ik vind hem absoluut niet lelijk hoor
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
_Bitje_ schreef:mede wat Bomba zegt en dat hij dus écht lelijk is (mijn mening) is denk ik de lage neusriem niet zo alledaags meer
. Scheelt denk ik dat er ook een hangende frontriem boven zit, dan is de afstand ook wat kleiner.

XladyX schreef:Gelukkig (valt me op) zie je de laatste tijd in rijtopics op bokt weer steeds meer lage neusriemen verschijnen, fijn! Ik rij ook weer met mijn lage neusriem. Alle paarden die ik op het moment bijrijd trouwens. Ik ben alleen nog wel op zoek naar een lage neusriem die zacht, zwart onderlegd is in pony OF (kleinere) cobmaat, niet boven de 40 euro. Ik heb laatst heel veel webshops doorgespit, maar ik kwam alleenmaar 1 van Kieffer tegen die zacht onderlegd was maar veelste duur, en de rest was niet (zwart) onderlegd en/of niet de juiste maat..
Billy (3 jarige Welsh cob) met lage neusriem. Deze is rondgenaaid op het neus-stuk, en ik heb het idee dat deze af en toe nogal scherp inwerkt, daarom ben ik dus op zoek naar een zacht onderlegde lage neusriem.
ik zoek al lang en kan echt niks geschikst vinden! Ik wil ook echt een zachte neusriem, maar ze voelen (als je dan wat vindt) echt aan als karton
marjolein88 schreef:Ik ben er eigenlijk niet zo voor
Bij hevige inspanning kunnen bij paarden de neusgaten wijd open gaan (bijv. lang galopperen); je ziet dan een zwelling van de huid boven de neusgaten ontstaan. Omdat deze lage neusriem op het zachte (kraakbeen-)gedeelte van de neus ligt, belemmert deze neusriem die zwelling en daarnaast ook de ademhaling.