wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:54

Bij mij ook op de achterste haken, nog wel de beugels een gaatje korter (ze is sinds 3 maanden weer aan het werk en kan nog wel eens ontploffen met dit koudere weer). Zit mooi rechtop en kan de beweging mooi volgen. Had bij alle andere zadels het probleem dat ik wat achterover zat en de beweging hierdoor moeilijker kon volgen.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:37

TADAAAA..

Afbeelding

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:39

:9 :~ :wow: :D

DendroFleur

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:49

Mooi hoor. Je hebt alles gelijk bijkleurend!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:28

Maandag komt de wow zadel meneer bij mij langs om mijn jonkie een zadel aan te meten! Ben helemaal enthousiast en ik hoop dat ik er heel veel plezier van ga krijgen. Ben wel heel erg benieuwd hoe mijn paardje voor het eerst gaat reageren op de luchtkussens, hij is nog niet zo lang onder het zadel en ik heb 1x toen ik op mijn oude zadel moest wachten een barebackpad op zijn rug gehad toe lag ik met 5 sec. af :o..........
Nou scheelt het dat hier gewoon stijgbeugels aan zitten, toch net even makkelijker bij een rare sprong :D.
Hoe reageerde jullie paarden voor het eerst op het zadel??
Kan bijna niet wachten.......

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:34

bij mijn paarden geen andere reactie dan gewoon meteen lekker eronder weglopen, en wat ik zo mooi vind om te zien is dat ze al snel onder de wow over de rug komen en de hals zelf al lager gaan dragen. zo van : lekker!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:35

Mijn paarden waren wel gespannen maar dat kan ook komen omdat het net na de vorstperiode vorig jaar was en ze dus nog weinig hadden gedaan. De keer erop waren ze wel rustig.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:47

Ik lees bij veel mensen inderdaad dat de paarden er zo snel al gelijk veel fijner onder gaan bewegen.......

Mijn paardje zal ook wel wat gespannen zijn omdat ik al even niet heb kunnen rijden ivm mijn oude zadel wat niet goed lag en mijn zoektocht naar een nieuw zadel. Onder mijn oude zadel was het de laatste keer hoofd in lucht en niet willen wenden, ik hoop dat dit eigenlijk direct weg is.......dan ben ik al heel tevreden!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:45

naandag of dinsdag middag komt de zadelmaker om mn zadel aante passen aan mn nieuwe aanwinst ben erg benieuwd hoe hij reageerd hij is namelijk flink sensible. Hij heeft onder het zadel wat moeite met de veruimingen in draf ben benieuwd of hij daar minder moeite mee krijgt.

Ik heb nu met 2 paarden met mn zadel kunnen rijden de eerste reageerd erg fel bokken weg rennen onstuurbaar etc maar naar enkele min liet ze los en begon ze toch te lopen zo ruim en vol swung terwijl ze eerst moeite met de draf had.
Ander paard is er mee beleerd dus die was t gewent die reageerde juist heftiger op een wol zadel :=

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:58

de eerste zadelmaker die ik ooit bij mijn toen nog 3jarige merrie haalde (met 'gewone' zadels) vroeg wat ik graag wilde voor zadel, ik had toen altijd euroriding op mijn vorige paard, dus die er als eerste opgegooid, paard ging stilstaan met haar hoofd tussen haar benen, zadelmaker vond dat we ons niet zo aan moest stellen en dat ik haar maar gewoon door moest rijden. (die dacht dat ik een of andere debiel was die niet wist hoe je met een jong dier om moest gaan en dat mijn merrie een verwend ding was, die maar gewoon even doorgereden moest worden, ander zadel oplaten gooien, niks aan de hand :Y) )

Hierdoor was ik dus wel nieuwsgierig hoe ze op een wow zou reageren, ja niet dus he, paard liep vanaf stap één alsof ze nooit iets anders op haar rug had gehad.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:37

Nou ik bereid me maar gewoon op alles voor :D! Ik ben naar alles te hebben gelezen zo nieuwsgierig naar hoe het zit maar vooral hoe mijn paardje het er uiteindelijk onder gaat doen.....

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:30

Vandaag is de zadelmeneer langsgeweest voor het aanmeten van een wow dressuurzadel voor mijn jonkie....
Wat een heerlijk zadel ik heb de diepe zit met vast kniewrong, en ik zat gelijk heel fijn. Hoe mijn paardje eronder loopt moeten we gaan zien komende tijd.
Mijn paardje was gelukkig superbraaf en heeft geen stap verkeerd gezet, hij liep alsof hij niet anders gewend is....
Ik heb nu kort gereden maar hij ontspande al mooi verschillende stukken, maar het is te kort om het echt te beoordelen.
Wat mij wel opviel is dat hij zijn rug niet wegdrukte wat hij met mijn oude zadel direct na opstappen al deed.

