Ik ben nieuw hier (jaren geleden een account gehad) en rij nu sinds kort een tinker van mijn werk, Bo.
Nu heeft de beheerder voor hem een barefoot cheyenne drytex 2de hands aangeschaft (beheerder/instelling willen niet verder kijken voor iets beters), maar hier kan ik absoluut niet in zitten.
Ik heb namelijk heel erg het gevoel alsof rug, heupen en bekken uit elkaar getrokken worden (zo breed zit ie vind ik).
Nu heb ik vorige week iemand van flexible zadels laten komen.
Gezien het niet mijn eigen paard is,wilde ik een zadel wat makkelijk op andere paarden passend te krijgen was, maar ook graag onder de 1000 euro blijven.
Hierom hebben we de kieffer move kunststof en de hidalgo venice 2 geprobeerd.
Met hidalgo had ik al ervaring, want daar reed ik voorheen ook mee op Jana (de Fries die ik heb gehad).
Op Jana reed ik met een hidalgo venice special en dat zadel zat heerlijk toen.
Vorige week hebben we op Bo eerst de kieffer move geprobeerd en deze zat voor mij ok,maar moest enorm veel aan afgesteld worden voor hij goed zou liggen op Bo.
Met proefrijden op de kieffer merkte ik ook dat Bo moeite had met ontspannen en ik miste persoonlijk iets steun.

Dit was de kieffer move
Hierna de hidalgo venice 2 erop gelegd in maat 17 inch (wat voor mij te klein is, maar nu voor het testen wel ok was).
Dit zadel werd gepast met een grandeurpad eronder en dit zadel lag gelijk perfect op Bo (Bo heeft de singelgroeve behoorlijk vooraan liggen, maar de schouder juist wat naar achteren toe lopen).
Ik stapte op en bij de eerste stap slaakte Bo een diepe zucht en liep vervolgens heel ontspannen weg (zo ontspannen had hij nog nooit gelopen met rijden). Ook ik vond het weer heel veilig en superfijn zitten.
Hierom wordt dan ook de hidalgo venice 2 in 18,5 inch besteld.

De hidalgo venice 2
Ik zit nu alleen nog te twijfelen tussen kifrapad en de grandeurpad...aangeraden werd om met moosegummi inlages te rijden (zaten ook in de pad die onder de hidalgo lag).