee dus zet ik dat niet overal heen :D mocht het echt een fraude of andere zwaarder geval zijn zou ik t eerder doen :) maar das voor iedereen persoonlijk

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:00

als je het er wel op zet kan je een ander hier misschien weer mee helpen..

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:00

Een verkeerd aangemeten zadel is voor mij zwaar genoeg.
Hele persoonlijke ervaringen zou ik ook niet vermelden. Iemand moet er wel wat aan hebben.

Edit, reactie op Elco: Mee eens

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:28

Iemand enig idee of er veel bruine 2de hands dressuurzadels in omloop zijn bij de fitters? Zie op MP bijv vrijwel uitsluitend zwart en ik ben nogal een liefhebber van bruin :-)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:37

daar kom je enkel achter als je bij de fitters zelf belt of mailt :D
maar veel zullen er niet zijn :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:09

weet je wel welke maten je nodig hebt dan? er zijn er zowiezo al minder dan zwarte dus de kans dat je een goedpassend exemplaar vind is al veel kleiner dan met zwart,en als je dan een onderdeel veranderen moet kom je qua kleur ook moeilijker uit lijkt mij

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:16

Seven schreef:
Ja dat snap ik alleen de ervaring die ik heb is heel persoonlijk dus daar kan niemand iets mee dus zet ik dat niet overal heen :D mocht het echt een fraude of andere zwaarder geval zijn zou ik t eerder doen :) maar das voor iedereen persoonlijk

Maar al die ervaringen bij elkaar zeggen misschien dan wel wat ..... !!

ook ik heb een niet goede ervaring met 1 fitter.
In eerste instantie was ik super tevreden over fitter nr 1. Omdat fitter nr 1 een keer niet kon komen liet ik een andere fitter komen. Volgens deze fitter was mijn zadel helemaal niet goed passend voor mijn paard.
En dan kan je je nog afvragen wie er dan gelijk heeft.
Alleen binnen 6 maanden nadat fitter 2 was geweest had mijn paard meer bespiering terwijl dat in de 2,5 jaar ervoor met fitter 1 nog nooit gebeurd was. Kortom voor mijn het bewijs dat fitter 2 gelijk had en fitter nr 1 niet.
Wel erg vervelend dat je dan dus daarvoor al 2,5 jaar met een niet goed passend zadel blijkt te rijden :o :o

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:29

Ik vind de meerwaarde van dit soort topics juist dat er ervaringen met het zadel, maar ook met de fitters, besproken worden. Hoe kan je anders ontdekken of het zadel en welke fitter geschikt zou zijn voor je? Het is inderdaad geen aankoop die je 'even' doet..

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:03

batje schreef:
Ik vind de meerwaarde van dit soort topics juist dat er ervaringen met het zadel, maar ook met de fitters, besproken worden. Hoe kan je anders ontdekken of het zadel en welke fitter geschikt zou zijn voor je? Het is inderdaad geen aankoop die je 'even' doet..

Gewoon een fitter bellen (en zijn/haar website bezoeken) en zelf ervaren hoe iemand is en wat hij jou en je paard kan bieden........
Door de telefoon heb je al snel een indruk of iemand weet waar hij/zij over praat en hoe de persoon overkomt.
Ik ga liever op mijn eigen gevoel af dan op "verhalen" van andere ........ .
Vooral omdat ik geen idee heb wie de mensen achter deze "verhalen/ervaringen" zijn......

Namen noemen in "negatieve zin", vind ik absoluut niet gepast........

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:12

Ik vind het ook niet zo gepast om een fitter in het negatieve te zetten. Het gaat over ervaringen, maar deze heeft altijd twee kanten. Ik sluit me aan bij de mening van Paperboy.

Tevens is dit volgens mij ook een topic over de ervaringen met Wow en niet over de fitters :)

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:15

Ik ben het niet helemaal met je eens Paperboy. Toen ik met fitter nr 1 in contact kwam via de telefoon, was mijn eerste indruk ook dat die gene erg vriendelijke was. Toen de fitter kwam om te passen dacht ik ook, zo die is kundig. Nou achteraf bleek dit totaal niet het geval te zijn helaas.

Over het algemeen ga ik ook het liefst af op mijn eigen gevoel. Totdat ik ook mijn ervaringen in de topic had geplaatst met deze fitter en ineens kreeg ik ontzettend veel berichten dat zij dit ook hadden meegemaakt met de desbetreffende fitter. Dit zegt vind ik ook wel iets.

Ik ben nu wel ontzettend tevreden over de fitter die ik nu heb:)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:33

wie is dan de fitter waar je nu zo over tevreden bent?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:45

Indomitable schreef:
Ik vind het ook niet zo gepast om een fitter in het negatieve te zetten. Het gaat over ervaringen, maar deze heeft altijd twee kanten. Ik sluit me aan bij de mening van Paperboy.

Tevens is dit volgens mij ook een topic over de ervaringen met Wow en niet over de fitters :)

Ja wat je zegt, daar staat of valt het juist mee..Géén goede fitter geen goed zadel..
Daar ligt nu juist het probleem.. :o

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:00

Indomitable schreef:

De fitters zijn degene die voor de positieve of negatieve ervaring zorgen. Dus horen ze er gewoon bij in dit topic.

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:10

Schangah schreef:
Indomitable schreef:

De fitters zijn degene die voor de positieve of negatieve ervaring zorgen. Dus horen ze er gewoon bij in dit topic.

Ben het met je eens Schangah

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:12

Een verhaal heeft 2 kanten en wat ik nu lees zijn eenzijdige verhalen dus ik vind het geheel niet kloppen. Fitter en zadel hoort dan misschien bij elkaar. Als ik op deze verhalen af zou moeten gaan, dan had ik nooit het zadel bij mijn fitter moeten kopen. Echter ben ik uitermate tevreden met de service die deze persoon levert. Dat is wat ik niet correct vind.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 06:58

Als jij tevreden bent is dat toch goed?

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:54

Bij mij is het ook zo gegaan zoal maris en leannevb beschrijven. Ik was namelijk gewoon tevreden en heb nooit het zadel de ''schuld'' gegeven van signalen tijdens het rijden. Doordat het met nr 1 een paar keer erg lang duurde om een afspraak in te plannen in het verleden voor een check ben ik naar nr 2 gegaan. Die heeft het zadel te hard opgepompt waardoor ik nog meer klachten kreeg en ben ik bij nr 3 via een vriendin terecht gekomen.
Nr 3 heeft me dus verteld dat het verkeerd is aangemeten.

Wat wel zo is is dat er in de loop van tijd een aantal mensen geweest zijn die vonden dat mijn zadel niet goed lag, maar daar heb ik nooit naar willen luisteren, omdat mijn gevoel zo goed was over fitter 1.

Maar! Ik heb er al eerder bij vermeld dat ik eerst wil voelen hoe mijn paard loopt als het zadel helemaal is aangepast. Al kon ik zondag wel goed zien waar het zadel de pijnlijke plekken veroorzaakte.

Ik vind het echt onzin dat je hier niet mag zeggen dat je niet tevreden bent, of dat het zadel niet goed ligt. Mogen hier alleen maar succesverhalen geplaatst worden???
Dan gaat het objectieve toch ook van het topic af? En alsof een fitter dan meteen helemaal niet goed meer is. Dat is niet wat er gezegd wordt. Voor mijn zadel is de fitter wellicht niet kundig genoeg geweest.