De service was helemaal super.

Ik had gerekend op een lange wachtijd maar hij had het zadel al bij zich, dus ik heb hem direct kunnen houden dat was helemaal top. Van de week dus lekker een lesje en weer lekker aan de slag.....

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:05

Paperboy schreef:
De service was helemaal super.

Heb jij dhr Boer vandaag bij je gehad? Kan ook eigenlijk niet anders, daar er maar een meneer( de rest zijn dames) is die ze verkoopt.

Vreemd, tegen een kennis van mij, die onderhoud aan de wow nodig had(voor de zoveelste keer) , had hij gezegd dat ie in het buitenland zou zitten vanwege priveproblemen, vandaag.. onderhoud schijnt nogal lastig te zijn bij hem, verkopen van nieuw is ie sneller blijkbaar... 8-)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:08

Er is nog een man hoor, die ze verkoopt.
De beste! :P :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:12

Er zijn inderdaad meerdere mannen en vrouwen die zadels aanpassen en verkopen :D

Arie zegt heust niet dat hij er niet is en dan toch ergens anders heen gaat om te verkopen (zo ken ik hem tenminste niet :) ). Beetje kwalijk zo'n uitspraak doen zonder enige achtergrond info.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:03

Kwalijk inderdaad. :oo Ik neem aan dat iemand niet liegt over problemen in zijn prive leven en dat hij hierdoor even weg is.
Is er iemand waarover je wel positief bent. Ik kom altijd berichten tegen met een erg negatieve toon.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:19

Citaat:
Heb jij dhr Boer vandaag bij je gehad? Kan ook eigenlijk niet anders, daar er maar een meneer( de rest zijn dames) is die ze verkoopt.

Vreemd, tegen een kennis van mij, die onderhoud aan de wow nodig had(voor de zoveelste keer) , had hij gezegd dat ie in het buitenland zou zitten vanwege priveproblemen, vandaag.. onderhoud schijnt nogal lastig te zijn bij hem, verkopen van nieuw is ie sneller blijkbaar... 8-)

Nou om zo over iemand te praten vind ik niet erg netjes op een forum, hier ga ik ook niet op in!
ik ben gewoon superblij met mijn zadel en de goede service!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 01:56

Ik vind het ook niet echt netjes.. Arie was bij mij snel met zowel aanmeten als onderhoud (en aanpassen op mijn 2e paard) nooit problemen mee gehad.
Er is niets gelogen aan dat hij in het buitenland zit vanwege priveproblemen :n

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 08:14

Paperboy schreef:
Citaat:

Nou om zo over iemand te praten vind ik niet erg netjes op een forum, hier ga ik ook niet op in!
ik ben gewoon superblij met mijn zadel en de goede service!

als Arie bij jou geweest is vandaag is er imo niets niet-netjes aan die post.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:12

Needje schreef:
[als Arie bij jou geweest is vandaag is er imo niets niet-netjes aan die post.

Tsja,en zoals je in de post van Patricavt kunt lezen, was het niet Arie die geweest is, en is de post in kwestie dus inderdaad niet netjes :) .
Ik ben zelf ook heel tevreden over de service van Arie. Ik heb hem ook weer nodig, mijn zadel ligt na een paar weken stalrust van voor te krap. Gelukkig weet ik dat Arie dat zo weer gefikst heeft, anders zou ik straks geen zadel hebben als ik weer mag rijden. Dat vind ik echt een geweldig voordeel van een wow.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:17

Inoterry, domme vraag misschien, maar hoe kan je zien dat het zadel nu te krap ligt van voren bij je paard ?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:58

vanavond of morgen vroeg komt mn zadel maker spannend zal de eerste keer zijn dat ik met mn wow op dit paard ga rijden :D ben erg nieuwsgierig hij is vrij gevoelig/sensibel voornamelijk met nieuwe dingen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:57

Needje; Ik geloof niet dat iemand ook maar iets te maken heeft met wie er wanneer bij mij op stal een zadel is komen opmeten etc.
Ik heb geen naam genoemd en dat ga ik ook niet doen, vooral niet met dit soort reacties. Echt kortzichtig om dit soort conclusies te trekken
en over iemand te schrijven :n.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:25

Zal mij ook een worst wezen wie er bij jou geweest is :D
En ik trek verder ook helemaal geen conclusies :n

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:43

nou was die opmerking dus in het begin ook niet nodig geweest ;)

Nu nog wat fotos paperboy. :D welk zweetblad heb je? Ik heb nu de conventional maar wil giant high block (dacht ik) maar dat moet nog even wachten.