De lage neusriem....uit de mode?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: De lage neusriem....uit de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:02

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:03

_Bitje_ schreef:
mede wat Bomba zegt en dat hij dus écht lelijk is (mijn mening :=) is denk ik de lage neusriem niet zo alledaags meer :D

Het is niet geweldig nee. Máár als je paard er goed oploopt? Waarom zou je dan een andere nemen, 'omdat het lelijk is' . Ik vind dat je eerst naar je paard moet kijken, daarna naar de jezelf. (wbt tuig) :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 14:41

Ik vind de mijne er erg mooi mee staan, en het gebruik beter. Gecombineerde neusriemen vind ik vaak erg lelijk.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:55

Ik heb 'm er sinds een week aanhangen, vind het over het algemeen lelijk maar hij ging steeds open op z'n wang (velletje kwam tussen bit en hoge neusriem, hij heeft hele lange mondhoeken). Hij doet het er heel erg fijn op en hij kan het hebben, althans, vind het minder lelijk staan dan ik gedacht zou hebben :+ . Scheelt denk ik dat er ook een hangende frontriem boven zit, dan is de afstand ook wat kleiner.

Had eerst een kartonachtig ding van de ruitersportzaak op de hoek om het een keer te proberen (10 euro), maar heb er dit weekend eentje van Kieffer gehaald, €34,- en héél veel beter qua kwaliteit. Maar om nou te zeggen dat je keus hebt in de winkel??

Ga er ook gewoon mee starten, zal wel opvallen in het Z tussen alle S&T optomingen _O-

Afbeelding

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:03

Staat hem idd netjes hoor!
Mooi paard :9

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:08

Mijn haflinger had ook last van velletjes tussen bit en hoge neusriem.
Ik had bijna een lage neusriem gekocht, maar toen kwam ik de Rambo Micklem Bridle tegen. Die vind ik toch net iets mooier dan de lage neusriem :o
En het werkt.
Als het niet had gewerkt had ik wel de lage neusriem gekocht. Mijn paard gaat voor het mooie. Dan maar iets minder mooi, maar geen wondjes meer.

kroontje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:16

je ziet het niet vaak bij een eigenpaard...
maar ik vind het niet lelijk!!

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:20

Kan je ook alleen zo'n neusriem kopen en dan aan een normaal hoofdstel doen?

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:57

Ik gebruik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren een lage neusriem bij m'n paard. In het begin ben ik er mee begonnen, omdat hij nog jong was. Toen hij wat ouder werd heb ik wel een gecombineerde neusriem geprobeerd, want ik vind het wel errug mooi staan. Maar of hij was er nog niet aan toe of hij vond het gewoon niks, in ieder geval heb ik gauw weer zijn oude neusriem omgedaan en zo rijden we nu al een hele tijd. Gewoon een gevoelig bekkie denk ik! Ik rijd al die jaren met hetzelfde hoofdstel een Kieffer en die gaat dus al bijna dertien jaar mee!

Foto:
http://repelsteeltje68.hyves.nl/fotos/941150043/0/b45t/

groeten Ellen

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:34

Ik ben nog steeds zoekende naar een mooie zachte bruine lage neusriem in ponymaat. Nergens te vinden. Ik heb er eentje
Afbeelding

maar dat leer is net karton, ik heb er onder een beschermhoesje omheen gedaan omdat ik m te hard vind

Iemand ideeen? Ik hou me aanbevolen...

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:34

en ik vindt het haar juist errug mooi staan :o

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:15

@Pebbels: Ik heb een hele mooie bruine van Kieffer, weet alleen niet of ze die ook in ponymaat hebben.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:25

nee ze verkopen m alleen in cob maat en dat is te groot.. en niet in het bruin volgens mij....

thanx

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:15

dobert wellicht, die hebben in iedergeval ook bruin.

Remember, ik start er ook Z1 mee, je valt inderdaad op :+

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:54

bij dobert zie ik ook geen lage neusriemen... alleen gecombineerde en s&t

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:58

Gebruik hoge neusriem, maar zonder doet die net zo goed en zonder bit ook.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:26

Gelukkig (valt me op) zie je de laatste tijd in rijtopics op bokt weer steeds meer lage neusriemen verschijnen, fijn! Ik rij ook weer met mijn lage neusriem. Alle paarden die ik op het moment bijrijd trouwens. Ik ben alleen nog wel op zoek naar een lage neusriem die zacht, zwart onderlegd is in pony OF (kleinere) cobmaat, niet boven de 40 euro. Ik heb laatst heel veel webshops doorgespit, maar ik kwam alleenmaar 1 van Kieffer tegen die zacht onderlegd was maar veelste duur, en de rest was niet (zwart) onderlegd en/of niet de juiste maat..

Afbeelding
Billy (3 jarige Welsh cob) met lage neusriem. Deze is rondgenaaid op het neus-stuk, en ik heb het idee dat deze af en toe nogal scherp inwerkt, daarom ben ik dus op zoek naar een zacht onderlegde lage neusriem.

