Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:41

Teugels zijn best wel dik. En had eigenlijk beetje spijt toen ik ze binnenkreeg. Maar eigenlijk zijn ze best fijn in gebruik.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:23

lotje5lotje schreef:
Geweldig margriet!! hartelijk bedankt, dat moet gaan lukken met een Full. Heb je er al mee gereden? Bevalt het?

Ik heb mn gekocht voor mn Celva ze is nu 2 jaar en 7 maanden. Ik ga er strakjes dus mee aan de slag. En al had ik ermee kunnen rijden, dat gaat ook niet. Bij ons is het nog steeds winter wonderland. Heel veel sneeuw en ijs. :(

Maargoed dat weerhoud me er niet van om af en toe ff te passen en kijken hoe dit hoofdstel nou goed op het hoofd afgemeten moet worden.

OP You Tube staan hele informatieve (engels) filmpjes over het gebruik en uitleg hoe het hoofdstel goed passend te maken. Echt een tip!

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:19

ja die filmpjes zijn echt handig en leuk!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:14

Vraagje voor de mogelijke leveranciers hier... Wie kan de hoofdstellen (de multi m.n.) al leveren? Of is er bij iedereen zo'n gigantische wachttijd?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:36

Ik heb rond de twee weken moeten wachten. Ik heb de competition in havana bruin maat full. Deze heb ik bij mzm geestig besteld. Tja of dat gigantische lange levertijd is... Zij zijn ook maar afhankelijk wat Rambo Horseware uitlevert.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:15

Nee dat is geen gigantische levertijd! Maar ik las al eerder over bokkers die meer dan 3 maanden moesten wachten. Dat noem ik dan wel lang. :j

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:26

Ja dat is waar. Ik denk dat je ook gewoon een beetje mazzel moet hebben hoor. De kleur die ik gekozen heb is denk ik niet echt een bestseller omdat t toch een opvallende andere kleur is ...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:49

Het ligt idd aan de kleur en maat, die je besteld hebt :D . Ik zit nl. vanaf begin nov. te wachten en heb hem nog niet ;( (mb, bruin, cob). Geduld is een schone zaak ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:52

Het ligt idd aan de kleur en maat. Ik wilde een zwarte pony, die kon niet geleverd worden, maar bruine pony wel, dus toen heb ik het omgezet. :)

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:06

Maar de competition hoofdstel is toch nog niet in het zwart leverbaar?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:24

Nee pas in April.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:33

Mja, ik lees het nu goed.. Hun hadden het over de multi :P Dus ik wacht nog even af :D Ik vind 'm wel erg mooi omdat ie eenvoudig is en toch weer apart :D

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:09

Nee de competition is nu nog alleen in het bruin verkrijgbaar, de zwarte komt in April, als het goed is tenminste.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:13

Ik heb juist problemen met de levering van de Multi.. en dan met name de bruine cob.... Maar ook de andere maten en kleuren zijn ondertussen op...ik heb inderdaad al mensen máánden wachtend :n
Competition zwart heb ik er drie van liggen (2x full en 1x pony) dus dat is hier het probleem niet...

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:24

Precious20 schreef:
Vraagje voor de mogelijke leveranciers hier... Wie kan de hoofdstellen (de multi m.n.) al leveren? Of is er bij iedereen zo'n gigantische wachttijd?

Horseware heeft weinig voorraad van de Micklem hoofdstellen, De Multi is wel beter leverbaar dan de Competition. Ik kan altijd een levertijd voor je navragen; het zal afhangen van de kleur en maat die je wilt. Normaal is de levertijd zo'n 2 weken.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:52

Ik kom net terug van Zwolle international, daar hing de competition in cognac en de multi in donkerbruin. Ik heb even naar de teugels gekeken van de competition, maar dat vind ik erge lompe dingen, ik hou sowieso niet zo van die rubber teugels. Zou je het rubber er af kunnen knippen ofzo?? zodat je een gladde teugel overhoudt??

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:51

Hmmm, ik heb een bruine competition uit Engeland en ik kon niet aan een zwarte komen helaas...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:24

Ah zie je wel, dan had ik het toch goed gelezen betreffende de wachttijden! (helaas!)

Ik wil dus ook de Multi, maatje cob (gok ik := ), liefst in het donkerbruin maar zwart is eigenlijk ook geen ramp.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:29

Ik heb al levertijden gehoord van op dit moment 6 weken (wel afhankelijk van de maat, dit geldt in ieder geval voor de Multi in de Cob maat)

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:24

Wilde er ook nog 1 gaan bestellen maar ik heb nog steeds een leenzadel van de zadelmaker omdat hij nog niets anders had.
Nog even afwachten dus wat voor een kleur ik dan wil (moet natuurlijk wel passen :) )

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:32

Dyonne schreef:
Ze schudt nogal veel met haar hoofd, heeft erg veel moeite met de aanleuning en is erg gevoelig voor onrust in haar mond.
Sinds ik met dit hoofdstel en beiden bitklips rijdt merk ik dat ze minder schudt. De aanleuning is vele malen beter, ze heeft nu gewoon contact met de hand. Hier was eerder veel meer onrust bij.
polderke beschrijft het stug worden, en ik denk dat dit komt omdat met bitklips de druk al snel verdeeld wordt over neus en bit. Maar dit doet voor mijn pony juist goed, maar kan me voorstellen dat dit niet voor alle pony's/paarden geldt.

Ik heb ook als sidepull al even getest, en dat ging ook prima. :j

Maar zoals ik verder al zei, het uitgebreide testen valt helaas niet mee, omdat er nu weer vorst in de grond zit. Maar ik heb nog geen moment spijt van de aankoop.

wat voor een maat had je eigenlijk besteld?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:29

Ik heb ponymaat. :j

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:14

Heeft iemand het multihoofdstel al als kaptoom gebruikt met longeren? Hoe zijn de ervaringen?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:01

Jeij, ik heb vandaag mijn multi binnengekregen! *\o/* Het hoofdstel ziet er goed uit! Mooi afgewerkt en vrij soepel leer. Hopelijk past het! Over de frontriem heb ik mijn bedenkingen, mja daar kan ik nog altijd een andere aanhangen.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:03

Dat vraagt om een foto :D

Ik wacht nog even op de maand april wanneer de competition hoofdstel in zwart leverbaar is.. Als ik het hoofdstel in die tijd nog zo gaaf vind bestel ik 'm :D