Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:35

Supergaaf Jepsica! Hij shined echt heel gaaf. Leuk en stoer dat je het gedaan hebt +:)+.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:20

Over 2 uurtjes word mijn zadel gebracht ! :) Was al even week of 2 binnen maar waren wat dingen tussen door gekomen. Ben benieuwd zal straks foto plaatsen

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:09

Kletskoekje wat fijn! Veel plezier. Ben benieuwd naar de foto.

Sunrise je hebt PB. Iedereen die het wil weten kan het vragen hoor. Maar zo plaatsen in dit topic daar twijfel ik over vandaar.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:58

Hier alvast een foto. Zal morgen een goede foto te paard maken.
Lang niet zo spectaculair als die van jou jepsica hihi. Wilde gewoon zwart met witte welt, heb een donkerblauw wedstrijdjes met witte accenten dus dat zal mooi bij elkaar staan.
Afbeelding

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:46

Kletskoekje. Mooi hoor. Een adventage R zo te zien?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 07:28

Klopt inderdaad. Vandaag voor het eerst mee rijden. Ben benieuwd. Heb als leenzadel een ander type gehad en die vond ik echt super super fijn. Zal even omschakelen worden denk ik

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 07:35

Kletskoekje. Ik had ook een ander type als leenzadel. Ik moet alleen wennen met doorzitten en een beetje met de galop. Ik vind hem wel hard zitten nu. Maar dat wordt beter als het zadel is ingereden zei maaike. Heb je er niet opgegeten toen het zadel bij je werd afgeleverd?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:22

Mag dat dan tijdens het passen Jepsica?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:35

mooie zadels komen er weer voorbij!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:24

Rocamor schreef:
Mag dat dan tijdens het passen Jepsica?

Als je zadel wordt afgeleverd mag je inderdaad rijden en wordt er gekeken of het zadel helemaal goed ligt tijdens alle gangen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:31

Je had het over opgegeten ;)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:08

Whahahahaa oeps

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:58

Mijn is ook binnen!
Heel blij mee!

Afbeelding

Stijgbeugelriemen zijn vervangen haha
Afbeelding

Afbeelding

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:32

Mooi hoor Kelly_Taco. Geniet van je zadel!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:02

Was het zadel bij jullie ook zo hard in het begin? Hij zij wel dat het zadel nog moest zakken en vormen maar heb gewoon pijn aan mijn billetjes. Ook het idee echt op het zadel te zitten ipv in (doordat het zo hard was) Maar ik ben natuurlijk het fijne zachte leenzadel gewend. Hoe lang duurde het voor je lekker zat? Of hadden jullie daar geen last van?

Mooi hoor kelly, ook Advantage R?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:17

Ja in het begin zijn ze een beetje hard, maar dat gaat echt snel over hoor! Binnen 2 weken bij mij.

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:08

Wat een gave zadels allemaal zeg!
Ik ben een beetje aan het rondkijken, zou graag over een tijdje een ander zadel willen kopen. Rij momenteel op wintec pro's (nieuwe modellen). Verder prima, maar bij 3 paarden op een dag krijg ik gewoon schuurplekken aan de binnenkant van m'n benen. Als ik iets nieuws aanschaf, moet het ook echt goed zijn deze keer.
Mijn haflingers zijn alleen behoorlijk breed, heeft iemand van jullie een idee of custom ook zo breed gaat? (boommaat 35).

AngelElvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:21

Ik trek alles terug over custom! Afgelopen vrijdag contact gehad en alles word nu alsnog super netjes opgelost! Ben ik even blij! Ben nu toch wel tevreden over custom!
En natuurlijk blij dat ik weer vooruit kan ;)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:42

AngelElvis schreef:
Ik trek alles terug over custom! Afgelopen vrijdag contact gehad en alles word nu alsnog super netjes opgelost! Ben ik even blij! Ben nu toch wel tevreden over custom!
En natuurlijk blij dat ik weer vooruit kan ;)

Mooi zo dat het als nog wordt opgelost. Wordt je zadel aangepast?

Wel een heel groot verschil. Paar berichten geleden was je uitermate negatief en heel veel mensen in je omgeving ook en nu neem je het terug en ben je in 1 keer heel tevreden?

AngelElvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:53

ja klopt Jepsica! Maar sommige mensen in mijn omgeving zijn nog steeds ontevreden. In eerste instantie wilde Custom mijn probleem ook niet oplossen, maar nadat ik alles nog een keer tot in de details had uitgelegd begrepen ze het toch wel. Dus ja in eerste instantie heel ontevreden, maar nu toch blij dat ze het als nog willen oplossen! :)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:15

Ze lossen het op, maar ik neem aan dat je niet tevreden bent met je zadel?

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:33

Vorige week mijn custom besteld. Lekker standaard alles zwart. Ik heb gekozen voor de omni met lange wrongen. Ik kan niet wachten tot hij er is! Gelukkig mocht ik een leenzadel houden tot die tijd, ook een omni met korte wrongen. Iemand meer met het model omni?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:41

Ik heb mijn nieuwe zadel nu 3 weken (week op vakantie geweest) en helaas toch niet zo blij met mijn Advantage R. Echt heel mooi zadel maar zit er niet zo lekker in. Misten de icon star echt , dat was mijn leenzadel. Vandaag is hij langs geweest en zonder problemen een nieuwe Icon star aangemeten en dezelfde leenzadel weer terug. Echt super service! Ik zit veel lekkerder qua zit en wrong in de icon star.
Hij had er wel een op voorraad maar halve inch maat kleiner. Pas ik perfect in mijn mijn kontje maar niet qua been.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:05

[naam] schreef:
Ik ben blij!

Vandaag Marielle weer bij me geweest. (die heeft wat te stellen met me hihi, maar hopelijk zijn we er nu klaar mee)

Ze had de Icon Coda bij. Een bruine met lak en cognac accenten. Niet helemaal mijn zadel maar toen hij op Vos lag toch wel erg mooi.

Hij ligt top, hij zit lekker! We gaan hier dus lekker mee rijden en als we de komende weken tevreden blijven mag dit zadel blijven!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben na 2 jaar nog heel erg blij met mijn Coda. Blijft na twee jaar gebruik nog net zo fijn en mooi.

Afbeelding

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:57

Ik heb sinds 1 week Flight en wauw, heb nog nooit zo fijn gereden met mijn (jong) paard.

Wil toch graag mijn ervaring delen, nu ik er meermaals mee heb gereden.
Midden juli kwam zadelmaker langs met Custom zadels. Na zijn bouw te analyseren, nam ze 4 zadels om te testen.
Mijn paard is 5j maar door omstandigheden (tandarts, geen zadel enz) heel weinig mee gereden. Is een heel fijn paard, ik kan er overal meelangs (trein, vrachtwagens, agressieve honden.. ) maar hij is heel duidelijk in wat hij wel en niet accepteert.

Zadel nr1: rodeo, heel gespannen, continu bokken, weglopen
nr2 (flight): nog wat gespannen maar enkele héél ontspannen/over de rug stukjes en ook geen gebok meer
nr3: meer ontspannen dan nr 1 maar toch enkele bokjes/achter de LL kruipen/versnellen
nr4: zadelmaker wou deze zelf niet testen gezien nr 1 al zo erg verliep en deze qua bouw nog meer afwijkte van zadel nr 2.

Ze stelde voor om nr 1 nog eens te testen nu mijn paard wat meer losgelopen was. Ik wil opstappen en hij begint rondjes te draaien. Na 10min krijg ik 1 voet in de beugel en Hup! Bok bok bok! Daar lag ik bijna. Zadelmaakster zei meteen 'stap maar af, dit heeft geen zin, hij is héél duidelijk'

Hij was héél duidelijk: zadel 2. Weekje later kreeg ik mailtje dat er 1 beschikbaar was en ze hem begin augustus kon brengen. Dag 1 liep hij heel gespannen (zadel was nieuw en dus waarschijnlijk reageerde hij daarop) en vanaf dag 2 heb ik een meewerkend en rustig paard waar ik super fijn mee kan rijden.

Zo zie je maar dat een passend zadel echt wel belangrijk is. ;) En dit is echt geen toeval, vorige maand boomlooszadel getest. Opstappen - bok bok bok - val. 2 maand geleden een ghost (ook boomloos) getest: aansingelen en hij ging in spreidstand staan en kreeg er geen cm beweging in.

We mogen nog 1 week uittesten maar ik ben er van overtuigd.. Top paardje met top zadel!
Super blij met de service!