Tosko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:47

Bij ons op de manege rijden we alleen maar met lage neusriemen... Alleen een paar pensionpaarden die op die manege staan hebben hoge en eentje heeft een combi (hoog + laag)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:55

XladyX schreef:
Gelukkig (valt me op) zie je de laatste tijd in rijtopics op bokt weer steeds meer lage neusriemen verschijnen, fijn! Ik rij ook weer met mijn lage neusriem. Alle paarden die ik op het moment bijrijd trouwens. Ik ben alleen nog wel op zoek naar een lage neusriem die zacht, zwart onderlegd is in pony OF (kleinere) cobmaat, niet boven de 40 euro. Ik heb laatst heel veel webshops doorgespit, maar ik kwam alleenmaar 1 van Kieffer tegen die zacht onderlegd was maar veelste duur, en de rest was niet (zwart) onderlegd en/of niet de juiste maat..

Billy (3 jarige Welsh cob) met lage neusriem. Deze is rondgenaaid op het neus-stuk, en ik heb het idee dat deze af en toe nogal scherp inwerkt, daarom ben ik dus op zoek naar een zacht onderlegde lage neusriem.

Als je hm gevonden hebt, wil je het dan mij laten weten? Ik zoek nl. precies hetzelfde en rij nu met een rondgenaaide neusriem die ik veel te scherp vindt, maar bij gebrek aan beter er mee door blijf rijden 8)7 ik zoek al lang en kan echt niks geschikst vinden! Ik wil ook echt een zachte neusriem, maar ze voelen (als je dan wat vindt) echt aan als karton :x

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:54

Als je op zoek gaat naar ijslanderneusriemen kom je een stuk verder. Ik ga van de week mijn neusriem ophalen en ik moest kiezen uit 20 of 22,5 cm. Hij is van Hkm en staat op de website onder ijslanderproducten. Misschien is dat iets? Als ik m heb zal ik m even op de foto zetten, hij is niet heel breed geloof ik, maar is iig niet rondgenaaid op de neus.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:02

Ik ben er eigenlijk niet zo voor
Bij hevige inspanning kunnen bij paarden de neusgaten wijd open gaan (bijv. lang galopperen); je ziet dan een zwelling van de huid boven de neusgaten ontstaan. Omdat deze lage neusriem op het zachte (kraakbeen-)gedeelte van de neus ligt, belemmert deze neusriem die zwelling en daarnaast ook de ademhaling.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:03

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... 20neusriem
Ik weet niet hoe de kwaliteit is, misschien heeft een ander een neusriem van ooteman, maar hij is in ieder geval in alle maten te krijgen

http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=2100005
Mijn andere neusriem is ook van EJ en die vind ik erg fijn, maar hoe deze is weet ik niet

Ik rij mijn paard met een hoge engelse neusriem zonder sperriem, vind lage neusriemen ten eerste niet mooi maar ik vind een beetje mondvrijheid eigenlijk wel belangrijk

Heb ook wel een hoofdstel waar een neusriem met sperriem aanzit en daar heb ik op advies van mijn instructrice wel even mee gereden maar ik merkte eigenlijk amper verschil
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 19-05-10 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:05

maar niet het bruin.... :(

zou bijna een ander zadel (zwart) gaan kopen omdat er geen lage pony neusriem in het bruin te vinden is....

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:14

misschien een goede tip. ik heb marktplaats uitgeplozen voor een bruine lage neusriem en wel gevonden !! +:)+
wel tweedehands maar na een keer of wat olien ziet hij er uit als nieuw!!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:14

marjolein88 schreef:
Ik ben er eigenlijk niet zo voor
Bij hevige inspanning kunnen bij paarden de neusgaten wijd open gaan (bijv. lang galopperen); je ziet dan een zwelling van de huid boven de neusgaten ontstaan. Omdat deze lage neusriem op het zachte (kraakbeen-)gedeelte van de neus ligt, belemmert deze neusriem die zwelling en daarnaast ook de ademhaling.

Neejoh, dat is echt niet zo.

Als er al iets de ademhaling zou belemmeren dan is het die akelig strak aangetrokken neusriem + sperriem.

Een lage neusriem doe je om te beginnen niet strak, hij 'hangt' zeg maar op de neus, en ten tweede, als ie al iets afknelt dan zit ie op de verkeerde hoogte.

Ontopic:
Ik heb me toen ik mijn paard nog had ook helemaal lens gezocht naar een mooie bruine lage neusriem. NIET te vinden. Vreselijk. En de zachte zwarte zijn vaak meteen erg duur. Mocht ik ooit weer een paard kopen, dan ga ik daar toch in investeren.

De plaatjes hierboven vind ik trouwens erg mooi! Persoonlijk vind ik hoe minder poespas hoe mooier, en de foto's hierboven vind ik een schoolvoorbeeld van 'less is more'.