nieuwste wintec!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: nieuwste wintec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:55

ik dacht dat alle wintecs een verwisselbare boom hadden, maar wat de voorsingel betreft, geen idee...
ik weet niet ofze het nu al allemaal hebben maar de 2de singelstoot is een "Y" bevestiging waardoor je de ligging nog kan beïnvloeden.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:00

Ik heb een voorsingel volgens mij, als ik het juist heb. Ben niet zo bekend met de termen.
Ik heb de Wintec Pro.
Overigens pas jij makkelijk in een 17,5 inch volgens mij.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:34

Lange beentjes :D , broekmaat 40/42, heb nu een bates caprilli 18 inch. (geen extra wrongen erop)
Hou er niet van opgesloten te zitten.
Al helemaal niet op lange ritten, aangezien ik ook endurance weer wil starten.

De pro heeft hem inderdaad volgens mij (die voorsingel) isabelle Werth ook, de goedkopere weet ik niet.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:37

hee

ik had een vraagje,

Ik wil een springzadel van wintec erbij, in het bruin (voor Zafier) maar zijn gewoon alle springzadels van wintec in het bruin of niet?

En met welk zadeltype hebben jullie de beste ervaringen?

(Er is al een goede vriend van me vader aan het bellen/ heeft gebeld naar de wintec als het goed is. Maar ik wou even weten wat ik ongeveer kan verwachten.)
Laatst bijgewerkt door R0oszs op 06-07-10 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:38

@sjolvir; de nieuwe wintecs vallen echt heel ruim hoor! Ik met mijn broekmaat 42 heb ook een 17,5 inch, terwijl ik voorheen altijd een 18 inch zadel had. Ik heb het nieuwe type wintec pro contour, deze heeft idd een voorsingel (tip; bestel op http://www.reiterlive.de ik heb het zadel daar besteld voor 569, hier in NL kost ie tussen de 800 en 900 euro!!) Scheelt echt heel veel daar, tevens supersnelle service (maandag besteld, donderdag in huis)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:40

ik heb hem ook in de dressuur uitvoering,
super blij met het zadel.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:57

BlackZelda schreef:
@sjolvir; de nieuwe wintecs vallen echt heel ruim hoor! Ik met mijn broekmaat 42 heb ook een 17,5 inch, terwijl ik voorheen altijd een 18 inch zadel had. Ik heb het nieuwe type wintec pro contour, deze heeft idd een voorsingel (tip; bestel op http://www.reiterlive.de ik heb het zadel daar besteld voor 569, hier in NL kost ie tussen de 800 en 900 euro!!) Scheelt echt heel veel daar, tevens supersnelle service (maandag besteld, donderdag in huis)

Inderdaad! daar heb ik ook een zadel besteld, het scheelt heel erg veel geld en het is een super service! +:)+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:17

Zo vreemd dat het daar zoveel goedkoper is! Het is toch een groot verschil.
Maar je de zadelmaker zal toch eerst moeten langs komen, en dan zal de prijs, met aanpassingen ook wel gelijk komen als hier in belgie denk ik

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:21

dan nog doe je voordeel. ik heb mijn IW gekocht in Engeland voor 650 verzending in, heb een msfc laten komen en die kostte 65 euro een nieuwe boom kost 30 euro en ik geloof dat ik de CAIR paneeltjes om eventueel "bij te vullen" 2 jaar geleden voor 15 euro gekocht heb (voor een oudere wintec). Dus stel dat je dit allemaal nodig hebt dan ben je nog goedkoper uit. Ik vond het de moeite...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:48

Dat is ook wel waar, zal het eens uitpluizen!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:58

heeft iemand ervaring met de wintec 500 close contact cair (springzadel) ?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:15

Ik heb net de nieuwe 2000 vzh gekocht en hij is binnengekomen! Vanzodra ik kan maak ik er foto's van, heb al bij het passen gereden, maar nog niet op mijn eigen, maar toen reed het ook heerlijk!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:51

askazita schreef:
heeft iemand ervaring met de wintec 500 close contact cair (springzadel) ?

:j
Mijn pony heeft een hele moeilijke rug (smalle, hoge schoft en heel gevoelig) en daar lag hij goed op :D
Ik vind hem fijn zitten, voor iemand die Rossner gewent is :o
De flexiblox zijn ook handig, als je met wat langere beugels gaat rijden bieden de blox toch steun, omdat je ze kunt verplaatsen.
Ik rijd nu vaker met mun wintec spring dan met mun rossner dress. :D (omdat de rossner niet zo goed ligt :P )

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:53

Even een vraagje over de nieuwe wintec 500 dressuur,
Ik heb ledere chaps van Rider pro, schuift het niet over de kunstof?
Want bij het ene wintec zadel heb ik het niet, en de andere wel ;)

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:34

Bumper, vind ik een goede vraag. Ik kijk even mee. Heb nu zelf de nieuwe wintec pro contour en ben op zoek naar een nieuwe rijbroek. Nu vraag ik me af of een kuntslederen zitvlak niet vervelend is op het equisuede. Heb nu nl broeken zonder kuntslederen zitvlak.... Iemand ervaring mee?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:03

Ik heb een Wintec 2000 Cair, nieuwe model...

