Francis schreef:Kom je dus toch aan een Zaldi of ander 'confectie'zadel HC, die kleine zadelmakers waar in dit topic regelmatig op gewezen wordt zijn dan dus geen optie, die zullen geen vertegenwoordiger in Nederland hebben en geen stuk of wat paszadels. En ik begreep dat ik nou juist dat soort kleinere zadelmakers moet hebben als ik een paard heb wat geen confectie kan hebben. Zit dus een beetje tegenstrijdigheid in't hele verhaal. Het is te krijgen, maar blijkbaar toch niet voor iemand in Nederland die geen spaans spreekt en d'r paard niet naar Spanje wil vervoeren voor een maatzadel.
Nu heb ik stille hoop dat als ik maar iets kan vinden wat kort genoeg is, het ook wel gaat passen, (hoewel dat 'holle' ook niet mee zal werken) maar ik ben hier in't topic niet de enige hier met een 'paard met moeilijke rug'.
Kijk Francis, je kan niet én de cake bewaren én die opeten. Dat is nu eenmaal zo.
Zonder vlot in Spaans te spreken zou ik niet bij een kleine zadelmaker hier bestellen vanuit NL, maar bij Zaldi en S.A. is ook VEEL mogelijk en die hebben prima vertegenwoordiging in NL.
Dat houdt in dat je kan kiezen van portugesa via española tot vaquera.
De portugesa kan kort en de vaquera is bedacht op een grotere zadelplek. De española is voor een kort paard mogelijk lastig.
´Rond´ is geen punt en hol alleen als het écht hól is en dan komt alleen een portugesa in aanmerking http://www.sayra-armenta.com/asp/articulo2023.htm
Vraag bv paardentango.nl naar Sayra Armenta.
Hun portugesa is echt héél goed gemaakt met een zwevende zitting ingeregen in een stalen spaceframe.
Als je wil kan de het suede ook in exact zo gestikt gladleer laten maken. Als je weet dat het zadel toch op een CorrecTor gaat leggen laat je de kussens minder dik maken en met gladleer bekleden. Ook dat doen ze.
De prijs is voor confectie af fabriek zo´n 1000 euro maar omdat ze toch alles met de hand maken is er maar weinig meerprijs.