Er moet me toch even iets van het hart.
Het is natuurlijk een kunstof zadel van een soort suede, ik ervaar dat je in het zadel wordt geplakt.
Met een broek met leren zit wordt dit nog veel erger.

Sommige mensen ervaren het juist als prettig, je zit stil in het zadel en het kan extra helpen bij doorzitten.
Ik ervaar het alsof ik achter in het zadel wordt geplakt en je benen worden enigzins naar buiten gedraaid. In de eerste instantie dacht ik dat het aan mij lag en dat ik zelf gewoon niet goed zat...
Nu is mijn instructrice er 10 minuutjes opgeklommen en zij ervaart hetzelfde als mij, was wel toevallig dat we dezelfde symptonen hadden.

Op mijn haf ligt het zadel fijn en passend dus daarover klaag ik niet. Had gehoopt zeker 2 jaar met dit zadel te kunnen doen totdat me paard wat bespiering heeft, helaas ga ik toch kijken voor een ander zadel. Vindt het best zonde, want heb het zadel nieuw gekocht ;(

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:05

@doei: dat is idd wel zo, voor mij is dat blijven plakken juist een + maar ik kan me voorstellen dat voor anderen dit niet zo is.
Dat naar buiten drukken van de kniën ja, maar ook dat is voor mij juist goed want ik heb wat x benen dus het kan alleen maar helpen.
Mijn tenen hebben daar wel iets meer onder te lijden, maar ik hoop daar aan te kunnen werken
Zadels, altijd moeilijk he, hopelijk vind je een zadel dat voor jullie alle twee goed past!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:31

Misschien kunnen jullie me een beetje helpen... Mijn pony wordt over een jaar ingereden en ben nu al vast wat dingetjes aan het inkopen.. Erg leuk om te doen overigens :o

Ik wilde mijn pony gaan inrijden (pas als hij er aan toe is) met een Wintec zadel en dan verder doorsparen om een WOW zadel nieuw en op maat te laten maken.

Welke Wintec zullen jullie mij adviseren?

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:49

Fury08 schreef:
Misschien kunnen jullie me een beetje helpen... Mijn pony wordt over een jaar ingereden en ben nu al vast wat dingetjes aan het inkopen.. Erg leuk om te doen overigens :o

Ik wilde mijn pony gaan inrijden (pas als hij er aan toe is) met een Wintec zadel en dan verder doorsparen om een WOW zadel nieuw en op maat te laten maken.

ik heb precies de zelfde vraag
over mijn haffie

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:56

shantalufyou schreef:
Fury08 schreef:

ik heb precies de zelfde vraag
over mijn haffie

Ik heb aan het begin van de zomer een wintec 500 dresuur gekocht van iemand op bokt(nieuwste model). En ik vind het een geweldig zadel, past goed, rijd fijn en voor het springen istie ook best fijn te gebruiken(niet voor mega hoge sprongen denk ik, maar recreatief wel).

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:00

Even over die Duitse site waar ze wintecs en bates verkopen,
Als het niet zou passen, kun je dan ruilen? en krijg je je geld terug?
Want ik ben bang dat het zadel dalijk niet past en dan zit ik met een zadel...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:13

ik deed door in't buitenland te bestellen zoveel profijt dat ik een msfc kon laten kopen en het zadel aanpassen (boom en ventueel paneeltjes bijsteken) dat zelfs dit niet zou helpen de aankoopprijs en de consult van de msfc samen nog 200 euro onder de nieuwprijs hier in belgië zat, dus zou er wel m'n broek niet aan gescheurd hebben

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:08

200 euro scheelt toch wel een hoop...
Maarja, als het zadel niet zou passen zit ik hier wel met een zadel, goedkoper of niet.

Wat denken jullie, zou ik een 2de hands Rossner Amerika dressuur zadel kunnen ruilen tegen een Wintec 500 (de nieuwe)?
Ik wil hem heel graag :o

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:07

En nog een vraagje, hebben de bokkers met dit zadel ook een paard met een hoge schoft?

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:54

Lubberslieke schreef:
cherish schreef:
ja zou kunnen want er zijn wel een hoop smalle bomen te krijgen

anders een keertje opmeten met zo'n wintec boommeter.

wintec boommeter??? hoe kom ik daar aan??

kunnen jullie me ook de verschillen vertellen tussen de 500 en de 2000 en cairsystem enz?

boommeter kun je tegenwoordig kopen!
het kost 25 euro je kan ook bestellen op bijvoorbeeld epplejeck!